Kassett-spillernes venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ToreP

    Musikkinteressert
    Ble medlem
    01.05.2021
    Innlegg
    1.431
    Antall liker
    3.128
    Sted
    Trondheim
    Gjett om det er "et kjent problem", vega jon!😂Siden 1979 har jeg ikke solgt en eneste stereo - relatert ting! Når noe er blitt skiftet ut, er det blitt tørket av, satt i eske og plassert der det er mulig "å klemme inn" litt til! KAN komme til nytte senere i et anlegg 5 feks!! At kona mi har holdt ut i over 30 år er et under!🤣 Mvh ToreP
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Vega: Da lar du bruk, potensiale og historisk betydning avgjøre hvilken del av samlingen som blir. Jeg solgte DRS 610 ifjor, nettopp fordi referansen er en 810. I en stand som nok ikke finnes maken til i Norge. RFT SK 3000 er her fordi det er en RFT. Fra en svunnen, enklere tid. Pioneren er solid som banken, pga direktedrift. Onkyo og Aiwa låter ikke bare bra, de er kompakte, og tar null plass.Båndlageret har over tid blitt målretta til dem alle…Men muligheten for å KUNNE bruke andre, eldre bånd uten å være redd for mekanisk havari er til stede.
     
    Sist redigert:

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    ToreP: Det kan lønne seg å rydde hvis anleggene både i stua og i feriehuset skal bli best mulig..Men den lista over vintage vil jeg gjerne se, du..😎
     

    torstej

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.10.2018
    Innlegg
    623
    Antall liker
    1.003
    Jeg tror viktigheten av å ha en høy-kvalitets testkassett for måling av W&F er et noe underkommunisert punkt. Når noen sliter med å oppnå fabrikkspesifikasjoner på W&F etter oppsmøring og beltebytter, så burde et av de første oppfølgingsspørsmålene være "hva slags testkassett har du målt med?". Jeg mener med det ikke å bagatellisere viktigheten av riktige belter av høy kvalitet, f.eks. til Nakamichi sine klassiske transporter (ZX-9 er særdeles kresen har jeg hørt), men som et tilleggspunkt.
    Jeg testet nå på en RX202 med originalt gammelt belte og fikk følgende resultater:

    A.N.T. audio S30A:
    WTD RMS: 0,0670
    WTD peak: 0,137

    W&F kassett fra naks.es:
    WTD RMS: 0,0812
    WTD peak: 0,175

    Jeg testet også A.N.T. audio S30A på en annen RX202 som har et nytt originalt (NOS) Nakamichi-belte kjøpt av eslabs. Det beltet kostet en arm og et bein, men her ser man kanskje fordelen. Fabrikk-spesifikasjoner i parantes:
    WTD RMS: 0,0452 (lavere enn 0,06)
    WTD peak: 0,0968 (lavere enn 0,11)

    Og så måtte jeg jo teste med CR-7en også, og som forventet er den enda mer stabil. Fabrikk-spesifikasjoner i parantes:
    WTD RMS: 0,0239 (lavere enn 0,027)
    WTD peak: 0,0526 (lavere enn 0,048)
     
    Sist redigert:

    69Variant

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    31.01.2021
    Innlegg
    254
    Antall liker
    583
    Sted
    Ørland
    Torget vurderinger
    2
    Bjørn H: Ingen problemer med å finne dem..Ovennevnte Teac finnes som Tascam også. Og til omtrent samme pris får du en virkelig velholdt Denon med horisontalmating av tapen. Hvis du veit hvor de er å finne. Med en DRS-modell fra tidlig nittitall- helst en 810- har du et referansedeck som takler de beste bånd, og holder i årevis. En fin 610 burde koste omtrent halvparten. Mekanikken i begge disse to overgår glatt den kinesiske Tanashin-transporten Teac bruker nå for tida, men vær ikke urolig..den er solid nok, den og. Finn bare ut om du også ønsker å kunne lage det jeg anser som verdens beste opptak på type 4=metaltape..😎 Den Teac-saken HAR OK NR også…Bare ikke fra Dolby. Men Teac, Denon og Aiwa om noen, har verdens lengste erfaring med å håndtere bånd.
    Og om mangel på Dolby er greit....

