Karakterfulle høgtalarar del 3 – Stig Arne si dagbok august 2024

SAD-0824 (1 of 2).jpg

Gamalt men godt! Dagboka tek denne venda føre seg ein gamal høgtalar som etter eit par enkle modifikasjonar spelar glimrande. Og i Ølspalta har me smatta oss gjennom septembersleppet til Vinmonopolet.

KARAKTERFULLE HØGTALARAR DEL 3: VINNAREN TRER FRAM
Då er me komne fram til del 3 og siste i trilogien vår om karakterfulle høgtalarar. Det er naturleg nok vinnaren som står for tur, og heilt uventa var det vel ikkje, men det overraska meg likevel. Me har helde namnet hemmeleg til no, og vil halda fram med det eit par setningar til. Målet var å prøva ut tre par store og dugande høgtalarar, som eg har hatt ståande lenge; og bestemma meg for kven av dei eg vil bruka for framtidig lytting og glede. Eg freistar å unngå å få huset fullt, og heller kvitta meg med dei eg ikkje vil bruka vidare. Eg er ikkje samlar, det berre ser slik ut. Me har prøvd ut to par so langt, Electrocompaniet Objekt, og Yamaha NS-1000 Monitor, begge høgtalarteknologi på sitt beste. Men det var det tredje og langt meir fåmælte paret, og dei desidert billegaste, som stakk av med sigeren. Men ikkje utan litt pleie. Ikkje det at dei ikkje var gode i utgangspunktet, men små modifikasjonar har gjort dei aldeles glimrande. Mine damer og herrar: Les under om - trompetfanfare! - ein gamal travar: Dali 7.

Dali 7 (1983 - )
Det starta med at ein kamerat ringde og ba meg sjekka høgtalarane hans, dei var byrja å (for)vrenga i bassen. Eg skjønte kva det var. Det var denne flerr-flerr-lyden som oppstår når skumgummikanten rundt basselementet har smuldra opp. Nye ringar vart tinga, og limt på. Framgangsmåten er skildra i Dagboka frå februar -23. Etter dette kopla eg opp for å lytta, mest for å sjekka at alt fungerte, men og for at eg var litt forviten. Nei, eg hadde jo ikkje tenkt å skaffa meg slike, må vite, som purist hadde eg lenge helde meg til langt mindre og meir “audiofile” tovegs-høgtalarar. Daliane virka tungdrivne, og det fekk meg til å undrast over at basselementet var heilt pakka inn i skumgummi, noko eg stussa over då eg skrudde ut elementet og keik inni. Eg berre måtte prøva. Eg skrudde bassane ut att, fjerna denne delen av skumgummien, og lytta att. Det gjorde susen. No fekk bassen pusta; og fornya liv. Ikkje berre det: Eg noterte meg at mellomtonen var nydeleg. Men eg fortrengde det. Eg hadde som sagt ingen planar om å skaffa meg slike beist. Ikkje akkurat kjøleskåp, men mindre kan og gje skilsmål....

Les heile dagbokartikkelen til Stig Arne i Audiophile.no

SAD-0824 (6 of 14).jpg

Kommentarer

utsikta

Hi-Fi interessert
Ble medlem
16.03.2023
Antall liker
68
Sted
Jonatan08
Flott fortelling! Mange flotte tips jeg vil teste ut når jeg nå går i gang med restaurering av mine dali 8.
Vet du om det samme basselement i dali 7 Og 8?
Dali 8 bruker peerless (KDH825/831595) og jeg sliter litt med å finne skumringer med samme mål som orginalt.

Informasjon om bruker

Audiophile.no
Bransjemedlem
Medlem siden
Antall liker
1.098
Link til alle artikler
438
Audiophile.no sine annonser
Audiophile.no
30-årsjubileum for Osafestivalen i 2024

30-årsjubileum for Osafestivalen i 2024

• 0
Årets Osafestival var den 30. i rekkja. Grunna coronarestriksjonane og kravet til avstand flytta festivalen i 2020 inn i Voss Idrettshall for dei store trekkplastera på kveldstid, og med god plass...
Fortsett
Audiophile.no
Dobbel orsaking – Stig Arne si dagbok september 2024

Dobbel orsaking – Stig Arne si dagbok september 2024

• 1
Det har skjedd ein del endringar sidan eg skreiv om DAC-ar og Spotify mot Apple music. Det er tid for oppsummering, revurdering og ei orsaking eller to. Audioquest Dragonfly Red og Cobalt Eg har...
Fortsett
Audiophile.no
Hortenmessa 2024 – inntrykk fra tre Audiophile herrer

Hortenmessa 2024 – inntrykk fra tre Audiophile herrer

• 9
TRADISJONSRIK AUDIOFIL OPPVARMING. Også i år startet høstens HiFI-eventyr i Horten på motsatt side av Oslofjorden, nærmere bestemt i Sommerhuset i Fredrikstad. Og Stig Arne og eg tjuvstartet...
Fortsett
Audiophile.no
Linn 119 og 150, supplert med oppgradert Linn Selekt DSM Classic Hub

Linn 119 og 150, supplert med oppgradert Linn Selekt DSM Classic Hub

• 0
Torsdag 26. september lansert Linn tre nye produkter. To av dem erstatter høyttalermodeller som kom for 17 år siden, mens Linn Selekt DSM Classic Hub 2024 er en litt mer evolusjon av et allerede...
Fortsett
Audiophile.no
TEST: Icon Audio STEREO 30 SE og Icon Audio PS 3 MkII RIAA - “Meaty, beaty, big & bouncy”

TEST: Icon Audio STEREO 30 SE og Icon Audio PS 3 MkII RIAA - “Meaty, beaty, big & bouncy”

• 2
Etter et par demoer av Icon Audio, hos Audioaktøren, uttrykte jeg interesse for å høre en forsterker i mer hjemlige omgivelser. Icon Audio STEREO 30 SE forsterker Det var muligheter, så jeg...
Fortsett
Audiophile.no
PLATESMAKING: Adrian Myhr Trio – Kokong

PLATESMAKING: Adrian Myhr Trio – Kokong

• 0
Adrian Myhr Trio har gitt ut albumet Kokong, og jeg har prøvesmakt på denne spennende utgivelsen i grenselandet mellom mange sjangre. Til tross for at Adrian Myhr har et etternavn som er sterkt...
Fortsett
Topp Bunn