Kjelleren til Rudi

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.467
    Antall liker
    7.381
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Skulle aldri ha levert fra meg DrFeikert Blackbird spilleren, den var så utrolig fleksibel når det gjaldt og kunne bytte armer...... og ikke minst så låt den bra uansett hvilken arm jeg satte på den.......... noen som har en Firebird som de vil bytte i noe av hva jeg har ? ......... er egentlig litt flaut og innrømme, men jeg har jo ikke noen Nottingham AnnaLog mere heller..... det skulle være forbudt og selge platespillere.
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.467
    Antall liker
    7.381
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Det begynner og bli lenge siden jeg laget/skrev en pickup test nå, skal tro om det har kommet noen nye pickuper jeg må teste ?........ forslag ??

    Føler litt at det er på tide men en ny platespiller eller to også....... begynner og bli litt kjedelig med de samme gamle spillerne..... ikke at de har gått ut på datoen lydmessig, men det er gøy med noe nytt en gang i blandt.

    Fikk nå konstantert at Rockport'ene kan spille høyt og mektig i dag, men de må nok spilles inn litt først fordi de lyder litt nasale i mellomtonen og diskanten kunne også være mer luftig og utstrakt, skjønt de låt helt forferdelig når jeg begynte og spille på de i morges, mens i kveld så låt de vesentlig bedre..... akkurat som om de var litt gamle og støle........ er vel med høyttalerne som med eieren..... fungerer ikke ordentlig før etter kl 11.........men 3d egenskapene er i absolutt topp klasse og det der med og spille mektig...... et digert kirkeorgel kan låte helt fenomenalt....... men det er early days enda, regner med en klar bedring etter et par måneder.

    Det er ingen snø her nede i sydøst enda og vær meldingen har ikke varslet om noen snø de kommende ukene, så det blir nok litt tid til og dure litt i kjelleren fremover...... til Onsdag er det meldt +10 grader, så da får jeg kanskje benytte anledningen til og bytte til vinterdekk......... har aldri byttet til vinterdekk så sent på året noen gang...... så kanskje blir det en mild snø løs vinter i år også, hvem vet.
     

    Billa

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.06.2007
    Innlegg
    1.134
    Antall liker
    464
    Torget vurderinger
    2
    God morgen Rudi 😊.
    Tror mange vil like en test av de nye AT ART 9 pick ups.
    Den utgående Art9 var visstnok god og de nye er i følge utenlandske forumsider enda bedre. Spesielt nysgjerrig på low output versjonen.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    Flott den Simply Black-spilleren. Det er noe robust og skikkelig over fremtoningen.
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.891
    Ad testing av nye pick-uper vil jeg vel tro Hana Umami Red er en åpenbar kandidat på MC siden Rudi ;)
    For øvrig betryggende å se at lysten til å leke med alle dine hifi dubbeditter er sterkt oppadgående.
    Ha en fin dag sammen med Montegiro platespilleren.
     

    Ramses

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.02.2007
    Innlegg
    629
    Antall liker
    22
    Ser ok ut den protraktoren du bruker, Rudi. Hvilken type er det? Er den å få kjøpt her til lands?
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.467
    Antall liker
    7.381
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Ad testing av nye pick-uper vil jeg vel tro Hana Umami Red er en åpenbar kandidat på MC siden Rudi ;)
    For øvrig betryggende å se at lysten til å leke med alle dine hifi dubbeditter er sterkt oppadgående.
    Ha en fin dag sammen med Montegiro platespilleren.

    Spørs om den er for utlån fra Mala.

    Leke med duppeditter sier du..... mnjaaaaa, det er bare at jeg ble lei av egen latskap og fant ut av jeg måtte få finger'n ut av det berømte hølet og gjøre noe........ at det kommer noen hyggelige musikalske resultater ut av det hele gjør jo at man får litt av tenninga tilbake....... men jeg er lat blitt og gidder ikke å pese lenger.
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.467
    Antall liker
    7.381
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    God morgen Rudi 😊.
    Tror mange vil like en test av de nye AT ART 9 pick ups.
    Den utgående Art9 var visstnok god og de nye er i følge utenlandske forumsider enda bedre. Spesielt nysgjerrig på low output versjonen.


