slartibartfast
Hi-Fi freak
Er det like mye gain i pre-effekt komboen som i den integrerte?
Har du med din erfaring noen synspunkter om hvilke preamper som kan gi god synergi med kinki mono utifra det lille du har hørt? Har lyst til å prøve blokkene neste gang jeg går for kinki .Hei igjen alle Kinki Studio venner
Da har jeg fått spillt noen timer på Kinki Studio sine monoblokker.
Det viste seg at jeg hadde rett.
Glem balansert inngang på Kinki.
Forskjellen er ganske stor.
Justerte basstårna til Kinki forsterkerne og kjørte SE inngang.
Det ble endel bedre oppløsning, mindre farging og noe «tørrere»
gjengivelse.
Kinki Studio er mye mer ettergivende for kildematrialet.
Det har sine fordeler med dårligere innspillinger.
På gode innspillinger er dessverre ikke Kinki Studio på «superhighend»
nivå. Det skulle jo bare mangle.
Kinki Studio monoblokker spiller musikk på en måte mange vil like.
Det finnes ingen hardhet eller lyttetretthet.
Noe som er essensielt for et stereoannlegg i mine øyne.
De låter stort åpent dypt og bredt. Dog ikke helt i klasse med «superhighend».
Tror de fleste kunne leve godt med disse forsterkerne.
De er kort og godt et kupp til prisen.
Jeg tror nok at jeg kommer til å beholde i hverfall monoblokkene.
Preampen er også et kupp til prisen, men ikke like godt kupp som monoblokkene.
Armand og jeg har tenkt å ta en runde med preampen,for og se hva vi eventuelt
kan få til. Mulig monoblokkene spiller enda bedre etter en tids spilling?
Her er to bilder av de to små søte Kinki Studio monoblokkene i sølv:
Ja, det er samme problem.Er det like mye gain i pre-effekt komboen som i den integrerte?
Jeg for min del ønsker utstyr som er mest mulig transparant.Har du med din erfaring noen synspunkter om hvilke preamper som kan gi god synergi med kinki mono utifra det lille du har hørt? Har lyst til å prøve blokkene neste gang jeg går for kinki .Hei igjen alle Kinki Studio venner
Da har jeg fått spillt noen timer på Kinki Studio sine monoblokker.
Det viste seg at jeg hadde rett.
Glem balansert inngang på Kinki.
Forskjellen er ganske stor.
Justerte basstårna til Kinki forsterkerne og kjørte SE inngang.
Det ble endel bedre oppløsning, mindre farging og noe «tørrere»
gjengivelse.
Kinki Studio er mye mer ettergivende for kildematrialet.
Det har sine fordeler med dårligere innspillinger.
På gode innspillinger er dessverre ikke Kinki Studio på «superhighend»
nivå. Det skulle jo bare mangle.
Kinki Studio monoblokker spiller musikk på en måte mange vil like.
Det finnes ingen hardhet eller lyttetretthet.
Noe som er essensielt for et stereoannlegg i mine øyne.
De låter stort åpent dypt og bredt. Dog ikke helt i klasse med «superhighend».
Tror de fleste kunne leve godt med disse forsterkerne.
De er kort og godt et kupp til prisen.
Jeg tror nok at jeg kommer til å beholde i hverfall monoblokkene.
Preampen er også et kupp til prisen, men ikke like godt kupp som monoblokkene.
Armand og jeg har tenkt å ta en runde med preampen,for og se hva vi eventuelt
kan få til. Mulig monoblokkene spiller enda bedre etter en tids spilling?
Her er to bilder av de to små søte Kinki Studio monoblokkene i sølv:
Bare ta kontakt med meg ang. «for mye gain» på PM.Hvis noen vurderer å selge kinkiblokker etterhvert så pm meg, er interessert. Synd at preampen/integrerte har for høy gain og rabiat kanalvelger,ellers hadde jeg vært innstilt på å gå for den og,for lyden er nok god den!
Det avhenger jo av følsomhet og design på høytalere.
