Er det nok et eksempel på total hjernedød naivisme, eller er det et snev av sannhet?
http://www.dagbladet.no/kultur/2006/11/11/482590.html
http://www.dagbladet.no/kultur/2006/11/11/482590.html
Mulig jeg tar feil, siden jeg har kommunist-briller på, men er det ikke litt sånn at de her på forumet som har tatt muslimer/palestinere i forsvar, har hatt et noe mer nyansert syn enn motparten. Tror opptil flere her, inkludert meg selv, har ment og mener at den gjennomgående, ensidige kritikken av muslimer ikke er av det gode. Er det noen her som har tatt terrorhandlinger og overgrep i forsvar?? ( Les f.eks side 22 av muslimdebatten. Kan du forklare meg at det er greit å akseptere lange foredrag og utredninger om at alle muslimer er ekstremister og farlige, samtidig som en slår dårlige vitser og latterliggjør de en har lagt for "hat"? )Snev av og snev av.
Synes det er alfor mange som er proPalestina og hamrer ned på de som setter spørsmålstegn ved muslimers gjørende og latende fordi den allmene oppfattelsen er at dette er politisk korrekt å mene.
Det ikke skyggelapper du mener da?Mulig jeg tar feil, siden jeg har kommunist-briller på, men er det ikke litt sånn at de her på forumet som har tatt muslimer/palestinere i forsvar, har hatt et noe mer nyansert syn enn motparten.
Det ikke skyggelapper du mener da?
;DNei, er`n kommunist er det nok RayBan BlueBlocker til minst 3000,- ;D
USA har en helt annen forutsetning til å takle problemene enn oss i Europa. I USA har det vært fremmedkulturelle siden 1700 tallet, minst. Hele landet er også bygget opp av "innvandere" og det har vær med på å skape en annen holdning ovenfor andre kulturer.Det er interessant at USA har fått ting til å fungere såpass bra med så stor blanding av kulturer og folkeslag. Riktignok er WASP dominant, men ting er vel i ferdt med å endre seg. Det er også interessant at de "moderat" fremmedskeptiske ofte er store tilhengere av USAs politikk på alle andre områder utenom innvandrng.
-k
At jeg kunne glemme at det var statsreligionen i US of A :-[Hei Pinky,
I USA her de også felles religion. Nemlig troen på og kjærligheten til US $ !![]()
![]()
:-X