    Bra timing på DRS-810-tipset, det ligger en DRS-810 ute for salg nå til 2500 kr :) Spørs hvor velholdt den er til den prisen da. Men jeg har en mistanke om at dette kanskje ikke er relevant for @Bjørn.H lenger, siden han skrev innlegget som @michell siterte i 2010 :D
    Etter tips fra dere ble det en ingen Sony ES kassettspiller på meg men heller en Denon DRS-810 :)
    Tidligere eier hadde hatt den siden 1995, spilleren ser pen ut og spiller flott.

    Takk for tips

    DSC_0438.JPG

    DSC_0433.JPG
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    69Variant: Tipper den blir noen år også..i all beskjedenhet😎
     

    vega jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2011
    Innlegg
    1.370
    Antall liker
    1.185
    Sted
    bærum
    Torget vurderinger
    3
    ahh gikk på en smell på ebay i dag. kremt kremt. 40stk nye basf referencemaster og 30stk tkd sax.+noen metal:LOL: fikk de billig til og være ebay syntes jeg så slo til.
     
    Sist redigert:

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Vega: FØRTI STK?? Står det BASF eller EMTEC på dem??👀 Avhengig av pris, alder og tilstand , kan det der være enda et «find of the decade». Hvis du bruker Nak , Beo eller Pioneer, da., Sistelinje Emtec og evt metalfunn kan være verd en liten formue, så pass GODT på dem Kan være lenge til du gjør et sånt funn igjen. Om det noengang skjer. Fra US eller Tyskland? Så mye Emtec fins vel omtrent bare der nå…?
     
    Sist redigert:

    nemesis4

    Medlem
    Ble medlem
    24.05.2021
    Innlegg
    29
    Antall liker
    17
    Sted
    østlandet
    håper dette er tråden å legge ut denne på:

    ETTERLYSNING. (STJÅLET/UNDERSLÅTT) Luxman K-03 serienummer 40810127

    DUSØR på 500; til den som har tips som fører til at vi får stoppet dette svineriet!

    1623748305858.png
    (bildet lånt fra nett) -helt identisk til den etterlyste..

    spilleren ble hentet av (tidligere) imp/distr/forhandler hos original kunde/eier i Trondheim da ett av VU-metrene hadde slutte å fungere.
    Forhandler skulle fixe feilen da han hadde delen "på hylla" evnt skulle skaffe fra produsenten.
    Originalkunde har X-antall ganger bedt om å få spiller sin tilbake reparert eller ureparert. Alle forespørsler blir møtt med den ene bortforklaringen dårligere enn den andre ,om hvorfor han ikke får sin spiller tilbake..

    eier har nå innsett at spilleren hans er stjålet/underslått av denne forhandleren (korrespondanse på mail mellom kunde
    og forhandler som dokumenterer hendelsesforløpet finns.

    Forhandler droppet for en tid tilbake en annen spiller hos kunde,som har svart at han ikke på noen måte godtar denne (mye billigere) "erstatnigsspilleren" da den også mangler endel vesentlige muligheter og er i tillegg kjent som en problemspiller.
    Han har bedt forhandler hente denne spilleren tilbake.

    Original eier har i realiteten gitt opp og innser at han er svindlet av forhandleren.

    Da jeg har lignende spiller kan jeg evnt benytte denne som donor-i verste fall.jeg har derfor kjøpt den "på rot" av første eier og etterlyser spilleren i tilfelle noen har kjøpt/byttet denne til seg i god tro.

    PS: Jeg er IKKE ute etter at den som pr idag evnt har spilleren i sitt eie skal måtte levere denne fra seg,jeg er KUN ute etter å finne ut evnt Hvor spilleren måtte befinne seg.

    Mail er sendt til Luxman Jp med forespørsel om de evnt har levert eller ytt service på dette serienummeret,de har tidligere
    hatt God koll på slik info så der er håp i hengende snøre..

    Om DU kjenner deg igjen i denne beskrivelsen av hendelsesforløpet (eller en litt annen tvist på dette) så hører jeg også gjerne fra deg på PM

    ALL info blir garantert behandlet konfidensiellt.