Lav gain på min EX-M1 er perfekt på Ø Audio, mens det ble hakket for mye gain på Cornwall.
Selv på Ø foretrekker jeg faktisk høy gain når jeg skal guffe på litt.[/QUOTE/]
Hvilket volum er «best» lydkvalitet på Kinki Studio preamp.(integrert)
Hvis vi kjører 1V inn og ser på volum tallet når vi får 1V ut er det punktet
hvor signalet fra signalkilde er mest upåvirket.
Dvs. at nærmest det tallet på volumet er best lydkvalitet.
Hvis en får høyere tall, er det preampen som forsterker opp signalet.
Er tallet lavere på volumet, demper preampen signalet.
Så enkelt er det.
Jeg tillater meg å nyansere dette litt siden det er ikke sikkert at det ved gain=1 at lydkvaliteten er best. Med best mener jeg da lavest mulig THD+N.Hvis vi kjører 1V inn og ser på volum tallet når vi får 1V ut er det punktet
hvor signalet fra signalkilde er mest upåvirket.
Dvs. at nærmest det tallet på volumet er best lydkvalitet.
Hvis en får høyere tall, er det preampen som forsterker opp signalet.
Er tallet lavere på volumet, demper preampen signalet.
Så enkelt er det.
Hei SeboemerHei dette er litt out of topic men ser mange her inne har handlet på Vinshine Audio her inne og dere snakker mye om den Kinki preampen,jeg lurte på hva med den Denafrips Hestia preampen er det noen her inne som har den.
Den har et fint og ryddig layout får også skryt av en del hi fi andmeldere og private rundt om i verden.Da convertene dem har høster også veldig god kritikk.
God helg til dere Kinki folk.
Mvh
Seboemer
Hei takk får svaret synes ikke Denafrips preampen ser så mye nedskalert ut kontra Kinki når man ser den innvendig,stemmer det når det gjelder dac ser det er mange som modifiserer dem, men de sier også at de er veldig bra som de er vis de kan lage så bra dacer så pleier de som regel å lage resten sånn nogenlunde bra også.Hei SeboemerHei dette er litt out of topic men ser mange her inne har handlet på Vinshine Audio her inne og dere snakker mye om den Kinki preampen,jeg lurte på hva med den Denafrips Hestia preampen er det noen her inne som har den.
Den har et fint og ryddig layout får også skryt av en del hi fi andmeldere og private rundt om i verden.Da convertene dem har høster også veldig god kritikk.
Mvh
Seboemer
Jeg tar sjangsen og prøver å svare deg.??????
Grunnen til det er at jeg kjenner til og har hørt Denafrips sin dyreste DA konverter.
Den innehar meget høy klasse.
Den har blitt modifisert av Geir Fredriksen. Oppskriften ligger på nettet og er godkjent
av Vinshine Audio.
Mener å huske at han bl.a byttet klokker og modifiserte powersupplyene.
Etter dette låt Denafrips nært opptil MSB Dac IV + Signature.??????
Total kostnad på toppmodellen til Denafrips ble tror jeg ca 70K.(inkl.oppgraderingen til G.F. og arbeid)
Dette er selvfølgelig en bombe.??????
Når det gjelder forsterkerne til Denafrips, virker de som noe nedskalerte ifht. Kinki Studio.
Hei takk får svaret synes ikke Denafrips preampen ser så mye nedskalert ut kontra Kinki når man ser den innvendig,stemmer det når det gjelder dac ser det er mange som modifiserer dem, men de sier også at de er veldig bra som de er vis de kan lage så bra dacer så pleier de som regel å lage resten sånn nogenlunde bra også.Hei SeboemerHei dette er litt out of topic men ser mange her inne har handlet på Vinshine Audio her inne og dere snakker mye om den Kinki preampen,jeg lurte på hva med den Denafrips Hestia preampen er det noen her inne som har den.
Mvh
Seboemer
Jeg tar sjangsen og prøver å svare deg.
