Kassettrenessanse

quad_lars

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
5
I dag/I går (4. januar) hørte jeg på Kulturnytt - NRK P2 at kassett er kult, kassett er tilbake, kassett er trendy, kassett er det neste store, glem nedlasting, glem kompaktplatene. Platebutikken Tiger har begynt å selge kassetter med ny musikk. Er dette et kort blaff? Eller er dette et internasjonalt fenomen som først nå er kommet til Norge?

Må jeg hente frem kassettspilleren fra boden for å følge med i tiden? ;)

Dan Dare

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.11.2005
Antall liker
491
Sted
Kleppe
Torget vurderinger
4
Jeg tror ikke det. Dette må være en dårlig spøk.

K

kbwh

Gjest
Jeg hørte også innslaget.
La spesielt merke til DJ-en som likte bassoundet i kassettene. Litt pussig at det er renessanse for lydbærere med mye egenlyd. Vinyl er noe av samme greia.

Min Denon DRS-810 er fremdeles koplet til anlegget den, men det blir ikke mange timer i året den går.

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Antall liker
7.553
Torget vurderinger
4
Min Sony K990ES står nå der den...spilte en snutt Miles direktesendt på radio fra Sardines fra 80-tallet for noen uker siden....eller får den stå i ro ja ;-)

P

Parelius

Gjest
I dag/I går (4. januar) hørte jeg på Kulturnytt - NRK P2 at kassett er kult, kassett er tilbake, kassett er trendy, kassett er det neste store, glem nedlasting, glem kompaktplatene. Platebutikken Tiger har begynt å selge kassetter med ny musikk. Er dette et kort blaff? Eller er dette et internasjonalt fenomen som først nå er kommet til Norge?

Må jeg hente frem kassettspilleren fra boden for å følge med i tiden? ;)
Hva har skjedd, quad_lars? Jeg trodde da ikke du hadde blitt henfallen til "kultur"idiotenes fortvilte forsøk på å si noe som intet betyr. Men du skrev vel det hele med et glis, kan jeg tenke.

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
7
Hmmm.... kanskje på tide å hente fram den gamle Denon-spilleren fra kjelleren. Har jo noen hundre MC på lager. Kanskje jeg skal digitalisere til MP3 fra kassett for å få fram kassettsounden? ;)

niels

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.10.2002
Antall liker
1.332
Sted
Nadadouro, Portugal
Øjsan, og da får KjellB rett likevel !!
Ja, kassett er et utmerket medium, analog gjengivelse av cd, hvad mere kan man ønske sig ?
kunne man bare finde noen steder de stadig selger metalbånd !!!
De der tviler kan jo skaffe sig et leketøy i form av en Tandberg TCD440A og da snakkes vi.....makan til lyd !

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
787
Torget vurderinger
5
Hadde glemt Kjell B, er han fortsatt utestengt?

Dan Dare

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.11.2005
Antall liker
491
Sted
Kleppe
Torget vurderinger
4
For det første er det mange år siden det ble produsert skikkelige kassettspillere.
For det andre er det ikke mange som har mulighet til å leke seg med gamle Tandberg eller Denon-spillere.
La nå dette formatet få hvile i fred.

K

kbwh

Gjest
De der tviler kan jo skaffe sig et leketøy i form av en Tandberg TCD440A og da snakkes vi.....makan til lyd !
Oh yeah. Hvis du får den til å gå da. En 3014A kan også gå an sies det.

quad_lars

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
5
Hva har skjedd, quad_lars? Jeg trodde da ikke du hadde blitt henfallen til "kultur"idiotenes fortvilte forsøk på å si noe som intet betyr. Men du skrev vel det hele med et glis, kan jeg tenke.
Jeg kan berolige Parelius og dere andre at jeg ikke har planer om hente frem kassettspilleren fra boden. Vinyl er mitt medium. Hvis jeg vil lytte på míne gamle kassetter, får jeg finne frem walkmannen for å mimre litt. Jeg har kvittet meg med mesteparten av kassettene mine. De jeg fortsatt har, har jeg beholdt av affeksjonsverdien. De har sine egne historier, eller de har sanger eller versjoner av sanger som jeg ikke har på vinyl eller cd.

Det ligger en Studer A710 på eBay for dem som er interessert.

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
7
Jeg kan berolige Parelius og dere andre at jeg ikke har planer om hente frem kassettspilleren fra boden. Vinyl er mitt medium. Hvis jeg vil lytte på míne gamle kassetter, får jeg finne frem walkmannen for å mimre litt. Jeg har kvittet meg med mesteparten av kassettene mine. De jeg fortsatt har, har jeg beholdt av affeksjonsverdien. De har sine egne historier, eller de har sanger eller versjoner av sanger som jeg ikke har på vinyl eller cd.

Det ligger en Studer A710 på eBay for dem som er interessert.
Nakamichi laget jo også noen gode kassettspillere. Mener denne var ganske god, faktisk: http://cgi.ebay.co.uk/Nakamichi-Cas...46QQihZ013QQcategoryZ4784QQrdZ1QQcmdZViewItem

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Antall liker
517
nakamichi var drømme-spillerene i gamle dager !

vel denne tiger-butikken har 45 titler på kassett,så noe massiv renessanse blir det neppe.nostalgien har jo alltid sin sjarm.fortsatt er det noen "skrotinger" som spiller 8-spors-kassetter.og muligens også EL-kassett.

for spesielt interesserte :

www.8trackheaven.com

mvh. s,

taterunge

Hi-Fi interessert
Ble medlem
20.12.2004
Antall liker
0
Hvor hipt er dette egentlig. Tiger har vel ca. 30 kassetter på disken som de selger. Skal vel litt mere til før dette er det nye store.

johnnybgood

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.06.2004
Antall liker
44
Øjsan, og da får KjellB rett likevel !!
Ja, kassett er et utmerket medium, analog gjengivelse av cd, hvad mere kan man ønske sig ?
kunne man bare finde noen steder de stadig selger metalbånd !!!
Eller en TCD 910!

Topp Bunn