Kjelleren til Rudi

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.893
    Ellers er det ikke stort og melde for tiden........ stenlegging på gårdsplassen, 60 meter lang hekk, barn & familie tar tid......... tok en "Steinost" her forleden....... dvs jeg gjorde det hjemme og ikke i Horten's gater...... jeg valgte og overse et trappetrinn her hjemme og tok en noose-dive og landa et par meter fra der trappa egentlig slutter....... det gjorde vondt....... har fått noen souvernir kuler på leggen og i anklen og sikkert en brist i arm og skulder...... men ikke noe ikke et par Globoid kan fikse..... vel kanskje ;)........ fordelen er at nå har jeg tid til og lytte litt på musikk og småjustere litt igjen..... så noe godt kom det da ut av det hele.
    Å faen Rudi, det var vel i grunn det siste du trengte gitt tidligere uhell og karosseriets tilstand :p
    God bedring. Kjør på med masse "bedøvende" musikk, ønsket drikke og korrekt styrkegrad på din ungarske kokekunst for å glemme dette så godt det går :cool: Vet du er en tøffing, men ro ned litt en stund nå.


    Neida, ser positivt på det jeg...... jeg slo meg jo ikke helt ihjel....... virket i ettertid som et godt forsøk riktignok...... men, men........ og ja da.... jeg er en tøffing sier du, ja en skikkelig beinhard mega-barsking om jeg skal si det selv :cool:........ men egentlig ganske teit som driver med den slags stunt, nei gitt, er for gammal til den slags gitt, har blitt temmelig lat og sedat i det senere........ har dog aka meg ut og lagt litt beleggningssten i kveld..... kan jo ikke sitte inne hele tiden og synes synd på meg selv, kona lurte på om jeg trodde jeg ble noe bedre av og sitte på rompa ute på kald sten........ jeg hadde fint svar til a....... kan'ke bli noe værre i allfall ;)

    Men tusen takk for at du tenker på meg, er glad for det....... håper Øssfoldgjengen kommer på besøk igjen snart og at du henger deg på.
    Henger meg så gjerne på øssfollingene ved en senere anledning, men jeg tror vi er sånn ca landets mest usynkrone trekløver hva arbeidstid/turnus angår. Dog er ikke det noen unnskyldning for ikke å prøve å gjøre noe sammen. Jeg treffer jo stasjonsmesteren rett som det er på min "evige" tur/retur reise i hverdagen til arbeid i Tiggerstaden.

    God bedring Rudi, og bare fortsett å pusle ute, så får du i det minste tilnærmet frisk luft og som du sier tankene bort fra det som er vondt en stakket stund.
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.470
    Antall liker
    7.392
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Har litt tid til overs om dagen....... så jeg har søkt opp en ung britisk dame jeg synes synger bra og som har sitt debut album ute. Hun har vært med som kordame for Bryan Ferry de siste årene (siden 2013), men forsøker og stå litt på egne ben nå...... hun heter forøvrig: Sewuese Abwa



    https://www.youtube.com/watch?v=54D8-F75IdE
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.470
    Antall liker
    7.392
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    En riktig så happy gjeng på den Indiske resturanten etter endt første dag på Horten messen....... et ukjent antall King-Cobra var allerede forsvunnet og humøret var på stigende.
    Her er hele Audiophile.no + Duet Audio + Exotic Audio og våre Japanske gjester til bords.
    Det ble både en og tre og fjortifem "Kampai" etterhvert....... det Indiske King Cobra øllet var faktisk noe av det bedre jeg har smakt..... jeg er ikke så glad i øl med for mye bitter eller ettersmak, så King Cobra var midt i blinken.