Grunnen til det er at jeg kjenner til og har hørt Denafrips sin dyreste DA konverter.
Den innehar meget høy klasse.
Den har blitt modifisert av Geir Fredriksen. Oppskriften ligger på nettet og er godkjent
av Vinshine Audio.
Mener å huske at han bl.a byttet klokker og modifiserte powersupplyene.
Etter dette låt Denafrips nært opptil MSB Dac IV + Signature.
Total kostnad på toppmodellen til Denafrips ble tror jeg ca 70K.(inkl.oppgraderingen til G.F. og arbeid)
Dette er selvfølgelig en bombe.
Når det gjelder forsterkerne til Denafrips, virker de som noe nedskalerte ifht. Kinki Studio.
Jeg er 100% enig i alt han sier!.. Og avslutningsvis påpeker han det samme som medførte at kinki EX-M1 ikke fikk fast plass hos meg, at mellomtonen burde være mere fyldig. Jeg synes den er for tynn og tilbaketrukket etter min smak.
Når det gjelder monoblokkene til Kinki Studio, kommer det an på hvilken preampJeg er 100% enig i alt han sier!.. Og avslutningsvis påpeker han det samme som medførte at kinki EX-M1 ikke fikk fast plass hos meg, at mellomtonen burde være mere fyldig. Jeg synes den er for tynn og tilbaketrukket etter min smak.
Jeg vil tro det er en mere "rund" og fyldig gjengivelse fra monoblokkene så det kan hende kombinasjon med pre er midt i blinken. Jeg lurer videre på hvordan blokkene ville matchet Mi23. 5 med stor psu.. MmmNår det gjelder monoblokkene til Kinki Studio, kommer det an på hvilken preampJeg er 100% enig i alt han sier!.. Og avslutningsvis påpeker han det samme som medførte at kinki EX-M1 ikke fikk fast plass hos meg, at mellomtonen burde være mere fyldig. Jeg synes den er for tynn og tilbaketrukket etter min smak.
du har koblet til monoblokkene ifht. bl.a mellomtonen.
Hos meg låter mellomtonen heldigvis ikke tilbaketrukket eller tynt.
Med original preamp fra Kinki Studio kan det hende mellomtonen blir noe tynn?
Vi får vente og se til dette har vært prøvd ut?
Hvordan høyttalersystem man innehar kan selvfølgelig bety mye mer enn hvilken
preamp man kobler til monoblokkene.??????
Jeg spiller på en spesialversjon av MI -23(5) trimmet av Armand.Jeg vil tro det er en mere "rund" og fyldig gjengivelse fra monoblokkene så det kan hende kombinasjon med pre er midt i blinken. Jeg lurer videre på hvordan blokkene ville matchet Mi23. 5 med stor psu.. MmmNår det gjelder monoblokkene til Kinki Studio, kommer det an på hvilken preampJeg er 100% enig i alt han sier!.. Og avslutningsvis påpeker han det samme som medførte at kinki EX-M1 ikke fikk fast plass hos meg, at mellomtonen burde være mere fyldig. Jeg synes den er for tynn og tilbaketrukket etter min smak.
du har koblet til monoblokkene ifht. bl.a mellomtonen.
Hos meg låter mellomtonen heldigvis ikke tilbaketrukket eller tynt.
Med original preamp fra Kinki Studio kan det hende mellomtonen blir noe tynn?
Vi får vente og se til dette har vært prøvd ut?
Hvordan høyttalersystem man innehar kan selvfølgelig bety mye mer enn hvilken
preamp man kobler til monoblokkene.
I stand correctedLiten korrigering :
Du testet M99, den NEST beste i Spec`s lineup. Den beste og dyreste er denne:
https://spec-corp.co.jp/e/audio/RSA-F33EX/
God sommer.
JP
Jeg var hjemme hos deg en hyggelig fredags kveld.Interessant test med subjektive tilbakemeldinger. Når det gjelder mellomtonene så har jeg nokså nylig testet Kinki mot toppmodellen til Spec og også SET rør. Konklusjonen min er ikke den samme som hans og derfor står Kinki fortsatt på plass hos meg hvor den gjør det den gjør alldeles strålende.
