Kjøpe Rega 3 fra England?

PearlJam

Hi-Fi interessert
Ble medlem
16.08.2007
Antall liker
0
Går det greit med tanke på strømmen? Alt man trenger er vel en adapter som ikke koster allverden? Tenkte litt på denne spilleren, men har ingen aning på hvor mye det blir i toll og frakt. Virker som Rega spillerene går for en langt langt rimeligere penge på bruktbørsen i England enn i Norge, men så var det det med toll da. Hva mener dere om denne?

http://cgi.ebay.co.uk/REGA-PLANAR-3...oryZ3283QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

S

Stereo_Mono

Gjest
Ikke noe problem og kjøpe fra England. Sånn rent teknisk da ;). Eide en Rega P3 når jeg bodde i England og den fungerte helt fint her hjemme i Norge. En overgangsplugg fra flyplassen, Clasohlson e.lign gjorde susen for meg.

mvh
digiman

Lille_Adam

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2007
Antall liker
14
Problemet med å handle fra UK er at frakten er j*vla dyr. Ofte er det billigere å få ting med samme vekt sendt fra USA. Forstå det den som kan.

S

Stereo_Mono

Gjest
Lille_Adam skrev:
Problemet med å handle fra UK er at frakten er j*vla dyr. Ofte er det billigere å få ting med samme vekt sendt fra USA. Forstå det den som kan.
Sant nok! Men her gjelder det og vite hvem du skal sende med. Betalte £50 for frakt av et sett med Epos ES 14 med stativer for en del år tilbake og synes ikke det er så ille.
Men i dette tilfelle var det en platespiller tråden omhandler og da er jo forskjellene store mellom USA og England. Tenker da på forskjellene i spenning og frekvens 50hz/60hz (Det viktigste)

mvh
digiman

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
HVor mye er det å spare?Koster ikke spillern 5k her da?...hva med å deale hos en norsk forhandler isteden?......da sparer du pengene du ellers ville måttet bruke på adapter også ;)

Mvh Espen

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
For det første så er det en ikke endt auksjon, hvor mye hadde du tenkt å gå for som maxbud? Vil tippe på at den går for rundt 2-2,5K, Selger skipper i utgangspunktet ikke utenfor UK, så det må du forsikre deg om på forhånd.
Så kommer forsendelse og evt. moms+gebyrer (sistnevnte blir litt lotto, kanskje kanskje ikke)

Legg også merke til Q&A's:

"Q: Hi there, can you clarify whether this is a P3, or the updated P3-24? Many thanks, Leigh 15-Mar-08
A: Hi Leigh, Thanks for your question. I'm fairly sure this is the P3 model as it was bought when P3 first came out - it's at least five years old, if that helps but is in absolute MINT condition, still in original box and never been touched. If I can be of any more help please don't hesitate to contact me again. Thanks again, Claudine
"

Så det er det ikke den nyeste versjon heller, hvis det er av betydning.

Forøvrig fremstår selger som ryddig, utifra historikk så langt jeg kan se, så det burde ikke være noen bekymring.

Hva ender du opp med å spare? Tvilsomt så mye at det verdt det, alt er dog relativt. Er vel ikke så dyr her hjemme, oppmot 6K ny. Er jo også ganske ofte og se på bruktmarkedet, som f.eks:
http://www.hifisentralen.no/bruktsalg/index.php/topic,15105.0.html

Selv om det er brukt, så kan det godt være at det fremstår så godt som nytt (Mint)

Mvh

Z

Zomby_Woof

Gjest
Jeg vet ikke om jeg ville kjøpt brukt P3 fra utlandet. Det skulle vel gå an å finne en brukt P3 her hjemme for sammenlignbar pris. Da slipper du å bekymre deg om alt som har med nettplugger å gjøre. Ellers tipper jeg der er helt uproblematisk å bytte pluggen. Vi har samme spenning og samme frekvens. Pluggen er ujordet, så det er vel bare å kjøpe en lampettplugg for noen tiere hos Claser'n og montere. Det tar ikke ti minutter.