    Hadde vært morsomt/intresannt og prøvd en slik........ men har ikke peiling på hvor jeg kan få fatt på en slik.
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.467
    Antall liker
    7.381
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Ad testing av nye pick-uper vil jeg vel tro Hana Umami Red er en åpenbar kandidat på MC siden Rudi ;)

    Henvendte meg til Mala om utlån av en sådan og svaret var at han var veldig lunken til utlån av en slik da "folk" han hadde lånt ut til tidligere hadde behandlet pickuper dårlig......... så siden jeg tydligvis blir puttet i samme kategori.... så blir det ikke noe av en slik test........ jeg får holde meg til og teste 100,000 kroner pickupene fra MSL, Lyra, Koetsu, Miyajima, DaVinci, Air Tight i stedet.. ha ha.
     

    Billa

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.06.2007
    Innlegg
    1.134
    Antall liker
    464
    Torget vurderinger
    2
    Det der er litt dumt. Kan jo ikke test PU om du ikke får lånt en.
    Dette er (i følge AT Europa) distributør av Audio Technica i Norge:

    Professional Audio
    Scandec Systemer A/S


    0047 668 12 700
    post@scandecsystemer.no
    www.scandecsystemer.no
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.467
    Antall liker
    7.381
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Det der er litt dumt. Kan jo ikke test PU om du ikke får lånt en.
    Dette er (i følge AT Europa) distributør av Audio Technica i Norge:

    Professional Audio
    Scandec Systemer A/S


    0047 668 12 700
    post@scandecsystemer.no
    www.scandecsystemer.no


    Nei, det er et problem det når det gjelder testing........ men min erfaring er at importørene som stoler på sine egne produkter sjelden har noe problemer med utlån til seriøse test "piloter"......men så har man disse som er redde for og få negative tester som lager alskens mulige rare regler og unnskyldninger for ikke og låne ut noe til test........ sånn er det bare......... men stoler de ikke selv på sine egne produkter så er det kanskje ikke de produktene man skal hige etter heller ?........ det finnes jo hauger med konkurenter som sikkert er like bra eller bedre.

    Men Audio Technica'en hadde det vært morsomt og fått prøvd........ det er mange år siden jeg har testet en AT pickup........ har vel faktisk ikke testet en siden AT OC-9 kom i ny utgave.
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.891
    Henvendte meg til Mala om utlån av en sådan og svaret var at han var veldig lunken til utlån av en slik da "folk" han hadde lånt ut til tidligere hadde behandlet pickuper dårlig......... så siden jeg tydligvis blir puttet i samme kategori.... så blir det ikke noe av en slik test........ jeg får holde meg til og teste 100,000 kroner pickupene fra MSL, Lyra, Koetsu, Miyajima, DaVinci, Air Tight i stedet.. ha ha.
    Nåhhh.....så det ville de ikke!?
    Snodig gitt din "track record".
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.467
    Antall liker
    7.381
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Nåhhh.....så det ville de ikke!?
    Snodig gitt din "track record".

    Ja, jeg må bare flire litt....... men du skal vite at det finnes importører og butikker i Norge som ikke vil låne meg utstyr til test fordi jeg skriver det jeg mener....... dvs jeg er ikke avhengig av og skrive positivt fordi jeg skal få annonse inntekter el lign............ men Hana som produkt er sikkert ok, den rimelige var i allfall værd pengene........ den nye dyre tror jeg de skal slite godt med og få solgt, i allfall så lenge den ikke tåler og testes :) ......... men det er som jeg sier MANGE andre pickuper på markedet som har vært testet og som tåler en test.
     