-BB-
hos meg igjen var det stikk motsatt med Spec M-99 igjen her hadde aldri høyttalerne mine hatt renere lyd,men samtidig naturlig litt på den varme siden av neutral,på enkelte innpillinger så føltes det faktisk som noen artister hadde svelga noe pepper`` før dem kom på scenen som var en artig og engasjerende opplevelse , så igjen tydelig at dette er klart subjektivt og match messig , mulig kinki passer bedre med den allerede varmere Harbeth shl5 kontra mine horn hybrider også som er mer dynamiske og presise og enda ærligere enn Harbeth, dog liker jeg harbeth godt og men dem trenger mer en forsterker som kan stramme dem opp syns jeg kontra noe som har for mye i samme retning her trur jeg Kinki hadde blitt litt ``slank igjen``Jeg var hjemme hos deg en hyggelig fredags kveld.Interessant test med subjektive tilbakemeldinger. Når det gjelder mellomtonene så har jeg nokså nylig testet Kinki mot toppmodellen til Spec og også SET rør. Konklusjonen min er ikke den samme som hans og derfor står Kinki fortsatt på plass hos meg hvor den gjør det den gjør alldeles strålende.
-BB-
Da fikk jeg bl.a servert en fortreffelig middag som jeg fortsatt husker.������
Senere på kvelden spillte vi musikk på Spec, og senere Kinki Studio’s integrerte.
Jeg foretrakk Kinki Studio så absolutt.
Dette var ikke pga.mellomtonen,for nedre mellomtone var mye mer tilstede
på Spec.
Grunnen til at jeg foretrakk Kinki Studio,var pga. renheten.
På Spec hørtes ut som det var et teppe over hver høyttaler.
Unnskyld uttrykket.������
oki fullt forståelig ,mtp at spec har all nødvendig kropp i grunntone segmentet av mellomtonen fra før helt i tråd med deg anngående fit og finish , litt sære detaljer men alikevel nøkternt og orginalt noe jeg også setter pris på og beklager om jeg støtet deg litt på min kommentar til deg anngående Spec tidligere da missforsto jeg deg heldigvis rett alright at du likte spec sånn ellers sett bort ifra at den ultimate`` matchen uteble .Horn og Spec tror jeg kan være bli en ”match made in heaven” når det sitter. På mine Harbeth derimot ble det for mye smør på flesk og brede, heldekkende penselstrøk.
Ikke et vondt ord om Spec! Føleslse som den av og på knappen har er n e s t e n verdt prisen alene. Slike detaljer digger jeg.
-BB-
Det var ikke med måte, heller!På Spec hørtes ut som det var et teppe over hver høyttaler.
igjen helt i tråd med deg Håkon Spec er nok like sær og kresen som meg og resten av hifi bøttebaletten her inne med hva anngår kjærling og matching,og jo dyrere det blir joe mer kilent blir det jo uansett stort sett ingenting kommer gratis i denne hobbyen heller jeg har heller aldri hørt en forsterker her hjemme som har vært så ren som kildevann som Spec Mvh IvanDet var ikke med måte, heller!På Spec hørtes ut som det var et teppe over hver høyttaler.
Nå har jeg hørt relativt mange forsterkere side om side med Spec M99 på diverse høyttalere etterhvert, og med unntak av APL som volumkontroll rett inn i Doxa 61 Signature, har vel ingen forsterkere vært mer gjennomsiktige i dette huset. Jeg mistenker en liten mismatch med balansen i høyttaler + forsterker, som i sin tur skaper maskeringseffekt fra overdrevet nedre mellomtone / øvre bass, slik at klarheten oppleves å forsvinne litt.
Mvh
Håkon Rognlien
Se der ja... får skylde på alderen som fører til økt behov for repetisjonFin test, men ikke ny. Også linket til i post #476.