Kjell Bertheussen Rør forsterkere hjelp ønskes

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • yorgoz

    Medlem
    Ble medlem
    07.12.2014
    Innlegg
    22
    Antall liker
    2
    Sted
    Steinkjer
    Heisann hifi venner. Jeg har vært så heldig å fått tak i et par forsterkere med Kjell Bertheussen sin merkelapp på. gjorde noen enkle søk å kom frem til at denne mannen har vært svært aktiv på forumet til sin triste bortgang for 10 år siden. Jeg har fått tak i en for meg tilsynelatende hjemmelaget rør pre med 3 kabinetter som lyder navnet Heptode pre denne har jeg ikke klart å finne lignende noen sted å velger å tro at denne kan være hjemmelaget av Kjell. Den andre er en Jolida med samme merkelappen på. Dette ser ut til å være en integrert forsterker som virker være betydelig modifisert. Pre har jeg testet og den lyder greit, men noe lav gain har den. Jeg er helt ny i rør verden og trenger å lese meg opp noen tusen timer før jeg evt klarer å sjekke Jolida forsterkeren som åpenbart mangler PSU og har et par kabler med noen særdeles pussige plugger i enden. Strømforkyningen er desverre forsvunnet. Er det noen som vil hjelpe meg eller har noe info om hvor jeg finner byggetråd på dette utstyret blir jeg taknemlig. gjerne PM og over tlf. legger ut bilder av skjønnhetene
     

    yorgoz

    Medlem
    Ble medlem
    07.12.2014
    Innlegg
    22
    Antall liker
    2
    Sted
    Steinkjer
    Bilder
     

    Vedlegg

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    10.994
    Antall liker
    8.165
    Torget vurderinger
    1
    Hadde Kjell hjemme hos meg med to Jolida forsterkere. Den ene er sikkert den du har. Det var før han modifiserte dem.
    Kan desverre ikke hjelpe deg med denne preen men kan forhøre meg rundt.....
     

    yorgoz

    Medlem
    Ble medlem
    07.12.2014
    Innlegg
    22
    Antall liker
    2
    Sted
    Steinkjer
    Hadde Kjell hjemme hos meg med to Jolida forsterkere. Den ene er sikkert den du har. Det var før han modifiserte dem.
    Kan desverre ikke hjelpe deg med denne preen men kan forhøre meg rundt.....
    Takker for det. Taknemlig for all info jeg kan få
     

    yorgoz

    Medlem
    Ble medlem
    07.12.2014
    Innlegg
    22
    Antall liker
    2
    Sted
    Steinkjer
    Hadde håpet på mere oppslutning rundt denne tråden. Er det noen som vet noe.. Er det feil forum kanskje?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn