Kjempekonsert med Jethro Tull i Bodø.

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Antall liker
217
Sted
Alltid lofotværing
Jethro Tull kjørte en kjempebra konsert i Bodø Spektrum i går kveld. Ian Anderson & co viste til fulle at "gamlekaran" fortsatt står han a'! Sjøl om stemmen til Anderson ikke er den samme som for 20 - 30 år siden ( mener å ha lest et sted at han har skadet stemmebåndene i.f.m. en eller anna sykdom..?? ), er det virkelig eminente musikere i bandet. Det viste de til fulle i går kveld. Ian trakterte tverrfløyta si på en virkelig virtuos måte. Det er til tider helt sykt hva den mannen får ut av blekkrøret.. Gamle go'låter som Aqualung, Thick as a Brick (med innlagte solide solopartier fra alle i bandet ), Heavy Horses og mange, mange fler ble levert på en svært god måte, og stemningen i Spektrum dro seg skikkelig til utover kvelden. Lyden var også upåklagelig, og det gjorde sitt til for at dette ble en høydare av de skjeldne, her i byen iallefall.

Jethro Tull "Live" kan fortsatt varmt anbefales!!

;D

Linus

Medlem
Ble medlem
06.11.2005
Antall liker
0
Sted
Oslo
Torget vurderinger
17
Det er flott at de fortsatt får det til. Jeg var på alle Jethro Tull konsertene i Norge på 1970-tallet. Den første var i Njårdhallen. Da var Ian Anderson 22 år gammel med alt håret i behold. Resten av bandet var Glen Cornick, Clive Bunker og Martin Barre. Det låt fett for å si det mildt. Jeg hadde aldri tidligere hørt en lyd i nærheten av dette. Vi var jo ikke så godt vant når det gjaldt hifi da. Oppvarmingsbandet var Gentle Giant. De var ukjente i Norge iallefall.

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Antall liker
217
Sted
Alltid lofotværing
Linus skrev:
Det er flott at de fortsatt får det til. Jeg var på alle Jethro Tull konsertene i Norge på 1970-tallet. Den første var i Njårdhallen. Da var Ian Anderson 22 år gammel med alt håret i behold. Resten av bandet var Glen Cornick, Clive Bunker og Martin Barre. Det låt fett for å si det mildt. Jeg hadde aldri tidligere hørt en lyd i nærheten av dette. Vi var jo ikke så godt vant når det gjaldt hifi da. Oppvarmingsbandet var Gentle Giant. De var ukjente i Norge iallefall.
Tror det er bare Martin Barre og Ian Andrson igjen far den tida. Ian Anderson fortalte innimellom låtene om bandets historie og om bakgrunnen for de mest sentrale albumene. Han dro også fram noen av e mest sentrale som har vært innom J.T. og det var ikke få! Han sa det jo også ganske beskrivende; " lot's of really good musicians has joined Jethro Tull through the years..now we're a few nearly-old men left..but we'll do the best we can!" Og det gjorde de virkelig også! Taket på pektrum holdt på å lette flere ganger i løpet av kvelden. Steike artig,var det!

Linus

Medlem
Ble medlem
06.11.2005
Antall liker
0
Sted
Oslo
Torget vurderinger
17
Jethro Tull har kun hatt to gitarister: Mick Abrahams og Martin Barre. Den førstnevnte spilte kun på Jetho Tull første LP This Was. Mick Abrahams startet sitt eget band Blodwyn Pig i 1969. Det kom kun to LPer; Ahead Rings Out (1969) og Getting To This (1970). Den første er helt fantastisk flott. Jeg tror at det er mulig å få den på vinyl. Jeg har den på CD, men det blir liksom ikke det samme. Abrahams ga senere ut solo-LPer.

Jeg har sett Martin Barre på meget kloss hold på konserter. Jeg har aldri sluttet å la meg imponere av hvor presist han spiller selv på uhyre vanskelige gitar-riffs.

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Antall liker
217
Sted
Alltid lofotværing
Linus skrev:
Jeg har sett Martin Barre på meget kloss hold på konserter. Jeg har aldri sluttet å la meg imponere av hvor presist han spiller selv på uhyre vanskelige gitar-riffs.
Takk for oppdatering. Jeg trodde det hadde vært et par til..Vi sto veldig nært scena i går, og jeg hadde skikkelig view til Martin Barre's spilling. Helt enig med deg. Barre imponerte stort. Det gjorde også Ian Anderson. At vokalen ikke er som før, gjør liksom ikke så mye. Jeg synes det er skikkelig stort å få oppleve et sånt band her oppi nord. Arrangørene fortjener også stor honnør for denne konserten! Håper de henter The Boss hit neste gang,eller Eric Clapton..

Topp Bunn