    Takk for oppmerksomheten.
     
    Sist redigert:

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.495
    Antall liker
    9.225
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    håper dette er tråden å legge ut denne på:

    ETTERLYSNING. (STJÅLET/UNDERSLÅTT) Luxman K-03 serienummer 40810127

    Vis vedlegget 729244 (bildet lånt fra nett) -helt identisk til den etterlyste..

    spilleren ble hentet av (tidligere) imp/distr/forhandler hos original kunde/eier i Trondheim da ett av VU-metrene hadde slutte å fungere.
    Forhandler skulle fixe feilen da han hadde delen "på hylla" evnt skulle skaffe fra produsenten.
    Originalkunde har X-antall ganger bedt om å få spiller sin tilbake reparert eller ureparert. Alle forespørsler blir møtt med den ene bortforklaringen dårligere enn den andre ,om hvorfor han ikke får sin spiller tilbake..

    eier har nå innsett at spilleren hans er stjålet/underslått av denne forhandleren (korrespondanse på mail mellom kunde
    og forhandler som dokumenterer hendelsesforløpet finns.

    Forhandler droppet for en tid tilbake en annen spiller hos kunde,som har svart at han ikke på noen måte godtar denne (mye billigere) "erstatnigsspilleren" da den også mangler endel vesentlige muligheter og er i tillegg kjent som en problemspiller.
    Han har bedt forhandler hente denne spilleren tilbake.

    Original eier har i realiteten gitt opp og innser at han er svindlet av forhandleren.

    Da jeg har lignende spiller kan jeg evnt benytte denne som donor-i verste fall.jeg har derfor kjøpt den "på rot" av første eier og etterlyser spilleren i tilfelle noen har kjøpt/byttet denne til seg i god tro.

    PS: Jeg er IKKE ute etter at den som pr idag evnt har spilleren i sitt eie skal måtte levere denne fra seg,jeg er KUN ute etter å finne ut evnt Hvor spilleren måtte befinne seg.

    Mail er sendt til Luxman Jp med forespørsel om de evnt har levert eller ytt service på dette serienummeret,de har tidligere
    hatt God koll på slik info så der er håp i hengende snøre..

    Om DU kjenner deg igjen i denne beskrivelsen av hendelsesforløpet (eller en litt annen tvist på dette) så hører jeg også gjerne fra deg på PM

    ALL info blir garantert behandlet konfidensiellt.


    Takk for oppmerksomheten.
    Kjedelige greier det her, og en fin spiller er det også.
    Har du en tidslinje på hendelsesforløpet?
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Komfort: Se lenger oppe her. Bildene er fra under topplokket på en 810, men det er ikke store forskjellen til 610 derfra. Gummirens på gummideler, capstanrens til hoder og capstans. Jfr settene fra Nagaoka..
     

    nemesis4

    Medlem
    Ble medlem
    24.05.2021
    Innlegg
    29
    Antall liker
    17
    Sted
    østlandet
    Kjedelige greier det her, og en fin spiller er det også.
    Har du en tidslinje på hendelsesforløpet?
    Hei Terje-A,
    Ja og ikke bare kjedelig heller...
    Kasettspilleren ble hentet av forhandleren for over 4 FIRE år siden,eier har dusinvis av ganger etterspurt og forlangt den tilbakelevert i mellomtiden !

    han fikk bl.a svar som følger: står i hylla/Står ikke i hylla/tar med oppover til uka/neste uke/neste gang/er reparert/er ikke reparert/venter på delen/
    dele-leverandør har sendt alle i ferie/mistet/ikke mistet/kan ikke finne/han andre i butikken har kastet den/har ikke kastet den

    -Allt løgn& bedrag!

    for ca 6 mnd siden gikk eier på med ny guts da det i mellomtiden er hentet ut et LASS med rettsdokumenter ( offentlige dokumenter)og annen info
    som tegner et Meget Klart bilde av selvsamme forhandler. Eier sa ifra til ham at info vil bli distribuert etater/aviser/banker og andre evnt interessenter,
    det arbeides pt med innhenting av Ytterligere informasjon -også fra andre som selv har blitt svindlet av samme person..

