Klarer pickupen denne???

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Antall liker
519
Sted
Stockholm
Er litt nysgjerrig på hvilke pickup/armkombinasjoner som klarer siste sporet på side 1 på denne plata -uten forvrengning. Altså 300 Hz +18 dB. ;D

Vil nemlig teste ut en slik kombo!! :D

Hvor ofte har man bruk for så god sporing mener folket..?

Vedlegg

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Antall liker
4.912
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
Jeg greide dette sporet med Grado Reference the Reference, (gammel modell (linecontact nål)) og Mørch UP4 arm uten demping. Samme PU på Micro Seiki MA505 MKIII greide også dette uten problemer.
Min Grado Statement med VdH s1 nål og samme armer greide også dette uten problemer.

Sistnevnte PU i luftbåren tangentialarn greide det ikke, heller ikke VdH Frog i samme tangential arm greide dette. Frog i SME 309 greier det ikke, og heller ikke min Transfiguration Temper i SME 309 greier den testen.
Jeg tror ikke at denne "ekstreme" sporingstesten har noe å si mtp. musikalske prestasjoner. Det er når den ikke greier de to første en bør sjekke innstillingene ;)

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Antall liker
519
Sted
Stockholm
Interessant, jeg hørte nemlig en Grado Reference the Reference i en Mørch arm en gang, uvisst om det var UP4 eller DP6, og da syntes jeg at jeg kunne høre at det sporte ekstremt godt, også i ekstremt sterke partier. :)

Flere som har innspill på hvor viktig en så ekstrem sporing har i det virkelige liv?

btolli

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.11.2005
Antall liker
178
Torget vurderinger
2
Min Mørch UP4 med Music Maker III takler dette sporet, men ikke Benz Glider på samme arm. Det første alternativet låter supert, men jeg vet ikke om det har noe med dette å gjøre!

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Antall liker
519
Sted
Stockholm
Jeg mistenker at det iallefall kan ha litt med det å gjøre.

Forresten, anbefalt stiftrykk på 1.58 gram +/- 0.05 på den Music Maker'n ser jeg, vanskelig å få til...?? :eek:

btolli

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.11.2005
Antall liker
178
Torget vurderinger
2
Med skikkelig vekt går det bra - i allfall mellom 1,57 og 1,59.

Topp Bunn