Kan man bruke en gitar forsterker som hifi forsterker? sammen med en pre-amp ?

Mawrick

Hi-Fi interessert
Ble medlem
12.04.2012
Antall liker
3
Har vel en mistanke om at dette ikke vil fungere - men grunnen til at jeg lurer er at jeg kom over en gammel "Dynacord Bass king 1" som ligger å slenger - så vidt jeg vet er det en rør-forsterker, men vet ikke så mye mer om den.

Vil disse kunne brukes i et "hifi" system eller er det bare beregnet på å spille gitar?.

Bilder av en slik:

RJEL

Servicemann
Ble medlem
30.04.2004
Antall liker
1.519
Torget vurderinger
4
Ja, men god lyd blir det ikke.

Mawrick

Hi-Fi interessert
Ble medlem
12.04.2012
Antall liker
3
ok, takker for infoen :) - var vel i grunn det jeg tenkte :)

Z

Zomby_Woof

Gjest
Magefølelsen sier 'nei'. Husk at en gitarforsterker er et musikkinstrument. Den er laget for å skape musikk, ikke for å reprodusere. Tipper at den vil legge veldig mye egen klang på toppen av alt som er der fra før.

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Antall liker
12.665
Sted
Smurfeland
Jeg har bittelitt erfaring med akkurat det her faktisk, en gang for mange år siden jeg var mellom forsterkere i hjemmeanlegget koblet jeg en kabel fra hodetelefonutgangen på cd spilleren rett i en liten Carlsbro gitarforsterker jeg hadde stående bare for å få lyd. Det ble kun en stereokanal, og lyden var ganske frekvensmessig begrenset. Men hvis man ikke er veldig kritisk og er fornøyd med mono kan det funke "helt greit" som en nødløsning.
En bekjent gorde samme greia med en Mesa Boogie triple rectifier topp og Mesa kabinett. Samme gjaldt der, begrenset frekvensrespons, men ikke helt uengasjerende å høre på i korte perioder.

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Antall liker
30.689
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Også får du et ørlite problem med tilkopling. Ser bare jackplug- innganger (og utganger).

mvh

6bm8

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2005
Antall liker
648
Sted
Gressvik/Fredrikstad
Torget vurderinger
1
Tviler på at disse utgangstrafoene i denne har noe særlig båndbredde.

Mvh
Morten

espege

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.09.2009
Antall liker
692
Sted
BERGEN
Torget vurderinger
71
Lyd blir det nok, men ikke "hi-fi" :)... og; hvis ikke du har to av disse, må du belage deg på gjengivelse i MONO...

mvh e

Sist redigert:
Topp Bunn