P
parafinoksen
Gjest
Gjenhør med den polske komponisten og musikeren Krzysztof Herdzin, som jeg var på konsert med i fjor.
Saint-Saëns skrev 13 operaer (Le timbre d'argent, La pincesse jaune, Samson et Dalila, Étienne Marcel, Henry VIII, Proserpine, Ascanio, Phryné, Frédégonde, Les barbares, Hélene, L'ancêtre og Déjanire), men det er vel bare Samson et Dalila som spilles. Bru Zane har spilt inn flere av dem (de som er uthevet). De er verdt en lytt.Jeg har vel ikke hørt hele denne tidligere; det er vel stort sett kun Bacchanale'n som blir spilt ( og den der Mon coeur...), men nå er jeg i gang. Funnet hos en brukthandler nær meg sammen med en god del annet.
Vis vedlegget 898095
Den har jeg i en 2 meter bred Handelsamling. Og helt enig, min favoritt.Vi skal synge Messias om en måned, og jeg har falt fullstendig for en utgave med Dunedin Consort under John Butt's ledelse. 3 eller 4 personer pr. stemmegruppe, og en total annerledes innstilling til materien. Prøvde for moro skyld å høre på Ricter fra München, og det toget har nok dessverre gått.
Steen
Ikke jeg heller. Den Glossa innspillingen er fin.Eg vert aldri ferdig med Dufay.