Politikk, religion og samfunn Klimapapegøyene

U

Utgatt24668

Gjest
Jeg merker meg trend med stab- og støttefunksjoner rundt omkring i Norden som nå skal ha fokus på bærekraft. Det er veldig inn i tiden, og er forståelig. Det er derimot noen problemer med dette i flere selskaper:

- Man gjentar alvoret i FNs klimarapport og evner ikke å oversette det til faktisk relevans eller tiltak i bedriften. Istedenfor må man høre på gammelt nytt.

- Man benytter gjerne en moralsk pekefinger framfor å si noe om hvordan bedriften skal satse på innovasjon og faktiske kutt.

- Man forstår ikke at bærekraft er mye mer enn klimapolitikk.

- Så undrer jeg meg over fellesnevnerne mellom en rekke bedrifter på dette området. Middelaldrende menn som snakker dårlig norsk, svensk eller dansk. Og gjerne gjentar selvfølgeligheter, gjerne med et brennende behov for oppmerksomhet og en splittende retorikk.

Har jeg kun uflaks eller har andre opplevd noe liknende?

morbid

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.08.2018
Antall liker
3.067
Skal vi ha nok en sånn tråd hvor vi skal le av folk som prøver å engasjere seg men ikke nødvendigvis treffer blink?

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.165
Torget vurderinger
0
Skal vi ha nok en sånn tråd hvor vi skal le av folk som prøver å engasjere seg men ikke nødvendigvis treffer blink?
Nei det skal vi IKKE! Her på HFS skal alle lojalt følge Det Hellige FN Evangeliet om CO2 og Jordens Undergang!

De som har avvikende meninger skal nektes plattform å uttrykke sine meninger på!

Når det gjelder CO2 og MENNESKESKAPT global oppvarming skal alle avvikende meinger slås hardt ned på!

Inn i støpeskjeen med ham og han skal ikke slippe ut før han er konform og følger den Hellige Skriften!

Disqutabel

Æresmedlem
Ble medlem
28.09.2016
Antall liker
12.025
Nei det skal vi IKKE! Her på HFS skal alle lojalt følge Det Hellige FN Evangeliet om CO2 og Jordens Undergang!

De som har avvikende meninger skal nektes plattform å uttrykke sine meninger på!

Når det gjelder CO2 og MENNESKESKAPT global oppvarming skal alle avvikende meinger slås hardt ned på!

Inn i støpeskjeen med ham og han skal ikke slippe ut før han er konform og følger den Hellige Skriften!
Det er vel enkelt. Enten tror du på repeterbart vitenskapelig arbeid, eller du tror på tusser, troll og konspirasjonsteorier.

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.429
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0

Det var då valdsamt.

aam01

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2014
Antall liker
2.448
Sted
Sandvika
Torget vurderinger
5

Jeg håper dette innlegget er ironisk ment, men jeg er ikke sikker sikker på det ut i fra hvem som har skrevet innlegget.

Disqutabel

Æresmedlem
Ble medlem
28.09.2016
Antall liker
12.025
Jeg håper dette innlegget er ironisk ment, men jeg er ikke sikker sikker på det ut i fra hvem som har skrevet innlegget.
Det har i det minste fått meg til å finne opp et nytt ord: Stråmannsironi

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.165
Torget vurderinger
0
Akk hedenske tvilere! SELVSAGT ER JEG SARKASTISK! Ironi i "ørtende potens" = Sarkasme!

Men samtidig ganske så frustrert over den trang mange har til å nekte de man er uenige med muligheten til å si det de ønsker!

morbid

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.08.2018
Antall liker
3.067
Er det noen som nekter noen?

