Klassisk musikk i bestilling

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• berxter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2007
    Antall liker
    4.417
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Trenden. Jeg har tenkt litt over hvorfor jeg har begynt å høre på vinyl igjen, og kommer til følgende:
    - Jeg har standardrepertoaret godt inndekt på cd/ HDD, og er det noe nytt jeg ønsker å høre på er veien kort til Prestos strømmetjeneste. Det har gjort meg "forvent", eller kanskje heller det engelske "jaded", mht utvalg og kvalitet, og det er sjelden noen som helst form for spenning involvert, så disse filene går og surrer uten noen som helst innsats; uten at jeg trenger lee på et øyelokk - og det blir faktisk kjedelig. Unntak finnes selvsagt, det er mye Jazz o l som kan vekke for en stund. Noe klassisk kommer jo også, som kan gi det berømte tuppet i ræva, men det er langt mellom dem.
    - Vinyl: Man må jo ihvertfall røre på legemet ca hvert 20. minutt... Og så er ritusen i seg selv på en måte tilfredsstillende, i alle fall mer enn bare å trykke ørkesløst på pc-en.
    - Kjøper man bruktvinyl blir det enda mer innsats - Vaske/ stelle, legge inn på Discogs, følge med på stiftbruken, opp for å sjekke om det serieklikket er en skade i vinylen, eller kun et flak flass etterlatt av tidligere eier... Bla gjennom bunkene hos brukthandleren, har jeg den der fra før? Er den bedre enn den jeg har?
    Kort sagt, vinylen aktiverer mer av sinnet enn den feilfrie digitalgjengivelsen, som kan lulle meg inn i kjedsommelighetens uutholdelige letthet.
    Slik ser nå jeg det akkurat her og nå; i morra er sannsynligvis meningen endret.

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    10.791
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Strømmetjenester har den effekten ja. CDer har ikke det. De velges fordi jeg har bestemt meg for akkurat det, og spilles i 95% av tilfellene to the bitter end. Pickupjusteringer og støvtørking er rett og slett ikke en del av hobbyen min. Men jeg er veldig bevisst at hobbyer kan ha noe ulik vinkling for folk.

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    25.847
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Forhåndsbestilt fra neste TOS-batch:
    Scriabin Tsjaikovsky Boston Abbado
    Mahler 6 Karajan
    (Droppet Mozart KV626 og Tsjaikovsky 1.)

otare

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    10.807
    Sted
    Trondheim
    Jeg har stort sett bare kjøpt følgende de siste årene:

Ukjent tsjekkisk musikk.
    Fransk romantikk på Bru Zane
    Barokkmusikk på Chateau de Versailles Spectacles

Da har det jo blitt litt ymse, som f.eks.

1734527570174.png
    1734527618957.png
    1734527656451.png
    1734527688552.png
    1734527748469.png

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn