Klipsch Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • amason

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Innlegg
    2.396
    Antall liker
    1.866
    Torget vurderinger
    8
    Ja da var de i hus, ja savner litt dypbass på et par låter men dynamikken og mellombassen da mann, tenna skrangler her og det spiller så stort, rått og deilig som fy 😂
    Det var vist noe jeg savnet 🤪
     

    Vedlegg

    amason

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Innlegg
    2.396
    Antall liker
    1.866
    Torget vurderinger
    8
    Så lenge du har en Gato, ser jeg virkelig ikke poenget. Jeg hørte forrige versjon Halo Integrated (H5) side om side med Gato DIA 250, jeg synes de på mange måter var like gode, men ganske forskjellige. HINT er mer rølpete, Gato er snillere, mer elegant. Og det litt viktig å få med seg at akkurat LaScala er noe for seg, og ikke helt sammenlignbart med de andre høyttalerne i Heritage-serien. Skal ikke være bombastisk, men så langt jeg har hørt LaScala, er det Single Ended rør som er kongen på haugen.
    En integrert Gato er etter min mening en av hifiens aller beste kjøp, og jeg mener at på en såpass utagerende høyttaler som LaScala, gir det lite mening å bytte seg sideveis langs høyeffekt transistorløypa. Test med nåværende forsterker, og se om du kan få låne en god rørforsterker så du kan høre begge varianter i samme oppsettet. Antar at det vil få fram forskjellene ganske effektivt.
    Sendt melding ang Mastersound!
    Copland 405a blir kanskje feil type for du tenker på Singel Ended
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.048
    Antall liker
    21.967
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Det blir spennende å høre hva du syns om disse kontra Khorna etterhvert :)
     

    amason

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Innlegg
    2.396
    Antall liker
    1.866
    Torget vurderinger
    8
    Det blir spennende å høre hva du syns om disse kontra Khorna etterhvert :)
    Disse spiller bedre men det har nok med vinkelen og gjøre, khorna krysset langt foran lytteposisjon men føler også langt mer mellombass her men husker kanskje dårlig
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.048
    Antall liker
    21.967
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Disse spiller bedre men det har nok med vinkelen og gjøre, khorna krysset langt foran lytteposisjon men føler også langt mer mellombass her men husker kanskje dårlig
    Nå er vel La Scala kjent for en vanvittig mellombass, men jeg har ikke hørt dem. Jeg føler ikke at Khorna mine passer helt inn i rommet de står i og jeg har tenkt en del på om La Scala eller Cornwall hadde passet bedre. De står på langveggen og langt ifra hjørnene. Jeg har 60th utgaven med tette bakvegger, men jeg har oppfattet det som at de spiller best med hjørneplassering.
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.014
    Torget vurderinger
    2
    Sendt melding ang Mastersound!
    Copland 405a blir kanskje feil type for du tenker på Singel Ended
    Jo, jeg tror nok at Copland også vil fungere bra på LaScala, og spiller du for det meste rock, kan det være at den klaffer veldig bra. Selv er jeg en anelse skeptisk til KT88 / 6550 rør, men Copland har i det minste fått dette til som en av de beste jeg har hørt med denne rørtypen.

    Mastersound er ganske magiske greier, kanskje spesielt DueUndici, faktisk, som har en intens tilstedeværelse, gitt at den får spille på lett last. Og LaScala er så himla effektiv at de 11 Watt'ene den har å leke med, kan spille så høyt at det rekker for både deg og de nærmeste naboene! :)
     

    Haugenial

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.10.2008
    Innlegg
    691
    Antall liker
    204
    Torget vurderinger
    4
    Jo, jeg tror nok at Copland også vil fungere bra på LaScala, og spiller du for det meste rock, kan det være at den klaffer veldig bra. Selv er jeg en anelse skeptisk til KT88 / 6550 rør, men Copland har i det minste fått dette til som en av de beste jeg har hørt med denne rørtypen.