    thumbnail (1).jpg
     

    terryboy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2003
    Innlegg
    1.254
    Antall liker
    878
    Torget vurderinger
    1
    Kan godt forstå at King Cobra falt i smak hvis du ikke er så glad i øl med for mye bitterhet. Når Cobra ble lansert en gang tilbake på 1990-tallet om jeg ikke husker feil var det nettopp fordi grunnleggeren (indisk immigrant til England) mente at engelske ale var for bitre og engelsk pils/lager var for høy på kullsyre. En øl med mindre bitterhet og mindre kullsyre og som ville passe bedre til det meste av mat (og da spesielt indisk) var hele bakgrunnen for at Cobra i det hele tatt ble lansert. Nevnte King Cobra som kom til verden i 2005 er en dobbelgjæret pilsner, med andre gangs gjæring på flaske. Dette er meg bekjent den eneste rene pilsnertype som faktisk er flaskegjæret.
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.470
    Antall liker
    7.392
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Kan godt forstå at King Cobra falt i smak hvis du ikke er så glad i øl med for mye bitterhet. Når Cobra ble lansert en gang tilbake på 1990-tallet om jeg ikke husker feil var det nettopp fordi grunnleggeren (indisk immigrant til England) mente at engelske ale var for bitre og engelsk pils/lager var for høy på kullsyre. En øl med mindre bitterhet og mindre kullsyre og som ville passe bedre til det meste av mat (og da spesielt indisk) var hele bakgrunnen for at Cobra i det hele tatt ble lansert. Nevnte King Cobra som kom til verden i 2005 er en dobbelgjæret pilsner, med andre gangs gjæring på flaske. Dette er meg bekjent den eneste rene pilsnertype som faktisk er flaskegjæret.




    Der lærte jeg noe nytt i kveld....... kult...... og en bekreftelse på at smaken fremdeles er up to date vedr hva jeg liker og ikke :)
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.470
    Antall liker
    7.392
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Vi beveget oss ut på ukjent mark i dag og gikk på middellalder konsert og foredrag i Våler kirke........ og det angrer jeg ikke på i det hele tatt, det var både informativt og det var sang og musikk med Sunniva Berg, en ung og meget talentfull dame som trakterte diverse musikk instrumenter med bravur.
    Beklager dårlige bilder, men mobiltelfon på zoom og dårlig lys er ikke den beste combo.


    100101.jpg


    100102.jpg


    100104.jpg


    1001003.jpg
     
    Sist redigert:

    PederP

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.04.2019
    Innlegg
    4.191
    Antall liker
    12.708
    Sted
    Nordvest på Jæren
    Torget vurderinger
    2
    Eg har ein slik Hafler DH-101på loftet. Kanskje eg skal hente den ned og sjekke om den fungerer...
    Den var ganske god i si tid, men eg pensjonerte den pga manglande mc-input.

    Peder
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.470
    Antall liker
    7.392
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Den må du børste støvet av, den er god enda den, men kresen på power ampen, spiller som ei kule med f.eks Marantz Ma24 mono blokker
     
    Sist redigert:

