Kjempeartikkel om LP'er og spillere i VG i dag!

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Innlegg
20.539
Antall liker
27.477
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Jeg synes "upresishetene" var et flott ord........Tangerer "alternative fakta" egentlig......Det hadde seff vært greit om det hadde erstattet med "rent vrøvl", men det var kanskje litt for mye forlangt. ;)

mvh
 

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Innlegg
5.964
Antall liker
6.047
Torget vurderinger
32
Svar fra Komplett.no

Hei Roy Ervin,
Tusen takk for fyldig, god og konstruktiv tilbakemelding. Vi er helt enige i at artikkelen er mangelfull og at den utelater viktige elementer. Vi har tatt med oss innspillene dine og har fått bekreftet fra VG at artikkelen vil oppdateres så raskt som mulig. Vi setter stor pris på engasjementet du og Stereo+ har vist og takker for at dere bidrar til at innholdet vårt skal være enda bedre.
 

superhkm

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2005
Innlegg
4.045
Antall liker
2.989
Torget vurderinger
2
Ta det med en liten klype salt, men meningen bak utsagnet var å si noe om vanlige folks tillit til de rådene man får fra bransjen når så mye er feil.

Roy

Jeg tror jeg forstår hva meningen var, og jeg er like oppgitt som deg over at noen har fått det for seg at alt de trenger er en kjempefabrikk i et lavkostland + pallesalg fra lagerhall betjent av en 16 åring med konsentrasjonsvansker. (Evt. nettbutikk.)

Samtidig savnet jeg litt nyansering. Dersom noen blir sittende hjemme med et par passive høyttalere og en platespiller til 1000,- og prøver å spille musikk på det hele har det jo ikke akkurat skjedd en ulykke.
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.783
Antall liker
21.295
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
Ta det med en liten klype salt, men meningen bak utsagnet var å si noe om vanlige folks tillit til de rådene man får fra bransjen når så mye er feil.

Roy

Jeg tror jeg forstår hva meningen var, og jeg er like oppgitt som deg over at noen har fått det for seg at alt de trenger er en kjempefabrikk i et lavkostland + pallesalg fra lagerhall betjent av en 16 åring med konsentrasjonsvansker. (Evt. nettbutikk.)

Samtidig savnet jeg litt nyansering. Dersom noen blir sittende hjemme med et par passive høyttalere og en platespiller til 1000,- og prøver å spille musikk på det hele har det jo ikke akkurat skjedd en ulykke.

tau nå litt inn 'a.
det er bare et idiom, alle her skjønner at r.e.s. ikke mente det bokstavelig.

personlig synes jeg det er livsfarlig når batteriet på mobilen bare har én strek igjen.
 

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Innlegg
5.964
Antall liker
6.047
Torget vurderinger
32
Samtidig savnet jeg litt nyansering. Dersom noen blir sittende hjemme med et par passive høyttalere og en platespiller til 1000,- og prøver å spille musikk på det hele har det jo ikke akkurat skjedd en ulykke.
Langt i fra, men artikkelen er jo så upresis at selv de som ønsker en såpass enkel løsning, ikke får vite hva de burde kjøpe i den artikkelen heller. Der virker det som det bare er å kjøpe et par nye høyttalere og koble til en hvilken som helst platespiller.

Roy
 

superhkm

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2005
Innlegg
4.045
Antall liker
2.989
Torget vurderinger
2
Samtidig savnet jeg litt nyansering. Dersom noen blir sittende hjemme med et par passive høyttalere og en platespiller til 1000,- og prøver å spille musikk på det hele har det jo ikke akkurat skjedd en ulykke.
Langt i fra, men artikkelen er jo så upresis at selv de som ønsker en såpass enkel løsning, ikke får vite hva de burde kjøpe i den artikkelen heller. Der virker det som det bare er å kjøpe et par nye høyttalere og koble til en hvilken som helst platespiller.

Roy
https://www.komplett.no/product/891773/tv-lyd-bilde/hoeyttalere/stativhoeyttaler/klipsch-hoeyttalere-med-rega-platespiller#

Og går man inn på Komplett.no og søker på "platespiller" viser det seg at det faktisk er riktig, til og med anbefalt av Stereo+ !
 

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Innlegg
5.964
Antall liker
6.047
Torget vurderinger
32
Selvsagt, og det nevner jeg også i kommentaren min. Jeg henviser jo spesielt til de høyttalerne. Problemet er at Komplett/VG ikke gjør det. De snakker bare om nye høyttalere er tilpasset LP.

Har du i det hele tatt lest den opprinnelige artikkelen?

Roy
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Utelatt, ja..........

Litt nyansering, anyone? Skal dere få. Hvis noen har brukt opp sparepengene sine på en platespiller og to høyttalere, og så sitter der uten lyd, så har det jo ikke skjedd noen ulykke. Vedkommende stakkar må jo bare kjøpe mer utstyr enn han hadde planlagt, for eksempel hos komplett.idiot...
 

Terje-A

Æresmedlem
Ble medlem
16.05.2013
Innlegg
13.495
Antall liker
9.225
Sted
Østfold
Torget vurderinger
19
Vi må vel regne med at det de skriver om andre emner (som vi ikke har så fullstendig oversikt over) er på samme nivå? Skremmende tanke.
Min erfaring er akkurat dette, pressen dikter og legger til helt uten skrupler. Ser ikke ut til at de bryr seg om sannheten i det hele tatt.
 

defacto

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2016
Innlegg
5.186
Antall liker
2.611
Sted
Liten by
Vi må vel regne med at det de skriver om andre emner (som vi ikke har så fullstendig oversikt over) er på samme nivå? Skremmende tanke.
Min erfaring er akkurat dette, pressen dikter og legger til helt uten skrupler. Ser ikke ut til at de bryr seg om sannheten i det hele tatt.
Nja, om det er så galt som du vil ha det til, så kan du enkelt finne 10 artikler i dag, der de lyver og sprer åpenbare usannheter?
Ser frem til det.
 

Terje-A

Æresmedlem
Ble medlem
16.05.2013
Innlegg
13.495
Antall liker
9.225
Sted
Østfold
Torget vurderinger
19
Nå har VGs partnerstudio svart Stereo+

Hei Roy! Tusen takk for tilbakemeldingen din. Vi har en bred målgruppe på teknologisiden Smart, og de aller fleste sakene våre er skrevet med hensyn til dette. Det betyr at vi ikke alltid går i dybden, men gir grunnleggende informasjon til våre lesere. I dette tilfellet viser det seg at vi, som du påpeker, har utelatt noe som er vesentlig for leserne. Det er beklagelig, og vi vil selvsagt oppdatere saken med informasjon om RIAA, samt korrigere upresishetene om høyttalere og forsterkere.


Roy
He-he, ikke alltid går i dybden. Og grunnleggende informasjon...... Jeg tror vi kan kalle det tåkefyrster:mad:
 

Terje-A

Æresmedlem
Ble medlem
16.05.2013
Innlegg
13.495
Antall liker
9.225
Sted
Østfold
Torget vurderinger
19
Vi må vel regne med at det de skriver om andre emner (som vi ikke har så fullstendig oversikt over) er på samme nivå? Skremmende tanke.
Min erfaring er akkurat dette, pressen dikter og legger til helt uten skrupler. Ser ikke ut til at de bryr seg om sannheten i det hele tatt.
Nja, om det er så galt som du vil ha det til, så kan du enkelt finne 10 artikler i dag, der de lyver og sprer åpenbare usannheter?
Ser frem til det.
Gidder ikke:eek:
 

defacto

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2016
Innlegg
5.186
Antall liker
2.611
Sted
Liten by
Vi må vel regne med at det de skriver om andre emner (som vi ikke har så fullstendig oversikt over) er på samme nivå? Skremmende tanke.
Min erfaring er akkurat dette, pressen dikter og legger til helt uten skrupler. Ser ikke ut til at de bryr seg om sannheten i det hele tatt.
Nja, om det er så galt som du vil ha det til, så kan du enkelt finne 10 artikler i dag, der de lyver og sprer åpenbare usannheter?
Ser frem til det.
Gidder ikke:eek:
Selvsagt ikke. Det var som forventet. Det er enklere å gjøre som en annen og kalle alt man ikke liker og klarer å motbevise fake news...
 

Terje-A

Æresmedlem
Ble medlem
16.05.2013
Innlegg
13.495
Antall liker
9.225
Sted
Østfold
Torget vurderinger
19
Nja, om det er så galt som du vil ha det til, så kan du enkelt finne 10 artikler i dag, der de lyver og sprer åpenbare usannheter?
Ser frem til det.
Gidder ikke:eek:
Selvsagt ikke. Det var som forventet. Det er enklere å gjøre som en annen og kalle alt man ikke liker og klarer å motbevise fake news...
Herre Jesus, hvis du har vært med i noen tiår så har du kanskje vært innblandet i noen hendelser som havner i avisene, spesielt VG og Dagbladet og da oppdager du hvor landet ligger. Det er nesten så halvparten er feil og resten er ikke riktig. For å sette det på spissen..
 

defacto

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2016
Innlegg
5.186
Antall liker
2.611
Sted
Liten by
Nja, om det er så galt som du vil ha det til, så kan du enkelt finne 10 artikler i dag, der de lyver og sprer åpenbare usannheter?
Ser frem til det.
Gidder ikke:eek:
Selvsagt ikke. Det var som forventet. Det er enklere å gjøre som en annen og kalle alt man ikke liker og klarer å motbevise fake news...
Herre Jesus, hvis du har vært med i noen tiår så har du kanskje vært innblandet i noen hendelser som havner i avisene, spesielt VG og Dagbladet og da oppdager du hvor landet ligger. Det er nesten så halvparten er feil og resten er ikke riktig. For å sette det på spissen..
Eksempler takk?
Linker?
Eller kan det tenkes at du overdriver ikke så rent lite?

PS: selvsagt forekommer det feil, unsannheter og direkte løgn, men at pressen går inn for å gjøre det faller på sin egen urimelighet! Jeg tror du ser på Fox News litt vel mye...
 

Terje-A

Æresmedlem
Ble medlem
16.05.2013
Innlegg
13.495
Antall liker
9.225
Sted
Østfold
Torget vurderinger
19
Og jeg forstår ikke at du antyder noe Trump aktiv her. Jeg sier bare at pressen og da spesielt løssalgsavisene (som snart er borte) ikke er så nøye med fakta. De trykker saker før de har undersøkt hvordan det egentlig er.
 
Sist redigert:

superhkm

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2005
Innlegg
4.045
Antall liker
2.989
Torget vurderinger
2
Selvsagt, og det nevner jeg også i kommentaren min. Jeg henviser jo spesielt til de høyttalerne. Problemet er at Komplett/VG ikke gjør det. De snakker bare om nye høyttalere er tilpasset LP.

Har du i det hele tatt lest den opprinnelige artikkelen?

Roy

Jada jeg leste den, og jeg beklager at pratesjuken og kveruleringen min blåser dette opp til en diskusjon her på forumet mellom folk som egentlig er enige.

Hvis jeg i det hele tatt har noe å bidra med så er det vel dette utsagnet:

Det er viktigere å lære opp folk til kritisk lesning av reklame enn det er å lære dem hvordan en platespiller funker.
Og det er ikke en artikkel. Det er reklame.
 

defacto

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2016
Innlegg
5.186
Antall liker
2.611
Sted
Liten by
Og jeg forstår ikke at du antyder noe Trump aktiv her. Jeg sier bare at pressen og da spesielt løssalgsavisene (som snart er borte) ikke er så nøye med fakta. De trykker saker før de har undersøkte hvordan det egentlig er.
Og jeg spør etter eksempler. Kan da ikke være så vanskelig, når det er så utbredt som du sier?
Jeg sier ikke at det ikke forekommer, men at du overdriver fryktelig og jeg er litt lei av slike overdrivelser.
 

Terje-A

Æresmedlem
Ble medlem
16.05.2013
Innlegg
13.495
Antall liker
9.225
Sted
Østfold
Torget vurderinger
19
Selvsagt ikke. Det var som forventet. Det er enklere å gjøre som en annen og kalle alt man ikke liker og klarer å motbevise fake news...
Herre Jesus, hvis du har vært med i noen tiår så har du kanskje vært innblandet i noen hendelser som havner i avisene, spesielt VG og Dagbladet og da oppdager du hvor landet ligger. Det er nesten så halvparten er feil og resten er ikke riktig. For å sette det på spissen..
Eksempler takk?
Linker?
Eller kan det tenkes at du overdriver ikke så rent lite?

PS: selvsagt forekommer det feil, unsannheter og direkte løgn, men at pressen går inn for å gjøre det faller på sin egen urimelighet! Jeg tror du ser på Fox News litt vel mye...
De går selvfølgelig ikke inn for å gjøre det. Det er ingen konspirasjon. Jeg sier bare at min erfaring er at de i de sakene jeg har hatt god kjennskap til så er de lemfeldige med sannheten. De ser ut til at det ikke er så nøye. Og det er litt trist. Men det er vel den sykdommen mange av oss har. Ting skal gå raskt og kvaliteten er god nok. ( Noe den ofte ikke er etter min mening​, men så er jeg også et petimeter:) )
 

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Innlegg
5.964
Antall liker
6.047
Torget vurderinger
32
Selvsagt, og det nevner jeg også i kommentaren min. Jeg henviser jo spesielt til de høyttalerne. Problemet er at Komplett/VG ikke gjør det. De snakker bare om nye høyttalere er tilpasset LP.

Har du i det hele tatt lest den opprinnelige artikkelen?

Roy

Jada jeg leste den, og jeg beklager at pratesjuken og kveruleringen min blåser dette opp til en diskusjon her på forumet mellom folk som egentlig er enige.

Hvis jeg i det hele tatt har noe å bidra med så er det vel dette utsagnet:

Det er viktigere å lære opp folk til kritisk lesning av reklame enn det er å lære dem hvordan en platespiller funker.
Og det er ikke en artikkel. Det er reklame.
Her er vi helt enige. Det interessante med VG Partnerstudio som har fått mye kritikk i pressekretser er jo at VG selv påstår at disse artiklene har de samme krav til kvalitet som de vanlige redaksjonelle sakene til VG.

Her er det liten tvil om at kvalitetskontrollen ikke har vært god. Og da er jeg snill.

Roy
 

Terje-A

Æresmedlem
Ble medlem
16.05.2013
Innlegg
13.495
Antall liker
9.225
Sted
Østfold
Torget vurderinger
19
Selvsagt, og det nevner jeg også i kommentaren min. Jeg henviser jo spesielt til de høyttalerne. Problemet er at Komplett/VG ikke gjør det. De snakker bare om nye høyttalere er tilpasset LP.

Har du i det hele tatt lest den opprinnelige artikkelen?

Roy

Jada jeg leste den, og jeg beklager at pratesjuken og kveruleringen min blåser dette opp til en diskusjon her på forumet mellom folk som egentlig er enige.

Hvis jeg i det hele tatt har noe å bidra med så er det vel dette utsagnet:

Det er viktigere å lære opp folk til kritisk lesning av reklame enn det er å lære dem hvordan en platespiller funker.
Og det er ikke en artikkel. Det er reklame.
Her er vi helt enige. Det interessante med VG Partnerstudio som har fått mye kritikk i pressekretser er jo at VG selv påstår at disse artiklene har de samme krav til kvalitet som de vanlige redaksjonelle sakene til VG.

Her er det liten tvil om at kvalitetskontrollen ikke har vært god. Og da er jeg snill.

Roy
Ja da kan vi jo tenke oss kvaliteten på det andre som blir servert;)
Og så lurer pressen på hvorfor opplaget går nedover.
 

superhkm

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2005
Innlegg
4.045
Antall liker
2.989
Torget vurderinger
2
Det interessante med VG Partnerstudio som har fått mye kritikk i pressekretser er jo at VG selv påstår at disse artiklene har de samme krav til kvalitet som de vanlige redaksjonelle sakene til VG.


Roy

Det er det vel ingen som tror på, skulle liksom redaksjonen i VG sende tekstene tilbake med strykkarakter og be reklamebyrået til Komplett prøve på nytt ?

Og hvis desken selv begynte å skrive om/redigere materialet, slik de vel gjør med egne artikler, tenker jeg det hadde blitt rabalder...
 

petter__t

Hi-Fi interessert
Ble medlem
31.03.2017
Innlegg
95
Antall liker
20
vet ikke hvilken artikkel som var morsomst. syns det ble litt rart at et seriøst hifi-blad som stereo+(gikk på denne) gjorde dette. tror komplett fikk litt ekstra gratis reklame ^^ og som kanskje var meningen også. om det var noen som skulle handlet seg en platespiller etter og ha lest komplett sin uttalelse. så hadde de ikke trengt og gå langt før de hadde blitt informert om hva som var riktig, og hva de hadde trengt. de alle fleste butikker som selger platespiller i dag, kan det grunnleggende for og få det til og funke.
Komplett har aldri annonsert hos oss, og kommer vel ikke til å overøse oss med annonsekroner nå heller. Dessuten er jeg helt uenig med deg når det gjelder konklusjonen din. Det er ikke alle som bor sånn at å gå i butikk å kjøpe platespiller er noe alternativ. Mange kjøper på nett etter anbefalinger, og da er en slik anbefaling som kom i denne artikkelen, til alt overmål delt på norges største nettside, livsfarlig.

Roy

du har misforstått det jeg ment med gratis reklame. når dere(du) lager faktisk en hel artikkel ang feilene som komplett har gjort, vil jo det føre til at folk går inn og leser dette. og kommer gjerne over et tilbud eller noe annet . forstår du poenget mitt?.

at du er helt uenig med meg, er helt iorden. folk bruker smarttelefon/nettbrett i dag. de fleste leser vel mer en 1 artikkel før de kjøper noe.? og kanskje de som ikke har tilgang til og handle i butikk bruker enda mer tid på dette(vertfall det jeg har hør at folk gjør). skal en rette på alle feil som kommer i en artikkel, så hadde det vel blitt travelt for de fleste.

hadde kanskje vert litt mer profesjonelt og bare sende noe direkte?. isteden for en hel artikkel ang feil. uansett så var det vertfall bra at ting ordnet seg til slutt. :)
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Tror det går helt fint å forstå poenget ditt, og fortsatt være uenig med deg...
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.783
Antall liker
21.295
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
"Og øverst har du sånne som oss. Vi er elitister."
 
Topp Bunn