    Mastersound er ganske magiske greier, kanskje spesielt DueUndici, faktisk, som har en intens tilstedeværelse, gitt at den får spille på lett last. Og LaScala er så himla effektiv at de 11 Watt'ene den har å leke med, kan spille så høyt at det rekker for både deg og de nærmeste naboene! :)
    Har sagt det før og før det igjen. Prøv Opera Consonance. Har mine Chorus II omplassert til min far, (kommer nok aldri til å la disse gå ut av familien). han er veldig vár på diskant men elsker dynamikk. Prøvde litt forskjellig da vi måtte ha forsterker til han (han kunne ikke ta min Consonance P18 som jeg bruker på mine Cremona) og fant frem en eldre Consonance Ping vi hadde fra før. Da kom rockefoten frem, og må innrømme selv at lyden er pokkers så bra. Har prøvd så mange forsterkere fra Krell til Mcintosh og LM nettop på Klipsch, ingen har kunnet matche Consonance. Har spurt deg før Rognlien, har du prøvd?
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.014
    Torget vurderinger
    2
    Har sagt det før og før det igjen. Prøv Opera Consonance. Har mine Chorus II omplassert til min far, (kommer nok aldri til å la disse gå ut av familien). han er veldig vár på diskant men elsker dynamikk. Prøvde litt forskjellig da vi måtte ha forsterker til han (han kunne ikke ta min Consonance P18 som jeg bruker på mine Cremona) og fant frem en eldre Consonance Ping vi hadde fra før. Da kom rockefoten frem, og må innrømme selv at lyden er pokkers så bra. Har prøvd så mange forsterkere fra Krell til Mcintosh og LM nettop på Klipsch, ingen har kunnet matche Consonance. Har spurt deg før Rognlien, har du prøvd?
    Ikke som jeg kan huske, i hvert fall! :)
    Bare for å være helt klar på det: På Heresy, Cornwall og Chorus er det også min mening at PushPull eller transistor kan fungere (minst) like bra som single ended. På LaScala og Klipschhorn synes jeg velbygde SE / SET er mest fantastisk.
    Men mine opplevelser er virkelig ikke fasit for andre enn meg selv, da, så jeg ser ikke bort fra at det finnes mange flere muligheter enn de jeg har prøvd! :)
     
    U

    utgatt304361

    Gjest
    For oss (meg) som ikke har peiling... Jeg forstår at Lascala går ned til 51 Hz etter specs. Hva går man egentlig glipp av under 50? Mitt ståsted er jazz. Jeg forstår at moderne musikk er mer avhengig av dype frekvenser, men ville en som meg savnet noe her? Høyttalerne jeg har i dag går etter specs til 29 Hz. Ville jeg merket forskjell i bånn, eller er dette frekvenser som tilhører en annen verden enn min?
     

    Haugenial

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.10.2008
    Innlegg
    691
    Antall liker
    204
    Torget vurderinger
    4
    Ikke som jeg kan huske, i hvert fall! :)
    Bare for å være helt klar på det: På Heresy, Cornwall og Chorus er det også min mening at PushPull eller transistor kan fungere (minst) like bra som single ended. På LaScala og Klipschhorn synes jeg velbygde SE / SET er mest fantastisk.
    Men mine opplevelser er virkelig ikke fasit for andre enn meg selv, da, så jeg ser ikke bort fra at det finnes mange flere muligheter enn de jeg har prøvd! :)
    Helt klart og smaken/hørsel blir alltid forskjellig fra person til person. -Men som landets fremtredende Klipsch Master bør du ta bryet verdt å prøve. Du har jo prøvd alt annet.. -tenk om dette faktisk er det beste du har hørt på Klipsch? Tør du ta den sjansen som har dedikert livet ditt til dette? da har du hvertfall prøvd. Jeg kan ikke garantere, mulig det låter rævva i dine ører, men så mange Klipsch par og forsterkere jeg har hatt gjennom og fått medhold i min smak (kritisk +/-) så er combo Klipsch/Consonance det beste hittil i min verden.
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.014
    Torget vurderinger
    2
    Helt klart og smaken/hørsel blir alltid forskjellig fra person til person. -Men som landets fremtredende Klipsch Master bør du ta bryet verdt å prøve. Du har jo prøvd alt annet.. -tenk om dette faktisk er det beste du har hørt på Klipsch? Tør du ta den sjansen som har dedikert livet ditt til dette? da har du hvertfall prøvd. Jeg kan ikke garantere, mulig det låter rævva i dine ører, men så mange Klipsch par og forsterkere jeg har hatt gjennom og fått medhold i min smak (kritisk +/-) så er combo Klipsch/Consonance det beste hittil i min verden.
    Det er neppe snakk om å tørre, i hvertfall, kjenner ingen redsel for å oppdage nye ting! :)
    Men har ikke "household" Klipsch mer, har nå kun et par ganske sjeldne Klipsch PA-høyttalere som ligner en del på Heresy. Dessuten, og det er nok viktigere, jeg er ganske ferdig med å prøve nye ting, etter 30 år med bæring og lytting på utstyr, nyter jeg nå mitt otium med det som smaker min musikkopplevelse aller best; Audio Note. Og om du lurer, det beste jeg noensinne har hørt på Klipsch var monoblokkene Audio Note P4 Balanced, drevet av Audio Note M5 forforsterker. :)

