Kari Bremnes med band/Trondheim

Finn M

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.09.2008
Antall liker
877
Torget vurderinger
6
2 billetter hentet på Narvesen. 7 timers kjøretur hver vei fra Ålesund er verdt det!
Kanskje vi kan håpe på at hun har et par nye låter på lager også?
Det går rykter om ny plate snart... 8)

Kommer vel til å stikke en tur innom hifi-messa også, selv om en bildeserie fra Horten-messa i en annen tråd er fikk meg lyst til å la vær'.... ::)

ivar

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.10.2004
Antall liker
1
billetter er ankommet. 3 dager etter bestilling på billettservice

7 timer fra ålesund, finnm? gulesider-kart sier 5 tims?

Finn M

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.09.2008
Antall liker
877
Torget vurderinger
6
ivar skrev:
billetter er ankommet. 3 dager etter bestilling på billettservice

7 timer fra ålesund, finnm? gulesider-kart sier 5 tims?
Okei, kan vi ikke møtes på midten og så sier vi 6 timer? ;)
Vanlig tid Ålesund - Dombås er 3 timer. Dombås - Trondheim er vel 3 timer til, eller?
Men husk det går mot kaldere tider. Dersom det er minusgrader over Dovre lønner det seg sikkert å kjøre Molde - Surnadal - Orkanger - Trondheim.

ivar

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.10.2004
Antall liker
1
for all del, greit å beregne god tid. Svingete veier osv.
Innberegn burgerstopp osv, ta den tiden man trenger :)

Finn M

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.09.2008
Antall liker
877
Torget vurderinger
6
Siste nytt: Kari Bremnes kommer med ny plate i januar! 8) 8) 8)
12 nye låter er nå spilt inn. Tipper vi får høre et par smakebiter på lørdag... ;)

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Antall liker
3.557
For ei dame! For et band! og for en konsert!!
Jeg koste meg noe så enormt. Jeg skal på flere konserter med hu Kari! :)

Finn M

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.09.2008
Antall liker
877
Torget vurderinger
6
Espen R skrev:
For ei dame! For et band! og for en konsert!!
Jeg koste meg noe så enormt. Jeg skal på flere konserter med hu Kari! :)
Fantastisk konsert med nesten bare høydepunkter, kan nevne noen...
Hun startet med en ny og enda bedre versjon av gode gamle "Københavnerkneipe".
Ellers var den stille, rolige og melodiøse "Grågåsa" med bare piano og sang helt fantastisk.
Vil også nevne at å høre henne fortelle om historien bak "Fyret i Tornehavn" gav denne låten en ny dimensjon.

Hun spilte forresten også en ny låt som er med på den nye plata som er bortimot ferdig innspilt, mangler bare litt miksing, og som kommer i januar! :)

En konsert altså helt uten dødpunkter.
Noe jeg savnet? Det måtte i tilfelle være "Erindring" som jeg hørte en helt fantastisk versjon av på konserten hennes i Molde i -96..... på tide å spille denne inn på nytt, Kari. Studioversjonen er jo fra midten av 80-tallet. Bare et tips....

mvh
Finn M

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.881
Jeg ble mest imponert over percussionisten. Det var det tøffeste slagverket jeg har sett. Det hadde ingen ting av de elementene man vanligvis finner i et slagverk, som skarpromme, stortromme og hi-hat. I stedet var det Volvo-felger, tamtamer, hjemmesnekrede cymbaler som var full av hull og heftet sammen med stålringer, og mye annet snedig. Som regel er trommesoloen tidspunktet for å hente seg noe drikke, men på lørdagskvelden var det et av høydepunktene. Den siste liv-plata hennes er jo et must, og nå har jeg den også på signert LP. Da var det verdt å være igjen etter konserten og bli satt til å bære utstyr til messe-hotellet. Hvis noen syntes messe-generalen var firkantet i øynene på søndag skyldtes det bare at de skulle ha egen demo på messa etter konserten som varte til kl. 0430. ;D

Hun spilte også noe som kommer på neste plate, og det etterlot lite tvil om at den kommer til å havne i min samling.

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
2.999
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Topp konsert!

For de som har fått metta av Bremnes på cd/vinyl; kom dere ut og hør dette supre bandet LIVE.

Helge Andreas Norbakken er den som etter min mening er kongen på haugen i denne besetningen. Jeg får frysninger på ryggen av hans måte å formiddle RYTME på.
Nå kjenner jeg ham gjennom innspillinger med mange forskjellige artister og det funker på alt det jeg har hørt ham i.
Dere skulle sett hvordan det så ut rundt trommestolen hans etter konserten........han bruker jo mest trevisper.....ble kommentert de hundrevis av små trefliser.......da smilte han og sa at kona hadde lurt på om han hadde vurdert å begynne m flasshampoo..... ;D

Selv om jeg ikke ville kommentere dette på en konsert-
Jeg har en liten sak, som på en måte er blitt en kjepphest for meg på konserter m PA generelt;
Når det er så bra skrudd lyd de første 5 låtene - hvorfor i helv.....må det skrues opp underveis, slik at bass/basstromme og til og med mellomtoneområdet går i mettning? ::)

Men det viktigste:
Musikerne inkl. Kari Bremnes, leverte en strålende forestilling med humor og seriøsitet i en herlig miks.

JORFIN

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2004
Antall liker
15
Torget vurderinger
22
Var en kjempekonsert, masse gode sanger og god lyd. Hadde gledet meg en god stund til denne konserten og det ble nok høydepunktet for messa for min del. :)

-Litt synd det ikke var flere sitteplasser, da de aller fleste måtte stå. Blir passe sliten i ryggen av sånt.. Var tydelig at det var flere som ble overrasket av dette.

ivar

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.10.2004
Antall liker
1
jeg har booka billett, emo!

Kona er med, og det KAN bli en halv en, kjenner jeg meg selv rett :)

PS: denne gangen skal jeg IKKE sitte på gulvet under hele konserten. Det skal sies at sist så gjorde jeg en mann som feira 80årsdag den tjenesten at jeg ga ham stolen min.

Kommer til å kreve særbehandling på mine evige jaktmarker, altså skjærsilden, hvor jeg forblir til evig tid etter dette livet.
Takk

REX

Overivrig entusiast
Ble medlem
08.08.2007
Antall liker
6
Billett bestillt til denne også :)

ivar

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.10.2004