Klipsch hodetelefoner.

S

svk

Gjest
Heritage er jo inn for tiden.
Hva er prisen på disse?
 

oOF

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.01.2015
Innlegg
245
Antall liker
35
De ligner litt på en oppjazzet Fidelio X2-utgave kosmetisk.
 

Erlendb

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.08.2014
Innlegg
1.443
Antall liker
556
Sted
Sandnes
Torget vurderinger
1
13 - 14 000 sure ca det. Tipper 14 999,99,- på OHC ..;) Jeg har lest en del godt om disse. At de ser ut som pimpa fidelio er ikke et minus for fidelio gjør mye riktig med den designen de har.
 
Sist redigert:

Tacanacy

Medlem
Ble medlem
29.01.2018
Innlegg
11
Antall liker
0
Noen som har hørt den og kan sammenligne med TH-X00 Ebony, Auteur eller Atticus?
 
G

generalako

Gjest
Hørt alle, og tipper du allerede er klar over at biodynamiske drivere brukes på de alle sammen. Auteur var jeg ærlig talt ikke så glad i, da den ikke bidro med så mye nytt til å være åpent; ZMFs sett gjør en bedre jobb med sine lukkede varianter (som Atticus, som er utrolig god; især hvis du liker en mer referansepreget lyd-signatur). Auteur er på ingen måter dårlig; men det er så mange andre bedre åpne varianter til prisen (og under), mens Atticus og Eikon er noen av de aller beste lukkede settene der ute. Langt bedre enn Klipsch, i generell balanse og ikke minst i nedre sjikt.

TH-X00 er noe mer preget av underholdende lydsignatur, med fremhevet nedre sjikt og fremhevet diskant. Men generelt sett en fantastisk hodetelefon til prisen, grunnet oppløsning, detaljegjengiving og generelt god balanse; det merkes at tuningen på disse er gjort utrolig nøye. Klipschen, til tross for å være raskere og tilby høyere oppløsning, er for kjedelig i bassen og noe mer tilbaketrukken mellomtone. Diskanten er mer kontrollert og bedre roet ned enn TH-X00en, men det er det. Syns ærlig talt ikke den er verdt prisen, da den ikke føles ut som en direkte oppgradering fra X00 på alle måter, en gang.

Alt i alt er vel X00 den beste av alle av de i ren pris/ytelse. Dog er de alle sammen veldig forskjellige, og kan ikke direkte sammenlignes; Atticus og X00 er motpoler i signatur, men rent teknisk er Atticusen bedre i alle områder; bedre lydbilde, bedre imaging, bedre separasjon, bedre oppløsning, mer kontrollert øvre sjikt, osv. Signaturen kan dog være noe "kjedelig" for folk flest, men for et trent øre er den riktignok god. Eneste klagemålene mine er prisen, som jeg står fast ved er for høy, og vekten. Riktignok er ikke komforten på X00 helt perfekt heller, da originalputene kan bli for varme for ørene ganske kjapt (og bytting av puter er uaktuelt med disse, da alt annet enn stock puter degraderer lyden, fra personlig erfaring).
 

Mr.D

Hi-Fi interessert
Ble medlem
07.11.2009
Innlegg
52
Antall liker
24
Er det noen som har hørt / testet Heritage? Inklusiv forsterker blir det dyrt, men synes designen er aldeles fantastisk. Har veeeldig lyst på nye hørlurer, når jeg får råd, synes det er vanskelig å velge, finnes så mange. Spiller mest rock, en del akkustisk, men aldri klassisk. innbiller meg at Klipsch er et spennende alternativ pga. dette.
 
Topp Bunn