    Flott at du har funnet en kanonmatch, stick to it! 🎸🥁
     

    Haugenial

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.10.2008
    Innlegg
    691
    Antall liker
    204
    Torget vurderinger
    4
    Det er neppe snakk om å tørre, i hvertfall, kjenner ingen redsel for å oppdage nye ting! :)
    Men har ikke "household" Klipsch mer, har nå kun et par ganske sjeldne Klipsch PA-høyttalere som ligner en del på Heresy. Dessuten, og det er nok viktigere, jeg er ganske ferdig med å prøve nye ting, etter 30 år med bæring og lytting på utstyr, nyter jeg nå mitt otium med det som smaker min musikkopplevelse aller best; Audio Note. Og om du lurer, det beste jeg noensinne har hørt på Klipsch var monoblokkene Audio Note P4 Balanced, drevet av Audio Note M5 forforsterker. :)

    Flott at du har funnet en kanonmatch, stick to it! 🎸🥁
    Ja man kan ikke prøve alt, jeg ser den og du har vel trappet ned. Man finner sin greie. Chorus som jeg har var opprinnelig PA, det er det jeg elsker med høyttaleren; råskapen, litt utemmet med sjel + gir seg aldri. Audio Note har jeg aldri hørt. Hverken ht eller forsterker. Har selvfølgelig fått med meg at det er store greier rent lyytemessig. Men for meg som kun har dette som hobby blir rundreisen for stor og har etter 25 aktive hifi år falt ned på Sonus Faber Cremona M i samkjør med den største effekten til Consonance som mitt Nirvana og uendret i 1,5 år and counting. Dynamikken er i særklasse.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.322
    Sted
    Smurfeland
    Det er neppe snakk om å tørre, i hvertfall, kjenner ingen redsel for å oppdage nye ting! :)
    Men har ikke "household" Klipsch mer, har nå kun et par ganske sjeldne Klipsch PA-høyttalere som ligner en del på Heresy. Dessuten, og det er nok viktigere, jeg er ganske ferdig med å prøve nye ting, etter 30 år med bæring og lytting på utstyr, nyter jeg nå mitt otium med det som smaker min musikkopplevelse aller best; Audio Note. Og om du lurer, det beste jeg noensinne har hørt på Klipsch var monoblokkene Audio Note P4 Balanced, drevet av Audio Note M5 forforsterker. :)

    Flott at du har funnet en kanonmatch, stick to it! 🎸🥁
    Apropos AN, har du fått hørt Cobra enda? Vet ikke hvor den plasserer seg prismessig i AN hierarkiet siden prisene er "hemmelige" og on demand, men kanskje ikke utenkelig at EL34 og Klipsch kan gå bra sammen?
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.245
    Antall liker
    3.199
    Torget vurderinger
    49
    Selv har jeg trappet såpass mye ned at jeg ikke har giddet å teste de 2 rør forsterkerne jeg har på Heresy 4.
    KT88 så gjerne ikke vits engang?
    Mc275 passet som hånd i hanske på de 2veis ProAc jeg har og har hatt i hus, men de trenger jo litt guff for å våkne, det trenger ikke Heresy 4.
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.014
    Torget vurderinger
    2
    Apropos AN, har du fått hørt Cobra enda? Vet ikke hvor den plasserer seg prismessig i AN hierarkiet siden prisene er "hemmelige" og on demand, men kanskje ikke utenkelig at EL34 og Klipsch kan gå bra sammen?
    Hørt Cobra, men ikke hjemme.
    atlerovik har hatt Cobra, og han har senere kjøpt min P2 SE Signature, selv har jeg P3 Tonmeister.