    Bartesam

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2002
    Innlegg
    11.957
    Antall liker
    11.765
    Sted
    Hus
    Nei, det er et problem det når det gjelder testing........ men min erfaring er at importørene som stoler på sine egne produkter sjelden har noe problemer med utlån til seriøse test "piloter"......men så har man disse som er redde for og få negative tester som lager alskens mulige rare regler og unnskyldninger for ikke og låne ut noe til test........ sånn er det bare......... men stoler de ikke selv på sine egne produkter så er det kanskje ikke de produktene man skal hige etter heller ?........ det finnes jo hauger med konkurenter som sikkert er like bra eller bedre.

    Men Audio Technica'en hadde det vært morsomt og fått prøvd........ det er mange år siden jeg har testet en AT pickup........ har vel faktisk ikke testet en siden AT OC-9 kom i ny utgave.
    Hadde en AT OC30 som cantileveren knakk på. Det var en meget bra pickup. Laget til AT`s 30 årsjubileum 😢
     

    Singh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2006
    Innlegg
    1.656
    Antall liker
    1.715
    Torget vurderinger
    1
    AT ART 9 har de på Platekompaniet, men om de låner ut for testingen er en annen sak. Synd at aktører ikke vil ha omtale av produktene sine.
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.618
    Antall liker
    15.404
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Du får trøste deg med mine ord Rudi - at om Hana ML fikk omtaler i retning av storeslem, så er Hana Umami totalt overlegen ML her hos meg.
    Men, du har trolig rett i at det skal mye til at Hana Umami til 39k skal selge i samme kvantum som Hana ML til 12k, uansett :) .
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.467
    Antall liker
    7.381
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Du får trøste deg med mine ord Rudi - at om Hana ML fikk omtaler i retning av storeslem, så er Hana Umami totalt overlegen ML her hos meg.
    Men, du har trolig rett i at det skal mye til at Hana Umami til 39k skal selge i samme kvantum som Hana ML til 12k, uansett :) .

    Ja, jeg håper da virkelig at den er klart bedre....... men jeg er litt sånn..... at jeg skal høre det selv før jeg er overbevist ;).
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.618
    Antall liker
    15.404
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Jada, jeg forstår det Rudi, men du som er seriøs og kan så mye - hva får deg til å skrive om ting som ser ut til å være basert på rene antakelser. Sitat: " ...... den nye dyre tror jeg de skal slite godt med og få solgt, i allfall så lenge den ikke tåler og testes :) ......... men det er som jeg sier MANGE andre pickuper på markedet som har vært testet og som tåler en test.

    "Googles" det, så finner man tester av Hana Umami hvor konklusjonen slettes ikke er hverken dårlige, eller langt fra virkeligheten slik jeg kjenner Umami. Dessuten Rudi, så vet du innerst inne, like godt som meg, at de beste produsentene sjelden, eller aldri lager og slipper dårlige pickuper - og ihvertfall ikke så dårlige at de ikke tåler en test. Du må nok innfinne deg med at det er ikke alltid ønsker om å låne utstyr går i oppfyllelse - enten man heter Rudi, eller Oslo VinylKlubb. Det kan ha sine grunner og det bør man akseptere uten å surmule ;-). Mala tilhører nok av de mest velvillige av alle til å låne ut "utstyr".

    Snart er det jul og livet går videre.... Ha en finfin desember 🎅.
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.467
    Antall liker
    7.381
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Jada, jeg forstår det Rudi, men du som er seriøs og kan så mye - hva får deg til å skrive om ting som ser ut til å være basert på rene antakelser. Sitat: " ...... den nye dyre tror jeg de skal slite godt med og få solgt, i allfall så lenge den ikke tåler og testes :) ......... men det er som jeg sier MANGE andre pickuper på markedet som har vært testet og som tåler en test.

    "Googles" det, så finner man tester av Hana Umami hvor konklusjonen slettes ikke er hverken dårlige, eller langt fra virkeligheten slik jeg kjenner Umami. Dessuten Rudi, så vet du innerst inne, like godt som meg, at de beste produsentene sjelden, eller aldri lager og slipper dårlige pickuper - og ihvertfall ikke så dårlige at de ikke tåler en test. Du må nok innfinne deg med at det er ikke alltid ønsker om å låne utstyr går i oppfyllelse - enten man heter Rudi, eller Oslo VinylKlubb. Det kan ha sine grunner og det bør man akseptere uten å surmule ;-). Mala tilhører nok av de mest velvillige av alle til å låne ut "utstyr".