    PLUTSELIG(?) leveres det kun kort tid etter av forhandler -en helt annen (brukt) spiller på eiers adresse (eier var ikke selv tilstede)

    Denne har eier av den stjålne/underslåtte K-03 bedt samme forhandler om å hente igjen da han hverken kan bruke den ei heller vil han ha den og over-
    hodet ikke godtar dette som en slags erstatning for sin stjålne spiller.

    Jeg kjøpte spilleren for en tid siden av orig eier (som nevnt over) og vil gjøre mitt Ytterste for å finne ut Hvor den måtte befinne seg.

    Jeg er ytterligere villig til å utbetale en dusør på 500; til den som har tips som fører til at denne forhandleren kan stoppes -en gang for alle.
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.495
    Antall liker
    9.225
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Ok, Hvis jeg forstår det riktig så har du kjøpt K-03 spilleren som er på avveie ?
     

    habicht

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.04.2005
    Innlegg
    2.792
    Antall liker
    3.433
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Hei
    prøver meg på par spørsmål. Har kommet over en Sony tc k808ES. Den er kosmetisk i veldig fin stand, svart med tresider.
    Men den fungerer ikke helt. Luken åpner seg ikke og den reagerer kun med skurring når jeg trykker på de forskjellige betjeningsknappene.
    Kan noen anbefale noen i Oslo området som kan fikse en slik uten at jeg blir ruinert og hav kan en slik være verdt når den er fikset.
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.495
    Antall liker
    9.225
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Hei
    prøver meg på par spørsmål. Har kommet over en Sony tc k808ES. Den er kosmetisk i veldig fin stand, svart med tresider.
    Men den fungerer ikke helt. Luken åpner seg ikke og den reagerer kun med skurring når jeg trykker på de forskjellige betjeningsknappene.
    Kan noen anbefale noen i Oslo området som kan fikse en slik uten at jeg blir ruinert og hav kan en slik være verdt når den er fikset.
    Prøv Teletor på Etterstad,


    ( linken ser rar ut, men den fungerer, anbefaler at du ringer...)
     

    habicht

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.04.2005
    Innlegg
    2.792
    Antall liker
    3.433
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Takk, tenkte uansett levere en forsterker dit.
     

    vega jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2011
    Innlegg
    1.370
    Antall liker
    1.185
    Sted
    bærum
    Torget vurderinger
    3
    Vega: FØRTI STK?? Står det BASF eller EMTEC på dem??👀 Avhengig av pris, alder og tilstand , kan det der være enda et «find of the decade». Hvis du bruker Nak , Beo eller Pioneer, da., Sistelinje Emtec og evt metalfunn kan være verd en liten formue, så pass GODT på dem Kan være lenge til du gjør et sånt funn igjen. Om det noengang skjer. Fra US eller Tyskland? Så mye Emtec fins vel omtrent bare der nå…?
    ikke emtec. er basf
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Vega: Da håper vi forrige eier har lagra dem etter forskrift😎 Vis gjerne hvilke metals som er i pakka når den kommer…
     

    ToreP

    Musikkinteressert
    Ble medlem
    01.05.2021
    Innlegg
    1.431
    Antall liker
    3.128
    Sted
    Trondheim
    Her må det letes, vega jon! Jeg mener jeg har noen slike i en eske, et eller annet sted!☺
    Herre Gud, man "samler seg i hjel" en vakker dag!🤔 Hvis du tester disse, er det mulig å få en vurdering av dem?? Blir det brukbare opptak osv, eller er det bare....👎! Mvh ToreP
     

    vega jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2011
    Innlegg
    1.370
    Antall liker
    1.185
    Sted
    bærum
    Torget vurderinger
    3
    de er fult brukbare:) det var opptak på denne aktuelle kassetten hva som er brukt vet jeg ikke men(sansynelig en billig opptaker av noe slag var kun tatt opp på ene kanalen på en side.). låt helt ok. jeg har ikke lyst til og slette det som var på den for og teste ut selv. men disse er vel noe av samme kvalitet som gamle tandberg bånd sikkert....
     