    Cobra ligger i området noe over 40 000,- og det betyr at den ikke er billigst i sortimentet (der finner du iZero), men det er en god allround AN som driver høyttalere med noe over middels effektivitet; jeg vil tro at den er helt konge på Heresy, Cornwall og Chorus, samt på de fleste høyttalerne i RF-serien i alle år.
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.014
    Torget vurderinger
    2
    Selv har jeg trappet såpass mye ned at jeg ikke har giddet å teste de 2 rør forsterkerne jeg har på Heresy 4.
    KT88 så gjerne ikke vits engang?
    Mc275 passet som hånd i hanske på de 2veis ProAc jeg har og har hatt i hus, men de trenger jo litt guff for å våkne, det trenger ikke Heresy 4.
    Jo, bevare meg vel, KT88 på Heresy er jo temmelig eksplosivt. Og Mc275 er jo en av de forsterkerne der KT88 faktisk låter fordømt bra.
    Jeg anbefaler STERKT å prøve akkurat det! :)
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.322
    Sted
    Smurfeland
    Hørt Cobra, men ikke hjemme.
    atlerovik har hatt Cobra, og han har senere kjøpt min P2 SE Signature, selv har jeg P3 Tonmeister.

    Cobra ligger i området noe over 40 000,- og det betyr at den ikke er billigst i sortimentet (der finner du iZero), men det er en god allround AN som driver høyttalere med noe over middels effektivitet; jeg vil tro at den er helt konge på Heresy, Cornwall og Chorus, samt på de fleste høyttalerne i RF-serien i alle år.
    Takk for svar, hva du har hørt. :)

    Tenkte litt på Cobra ifht. det spørsmålet fra han som skulle drive La Scala også. Når jeg hørte LS II for noen år siden var det med hundre watt Ayon med enten 4 x 6L6 eller KT88 pr. kanal, husker ikke. Men det var en sånn hifi-opplevelse man ikke glemmer så lett med tanke på fysisk tilstedeværelse og realisme. :D
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.014
    Torget vurderinger
    2
    Takk for svar, hva du har hørt. :)

    Tenkte litt på Cobra ifht. det spørsmålet fra han som skulle drive La Scala også. Når jeg hørte LS II for noen år siden var det med hundre watt Ayon med enten 4 x 6L6 eller KT88 pr. kanal, husker ikke. Men det var en sånn hifi-opplevelse man ikke glemmer så lett med tanke på fysisk tilstedeværelse og realisme. :D
    Man får hørt på utrolig mye når man er skribent over flere tiår.

    Joda jeg har hørt en del (og skrevet om) Ayon også, og jeg forstår virkelig at du fikk litt griller i huet av de forsterkerne derfra, ja... Mener å huske at jeg avsluttet den ene Ayon-artikkelen at sånne forsterkere burde vært pensum på folkeskolen! :)
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.322
    Sted
    Smurfeland
    Man får hørt på utrolig mye når man er skribent over flere tiår.

    Joda jeg har hørt en del (og skrevet om) Ayon også, og jeg forstår virkelig at du fikk litt griller i huet av de forsterkerne derfra, ja... Mener å huske at jeg avsluttet den ene Ayon-artikkelen at sånne forsterkere burde vært pensum på folkeskolen! :)
    Ja, ikke misforstå, forsterkeren var sikkert bra. Det jeg mente var egentlig bare at det var en hundre watts rørforsterker, men det var unektelig La Scala II to som spilte hovedrollen i det møtet der. :) Fikk bare en vag følelse av at Cobra også kanskje kunne gjøre det bra med LS II. Interessant at du tror Cobra vil funke med Reference også, som er der jeg har endt opp for tiden. Skal ikke ha noe nytt akkurat nå, men vi vet jo alle hvordan dette funker over tid. :)
     

    Ivaols

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.12.2004
    Innlegg
    1.190
    Antall liker
    507
    Sted
    Flekkerøy
    Det var Klipsch Cornwall III som fikk meg frelst på horn. Den dynamikken og kapasiteten må jeg ha. Etter en del testing har jeg endt opp med en Klipsch KPT-535 to veis aktivt delt som senter bak lerretet. Det er en ren nytelse på alt fra dialog til action scener. I tillegg står størrelsen på dialogen i stil med 120" lerret 😎

    Frontene har endt opp med en hærlig match mellom store prototype horn fra lydogakustikk som spiller fra 500hz og opp, og bass modulen til Klipsch La Scala som hygger seg fra 150hz til 500hz. For å være helt spesifikk så er det ikke original La Scala, men HPS 4000 525. Har forstått det slik at en av utviklerne bak La Scala startet eget firma og solgte disse. Forskjellen i bass modulen er den tverrgående forsterkningen som reduserer kasseresonanser.

