Kjøpe musikk

lakki_luke

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.03.2006
Antall liker
536
Sted
Jæren
Var en tur i en cd-butikk på kjøpesenteret kvadrat.Helt utroligt at så mange kjøper musikk uhørt.Butikken har EN cd-spiller for lytting av eventuelle kjøp.Det er vel sånn de fleste butikkene i Stavanger område har det,men er der noen i dette område som har gode forhold for lytting før kjøp?Det hadde jo vært kjekt og kunne finne noe å høre igjennom som er av ukjente artister uten og stå i laaang kø.Kom med gode råd.Jeg kjenner jo til Ivar Skeie i Sandnes og at damen i butikken kan alt og vet alt om musikk.Det er vel kanskje en av de beste platebutikkene i landet.Men de har også en eller kansje to spillere for lytting før kjøp.

K

kbwh

Gjest
De fleste musikknettbutikker lar deg høre snutter fra platene.

Damen på Skeie er en god grunn for ikke å handle all musikk på nettet. Synd jeg bor så langt fra Sandnes.

lakki_luke

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.03.2006
Antall liker
536
Sted
Jæren
De fleste musikknettbutikker lar deg høre snutter fra platene.

Damen på Skeie er en god grunn for ikke å handle all musikk på nettet. Synd jeg bor så langt fra Sandnes.
Ja hun er meget dyktig.Skaffer alt innen kort tid.Litt dyr på ordinære utgivelser,men den kunnskapen hun har er jo helt utrolig.Det holder hvis du kan nynne litt av det du er på jakt etter så finner hun det på bakrommet ;)

Kimmern

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.12.2003
Antall liker
1
Var en tur i en cd-butikk på kjøpesenteret kvadrat.Helt utroligt at så mange kjøper musikk uhørt.
Personlig må jeg si at jeg får lite ut av å stå i en CD-butikk å høre i gjennom en plate en gang. Selv om jeg hører hele plata fra start til slutt. For å bli kjent med og glad i musikken må man eie den og ha den hjemme. Musikk er billig, så jeg kjøper så og si alltid musikk uhørt.

lakki_luke

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.03.2006
Antall liker
536
Sted
Jæren
Personlig må jeg si at jeg får lite ut av å stå i en CD-butikk å høre i gjennom en plate en gang. Selv om jeg hører hele plata fra start til slutt. For å bli kjent med og glad i musikken må man eie den og ha den hjemme. Musikk er billig, så jeg kjøper så og si alltid musikk uhørt.
Kan være enig i at det må spilles hjemme,men jeg hører fort om det er noe jeg ikke liker.Jeg synes ikke at cder er billige.Jeg har en liten samling som koster ganske mange tusen ;)Så skal jeg bruke 179kr og oppover for en cd synes jeg det er greit og høre hva jeg kjøper.Det blir jo noe annet med artister jeg kjenner.Det er jo kjekt og finne noe nytt.

Topp Bunn