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.470
    Antall liker
    7.392
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Grunnen til at jeg har begynt og rote litt i kjelleren igjen er at forleden så kom jeg over et par dønn strøkne Bose 301 med reconede basser for en fornuftig penge, det er en høyttaler jeg aldri tidligere har eid tiltross for at jeg mange ganger har vært på nippet til og kjøpe de, men bedre sent enn aldri........ og de spiller som bare det de sammen med retro anlegget mitt som forøvrig består av den nevnte Hafler preampen og GAS Son of Ampzilla forsterkeren og Harman Kardon Rabco tangentila spiller....... morsomt med litt retro.
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.470
    Antall liker
    7.392
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Må kanskje ta meg litt tid snart til og snurre i gang noen av de andre anleggene også..... ting står ihjel her som i garasjene, men nå er bilene parkert for vinteren og fyrings veden for vinteren er i boden og en diger løvblåser er innkjøpt slik at det skal gå unna når hele skauen detter ned i hagen min. Det meste ligger til rette fremover for litt mer kveldshygge på stereo rommet. Er jo nesten fælt og si det, men jeg har jo dyre høyttalere stående som ikke engang er tilspillt........ men det var slik at luften liksom gikk ut av ballongen en gang i fjor og det har vært vanskelig og finne motivasjon til noe som helst egentlig, men må ta meg selv litt i nakkekragen.
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.470
    Antall liker
    7.392
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Må jo skryte litt av meg selv også da......... det første innlegget jeg la ut i dag var via mobiltelfonen med bilder og greier....... jeg har jo egentlig vegring for og lære noe nytt når det gjelder nymotens stæsj, men det var ikke så vanskelig som jeg først hadde trodd, HFS plattformen er ganske så enkel og ha med å gjøre.... selv for en gammal kæll.
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.470
    Antall liker
    7.392
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Kom jo i skade for og handle disse sist vinter også........ Seas Dico Tower, de er faktisk et ganske morsomt bekjentskap bare man tar de for hva de er. Klassisk musikk........ mnjei, blues, rock, heavy rock og disco, rapp, techno på type 110 db ++....... perfekt. De spiller mektig i bassen over 40 hz , tørt i mellomtonen og det er diskant der...... det er vel egentlig det beste jeg har og si om den...... men masse gøy til forholdsvis få kroner er det .... også er de jo produsert rett borte i gata her.... er jo litt gøy det også. Var forøvrig første gangen jeg har sett et slikt par med inntakte fronter til salgs........ måtte jo bare ha de og til bare knappe 3 frogner ti'er var det ikke noe og lure på egentlig....... og de trives godt i stua oppe sammen med en gammel Kenwood 4070 reciver som igjen har fått et DAB+ adapter....... så nå er det Mp3for alle penge i 2dre etg.
    20200318_125108.jpg
    20200318_125130.jpg
     
    Sist redigert:

    Audiophile-Arve

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    20.682
    Antall liker
    7.922
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Bose 301 (og 601) er svært sjarmerande høgtalarar, som liknar litt på Carlsson-konstruksjonane når det gjeld lydbilde.

    Konene er svært vesentlege for godkjensla! Og stoveplassering fører gjerne til meir speletid - det er ofrast i stova ein held seg.
    Magnepan er ein av mine favoritthøgtalarmerke, men eg vil helst ha så store som råd, og då vert det fullt i stova.
     

    Bolinder

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.08.2008
    Innlegg
    608
    Antall liker
    260
    Torget vurderinger
    1
    Mirage har òg fleire rundtstrålande modellar. Det kunne vore interessant å samanlikna Carlson/Sonab med Mirage og Bose. Eg tykkjer forresten ikkje Sonab let så naturleg, men det kan kanskje koma av at det er ein 70-tals konstruksjon, men trykkammer laga av tynne sponplater og noko utdaterte diskantar.
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.470
    Antall liker
    7.392
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Ellers så fikk Seas Disco Towerne en ny eier i dag......må gjøre plass til fremtidige Magnepan og ikke minst var den nye eieren kjempehappy så da er alt bra. I kveld er det godeste Leonard Cohen som har inntatt platetallerken.... you want it darker er en kul innspilling.
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.470
    Antall liker
    7.392
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Kom på at jeg har noen dempeplattformer liggende ubrukte og platespillere låter etter min mening aldri optimalt plassert på glass underlag.......og joda.....merket med engang bedre og renere lydbilde akkurat som om noen tok vekk masse grums........deilig.


    20201002_222934.jpg
     
    Sist redigert:

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.470
    Antall liker
    7.392
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Såpass greit låter det at i morgen skal spilleren få en finjustering....er lenge siden den fikk det....må jo tyne ut så mye som mulig, hører nå at den ikke er helt i vater, enten det eller så er antiscatingen litt off.
     
