Kanonkjøp!

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Som mangeårig Well Tempered-entusiast la jeg selvfølgelig merke til kjempetesten WT Record Player fikk i Stereophile i høst. Derfor skvatt jeg litt da jeg tilfeldigvis så at Akkelis Audio i Sverige har en brukt WTRP med Grado-element fra Reference-serien tilsalgs for små 8.300,- SKR. Det er intet mindre enn et kanonkjøp for den som er ute etter en uhyre musikalsk platespiller!

Jeg tror ikke denne går inn i Montanahyllen din, Valentino, og det er fryktelig synd....

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
28.624
Torget vurderinger
27
Ja, det er en del kanonkjøp ute og går om dagen. Kuzma stabi uten arm, klartgjort for bla. Mørch 10000. Mørch UP-4 3500. Hadde jeg bare hatt plass til en spiller til.....

Jens

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.06.2003
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Men like forbanna har jeg ikke fått den solgt.... ;D
Ser ikke bortifra at det kan ha en viss sammenheng med at ditt armrør er beregnet til mm-pickup'er...... :-/

Berg

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2003
Antall liker
1
Hva koster ekstra armrør til en UP4 ?

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Antall liker
8.873
Torget vurderinger
1
Ser ikke bortifra at det kan ha en viss sammenheng med at ditt armrør er beregnet til mm-pickup'er......

På ingen måte! Går du på Mørch's hjemmesider ser du at det grønne røret er anbefalt på en rekke MC pick-up'er. Bla. Ortofon MC 20 Super/Supreme (som jeg har brukt).

Berka

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
474
Sted
Valnesfjord
Torget vurderinger
5
Ser ikke bortifra at det kan ha en viss sammenheng med at ditt armrør er beregnet til mm-pickup'er......  :-/
Jeg har tidligere hatt Mørch UP-4 og har idag Mørch DP-6. Har både det grønne (3,8 g) og det røde (5,8 g) armrøret. Mine erfaring er at det grønne armrøret passer helt utmerket til enkelte MC-pickuper. Spiller idag med en Ortofon MC 30 super mkII på det grønne armrøret med godt resultat. Det grønne passer bedre enn det røde i mitt oppsett.
Det er også mange andre MC-pickuper som passer til det grønne armrøret - se her:
http://www.audiovision.dk/armroer.htm

Har tidligere også hatt den Shure V15VxMR MM-pu. Den passet bedre på det røde enn på det grønne armrøret.

Personligen liker jeg mørch tonearmene veldig godt, spesielt pga at man veldig lett kan skifte armrør for optimal tilpassing mellom arm og pu.
Ekstra armrør koster nytt drøye 2 tusen norske og det er en god investering for økt fleksibiltet. En sjelden gang er også brukte Mørch armrør til salgs, men da må man være uhyre rask fordi vi er da mange som er interesserte...

Anders

Berka

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
474
Sted
Valnesfjord
Torget vurderinger
5
På ingen måte! Går du på Mørch's hjemmesider ser du at det grønne røret er anbefalt på en rekke MC pick-up'er. Bla. Ortofon MC 20 Super/Supreme (som jeg har brukt).
Du var litt raskere en meg...

Topp Bunn