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.165
Torget vurderinger
0
Vel ditt passiv aggresive svar til RRR innbyr jo ikke direkte til flere innlegg i en slik tråd!

morbid

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.08.2018
Antall liker
3.067
Vel, det var en påpekning av at man allerede har flere klimatråder hvor man kan blåse opp sitt eget selvbilde. Men hvis det var for hard kost der oppi nord så beklager jeg sterkt.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.165
Torget vurderinger
0
Slapp av jeg er "trønder av fødsel og finnmarking av overbevisnig" så jeg er ikke plagsomt skuggeredd!
Men vi har jo andre brukere her som kanskje ikke er like brutalt ufølsomme?

Og jeg skal gi deg rett i at det er utrolig mange tråder rundt om som går på dette temaet. Men selv om det for deg kan synes
bortkastet med mange slike tråder er det vel andre som har avvikende mennger om dette, så??

Vi har vel også "alt for mange" kabeltråder også, men uansett har de jo en smule underholdningsverdi, og jeg tror det samme
gjelder både tråder om Covid ( her er ikke vi på HFS plaget med mange tråder, men totalt på ulike fora drukner man jo nesten i dem. )
og CO2/klima tråder.

Om folk ønsker å lage en tråd omså hvilket som helst mer eller mindre uinteressant/utdebatert emne er i utgangspunktet helt greit for meg, men det er ingen garanti for at jeg gidder å lese, langt mindre kommentere på en slik tråd. Jeg mener det er min rett på samme
måte som jeg mener andre har en selvsagt rett til å starte slike tråder.

Disqutabel

Æresmedlem
Ble medlem
28.09.2016
Antall liker
12.025
Akk hedenske tvilere! SELVSAGT ER JEG SARKASTISK! Ironi i "ørtende potens" = Sarkasme!

Men samtidig ganske så frustrert over den trang mange har til å nekte de man er uenige med muligheten til å si det de ønsker!
Jeg har vanskelig for å se det samme som deg, derav mitt "nyord" stråmannsironi.

Du bygger opp et liksomironisk innlegg omkring et fenomen som ikke eksisterer; nemlig det at man sensureres. Vi må alle tåle å bli både motsagt og utfordret på våre standpunkter, det er virkelig ikke det samme som å bli tvunget til taushet. Påstanden om for lav takhøyde er ikke annet enn å innta en offerrolle, all den tid ingen stoppes fra å fremlegge sine egne meninger, påstander, innbilninger eller vitenskapelige fakta. Man må da for f... tåle å bli bedt om å underbygge sine ståsteder med noe mer enn at "jeg har vel rett til å ha en mening"! Jada, retten har en hver, men spredning av beviselige løgner, feil og annet tøv, skal selvsagt ikke stå uimotsagt i redsel for å krenke noen.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.165
Torget vurderinger
0
Pussig nok er jeg enig i mye av det du skriver, MEN..........

Morbid sitt svar var ikke en imøtegåelse av argumenter, det var et (hjerte? ) sukk over at noen (RRR) ville starte en ny tråd om temaet.
Det er ikke det samme som det du bekriver som "Vi må alle tåle å bli både motsagt og utfordret på våre standpunkter,"!

Jeg makter ikke med min beste vilje å se det svaret som noe annet enn et forsøk på å stoppe en (ørkesløs?) debatt før den kommer i gang.

For øvrig så ser jeg ikke i RRRs trådstart som noe forsøk på å "fremlegge sine egne meninger, påstander, innbilninger eller vitenskapelige fakta." Og "spredning av beviselige løgner, feil og annet tøv"!

Prøv å lese hva han egentlig skriver.............................

morbid

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.08.2018
Antall liker
3.067
Nå var vel heller hensikten å holde debatten til de klimatrådene vi allerede har, der er det jo åpent for å kalle de som ikke innehar trådstarter kompetanse og analytiske evner.. for både idioter og papegøyer, hvis man syns slikt er kjekt.

Disqutabel

Æresmedlem
Ble medlem
28.09.2016
Antall liker
12.025
Pussig nok er jeg enig i mye av det du skriver, MEN..........

