Dette virker som bare det ;DHEL skrev:Er dette mulig?
Jeg har OSX basert servere og Linux baserte servere med enten 1Gbit eller 2Gbit (dual 1Gbit) kablet nettverk.HEL skrev:Jeg er lei av å rippe musikk på laptopen i iTunes for deretter å dra musikken over til NAS disken (noe som tar 4-5 minutter pr plate) uten mulighet for å fikse feiltagging, coverart osv i etterkant. iTunes hakke sjans til å drive iTunes med 400 gb lossless over trådløst nettverk.
Helt enig i at det er masse styr, men jeg begynte også med lossless, FLAC, trådløst nettverk og et NAS.HEL skrev:Det var voldsomme greier.
Jeg har kjørt samme greia i 8 år nå. Sonos i hele huset, en vanlig router, NAS disk og trådløst nettverk. Ripper som nevnt til Apple lossless.
Ønsker fortrinnsvis å holde bedre orden på musikksamlingen. Det er et og annet cover som er feil men det som er mest irriterende er at CD platen spres over flere artister, her er det essensielt å overstyre med platens navn som albumartist ved ripping. Det har jeg oppdaget nå med 1200 plater på disken.
Moment nr 2 er om jeg skulle konvertere fra lossless til aiff i og med at førstnevnte må pakkes ut. Men da må jeg ha større hardisk i NASen. Masse styr. Orker ikke. Ikke sikkert jeg hører forskjell heller?
Kablet Gigabit nettverk via en Gigabit switch til NAS, avspiller, rippe maskin etc.HEL skrev:Har du noen enkle, men overkommelige tips til meg?
Med nettverkskabel får du galvanisk skille.HEL skrev:Flott. Det var rimelig forståelig.
Jeg bruker imidlertid Sonos som primærkilde, har vel egentlig tenkt å kable denne. Er litt usikker på om det er lurt da cat5 kabelen ikke er et galvanisk skille? Eller?
Det som mange har gjort med Sonos er å disable nettverkskortet inni og bruke kabel, enten til router, eller til en brigde som er plassert et par meter unna.
Så når routeren er på en elektrisk kurs og Sonos Zoneplayeren er på hifikursen så vil det ikke under noen noen omstendigheter føre til jordsløyfe til HiFikursen fra den kursen routeren får strøm fra? (må bare ha det inn med teskje)Oblivion skrev:Med nettverkskabel får du galvanisk skille.HEL skrev:Flott. Det var rimelig forståelig.
Jeg bruker imidlertid Sonos som primærkilde, har vel egentlig tenkt å kable denne. Er litt usikker på om det er lurt da cat5 kabelen ikke er et galvanisk skille? Eller?
Det som mange har gjort med Sonos er å disable nettverkskortet inni og bruke kabel, enten til router, eller til en brigde som er plassert et par meter unna.
Kjøp en skjermet cat6 kabel når du først gjør noe.
Jeg må si jeg skjønner ikke helt denne. Du kan jo bruke Laptopen og rippe direkte til NAS. Har nettopp satt opp en tilsvarende løsning for en kompis av meg samt at jeg kjører samme løsning selv. Bibloteket og navigeringen igjennom iTunes er lynkjapt iforhold til andre løsninger jeg har prøvd. Går det for sakte ville jeg kablet alt over en Gigabite løsning selv om jeg ikke tror det er derfor navigeringen går tregt. Er vel godt over 500GB musikk på min ReadyNas nå og navigeringen er meget rask på min Macbook + mine Minier.HEL skrev:Jeg er lei av å rippe musikk på laptopen i iTunes for deretter å dra musikken over til NAS disken (noe som tar 4-5 minutter pr plate) uten mulighet for å fikse feiltagging, coverart osv i etterkant. iTunes hakke sjans til å drive iTunes med 400 gb lossless over trådløst nettverk.