Eirik84
Hi-Fi freak
Har 4 soverom. Jeg og kona har et rom med bare skap. Så mulig vi flytter om slik at vi får et større rom slik at vi kan ha garderobeskap på rommet, for å få frigjort et rom som da kan bli musikk/kino-rom. Vil da være ca 4m lengde og 3m bredde. Vindu midt på ene kortsiden hvor tv/anlegget må stå.
Tenker i utgangspunktet 65" 4k-tv, foreløpig usikker på om det skal kjøres mer "high-end" 2.1/2.2 eller mainstream 5.1.
Før noe som helst skal inn der må det uansett gjøres noe med overflatene.
Det er i dag tapet på veggspon. I taket er det god gammeldags panel.
Gulv er laminat på gulvspon, tenker å legge teppefliser oppå.
Naborommet blir da mitt og kona sitt soverom, så ikke avhengig av å gjøre rommet så lydtett som mulig.
For å gjøre rommet noe mer optimalt akustisk for musikk/kino, hva vil det mest kostnadseffektive være å gjøre med veggene:
- Male rom og henge opp lydabsorbenter (eller diffusorer?)
- Kle dagens vegger med noe stofflignende tykk tapet (som gjerne kan tas av igjen om mulig)
- Gipse vegger og tapsere?
- Eventuelt annet?
Er litt blank på dette med bygging av rom, så kom gjerne med tips
Tenker i utgangspunktet 65" 4k-tv, foreløpig usikker på om det skal kjøres mer "high-end" 2.1/2.2 eller mainstream 5.1.
Før noe som helst skal inn der må det uansett gjøres noe med overflatene.
Det er i dag tapet på veggspon. I taket er det god gammeldags panel.
Gulv er laminat på gulvspon, tenker å legge teppefliser oppå.
Naborommet blir da mitt og kona sitt soverom, så ikke avhengig av å gjøre rommet så lydtett som mulig.
For å gjøre rommet noe mer optimalt akustisk for musikk/kino, hva vil det mest kostnadseffektive være å gjøre med veggene:
- Male rom og henge opp lydabsorbenter (eller diffusorer?)
- Kle dagens vegger med noe stofflignende tykk tapet (som gjerne kan tas av igjen om mulig)
- Gipse vegger og tapsere?
- Eventuelt annet?
Er litt blank på dette med bygging av rom, så kom gjerne med tips