RoDa skrev:
made4u skrev:
Vet at dette er et hårsårt tema, og jeg føler meg truffet selv til tider - men dog har jeg tatt noen runder med meg selv på at alt det jeg ikke ville klart i en blindtest, ja det kan ikke forsvares at min økonomi skal lide av... Jeg er ikke så rik, må derfor være kritisk og gjøre reele vurderinger for hva som er hørbart og slik sett har livets rett, og hva som ikke er det og slik sett bare gir en unødvendig placebo-effekt jeg godt kan leve foruten.
Er kritisk til at du hører forskjell på om din forsterker står på et bord eller en plate jeg mener du bestemt kunne spart deg for - om du mener annet så inviter meg gjerne på en demonstrasjon der du består blindtester der jeg prøver å lure dine ører. Klarer du den så vil du overbevise meg, og jeg må revurdere den påstanden. Men jeg tviler på at du ville klart det med bind for øynene altså, og den tvilen må jeg få ha inntil det motsatte er dokumentert.
Hvilke blindtester bruker du for å overbevise deg selv? Statistisk holdbar og repeterbar abx?
Så man skal bestå blindtester der andre prøver å lure deg for å bevise at man hører forskjell?
R
Takk, RoDa.
Jeg har klart å beherske meg hittil, men det holdt hardt. Makan til selvhøytidelig svada.
Forslag til Made4u: Hvis du ikke likte Denon,
Belegg det! Og ikke anekdotisk! Blindtestet du den?
For den saks skyld: Blindtestet du det underlaget? Hvis ikke, hvorfor i all verden skal vi ta deg mer for god fisk enn den som roste slik opp i skyene?
F***, her kommer den ene bunnfisken etter den andre opp, påstår at de har spist av visdommens gryte med tresleiv, og forlanger bevis for hørte opplevelser, og selv har de zip, zilch, nada å hoste opp annet enn anekdotiske opplevelser!
mvh