    ToreP

    Musikkinteressert
    Ble medlem
    01.05.2021
    Innlegg
    1.431
    Antall liker
    3.128
    Sted
    Trondheim
    Takk for svaret, vega Jon!☺ Da vet man at disse gamle kassettene er "mer holdbare" enn man skulle tro! Ingen ting gleder meg mer å høre!!👍 Mvh ToreP
     

    vega jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2011
    Innlegg
    1.370
    Antall liker
    1.185
    Sted
    bærum
    Torget vurderinger
    3
    thumbnail_IMG_0389.jpg

    fant denne på ei bruktbutikk i dag. låt fantastisk for de som liker puddel rock/metal og jeg syntes dette var et bra album. et bevis på at russerne kan rocke de og!

    in 1987 guitarist Alexey Belov, vocalist Nikolay Noskov, bassist Alexander "Big Sasha" Minkov, guitarist Yan Yanenkov, and drummer Alexander Lvov (formerly from Aria) came together to form Gorky Park. Stas Namin, a famous 70's soviet musician, became the band's manager. Because Mikhail Gorbachev lifted the censorship, many underground rock bands, including Gorky Park, became able to gain wider popularity. Later that year the band left Russia for the United States in search of a record deal.[2]

    In the U.S. the band soon made some connections in the record business. One of the first people to take notice was musician Frank Zappa. Jon Bon Jovi and Richie Sambora also helped them to secure a deal with Mercury Records.[2]
     

    BirgerG

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.10.2012
    Innlegg
    646
    Antall liker
    994
    Torget vurderinger
    1
    Om K-03en dukker opp. Det er ikke SÅ vanskelig å reparere disse meterne dersom ikke en klodrian har ødelagt dem. Nesten alle disse spillerne har slike feil. Har reparert på alle mine: K-03, K-04, K05, AL-85, AL-90 og på flere av Tandberg sine med 3014 type metre. Men det er eier av spilleren da tap ble konstatert, som er fornærmet og påtaleberettiget (kan anmelde, om ikke rett fornærmet fremmer påtale, er saken henlagt før du har gått ut døra :mad: Dessverre blir det følgen uansett i mindre vinning saker). Fremme krav om erstatning sivilt kan ofte fungere vel så bra. Xer fingre at spilleren dukker opp. Verdi i topp stand her til lands vil jeg anslå til + 15
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    De BASFene der er DØNN stabile, Vega. 😎 Samme hus som TP-IV😈😍 Et absolutt varp…Si fra om ei av eskene er til salgs🤙🎶
     

    ToreP

    Musikkinteressert
    Ble medlem
    01.05.2021
    Innlegg
    1.431
    Antall liker
    3.128
    Sted
    Trondheim
    Gode greier, Auditor!☺ Mener jeg har noen av disse kassettene! Men har en del å lete gjennom!🤔 Mvh ToreP
     

    vega jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2011
    Innlegg
    1.370
    Antall liker
    1.185
    Sted
    bærum
    Torget vurderinger
    3
    jeg har noen fra før og jeg likte de godt. så valget var enkelt men litt kostbart. så var det en god combo med kassetter også. de forsvinner med en gang på ebay fort om dagen slike handler .jeg kunne ikke la de gå
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Så store partier av den kvaliteten er også mer enn sjeldent..

    EREF var et fellesnordisk venture, spesielt kjent for åttesporsmaskiner til bil. Finnes en av disse på Rockheim. Tipper kassetten der er fra rundt 1970, basert på AGFA, utfra hus og coverdesign. Kan være Philips og. Tross alt oppfant de kassetten.
     
