- Ble medlem
- 15.02.2012
- Antall liker
- 0
Hei. hva slags kabel må jeg spørre etter hvis jeg skal ha en kabel mellom aux-utgangen på pc og beste kvalitetsinngang på en dac (tror det blir coax)?
Er ikke helt med..- Hvilken begrensing er det du tenker på i lydkvalitet ? Er det Hegelen som har begrensing med usb biten iforhold til sampleraten.kjetil200 skrev:Mulig du vet det allerede, men USB har en begrensning i forhold til kvalitet sammenlignet med s/pdif. Dersom du ønsker å spille high-rez filer fra pc og ønsker best mulig kvalitet, vil det være en løsning å kjøpe et lykort med optisk eller coax utgang.
Ikke kast bort penger på ett lydkort, bruk usb overføringen,- digitalt og fullt funksjonerbart mot en pc av alle slag.monsmatglad skrev:Det er en hegel hd20. vil det være en idé å kjøpe et eksternt lydkort? i såfall - noen forslag.
mons
kjetil200 skrev:Mulig du vet det allerede, men USB har en begrensning i forhold til kvalitet sammenlignet med s/pdif. Dersom du ønsker å spille high-rez filer fra pc og ønsker best mulig kvalitet, vil det være en løsning å kjøpe et lykort med optisk eller coax utgang.
Om du tenker på denne begrensingen ville jeg egentlig ikke brydd meg mye om den, det er en filleting sett i lydkvalitet og er ikke verdt det ekstra stresset.The HD20 has a high resolution 24 bit / 192 kHz D/A-Converter inside, and can play native 192 kHz from it's coaxial and optical inputs. It also has the capability to stream high definition 24 bit / 96 kHz audio files over USB.
Dette tror jeg ikke det minste på. Jeg mener at et godt implementert asynkront USB-snitt et bedre enn SPDIF.kjetil200 skrev:Mulig du vet det allerede, men USB har en begrensning i forhold til kvalitet sammenlignet med s/pdif. Dersom du ønsker å spille high-rez filer fra pc og ønsker best mulig kvalitet, vil det være en løsning å kjøpe et lykort med optisk eller coax utgang.