Prisen du antyder er forresten grei, men heller ikke stort mer. Det kommer stadig vekk Regaspillere på bruktbørsen her også.  Husk på at denne spilleren er erstattet av en ny og, etter ryktet, mye bedre spiller.

PearlJam

Hi-Fi interessert
Ble medlem
16.08.2007
Antall liker
0
Wow, her er jeg borte i et par timer så har jeg fått så mange svar allerede:) Takker for fornuftige tips, så jeg tror jeg dropper å handle fra utlandet etter å ha lest gjennom tråden. Jeg har sendt en forespørsel på denne spilleren http://www.hifisentralen.no/bruktsalg/index.php/topic,15105.0.html men har på følelsen av at det er litt dyrt siden den er fra midten av 90 tallet, og at han selv kjøpte den brukt. Hvor bra er en AT-OC9 picup?

Han skrev dette i mailen:

"Hei. Visuellt make spiller men nyeste utgave. Min er fra midten av 90tall, kjøpt av meg brukt 11.03. Den er strøken og fin
spiller godt, legger ved et bilde."

Har ekstremt lite peil på platespillere :) Har nå en Technics SL2000 som jeg har lyst til å bytte ut selvom jeg synes den leverer meget bra.

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Det er vel uansett en nedre pris på en såpass god platespiller med pu uansett....

har du råd til å å doble,får du jo den splitter nye,med bedre plint og 24v motor,som jeg kan tenke meg er en bra oppgradering...husker jeg hadde en p2 med resonanser i lplintet som bare det......men det er uansett sikkert forskjell på p2 og p3...

vil du komme billigst ut av det,kjøp den brukte med at oc-9 pu..(hørt mye godt om den).....

vil du ha nytt,til nesten samme pris,kjøp en ny p3 24 istedenfor....men da kommer pu en i tillegg,det er i midlertid mye brukte gode pu er å oppdrive,en annen tanke er å kjøpe ny spiller å montere på en billig pu i oppstarten,for så å oppgradere senere...

Dette er jo uansett 2 gode spillere,som det ikke er mulig å tape mye penger på uansett....personlig ville jeg ha vurdert den nye,det er tross alt kun 2 lapper imellom....ev da ventet til du hadde de pengene,det bør og være mulig å be om pakkepris på kjøp av spiller og pu sammen...har du riia forresten?

PearlJam

Hi-Fi interessert
Ble medlem
16.08.2007
Antall liker
0
ixos_76 skrev:
Det er vel uansett en nedre pris på en såpass god platespiller med pu uansett....

har du råd til å å doble,får du jo den splitter nye,med bedre plint og 24v motor,som jeg kan tenke meg er en bra oppgradering...husker jeg hadde en p2 med resonanser i lplintet som bare det......men det er uansett sikkert forskjell på p2 og p3...

vil du komme billigst ut av det,kjøp den brukte med at oc-9 pu..(hørt mye godt om den).....

vil du ha nytt,til nesten samme pris,kjøp en ny p3 24 istedenfor....men da kommer pu en i tillegg,det er i midlertid mye brukte gode pu er å oppdrive,en annen tanke er å kjøpe ny spiller å montere på en billig pu i oppstarten,for så å oppgradere senere...

Dette er jo uansett 2 gode spillere,som det ikke er mulig å tape mye penger på uansett....personlig ville jeg ha vurdert den nye,det er tross alt kun 2 lapper imellom....ev da ventet til du hadde de pengene,det bør og være mulig å be om pakkepris på kjøp av spiller og pu sammen...har du riia forresten?
Takk for svar, Ja har NAD RIIA som jeg kjøpte på HIFI klubben for 4-5 år siden. Den holder vel mål eller? Kostet rundt 500 spenn. Hvor mye koster en OK pickup? Trodde den var inkludert i prisen på 6000 for Rega 3.

Z

Zomby_Woof

Gjest
Med NAD tror jeg du må gå for en MM eller high output MC Dermed er ikke ATOC 9 aktuell. Det er en god pickup, men den har for lav utgangsspenning til å kunne drives av NAD'en hvis jeg ikke tar feil.

PearlJam

Hi-Fi interessert
Ble medlem
16.08.2007
Antall liker
0
Zomby_Woof skrev:
Med NAD tror jeg du må gå for en MM eller high output MC Dermed er ikke ATOC 9 aktuell. Det er en god pickup, men den har for lav utgangsspenning til å kunne drives av NAD'en hvis jeg ikke tar feil.
Det var mer enn det jeg hadde peil på :) Trodde RIIA var RIIA jeg.

£68 blir det i frakt fra England. FIkk denn mailen.

Hello asbjornandre123, Thank you for your message. I'm not sure if this system can be used in Norway, it depends on what voltage you have over there. Shipping to Norway by Parcelforce costs approximately £68, including £500 insurance cover, and will take about 6 days. If I can be of any further assistance please don't hesitate to contact me again. Kind regards, Claudine

Z

Zomby_Woof

Gjest
Jeg er litt på tynn is her selv, fordi jeg ikke kjenner til NAD Riaa.

Uansett er det sånn med pickuper:

MM (moving magnet) pickuper har gjerne høyere utgangsspenning enn MC (moving coil). Typisk 3,5 mV eller deromkring for MM, mot 0,5 mV, eller deromkring for MC.

For å matche linjenivået til forforsterkeren din, må derfor MC-pupper ha høyere forsterking i RIAA-trinnet. Denne ekstraforsterkningen er det ikke alle RIAA-trinn som har. I tillegg skal en MM og en MC gjerne belastes med forskjellig inngangsimpedans. Det finnes MC-pupper som er laget for bruk sammen med MM-RIAA'er, men ATOC 9 er ikke en av dem.

Siden jeg ikke kjenner NAD'en, se etter om den har en omstiller/tryklknapp et eller annet sted hvor det står ''MM/MC'' eller lignende. Hvis den har det kan du bruke MC, hvis ikke må du ha en high output MC eller en MM.

Til rimelige RIAA'er er nok en MM eller high output MC uansett å anbefale. Det er lett å få problemer med støy (brum) med low output MC og rimelige MC RIAA'er.

En annen fordel med MM er at de fleste gir mulighet til å bytte 'stift'. Med MC er du nødt til å bytte ut hele 'schmæla' når den blir slitt ut.

Til en spiller i klassen 'brukt P-3' vil jeg anbefale en Audio Technica AT-95 E. Dette er en naggande god pickup som du får for kr. 300,- eller noe sånt hos Ljudia. Så ville jeg heller latt de litt dyrere variantene vente til jeg hadde råd til å kjøpe en dyrere RIAA først, eller samtidig. Rega fortjener faktisk skikkelig pickup og RIAA, men du må ha begge deler om det skal være noen vits.

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Er det en PP-1 du har ? eller pp-2??

Førstnevnte er en rein mm,mens pp-2 visstnok skal ha justering for både mm og mc..

For å ikke gå deg helt bort i alt mulig av duppeditter,ville jeg råde deg til å kjøre igang med en MM(moving magnet)pickup...kan jo bare nevne at audiotecnica at95e er edn billigste pu(ca 400) jeg vet om,og for en tid tilbake når jeg hadde p2,hadde jeg en project rpm 5 på lån,med denne pickupen....og det tok innersvingen på p2 en,med god margin(billig goldring pu på p2 ern da)

Du bør kunne finne deg en brukandes mm til mellom 400 og 2000,- alt ettersom hva du vil legge i..

Selv er jeg meget fornøyd med audionotes IQ serie,men er usikker på hva den billigste koster der nå(audiokompaniet i Darresgt. er importør,du får kjøpt an greier direkte også)

Ellers kjenner jeg lite til de mer kjente som ortofon,rega sine egene etc..

PearlJam

Hi-Fi interessert
Ble medlem
16.08.2007
Antall liker
0
ixos_76 skrev:
Er det en PP-1 du har ? eller pp-2??

Førstnevnte er en rein mm,mens pp-2 visstnok skal ha justering for både mm og mc..

For å ikke gå deg helt bort i alt mulig av duppeditter,ville jeg råde deg til å kjøre igang med en MM(moving magnet)pickup...kan jo bare nevne at audiotecnica at95e er edn billigste pu(ca 400) jeg vet om,og for en tid tilbake når jeg hadde p2,hadde jeg en project rpm 5 på lån,med denne pickupen....og det tok innersvingen på p2 en,med god margin(billig goldring pu på p2 ern da)

Du bør kunne finne deg en brukandes mm til mellom 400 og 2000,- alt ettersom hva du vil legge i..

Selv er jeg meget fornøyd med audionotes IQ serie,men er usikker på hva den billigste koster der nå(audiokompaniet i Darresgt. er importør,du får kjøpt an greier direkte også)

Ellers kjenner jeg lite til de mer kjente som ortofon,rega sine egene etc..
Det er en PP1 jeg har.

PearlJam

Hi-Fi interessert
Ble medlem
16.08.2007
Antall liker
0
Vil det være noe merkbar lydforskjell om jeg kjøper en Rega 2 med Bias 2 Pick Up kontra en Rega 3? Vil en Bias Pick Up isåfall fungere på en Nad RIIA pp1?

Har forresten en Vincent SV 236 forsterker med Patos Lyric 502 høytalere.

http://shopping.kelkoo.no/ssc-122501-rega.html

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Kan ikke svare deg direkte på det,når jeg ikke har hatt begge.....MEN det sitter vel en RB-300 arm på p3 en,denne er etter sigende en bedre arm enn rb-250 som sitter på P2....

Pickup er slitedel,spillern sliter du neppe ut.....

Sånn sett ville jeg ha gått for dyrest mulig spiller,alternativt brukt....og deretter valgt en pu etter lommeboken(du skal sikkert ha spillern en stund)

Dette med mindre resonanser/stivere plint på den nye p3 -24 er spennende.....noe som kan gi uttelling,utrolig hva plintet har å si.

Du kan jo prøve å få kjøpt den brukte p3 ern uten pickup,for så å kjøpe til ny eller brukt mm pu.....da bør du sikkert kunne få den for 2,500kr ...er jo lov å prøve..

Er vel glasstallerken på denne...hør på fargen på plintet,denne fåes vel i noen grelle farger hvis jeg ikke husker feil..

for å komme med noe litt utpå sidelinja...hva med en spillerklar project rpm 5 da med påmontert at 95e...spilte ringer rundt min p2 med goldring(rød) billigpu altså..

tror du får den spilleklar for 5k ny..denne med medflg. pu har jeg brukt med hell på pp-1 riiafaktisk..

Går du for det,husk å bestille med korkmatte(fåes med filt og,men du får ikke etterbestillt vice versa ang. mattene visstnok..)spillern kan sees og kjøpes HER: www.frydhifi.no

Uansett lykke til.

Hilsen Espen

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Hei,er det den pu en som sitter på på bildet,er det den samme som jeg har snakket om her før...men den koster omtrent ikkenoe,ca 400 kr(ha meg unnskyldt om jeg bommer mht til bildet)

Fin spiller...men du beveger deg faretruende nærme en project rpm 5 nå...og jeg vil ANTA at en rpm er mer lettsolgt enn denne cambridge spillern,de (2) jeg har sett på brukten av rpm 5 gikk sabla fort,og skulle du med tilden oppgradere,så er jo dette noe å tenke på...

Du kan jo hvis du velger p3 24 kjøpe denne puen å montere på,for så gå stigen i gradene etterhvert,en rega er uansett mer lettsolgt enn de 2 andre (bedre rykte)

En annen ikke helt uvesentlig ting,er at armen på p3 er bedre enn på begge de andre spillerne,slik at du vil nok komme lengere innen vinylens verden med denne regane(med tanke på ev moving coil senere) MC pu altså...

Alt koker ned til valgets kval....igen av disse er dårlige vil jeg tro,uten å ha sett i levende live denne cambridgen...men å påstå at dette er en høykvalitetspu er vel å dra det litt langt,at du kan kose deg med lyden av denne pickupen derimot er noe helt annet......helt til oppgraderingsspøkelse kommer snikende,da er det egentlig greit at du ikke betalte all verden for den første pickupen din kanskje..

Løkke til....

En annen liten ting,Håkon-som driver Fryd hifi,er flink med platespillere,dersom det skulle oppstå problemer,kan jeg garantere deg at der får du virkelig hjelp!Kanskje noe å tenke på,trur du kan få både rega og project der om du spør..

Espen

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Ja hvorfor ikke? sikkert en helt ok spiller,hvordan er det med pu en? er det en mm da?

Mangla visst noe småtteri på antiscatingen,men det så du vel? fiskesnøre til loddet,ikke all verden å få ordna det da,loddet fulgte med.

somsagt vi finner oss i det nedre prissjiktet hva du må gi for en brukbar spiller av nyere dato,billigere blir det neppe....

PearlJam

Hi-Fi interessert
Ble medlem
16.08.2007
Antall liker
0
ixos_76 skrev:
Ja hvorfor ikke? sikkert en helt ok spiller,hvordan er det med pu en? er det en mm da?

Mangla visst noe småtteri på antiscatingen,men det så du vel? fiskesnøre til loddet,ikke all verden å få ordna det da,loddet fulgte med.

somsagt vi finner oss i det nedre prissjiktet hva du må gi for en brukbar spiller av nyere dato,billigere blir det neppe....
Står dette på hifiklubben

DL110 er en high output MC pick-up, som på grunn av det høye utgangsnivået skal kobles til en vanlig phono MM-inngang på forsterkeren.

DL-110 er en pick-up som er ideel til platespillere med tyngre armer. Armer som dette er ofte s eller J-formet. Dobbeltlas nålerøret i DL-110 har stivt oppheng, og armeresonansen vil derfor ligge i det ideele området for denne typen platespillerarmer. Pick-up`en har en behagelig detaljert gjengivelse, og en overraskende stram bass.

http://www.hifiklubben.no/produkter/tilbehoer/platespillertilbehoer/denon_dl-110_pickup.htm

terryboy

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.06.2003
Antall liker
878
Torget vurderinger
1
Det blir da vel billigere i Norge enn den spilleren som du hadde en linkt til i starten av tråden??!! Budet endte på rett i underkant av GBP 312/NOK 3236, og det mener jeg bestemt at du finner brukt til omtrent samme pris her hjemme i furet værbitt!!

PearlJam

Hi-Fi interessert
Ble medlem
16.08.2007
Antall liker
0
terryboy skrev:
Det blir da vel billigere i Norge enn den spilleren som du hadde en linkt til i starten av tråden??!! Budet endte på rett i underkant av GBP 312/NOK 3236, og det mener jeg bestemt at du finner brukt til omtrent samme pris her hjemme i furet værbitt!!
Sant så sant. Er virkelig tent på en slik Rega spiller nå :)

PearlJam

Hi-Fi interessert
Ble medlem
16.08.2007
Antall liker
0
Z

Zomby_Woof

Gjest
Den Rega P-5'en mener jeg er et sikkerstikk. Hvis du synes du kan strekke seg til den prisen, er det bare å gi gass.

Det er en liten betenkelighet. Jeg har hørt mye snakk om problemer med brum på kombinasjonen av Rega og Grado. Akkurat hvor ofte det oppstår i den virkelige verden, og hvor stort problemet er vet jeg ikke.

Prøv å få hørt spilleren hvis du har mulighet.

PearlJam

Hi-Fi interessert
Ble medlem
16.08.2007
Antall liker
0
Zomby_Woof skrev:
Den Rega P-5'en mener jeg er et sikkerstikk. Hvis du synes du kan strekke seg til den prisen, er det bare å gi gass.

Det er en liten betenkelighet. Jeg har hørt mye snakk om problemer med brum på kombinasjonen av Rega og Grado. Akkurat hvor ofte det oppstår i den virkelige verden, og hvor stort problemet er vet jeg ikke.

Prøv å få hørt spilleren hvis du har mulighet.
Kontaktet selger og det var ikke noe brumming. Tenker, tenker og tenker nå om jeg har råd til å slå til på denne :) Hva slags riia trinn bør jeg isåfall ha til en slik spiller. Har et NAD pp1 men den vil vel neppe få det beste ut av en slik spiller? Hva mener dere om stiften som sitter på denne Rega spilleren?

Z

Zomby_Woof

Gjest
Jeg har ingen kjennskap til Grado sine pickuper, annet enn å sjekke justeringene hos en kompis av fattern. Resten av anlegget hans var av ganske, ahem, moderat kvalitet..

Gradoene har et godt rykte, for hva det er verd.

Hva slags RIAA som passer handler nok mer om pickupen enn platespilleren. Jeg tror du kommer til å trives godt med NAD'en. Lev med dette en stund, og sjekk litt rundt på markedet etter at økonomien har 'stabilisert seg' litt.

Etter intrykkene jeg har fått fra diverse debatter på sentralen, lager i hvert fall Project og Cambridge meget gode RIAA'er for en rimelig penge. Lehman har også et godt rykte, hvis det skal dukke opp noe på bruktbørsen. Det er sikkert mange som kan si mer fornuftig om dette enn meg.

Men som sagt: La det ta den tiden det trenger. Spilleren fortjener at du spanderer litt penger på pickup og RIAA og, ikke minst, at du tenker og tester litt før du bestemmer deg.

Lykke til uansett hva du velger.  :)

Z

Zomby_Woof

Gjest
PearlJam skrev:
Denne så strøken ut. Sendt mail til svensken nå, og spurt om han sender til Norge.

http://www.blocket.se/vi/15704381.htm?ca=15_s
Dette tror jeg også er et godt kjøp. Det er riktignok en Rega fra et par generasjoner siden. De nye skal etter ryktet være mye bedre. P-5'en er i tillegg et hakk opp på rangstigen i forhold til P-3 (som er etterfølgern til Planar 3). Armen er praktisk talt den samme, meget gode. Forskjellene ligger i motoren, så vidt jeg vet. Pickupen på bildet ser ut som den meget omtalte budsjettbomben AT-95E. Du vil nok få en vesentlig bedre spiller i P-5, men så koster det også deretter.

Z

Zomby_Woof

Gjest
http://www.hifisentralen.no/bruktsalg/index.php/topic,15691.0.html

Denne er ganske god, synes jeg. Gunnar Brekke var ikke så veldig imponert da han testet den for Audio (flere år siden). Spesielt var han kritisk til MC-inngangen. Med MM mente han vel at den var ganske god. Jeg er forsatt litt uenig, og mener at den er riktig god. Ingen konkurranse mot min nåværende NLE 17, men de går for 3.000,- på bruktmarkedet. Denne skulle selger ha 700,- for, noe som er en riktig hyggelig pris.

PearlJam

Hi-Fi interessert
Ble medlem
16.08.2007
Antall liker
0
ixos_76 skrev:
Kan ikke svare deg direkte på det,når jeg ikke har hatt begge.....MEN det sitter vel en RB-300 arm på p3 en,denne er etter sigende en bedre arm enn rb-250 som sitter på P2....

Sånn sett ville jeg ha gått for dyrest mulig spiller,alternativt brukt....og deretter valgt en pu etter lommeboken(du skal sikkert ha spillern en stund)

Dette med mindre resonanser/stivere plint på den nye p3 -24 er spennende.....noe som kan gi uttelling,utrolig hva plintet har å si.

Du kan jo prøve å få kjøpt den brukte p3 ern uten pickup,for så å kjøpe til ny eller brukt mm pu.....da bør du sikkert kunne få den for 2,500kr ...er jo lov å prøve..

Er vel glasstallerken på denne...hør på fargen på plintet,denne fåes vel i noen grelle farger hvis jeg ikke husker feil..

for å komme med noe litt utpå sidelinja...hva med en spillerklar project rpm 5 da med påmontert at 95e...spilte ringer rundt min p2 med goldring(rød) billigpu altså..

tror du får den spilleklar for 5k ny..denne med medflg. pu har jeg brukt med hell på pp-1 riiafaktisk..

Går du for det,husk å bestille med korkmatte(fåes med filt og,men du får ikke etterbestillt vice versa ang. mattene visstnok..)spillern kan sees og kjøpes HER: www.frydhifi.no

Uansett lykke til.

Hilsen Espen
Ser det ligger en slik spiller ute på bruktbørsen nå til 4000. Er vel den samme? Hvordan bruker man det loddet på armen? Vanskelig?

Norlenning

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.03.2007
Antall liker
509
Torget vurderinger
2
PearlJam skrev:
ixos_76 skrev:

Uansett lykke til.

Hilsen Espen
Ser det ligger en slik spiller ute på bruktbørsen nå til 4000. Er vel den samme? Hvordan bruker man det loddet på armen? Vanskelig?
Hvis det er samme arm som en kompis av meg har(ProJect 9CC(karbon-arm) er dette enkelt,det er 3 spor på en tapp i bakkant av armopplagring,man legger snora til loddet i et av spora,det innerste er fra 1-1,5gram,midtre 1,5-2gram og yttre 2-2,5gram,dette er hvor mye antiskating man skal ha,dette skal være likt med stifttrykk som du må finne ut hva det skal være til den pickupen du skal bruke. Antiskating vil trekke arm ut fra senter,dette for å motvirke at stift blir dratt inn pga dette http://www.svalander.se/tips/antiskatingtips.htm
mvh Filip

Norlenning

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.03.2007
Antall liker
509
Torget vurderinger
2
Og her har du et knalltips til billig og god RIIA http://www.hificenter.no/shop_item.cfm?path=206,209&id=614 Denne tar MM og MC,har justerbar gain(denne ga faktisk nok nivå på en PU med kun 0,12mV) Hadde kritikerroste Cambridge 640P til 1000kr før og den ble utklasset+at æ fikk nok nivå pga gainkontrollen,dette med mangel på nok gain kan bli et skikkelig irritasjonsmoment,hadde det før æ fikk denne,ble ikkje høytt nok...Denne er et røverkjøp..

PearlJam

Hi-Fi interessert
Ble medlem
16.08.2007
Antall liker
0
F.E. skrev:
Og her har du et knalltips til billig og god RIIA http://www.hificenter.no/shop_item.cfm?path=206,209&id=614 Denne tar MM og MC,har justerbar gain(denne ga faktisk nok nivå på en PU med kun 0,12mV) Hadde kritikerroste Cambridge 640P til 1000kr før og den ble utklasset+at æ fikk nok nivå pga gainkontrollen,dette med mangel på nok gain kan bli et skikkelig irritasjonsmoment,hadde det før æ fikk denne,ble ikkje høytt nok...Denne er et røverkjøp..
Ringte på PRM5 men det var allerede en på vei for å se på den. Jeg er dog nummer 2 i køen om han ikke velger å kjøpe den.

Topp Bunn