    Sist redigert:

    nemesis4

    Medlem
    Ble medlem
    24.05.2021
    Innlegg
    29
    Antall liker
    17
    Sted
    østlandet
    Om K-03en dukker opp. Det er ikke SÅ vanskelig å reparere disse meterne dersom ikke en klodrian har ødelagt dem. Nesten alle disse spillerne har slike feil. Har reparert på alle mine: K-03, K-04, K05, AL-85, AL-90 og på flere av Tandberg sine med 3014 type metre. Men det er eier av spilleren da tap ble konstatert, som er fornærmet og påtaleberettiget (kan anmelde, om ikke rett fornærmet fremmer påtale, er saken henlagt før du har gått ut døra :mad: Dessverre blir det følgen uansett i mindre vinning saker). Fremme krav om erstatning sivilt kan ofte fungere vel så bra. Xer fingre at spilleren dukker opp. Verdi i topp stand her til lands vil jeg anslå til + 15
    Hei der BirgerG, ja det går an å håpe! Tidligere eier og jeg er enige om at han evnt. anmelder utifra de grunner du selv angir her.
    det arbeides med å samle inn ytterligere info om sammenlignbare forhold
    -eldre og nye.
    jeg har også hatt Alpage AL-90 så jeg kan ikke annet enn å applaudere din gode smak ;) ( Min K-05 har p.t. aldri hatt noen hick-ups/feil. Knock on wood! )

    -Hva er det egentlig som konker ut på disse Vu-metrene ?
     

    BirgerG

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.10.2012
    Innlegg
    646
    Antall liker
    994
    Torget vurderinger
    1
    var 4stk tdk ma metal. jeg få håpe de ikke er ille men eksene så ikke skadet av noe slag så . håper på det beste. Vis vedlegget 729504
    De BASF kassettene er mer, enn bare referanse i navnet. Slike kassetter ANT bruker til sine beste test kassetter. Sikkert mange, som stiller seg i kø for noen slike! Jeg også!
     

    BirgerG

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.10.2012
    Innlegg
    646
    Antall liker
    994
    Torget vurderinger
    1
    Hei der BirgerG, ja det går an å håpe! Tidligere eier og jeg er enige om at han evnt. anmelder utifra de grunner du selv angir her.
    det arbeides med å samle inn ytterligere info om sammenlignbare forhold
    -eldre og nye.
    jeg har også hatt Alpage AL-90 så jeg kan ikke annet enn å applaudere din gode smak ;) ( Min K-05 har p.t. aldri hatt noen hick-ups/feil. Knock on wood! )

    -Hva er det egentlig som konker ut på disse Vu-metrene ?
    Tror det er fett, som størkner. Front av meteret må av, lakk forseglingen på friksjon skruen fjernes og friksjon løsnes ved å dreie 1/10 dels mm, eller mindre av gangen mot venstre til nåla løsner. Om gjort feil, kaputt. Glem å få nytt meter fra fabrikken, finnes ikke. En kjenning kjøpte en K-04 (eller -05) den hadde fått byttet til meter fra Aiwa, eller Akai (en av dem, men teflon :rolleyes: ) Veldig bra utført med ny ramme rundt metrene, da de er litt mindre enn de originale.
     

    vega jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2011
    Innlegg
    1.370
    Antall liker
    1.185
    Sted
    bærum
    Torget vurderinger
    3
    ja og nå kom alle kassettene jeg bestilte på onsdag nå ligger de her. det var jaggu kjapp hj levering i fra statene. posten kan ikke måle seg en gang. fedex imponerer! slapp tull og toll og. det har jeg gjort på mine 3 siste spillere og ;) selv er jeg noe treg men:p
     
    Sist redigert:

    vega jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2011
    Innlegg
    1.370
    Antall liker
    1.185
    Sted
    bærum
    Torget vurderinger
    3
    Sist jeg bestilte noe som ble leverte med Fedex, så fikk jeg faktura i posten for mva og fortolling ca 1 uke etter at de leverte pakken. Jeg bare nevner det ;)
    ja det fikk jeg med de kassettene fra canada men det er fra et firma som selger nytt. . og det kommer litt ann på hvordan de fører papirerne. jeg spør altid om de gidder og sende som gave for og slippe slikt på gamle ting jeg kjøper brukt. nye ting er ikke no vits og lure seg utenom da. men da er moms og toll ofte bakt inn i prisen på ebay. hvis man kan betale på forhånd er det altid billigere en hvis tollen her hjemme skal tollbehandle det.. så hvis det er mulighet for tollbehandling før shipping sparer man og noen kr.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Afen: Enkelt. Den du har flest av. Hvis musikken er en favoritt, og du kan bruke et Sonydeck: UX👍
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn