KJ skrev:
Livet er for kort* til å «lytte» på kabler 8)
mvh
KJ
* PS jeg burde kanskje skrive at livet ikke kan bli langt nok til å ... 8)
Virker som du legger mer i dette emnet enn jeg nå du legger det fram på den måten.Vil du frem til at jeg har eller kommer til å bruke mye tid på kabler?
Det er vel ikke det det handler om for meg,men heller at jeg er "var" det.Da kan jeg jo nyte godt av det om jeg finner noe som kan bli bra kunn ved å skifte fra eksempelvis Kimber til Chord eller noe slikt.Det er ikke noe magisk over å høre forskjell på hvordan anlegget låter ved bytte kabler.Det er bare en mulighet man har,enkelt og greitt.
Og...
...Jeg lytter ikke til kabelen men hvordan anlegget reagerer med de forskjellige kablene jeg evt. har prøvd.
...Jeg har ikke matchet anlegget mitt etter kabler.Syne det finnes gode kabler som gjør en god jobb uansett anlegg .Må ikke ha ny kabel til nytt anlegg f.eks. Og kabler er noe jeg ville kjøpt til sist.
...Jeg har noe av det rimeligste av kabler,som jeg også liker godt.Og de har fungert godt på det meste.
...Jeg løper ikke rundt å kjøper alt som er av kabler fordi jeg vil teste og teste å finne den beste.
...Jeg kjøper kabler som jeg synes er OK til en OK pris,ikke noe overkill.
Det værste jeg har hørt av kabler er definitivt og uten tvil noen eldre Tara Labs Omni som en kamerat hadde i anlegget,som gjorde musikken så tåkete og ullen at når det ble skiftet til Nordost på anlegget hans så var det som man tok en søkkblaut golvtue vekk fra høyttalerelementene.Det var en åpenbaring.Alt klarnet opp i forhold til det vi fra før hade hørt.Som regel er det snakk om små nyanser.Men dette var veldig forskjellig.
Dette er jo en tråd til temaet "hører vi forskjell ved bytte av kabler?",ment for å finne ut om folk har lik oppfatning rundt de samme kablene men også at det
er forskjell.
Traff kanskje ikke så mange som jeg kunne håpe hadde hørt begge disse men det har likevel gitt en god pekepinn.