    Sist redigert:

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.383
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Pioneer plc 590 er en fantastisk flott og god spiller.
    Lurer på hva slikt skulle kostet i dag? Fin med SME m2.
     

    ogla

    Prepare to be baffeled!
    Ble medlem
    18.08.2010
    Innlegg
    1.136
    Antall liker
    738
    Sted
    Sola
    Torget vurderinger
    17
    Såpass greit låter det at i morgen skal spilleren få en finjustering....er lenge siden den fikk det....må jo tyne ut så mye som mulig, hører nå at den ikke er helt i vater, enten det eller så er antiscatingen litt off.
    Hvordan mener du det høres ut når antiskating ikke er optimalt innjustert? Jeg blir usikker på hva man skal høre etter når man justerer etter øret, er det en jevn presentasjon av lydbildet, dvs at det ikke spiller lavere i en av kanalene?
    Å plassere nåla mellom sporene på runout eller blanke antiskating plater synes jeg gir en for unøyaktig indikasjon når det kommer til finjustering.
    Hva mener du?
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.470
    Antall liker
    7.392
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Hvordan mener du det høres ut når antiskating ikke er optimalt innjustert? Jeg blir usikker på hva man skal høre etter når man justerer etter øret, er det en jevn presentasjon av lydbildet, dvs at det ikke spiller lavere i en av kanalene?
    Å plassere nåla mellom sporene på runout eller blanke antiskating plater synes jeg gir en for unøyaktig indikasjon når det kommer til finjustering.
    Hva mener du?

    Hører mer støy i en kanal enn i den andre, mer "skrape" lyder........ MEN det er litt viktig og få med seg at jeg har spillt "noen" timer på denne comboen og vet hvordan det lyder når alt er korrekt satt opp.
     

    ogla

    Prepare to be baffeled!
    Ble medlem
    18.08.2010
    Innlegg
    1.136
    Antall liker
    738
    Sted
    Sola
    Torget vurderinger
    17
    Ok, takk for tipset 👍
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.470
    Antall liker
    7.392
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Lørdag igjen, det betyr during i stereorommet. Justerer videre på et av anleggene, Bose 301 spiller overraskende greit bare man tar av fronttrekkene og tar seg tid til og justere diskant vinkler. Tidsriktig musikk er selvfølgelig viktig også. Driver og varmer opp anlegg no2 også og kanskje blir det liv i det store anlegget i løpet av dagen. Må nok selge et anlegg eller to....bedre det enn at de står ihjel.
    20201010_130935.jpg


    .
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.470
    Antall liker
    7.392
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    En time senere så låt det "uuuuuutrolig mye bedre"....... stort værre kunne det jo ikke vært :)
    Litt Japanske reference opera innspillinger og Rammstein på full guffe så våknet anlegget og begynte og oppføre seg normalt igjen.
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.470
    Antall liker
    7.392
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    20201010_132107.jpg

    Racket på bilde liker jeg veldig godt fordi det tar store componenter, men jeg har egentlig ikke plass til det lenger........ spørs om ikke brukten er riktig plass for det, men det sitter litt langt inne og kvitte seg med det..... fleksibelt er det å, kan plasseres i et hjørne til og med........ forsøker og overbevise meg om at jeg MÅ beholde det selv...... valgets kvaler.
     
    Sist redigert:

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.695
    Antall liker
    37.933
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Pene talere ja men er det Marantz mono blokker du har det Rudi? :)

    mvh
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.470
    Antall liker
    7.392
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    11 timer i kjelleren i dag, har lett etter atmer høyt og lavt...må jo ha armer skal jeg få satt opp spillere, de dukket opp til slutt. Møtchi pææng i den stablen.

    20201121_220752.jpg
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.470
    Antall liker
    7.392
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    4 spillere og 2 riaa'er oppe og går........det er fremskritt. Går løs på Montegiro spilleren i morgen hvis jeg har roen i kroppen, nytter ikke og være skjelven på hendene når jeg skal holde på med den.
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn