Kjempesjansen på NRK1 i dag 21.10.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.207
Torget vurderinger
0
Noen flere som så bluesgitaristen på 12 år som opptrådte i kveld ?

Fy flate for en feeling ! :D Talent eller 5 års hard trening ? Vet ikke jeg, men den gutten vil komme langt. :D

Hvis noen kjenner gutten kan de jo viske ham i øret at framtidige utgivelser MÅ komme på vinyl og ikke bare på CD! ;D ;D

W

wurst

Gjest
Du la vel merke til at han var elev på en av våre (for den sittende regjering) uønskede privatskoler? Det er lite trolig at slik kreativitet kunne funnet næring i den offentlige standardskole, eller?

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.207
Torget vurderinger
0
Gi nå beng i salaten Arve !

Hva synes du om gutten sitt gitarspill ? 12 år gammel !

W

wurst

Gjest
Var det ikkje steinerskule då? Det er pedagogisk alternativ, og altså ikkje fordømt av raudgrøningane.
Men pedagogikken kan vi alltids diskutere - eg likar ikkje særleg godt Waldorfskulen.
Salaten derifrå derimot.......
Nei, det er sant ----! Stoltenberg har jo vært elev på Steinerskolen selv! Vi kan godt diskutere pedagogikken, det er mange fordommer beheftet med Steinerskolen! Og Bjørneboe har vært lærer der som du vet.

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
2.999
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Du la vel merke til at han var elev på en av våre (for den sittende regjering) uønskede privatskoler? Det er lite trolig at slik kreativitet kunne funnet næring i den offentlige standardskole, eller?
Offentlig standard skole...håper du da ikke mener Kulturskolene?

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.207
Torget vurderinger
0
Jeg gir opp !! :-[ :-X :'(

Her har dere gått glipp av den første "public apearance" til en som kommer til å bli norges store gitarist om noen år ! Og så diskuterer dere SKOLE !? :mad: :-[ :p

Arve, Wurst og Johna, gakk hen og drikk dere fulle, heng dere eller gjør hva pokker dere vil. JEG KJENNER DERE IKKE !! :mad: :p :-[ :'( :'( :'( :'( :'( :'(

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Jeg gir opp !!  :-[ :-X :'(

Her har dere gått glipp av den første "public apearance" til en som kommer til å bli norges store gitarist om noen år ! Og så diskuterer dere SKOLE !?  :mad: :-[ :p

Arve, Wurst og Johna, gakk hen og drikk dere fulle, heng dere eller gjør hva pokker dere vil. JEG KJENNER DERE IKKE !!  :mad: :p :-[ :'( :'( :'( :'( :'( :'(
Det er bra Spiralis. Det er bra at du setter skapet på plass.Dedt er ikke så ofte at man ser slike talent som dette. Og det sier jeg i kraft av å ha vært profesjonell gitarist i mange år. Når disse selvoppnevnte høytidelighetene snakker vissvass, er det bra at noen sier i fra.

Takk til Spiralis. Dere andre: Skam dere. 8)

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.466
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Nevøen min er betre. I same sjanger Men så syng han ikkje. Og han har forlengst gjort seg ferdig med stemmeskiftet....

Guten hadde flott rytmekjensle, og vil ganske sikkert kunne gjere det flott når han har så mykje framtid framfor seg. Dessutan er det svært sjarmerande når han er så ung.
Arve Moen Bergset var på same stillet innan folkemusikk. Så vart han vaksen, og inga barnstjerne lenger. Vi har også eit par mellomaldrande syngedamer som var ganske kjende i si tid.

Elles er skule noko av det mest fornuftige tinga ein kan diskutere. I motsetnad til TV-underhaldningsprogram....

BHO

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.10.2004
Antall liker
296
Sted
Asker
Torget vurderinger
2
Jeg pleier aldri å stemme på slike ting på TV`n, men denna gutten fikk en stemme fra meg. 8)
Har hørt om han før på radio (Hovigs hangar? ::)), SRV er hans store forbilde og det høres vel og ;D
En for fremtiden....utvilsomt. ;)

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Nevøen min er betre. I same sjanger Men så syng han ikkje. Og han har forlengst gjort seg ferdig med stemmeskiftet....
Slekta er alltid best. Om eg trur det, mmmmmm skeptisk.

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
2.999
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Jeg gir opp !!  :-[ :-X :'(

Her har dere gått glipp av den første "public apearance" til en som kommer til å bli norges store gitarist om noen år ! Og så diskuterer dere SKOLE !?  :mad: :-[ :p

Arve, Wurst og Johna, gakk hen og drikk dere fulle, heng dere eller gjør hva pokker dere vil. JEG KJENNER DERE IKKE !!  :mad: :p :-[ :'( :'( :'( :'( :'( :'(
Hva po...er det du har hatt i deg i kveld? ;D ::)

Håper du tolket mitt innlegg riktig....
Jeg så opptredenen til denne fantastiske unge musikeren. Og jeg digget det  :)

Jeg ser slike talenter daglig i jobben min  :)

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Antall liker
7.537
Torget vurderinger
4
Så guttungen spille og han imponerte han. Ikke så givende musikalsk sett, men til å overlevd bare 12 julaftener ennå ble jeg imponert. Han kunne godt ha holdt kjeft da....som de fleste gode gitarister. Selv Marius den Store fra Manglerud hadde bare få unntak i så henseende.

K

kbwh

Gjest
Jeg vil anta at en skole som Barrat-Due holder seg med egen systue?
Er litt teit på det viset at jeg foretrekker pene unge damer med stradkopi og silkekjole framfor guttunger på 12, stratkopi eller ikke.

Alle er å foretrekke framfor DBA. Fytterakkern!

x250

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.01.2006
Antall liker
12
Sted
porsgrunn
Noen flere som så bluesgitaristen på 12 år som opptrådte i kveld ?

Fy flate for en feeling !  :D  Talent eller 5 års hard trening ? Vet ikke jeg, men den gutten vil komme langt.  :D

Hvis noen kjenner gutten kan de jo viske ham i øret at framtidige utgivelser MÅ komme på vinyl og ikke bare på CD!  ;D ;D
kan det hvere en ny SRV  ::)

jowil

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.07.2006
Antall liker
9
kan det en ny SRV ::)
Haha! Den 847.nde i rekken. Ingen av disse "mirakelbarna" har hittil vokst seg store nok til å rekke ham til anklene.

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
397
Synd jeg ikke fikk med meg dette skjønner jeg, styrer bevist unna programmer der denne Åkerø er innvollvert.

Når vi først snakker om yngre blues-talenter er det noen av dere som har utgivelsene til Amund Maarud?

A

Affa

Gjest
Jeg likt bedre de søte småpikene på fiolin jeg Guttungen sang så dårlig. Bluesgitar er dessuten simpelt og klisjéfylt.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Trur SRV brukte 011 som E-streng. Ikkje radikalt, men likevel såpass at fedmen i lyden var meir dryppande.

Var du ikkje i seng, Affa?
Hvis 011 er riktig, så er det veldig mye.
Mest vanlig er 009-010.
011 er mest benyttet til H-streng.

jowil

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.07.2006
Antall liker
9
Han brukte som regel .013 på høy E. Men desto tykkere på resten. Lav E var vel ca .064, tror jeg. Jimi experimenterte med opp i .018. Hesjestreng.

jowil

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.07.2006
Antall liker
9
Hvis 011 er riktig, så er det veldig mye.
Mest vanlig er 009-010.
011 er mest benyttet til H-streng.
Alle musikksjapper selger .011-sett. Ikke radikalt i det hele tatt.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Alle musikksjapper selger .011-sett. Ikke radikalt i det hele tatt.
Selvfølgelig gjør de det. Likevel vil jeg hevde at 011 er mye, og uvanlig.

På akkustiske gitarer er det derimot helt vanlig.

jowil

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.07.2006
Antall liker
9
Selvfølgelig gjør de det. Likevel vil jeg hevde at 011 er mye, og uvanlig.

På akkustiske gitarer er det derimot helt vanlig.
Ja, jeg vil ikke påberope meg viten om hvor mye de selger av dem, men noen må det vel være. Jeg kjøper dem ialle fall. Det er alfa og omega for punchen i lyden. Finnes allverdens hip elektronikk for å etterape gromme gitarlyder, men jeg synes det meste høres darrig ut. Feite strenger og gain. Det er tingen. Når man først har hørt SRV og sounden hans høres det meste annet spinkelt ut. Never av stål!
:)

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Ja, jeg vil ikke påberope meg viten om hvor mye de selger av dem, men noen må det vel være. Jeg kjøper dem ialle fall. Det er alfa og omega for punchen i lyden. Finnes allverdens hip elektronikk for å etterape gromme gitarlyder, men jeg synes det meste høres darrig ut. Feite strenger og gain. Det er tingen. Når man først har hørt SRV og sounden hans høres det meste annet spinkelt ut. Never av stål!
:)
Jeg blir sliten av å bruke så tykke strenger.
Har brukt det unntaksvis i studio, men aldri live.
På Telecasteren bruker jeg 010, og på straten 009.

jowil

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.07.2006
Antall liker
9
Jeg blir sliten av å bruke så tykke strenger.
Det blir jeg òg. :D
Heldigvis (?) spiller jeg ikke mye lenger. Men strat'en står nå der med 011. Merker det godt i fingrene etter en liten økt. For det meste er det kassen som får unngjelde. Også den med 011.

Z

Zomby_Woof

Gjest
Guttesneipen hadde imponerende teknikk. Det ble litt drøyt med sånne typiske 'metal-løp'. Gitt kunstnerisk modning, kan det bli bra.

Trist å se at så mange unge bluesgitarister vender seg til SRV for inspirasjon. Det er så mange andre, og bedre, musikalske mentorer innen bluesen.

Amund er kul. Jeg har begge platene hans, synd at liveenergien ikke kommer fram på platene. Jeg har sikkert hørt gutten flere titalls ganger på Muddy Waters (stampuben min i '01-'02). Riktig trist at han ikke spiller sammen med Bill Troiani lenger. Der hadde han en skikkelig solid groove å lene seg på, hele tida!

x250

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.01.2006
Antall liker
12
Sted
porsgrunn
SRV hadde strenger tykke som barduner. Guttungen spilte på en eggdeler.
jada vet det men er han like sulten i noen år til kan det bli en god gitarist gutten har jo talent ;D

Topp Bunn