JWM-10.5i arm - noen her som eier en slik eller har inngående kunnskap?

R

Roysen

Gjest
Jeg har en venn som trenger detaljer om drillingen på den tilhørende plinthen.

Mvh
Roysen

Z

Zomby_Woof

Gjest
Har du sjekket websidene til VPI? Man skulle tro at det står i bruksanvisningen. Jeg tror også at alle bruksanvisninger ligger på nett som pdf.

R

Roysen

Gjest
Zomby_Woof skrev:
Har du sjekket websidene til VPI? Man skulle tro at det står i bruksanvisningen. Jeg tror også at alle bruksanvisninger ligger på nett som pdf.
Noen som har link til websidene?

Mvh
Roysen

R

rico

Gjest
Hadde ikke Parelius her på sentralen en tråd engang om drilling på plinthen?

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Jeg har gamle spillern til Parelius og 10,5i arm , det skal monteres noen sorte chims på plintet , som armen skal festes i.

Det følger vel med nødvendig sjablong og boremal fra vpi med armen skulle en tro ?

Hvordan spiller skal den nye armen spille på.

10,5i er en veldig fin arm syntes jeg , etter litt over året siden jeg kjøpte den av Parelius.

Hadde 9 std armen før på scout....dette er helt noe annet , betjenings , og spillemessig(lydmessig) jeg har ikke sammenliknet begge armene på samme spiller , men husker Parelius sa at denne armen skapte mere ro i lydbildet , om det er verdt det ift pris/innbyttemellomlegg får bli opptil hver enkelt.

Jeg vil ikke bytte tilbake i allefall.

Mvh Espen

R

Roysen

Gjest
Hei, Espen.

Takk for info. Jeg tror min venn har fått det meste han trenger fra den tråden bortsett fra en detalj han lurte på om jeg kunne spørre om:

"Not mentioned is the mounting distance between the platter spindle and the center of the VTA-tower. Could you please ask for this specification?"

Mvh
Roysen

Vedlegg

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Antall liker
4.924
Torget vurderinger
1
Roysen skrev:
Hei, Espen.

Takk for info. Jeg tror min venn har fått det meste han trenger fra den tråden bortsett fra en detalj han lurte på om jeg kunne spørre om:

"Not mentioned is the mounting distance between the platter spindle and the center of the VTA-tower. Could you please ask for this specification?"

Mvh
Roysen
Etter det jeg forstår skal «bomerangarmen» som selve armen hviler på være roterbar omkring justeringen for VTA/armbasen, det skal være en sett skrue i VTAtårnet/armbasen for å løsne «bomerangarmen». Det betyr at avstanden du har markert med rød strek i bildet over ikke er veldig kritisk (+- en centimeter eller noe deromkring). Dobbelt og trippel sjekk at jeg har forstååtte dette riktig før dere evt tar konsekvensen av det ... Av en eller annen obskur grunn så liker ikke VPI å oppgi spec for tingene sine, ikke en gang manualen for toneramen oppgir de noen anbefaling for avstanden her .... slette greier.

jf. http://vpiindustries.com/manuals.htm

mvh
KJ

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Målet er 225 mm på min spiller , målt med tommestokk og greit gangsyn ;D

Men sjekk gjerne mere opp , jeg vil ikke ha på meg at jeg har opplyst om noe feil , armen min har i allefall oppført seg upåklagelig der den sitter , og det heel spiller forrykende , og det stemmer etter flere oppsettingsmaler bla a Wally

for orden s skyld er det 10,5 eller 10,5 i ? Jeg har sistnevnte , og det er ulike spec på Wallyprotractor for disse to armene.

Armen skal stå skjevt og jungtionbox beint med plintet bak slik som bildet beskriver.

Mvh Espen

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Antall liker
217
Sted
Alltid lofotværing
Noen som har montert 10.5-arm på Scout? Hvis ja, er det stor forskjell på originalarma ( JMW-9 Memorial ) og denne?

mvh. VilhelmW

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Har hørt at det ikke lar seg gjøre å montere denne armen på scout , uten at jeg har sjekket , mulig det har noe med tykkelsen på plintet å gjøre .

Både plinth og tallerken er tynnere på scout , derfor lar det seg heller ikke gjøre å bruke ringen.

for å være helt ærlig , ikke kjøp en så dyr arm på scout , da er det bedre å bytte spiller , og dermed ta med seg denne armen , Plinthen har og mye å si for ro i lydbildet , på hakket over , scoutmaster kan du jo få bestillt med 10,5i arm

eller feks en classic , mellomlegget er ikke helt hinsides , det er ikke den samme 10,5 armen som sitter på min scoutmaster som på classicene.

En scout er en meget god platespiller , men tar ikke alle oppgraderinger fra vpi. Da er det kanskje best å heller spare litt lengere og spille på scout , for så å bytte spiller til en nyere/dyrere .

kan tenke meg og at det kan bli vrient å få igjen noe særlig for arm-påkost på denne , årsaken er selvsagt at spillern ligger i en prisklasse som er meget gunstig for førstegangskjøpere av high-end platespiller , da prisen skyter i været( om man ikke skal tape alt) da spillern skal selges med en såpass kostbar arm , vil nok mange aktuelle kjøpere falle av lasset her.

de kjøpere som kjøper kanskje sin andre eller tredje vpi , kjøper neppe en innstegsmodell grunnet en bedre arm .

Derfor , spar penger og bytt hele spillern , til en med bedre arm om ønskelig.

men det er en fin oppgradering å bytte fra 9" std til signature med vallhallakabel selvsagt , dempebad og annen kabling , alt passer også rett på-....Basen må byttes.

Espen

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Antall liker
217
Sted
Alltid lofotværing
Enig i det du sier her, Espen "SSM". Vedr. bytte til "Signature"..må armbasen også byttes da? Jeg trodde man kunne bruke "Signature"-arma rett på armbasen til standardarma på Scout'en. Det fikk jeg opplyst av Vpi for ei tid tilbake - men de meinte at det ikke var så mye å hente på dette, og anbefalte i likhet med deg, å heller gå for en av storebrødrene. Jeg drømmer fortsatt om en Aries 3, og nå har det sust tre stk. forbi på "Brukt'en", men litt uhøvelig for mitt vedkommende nå. Jeg kommer til å ha Scout'en ei tid til, og foreløpig er jeg så tilfreds med den at jeg ikke har planer om noe bytte - men det varer vel akkurat til jeg har hørt en av de andre....

Det jeg har planer om å gjøre, er å kjøpe ei arm til, d.v.s. uten base, bare armrøret komplett med lodd og heile greia, sånn at jeg kan bytte mellom flere p.u'er på et enkelt vis. Jeg har en bortimot ubrukt Ortofon mc70 Anniversary liggende som jeg har veldig lyst å prøve litt meir.

;D mvh. Vilhelm

Topp Bunn