    Snart er det jul og livet går videre.... Ha en finfin desember 🎅.




    Det var et svar til powerpoint med et glimt i øyet som jeg er overbevist om at powerpoint forstod og flirte litt av......... og ikke noe du behøver og lage en masse styr og selvantagelser ut av.
     

    Billa

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.06.2007
    Innlegg
    1.134
    Antall liker
    464
    Torget vurderinger
    2
    Child in Time - tidenes rocke låt? Spesielt Made in Japan versjonen er jo god!
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.467
    Antall liker
    7.381
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Var ute på handletur i dag og i bilen ble det spillt:

    Lazy
    Salisbury
    In the air tonight
    Weep in silence

    Er heldig og ha Dynaudio anlegg med sub og det hele i EL-Golfen og det spiller faktisk slettes ikke værst, spiller ganske høyt og rent........ mer enn høyt nok til at kona ber om nåde.
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.467
    Antall liker
    7.381
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Det ble den store musikk dagen i dag, i ettermiddag har følgende blitt spillt:

    July morning
    Davy's on the road again
    Back in black
    Oxygen JMJ
    Supermax
    Love is like oxygen
    Angels at my gate
    Roaring silence

    .......... er rene nostalgi trippen her i dag....... deilig.
     

    KjellR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.07.2008
    Innlegg
    3.336
    Antall liker
    3.247
    Sted
    Moss (eller enda bedre - Rygge!)
    Det ble den store musikk dagen i dag, i ettermiddag har følgende blitt spillt:

    July morning
    Davy's on the road again
    Back in black
    Oxygen JMJ
    Supermax
    Love is like oxygen
    Angels at my gate
    Roaring silence

    .......... er rene nostalgi trippen her i dag....... deilig.
    Her kryr det jo av klassikere. Tror jeg må dra frem no' greier selv!
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.467
    Antall liker
    7.381
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    MUSE...... noe av det var bra men følte litt Queen i bakgrunn og innimellom et forsøk på litt Pink Floyd og noen ganger gikk tankene i rettning Manfred Man, i det hele en broket skare......men til tider trivelig.
     

    FZ

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2002
    Innlegg
    3.795
    Antall liker
    349
    Torget vurderinger
    3
    Musikken er ikke så halvgæern, men lyden er utrolig trist på den skiva. Komprimert ihjel.
     

    Sigma62

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.03.2016
    Innlegg
    884
    Antall liker
    566
    MUSE...... noe av det var bra men følte litt Queen i bakgrunn og innimellom et forsøk på litt Pink Floyd og noen ganger gikk tankene i rettning Manfred Man, i det hele en broket skare......men til tider trivelig.
    Ja, det er ikke det hele der er lige godt. Men dygtige musikere.
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.467
    Antall liker
    7.381
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Men vil dere høre på en skikkelig bra skive skal dere ta en lytt på denne.

    20201230_190833.jpg


    Takahashi san......redaktøren av Tubeworld i Japan og jeg er enige om denne innspillingen vi koser oss med denne platen.
     

    FZ

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2002
    Innlegg
    3.795
    Antall liker
    349
    Torget vurderinger
    3
    Skal du ha en skive med RHCP som er bra musikalsk og med god lyd så velger du Bloodsugarsexmagic. Ihvertfall førsteutgaven av den låter veldig bra.
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    7.903
    Antall liker
    19.799
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Men vil dere høre på en skikkelig bra skive skal dere ta en lytt på denne.

    Vis vedlegget 685721

    Takahashi san......redaktøren av Tubeworld i Japan og jeg er enige om denne innspillingen vi koser oss med denne platen.
    Tak for tip, Rudi :)
    Fandt en NM på Discogs til 59 Euro, så nu er den på vei :love:
    Det er vel en fin pris, eller??
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn