Kjøpe vinyl på nett?

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Antall liker
507
Noen som har tips til nettbutikker som selger vinyl? Helst i Norge?

E

espenj2005

Gjest
elusivedisc.com!!!!! måten de pakker på er verdt prisen alene!
Mvh Espen

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
276
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
elusivedisc.com!!!!! måten de pakker på er verdt prisen alene!
Mvh Espen
Har handlet fra Elusive i over 10 år, det har sikkert blitt flere tusen skiver, og Bob Bantz (sjefen) er en real kjernekar. Det er forresten Jason på shipping også. Aldri noe problemer.

Mvh Vidar P

PatSharpX

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.01.2006
Antall liker
100
Sted
Oslo
Har kjøpt noen LP'r brukt på qxl.no syns det fungerer bra.

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Antall liker
507
Takk for mange gode tips. Da skal jeg surfe litt rundt og bestille ny vinyl for første gang på mange år. Med unntak av Samaels "Reign of light" som jeg kjøpte på konsert for et år siden, er det vel snart 20 år siden jeg kjøpte min forrige nye vinylskive. Noen brukte har det dog blitt.

Jeg er svært begeistret for lyden i min nye Pro-Ject RMP5/Phonobox mk2. Har hatt mange trivelige timer forran denne i det siste.

Dryg

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.05.2005
Antall liker
3
Vil gjerne anbefale Stamford Audio! Denne entusiastbutikken er lokalisert i Cambridgeshire. Gordon er en veldig hyggelig fyr og svarer utrolig raskt på mail hvis det skulle være noe du lurer på.
De har brukte plater og nye audiofile pressinger.
De kan også vaske brukte plater til deg hvis du skulle ønske det..Har også nytt og brukt hifi.
Anbefales på det sterkeste!

Elusive Disc kan jeg også gå god for. God service der og.

http://www.stamfordaudio.co.uk/pages/88.htm

Dryg

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.05.2005
Antall liker
3
På QXL har også jeg handlet en god del,da spesiellt med en som heter Birkelunden. Ærlig og redelig kar,kvalitetsvurderingene hans av platene stemmer rimelig godt.

SvSig

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
29
Sted
Vaksdal
Har en kommentar til Elusive Disc:

Jeg er IKKE fornøyd med måten de pakker inn platene på. Jeg har kun kjøpt 2 stk derfra, og det som har vært tilfelle med begge to er at selve plata ligger løs og slenger i coveret inne i pakka. Det har resultert i at alle sider i både inner- og yttercover har blitt kuttet opp så plata er kommet helt ut. Den ytre innpakningen er forsåvidt grei nok, men jeg har også fått kvestet noen hjørner på begge platecovrene.

De har mye interessant jeg kunne tenkt meg å kjøpe på Elusive Disc, men med den innpakningen jeg har opplevd blir det nok ingen flere bestillinger på meg fra dette firmaet.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
276
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Har en kommentar til Elusive Disc:

Jeg er IKKE fornøyd med måten de pakker inn platene på. Jeg har kun kjøpt 2 stk derfra, og det som har vært tilfelle med begge to er at selve plata ligger løs og slenger i coveret inne i pakka. Det har resultert i at alle sider i både inner- og yttercover har blitt kuttet opp så plata er kommet helt ut. Den ytre innpakningen er forsåvidt grei nok, men jeg har også fått kvestet noen hjørner på begge platecovrene.

De har mye interessant jeg kunne tenkt meg å kjøpe på Elusive Disc, men med den innpakningen jeg har opplevd blir det nok ingen flere bestillinger på meg fra dette firmaet.
Du har tydeligvis vært uheldig, og leit er det. Jeg tviler ikke på hva du har opplevd, men jeg overdriver ikke når jeg sier at jeg har handlet mange tusen LP'er derfra, og den pakkingen jeg har mottatt skulle man nesten ha tatt bilde av; det har alltid vært way beyond eksemplarisk.

Mvh Vidar P

Dryg

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.05.2005
Antall liker
3
Jeg har vel handlet en 15-20 plater hos Elusive Disc og ikke hatt noen problemer med transportskader. Har kjøpt noen dobbel-album og de har kommet i en stor stor eske med dempemateriale..

SvSig

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
29
Sted
Vaksdal
Du har tydeligvis vært uheldig, og leit er det. Jeg tviler ikke på hva du har opplevd, men jeg overdriver ikke når jeg sier at jeg har handlet mange tusen LP'er derfra, og den pakkingen jeg har mottatt skulle man nesten ha tatt bilde av; det har alltid vært way beyond eksemplarisk.

