S
Syncrolux
Gjest
Dette er på alle måter helt fantastisk!
Ja, skjønner hva du mener, og enig.Fant Dvoraks Tsjekkiske suite på harddisken (Jeg har mye rart der. Hm.), Detroit SO og Dorati på Decca.
Musikken er litt sånn "Gull med Gro", men det er jo fint da.
Eg har ei Harmonia mundi (fransk) med Collegium Aureum som spelar på orginalinstrument. Den likar eg godt. HM 21511Etter Requiem til middag er det Böhm og Mozart til gulvskrubbing. Dersom noen har forslag til knallgode nr 40 tas det imot med takk.
Mitt tips for kvelden får bli at dersom noen går med tanker om at ubehandlet Dinesengulv kunne vært stas ber jeg på mine knær om at dere dropper det på kjøkkenet. Knærne deres kommer til å takke dere.
Vis vedlegget 566063
Gjemmekontor er velegnet.Har gått i det lette på gjemmekontoret. Willi Boskowsky har styrt deler av gjengen i Beethovens septett.
Vis vedlegget 567519
Og hvis dere kommer til Brumunddal i november, kan dere få høre hele greia live i en noe annerledes regi . Vi har dog dessverre ikke frøken Davidsen med oss.Vis vedlegget 567601
ren vellyd på alle måter...
Ja, synd det, frøken Davidsen er definitivt verdt å høre på.Og hvis dere kommer til Brumunddal i november, kan dere få høre hele greia live i en noe annerledes regi . Vi har dog dessverre ikke frøken Davidsen med oss.ren vellyd på alle måter...
Steen
Det stemmer det. Ronald Rørvik er i gang med å få regien til å sammenfalle mere med landsskytterstevnet på Elverum til høsten. Musikken er knall, men som med så mange andre operaer, er det litt vanskelig å selge inn storyen til et moderne publikum.Steen, sier du at Ringsakeroperaen skal sette opp Der Freischutz i år?
Min far spilte i Trondheim Symfoniorkester i forrige århundre, i min barndom, og Boskowsky var i byen flere ganger for å dirigere en lokal variant av Nyttårskonserten.Når jeg snur på coveret ser jeg at min Decca mono-LP også har Willy Boskowsky på 1. fiolin. Samme som Valentino sin London ADRM. Festlig.
Ellers er min innspilling av oktetten opus 103 med Oslo Kammerakademi på SACD fra Lawo. Jeg har nevnt den før, men den er fabelaktig god.