Morbid sitt svar var ikke en imøtegåelse av argumenter, det var et (hjerte? ) sukk over at noen (RRR) ville starte en ny tråd om temaet.
Det er ikke det samme som det du bekriver som "Vi må alle tåle å bli både motsagt og utfordret på våre standpunkter,"!

Jeg makter ikke med min beste vilje å se det svaret som noe annet enn et forsøk på å stoppe en (ørkesløs?) debatt før den kommer i gang.

For øvrig så ser jeg ikke i RRRs trådstart som noe forsøk på å "fremlegge sine egne meninger, påstander, innbilninger eller vitenskapelige fakta." Og "spredning av beviselige løgner, feil og annet tøv"!

Prøv å lese hva han egentlig skriver.............................
Det var ikke RRR's innlegg jeg reagerte i mot, det var ditt.

Og jeg relaterte det til det at du mener man blir forsøkt stoppet, mens jeg også benyttet en del konspirasjonsteorektikere og klimafornektere (ikke deg) som eksempler på at joda, takhøyden er her mht. ytringsfrihet, samtidig som tøv ikke kan stå uimotsagt.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.165
Torget vurderinger
0
Det var ikke RRR's innlegg jeg reagerte i mot, det var ditt.

Og jeg relaterte det til det at du mener man blir forsøkt stoppet, mens jeg også benyttet en del konspirasjonsteorektikere og klimafornektere (ikke deg) som eksempler på at joda, takhøyden er her mht. ytringsfrihet, samtidig som tøv ikke kan stå uimotsagt.
Men i all verden da! Hvis du gidder å tiltro meg bittelitt inteligens så forsto jeg faktisk at det var mitt innlegg du reagerte på!??!
Mitt siste innlegg var forsøk på å forklare hvorfor jeg mener at ditt innlegg var total skivebom!

Men for all del, sett deg på din høye hest, la være å forsøke å lese hva folk skriver, tolk det slik DU tror det var ment.
Jeg kjenner deg ikke og gir ærlig talt jamt fan i hva du tror/mener om meg, men dette "kjekleriet" gidder jeg faktisk ikke!

En fornuftig fyr sa en gang at man ikke skal innlate seg på intelektuell gjørmebryting med å senke seg ned til opponentens nivå
da han vil slå deg på grunn av massiv erfaring med å operere "der nede" så jeg har ingen problemer med å utrope Disqutabel til
"vinner" i denne lille krangelen!

• Liker
Reaksjoner: SAL

Disqutabel

Æresmedlem
Ble medlem
28.09.2016
Antall liker
12.025
Men i all verden da! Hvis du gidder å tiltro meg bittelitt inteligens så forsto jeg faktisk at det var mitt innlegg du reagerte på!??!
Mitt siste innlegg var forsøk på å forklare hvorfor jeg mener at ditt innlegg var total skivebom!

Men for all del, sett deg på din høye hest, la være å forsøke å lese hva folk skriver, tolk det slik DU tror det var ment.
Jeg kjenner deg ikke og gir ærlig talt jamt fan i hva du tror/mener om meg, men dette "kjekleriet" gidder jeg faktisk ikke!

En fornuftig fyr sa en gang at man ikke skal innlate seg på intelektuell gjørmebryting med å senke seg ned til opponentens nivå
da han vil slå deg på grunn av massiv erfaring med å operere "der nede" så jeg har ingen problemer med å utrope Disqutabel til
"vinner" i denne lille krangelen!
Merkelig respons, det var du som trakk inn rrr's innlegg, det var ikke meg.
Jeg synes ditt opprinnelige innlegg bærer preg av tydelig "stråmannsironi", i form av at du setter opp et feilaktig scenario, som du så ironiserer over.
Er kun det jeg reagerer over, og såpass får'u jaggu tåle når du går ut såpass høyt på banen.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.165
Torget vurderinger
0
Tåler?? Jeg gir nå en god fan egentlig!

Topp Bunn