Kan noen hjelpe meg med skjema/kobling?

Ken1

Medlem
Ble medlem
04.05.2012
Antall liker
0
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Hallooo

Jeg har bygget en gainclone, og chassie er snart ferdig, så da kommer et spørsmål om kobling av volumbufferen min.

Det er skrevet:
Supplying PowerPower to the PCB is from an existing or separate DC supply of +/-15V to +/-25V the three
connections at the end of the board marked V+, E, V-. Lower voltage supplies can be
accommodated by reducing R5, R6.
Alternatively the unit may be powered from a commonly available AC transformer of
12VAC to 15VAC using 2 x 1A diodes as shown. A plugpack/walwart is ideal.

Hvordan løser jeg dette? Kan godt bygge en egen boks for denne om jeg må ha egen strømforsyning på den...

mwt

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.10.2007
Antall liker
14
Sted
vestfold
Volum bufferen kan forsynes med mellom +/- 15 VDC og +/-25VDC. det står også om spenningen er lavere enn 15v. så kan man minske verdien på R5, R6.

Det vi trenger å vite er hvor mye er spenningene som forsyner gainclonen ;) mener å ha fått med meg at gainclonen bruker symmetrisk (dvs en plus og en minus i forhold til jord) spenning -men den må ikke være høyere enn 25V.

Om den er under +/-25v så er det bare å tilkoble til punktene V+, V- og E for volumen bufferen, da skal det funke :)

Videre i teksten står at du kan lage med hjelp av 2 dioder på minst 1Amper og en trafo på 12VAC-15VAC som alternativ -men utglatings kondensatorene er ikke nevnt og jeg vet ikke hva som finnes i volum bufferen :) kanskje en ide å legge skjema på den vol. buffer og gainclonen, da får du bedre hjelp tenker jeg ;)

Ken1

Medlem
Ble medlem
04.05.2012
Antall liker
0
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Takk for svar. Får ikke til å lime inn bildene fra PDF veiledningen, men sender den mer enn gjerne på mail til noen som gidder hjelpe. Hvis jeg bare kan koble et sett til med kabler fra strømforsyninga til forsterkeren er det jo genialt, da får jeg plass til alt i samme chassis.

Trafoen jeg tenkte bruke på gainclonen er en 2-300va 2x22.

Topp Bunn