Måtte bare si, at mange av dere guruer med selvopphøyde gull-ører som hører forskjell på det mest spekulative andre ikke hører forskjell på, alle dere har trolig ikke absolutt gehør. Noe som betyr at dere ikke evner å skille alle toner fra hverandre og si hvilken tone som gjengis, det tross dere lærer hvilken tone dette gjelder.
Ikke alle dere evner å skille en tone fra en helt annen og fortelle hva dere hørte, men ting andre ikke hører (sågar de fleste med absolutt gehør vil jeg anta) ja det hører dere...
Dessuten sprer dere rundt dere med det ene og det andre, og unngår en blindtest som sleipe åler - dere tør fader ikke stille opp og bekrefte påstandene når dere får en sjanse til dette.
Dere er ikke hakket bedre enn de som fjern-healer for å helbrede folk, dem kommer med vakre historier og forklaringsmoduler også dem, men skyr like kraftig unna det å dokumentere det hele for skeptikerene - noe som ikke skulle være noen problem dersom det virkelig var noe i det andre er skeptisk til.
Dere møter skeptikerene like ille som dem som fjernhealer, helbreder med bønn, snakker med døde m.m. - fremstiller den som er skepsis som latterlig på alle måter, en uten noe innsikt og en å ikke ta på alvor. All skepsis avfeier dere, og aldri en gang til nå har slike som dere tatt noe utfordring til å dokumentere det hele...
----
Hva gjelder Denon-historien så spør dere om jeg hadde blindtest og om jeg møtte den med forutintatte forventninger. Nei, til begge av delene. Blindtest var ikke nødvendig, ei heller spekulativt at de ikke var det. Og hva gjelder forventninger så var dem dog minst til Luxman-forsterkeren, det av flere grunner. Bl.a. fordi Luxman forsterkeren var en reciever og ikke en ren forsterker som de to andre, på generelt grunnlag forventer jeg at rene forsterkere fungerer bedre som nettopp det enn enn reciever. Dessuten var Luxman'en veldig gammel og den med desidert dårligst spesifikasjoner, den var sågar funnet på Fretex hvor dem ikke hadde testet den - ble derfor solgt for den nette sum av 100 kroner.
Jeg solgte min tidligere Marantz PM-80 Mk.II som jeg hadde kjøpt splitter ny, for en gammel Luxman som var blitt mer enn 25 år den gangen (som sagt kjøpt for 100 kroner og med dårligere spesifikasjoner samt ikke samme status-objekt m.m.)... Inntrykkene var de eneste jeg tok utgangspunkt i... Var altså min egen Marantz jeg hadde kjøpt ny og levd med noen år, jeg etter testen med Rotel'en, Denon'en solgte når jeg fikk testet den opp mot Marantz'en siden.
Jeg kan godt vise til link for flere år siden, hvor jeg roste Luxman'en som jeg som sagt IKKE hadde forventninger til men som overrasket meg og bidro til et spesielt forhold til nettopp Luxman (har siden eid flere Luxman). Ikke alt trenger å blindtestes, ikke alle uttalelser er heller like spekulative - men hadde noen betvilt meg der og da så skulle jeg gjerne invitert dem så dem fikk ta del i forskjellen dem også - da jeg er trygg nok på hva jeg hørte til det. Skulle ei heller vært noen problem å ta blindtest på det hele om noen betvilte hva jeg hørte, noe jeg ikke tror noen ville...
Fikk litt abstinenser her, og kunne ikke dy meg med å kommentere når jeg las her - det virkelig dro i meg mot tastene.