Mvh Vidar P
Jeg går jo egentlig ut fra at jeg har vært uheldig, men det er ganske ergerlig at det samme skal skje de to gangene jeg har bestilt til nå. Jeg har opplevd ved bestilling andre steder på nettet at selve plata er tatt ut slik at den ligger utenfor coveret i sendingen. Da er man iallefall sikker på å unngå dette problemet. Jeg har litt vanskelig for å tro at det er bare jeg som har opplevd dette ved bestilling fra Elusive Disc.

En annen ting er at jeg noen ganger får inntrykk av at Posten hater meg. Det kan av og til virke som om en eller annen tulling har prøvd å trikse seg til gullballen med pakker jeg har mottatt. Jeg tror det største problemet med mishandling av pakker ligger i Norge, ikke i USA.

Jeg kan kanskje prøve å sende en mail til Elusive Disc og gjøre dem oppmerksomme på problemet hvis de er ukjente med dette. For som nevnt så er det en del interessant å finne her, og jeg kommer nok til å prøve igjen selv om jeg er fryktelig skeptisk.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
276
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Nå har jo jeg bestilt en god del LP'er i slengen, og fått de i boks... kanskje de ikke pakker en og en skive like godt?

Mvh Vidar P

T

tjn

Gjest
Har også kjøpt en haug med vinyl fra USA de siste 10-15 årene. Elusive, Music direct og Acoustic Sounds, og har aldri erfart dårlig pakking. Alle disse plassene er til å stole på, man kan si hva man vil om æmerikanerne men de kan kundeservice. Tormod hos Panorama records er også en å stole på.

strefall

Medlem
Ble medlem
22.06.2005
Antall liker
0
Torget vurderinger
1
Dersom du skal kjøpe nyutgitte plater, er Amazon.co.uk ein bra plass å begynne. Pakkinga er det beste du kan forvente å få, portoen er forsvinnande liten (2£ !!) og skulle det vere feil på platene, noko som skjer relativt ofte med nye vinyl-utgivelser, er det berre å gi beskjed, så får du ein ny ein. Du treng faktisk ikkje returnere plata ein gong!

Er du på utkikk etter eldre utgivelser (1-2 år eller eldre), både brukte og nye, er Ebay.com/co.uk, Musicstack.com og GEMM.com naturlige valg.

O

om.s

Gjest
Ble litt inspirert av de som fremhever elusivedisc, her og kom opp med denne bestillingen:

JASON MOLINA/LET ME GO, LET ME GO, LET ME GO LP
*SECRETLY CANADIAN LP*
Item: SCLP50149 Price: $14.99
$14.99
1
KISS/GENE SIMMONS 180g LP (PIC DISC)
*LILITH 180g LP* (PIC DISC)
Item: LILLP113P Price: $18.99
$18.99
1
KISS/ACE FREHLEY 180g LP (PIC DISC)
Item: LILLP114P Price: $18.99
$18.99
1
KISS/PETER CRISS 180g LP (PIC DISC)
Item: LILLP115P Price: $18.99
$18.99
1
KISS/PAUL STANLEY 180g LP (PIC DISC)
Item: LILLP116P Price: $18.99
$18.99
1
PORCUPINE TREE/MOONLOOP IMPORT 180g LP
*LEFTFIELD IMPORT 180g LP*
Item: LEFLPI999 Price: $34.99
$34.99
1
PATRICIA BARBER/VERSE 45rpm 180g 2LP BOX
*MFSL 180g 45rpm LP* (2LP)
Item: MFSL 2-45007 Price: $49.99

Ja ja! jeg vet, men disse KISS greiene der er gjenkjøp av noen skiver jeg hadde og til tider savner litt, fra ungdommen ....

mvh

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
276
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Vi må få høre om lydkvaliteten på de Kiss picture-disc'ene fra Lilith når du får de.

O

om.s

Gjest
Vi må få høre om lydkvaliteten på de Kiss picture-disc'ene fra Lilith når du får de.
Skal gi en liten tilbakemelding!, dette er en annen positiv bi-effekt med vinylen, man kan gå tilbake og oppleve noe av det gode fra ungdommen igjen, "ljuva minnen" ;D ....

mvh

Errevs

Medlem
Ble medlem
23.09.2004
Antall liker
0
kjøper vinyl først og fremst på ebay, da man kan gjøre noen skikkelige kupp hvis man leter bra.

men du om.s KISS er vel så moro det, men Peter Criss sitt soloalbum er vel ikke verdt hylle plass... enda en gang? ;)
Etter min mening er det bare Ace som klarer å komme seg igjennom solo hysteriet på en skikkelig måte.

Topp Bunn