Kjøp av brukt riia/danmark

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Hei,vurderer kjøp av en thorhauge rørriia fra en Danske...prisen er bra,og har den på hånda..Dansken har susa bort kvitteringen,sånn at jeg har fått en pris på 2k m frakt,ny koster nesten 5k med frakt,toll osv..så spør jeg,er dette et godt kjøp?Garati uten kvitt. kan jeg glemme sannsynligvis..men er det verd å gå glipp av 5 års garanti for 3k? tenker da også litt på ev videresalg om det skulle bli noe av en gang i fremtiden....hva mener dere)

Riiaen er jo ikke veldig komplisert oppbygget..årsak til kjøp av denne,er at jeg sitter med mc forsterker fra th fra før. ;D

Espen

niklasthedolphin

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
15.06.2006
Antall liker
1
ixos_76 skrev:
Hei,vurderer kjøp av en thorhauge rørriia fra en Danske...prisen er bra,og har den på hånda..Dansken har susa bort kvitteringen,sånn at jeg har fått en pris på 2k m frakt,ny koster nesten 5k med frakt,toll osv..så spør jeg,er dette et godt kjøp?Garati uten kvitt. kan jeg glemme sannsynligvis..men er det verd å gå glipp av 5 års garanti for 3k? tenker da også litt på ev videresalg om det skulle bli noe av en gang i fremtiden....hva mener dere)

Riiaen er jo ikke veldig komplisert oppbygget..årsak til kjøp av denne,er at jeg sitter med mc forsterker fra th fra før. ;D

Espen
Ring til Thorhauge med oplysning om produktets serienummer og spørg om garantien fortsat er dækket.

http://www.thorhauge-audio.dk/

Hans produkter er generelt rigtig vellydende og han er en flink fyr.
Hans prissætning er aggressiv forstået sådan at man får rigtig meget for pengene.

"dolph"

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Antall liker
6
For 2K så kan du da ta sjansen. Spiller den så bra som det blir sagt, så blir dette et "kult" ubjekt likevel. Holder den ikke mål, så har du et fint kabinett som du kan lage passiv preamp etc. av ;D

Det er viktig å se nytteverdien uansett....

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Antall liker
25
Torget vurderinger
5
Ser ut som impedansen er fiksert på 47Kohm... Men kanskje det kun er for MM - litt rart lell at det ikke står noe på hjemmesiden om impedansmulighetene for MC.

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
28.718
Torget vurderinger
27
Hvis du leser ixos innlegg ser du at han allerede har mc-fortserkeren fra Thorhauge. Riaaen er ren MM.

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Antall liker
25
Torget vurderinger
5
Fosse skrev:
Hvis du leser ixos innlegg ser du at han allerede har mc-fortserkeren fra Thorhauge. Riaaen er ren MM.
Du har helt rett.

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Hei,det ble ikke kjøp,grunnet at eiern ikke har kvitteringen,noe jeg finner merkelig når riiaen er under året gammel....den hadde heller ikke siste oppgradering som er gjort fra TH...derfor lot jeg denne gå...men fortvil ikke....jeg bestiller emg heller en kliss ny,med all oppgradering som er gjort på denne i det siste. ;D ;D ;D

som Andre sier...jeg har mc ampen,og den er jaggu tyst som graven...ser ut som bånnsolide greier dette her,derfor ser jeg meg om etter mer TH....fremfor det billigere alt..asr mini...

Noen som har tatt en titt i high fidelity,å sett BILTEMA batteriet inni mc forsterkern?? Thorhauge tenker selvsagt på kundene sine,og belemrer de ikke med dyre reservedeler..biltema battriet er nemlig veeldigbra,og veldig billig!

Men hadde jeg vært fotograf,ville jeg nok tatt blie fra ett annent ståsted,ev. snudd batteriet ;) ;)det skremmer i allefall ikke meg..

;)

Topp Bunn