    Det er artig å lese om alle disse forsterker anbefalingene som fungerer til Klipsch. Senteren min drives av en Yamaha P7000S (en kanal til topp og en til bunn) i aktiv drift og det er helt nydelig.

    Stiller meg spørsmålet om hvor mye er det å hente på å bytte forsterker ved aktiv drift. Så lenge forsterkeren opererer innenfor komfortabelt arbeidsområde langt fra klipping gir den lite egensignatur. Tilting av frekvensrespons gir store lett hørbare endringer.
     

    Vedlegg

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.014
    Torget vurderinger
    2
    ^ Godt uttenkt oppsett, Ivaols.
    Kjører du aktivt, vil nok de merkbare fordelene ved forsterkerskifte minskes en del. Jeg tror nok at de største forskjellene får du ved passiv drift av stereo, uten mye styringselektronikk som holder orden på fase, timing og rompåvirkning. Det mest viktige med ditt oppsett, er nok som du sier, at forsterkeren jobber med godt headroom, trygt innenfor sitt arbeidsområde.
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.014
    Torget vurderinger
    2
    Ja man kan ikke prøve alt, jeg ser den og du har vel trappet ned. Man finner sin greie. Chorus som jeg har var opprinnelig PA, det er det jeg elsker med høyttaleren; råskapen, litt utemmet med sjel + gir seg aldri. Audio Note har jeg aldri hørt. Hverken ht eller forsterker. Har selvfølgelig fått med meg at det er store greier rent lyytemessig. Men for meg som kun har dette som hobby blir rundreisen for stor og har etter 25 aktive hifi år falt ned på Sonus Faber Cremona M i samkjør med den største effekten til Consonance som mitt Nirvana og uendret i 1,5 år and counting. Dynamikken er i særklasse.
    Enig, det er råskapen og eksplosiviteten i egentlig ALLE Klipsch-høyttalere som gjør at vi som har fått tenning på dem, aldri helt kan forlate dem...

    Må poengtere at jeg har 2 par Klipsch hjemme, ett par PA og ett par Synergy B3, i tillegg til PC-høyttalere og noen par hodetelefoner og in-ear... Så helt de-Klipsched er jeg altså ikke.

    Høyttalerene jeg spiller på i det daglige er Doxa 8.2 signature, det er kun effekttrinnet mitt som er Audio Note, bare for å ikke skape misforståelser her. :)
     

    cb_600

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.02.2011
    Innlegg
    413
    Antall liker
    352
    Sted
    Stokke
    Torget vurderinger
    12
    Enig, det er råskapen og eksplosiviteten i egentlig ALLE Klipsch-høyttalere som gjør at vi som har fått tenning på dem, aldri helt kan forlate dem...

    Må poengtere at jeg har 2 par Klipsch hjemme, ett par PA og ett par Synergy B3, i tillegg til PC-høyttalere og noen par hodetelefoner og in-ear... Så helt de-Klipsched er jeg altså ikke. :)
    Av ren nysgjerrighet, hvilke Klipsch PA er det du har stående?
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.014
    Torget vurderinger
    2
    Av ren nysgjerrighet, hvilke Klipsch PA er det du har stående?
    De heter Klipsch KP-2002-C2 https://reverb.com/item/4889396-super-rare-klispch-kp-2002-c2-pro-pa-speakers-heresy-iii-woofer-s
    Forstår det som om dette er ganske ukjente greier, egentlig. Jeg kjøpte dem av Audiocompaniet tidlig på 90-tallet en gang. De har vært ute noen vinternetter i band- og partysammenheng, men er fortsatt gode som nye! :)

    EDIT: Her er litt info om hvordan de kan låte i lag med en liten SPEC-forsterker: https://rognlien.wordpress.com/2015/11/14/litt-klipsch-litt-spec/
     
    Sist redigert:

    cb_600

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.02.2011
    Innlegg
    413
    Antall liker
    352
    Sted
    Stokke
    Torget vurderinger
    12
    Klipsch KP-2002-C2
    Blir vel, slik jeg ser det, en tidlig forgjenger til KP-262 som jeg har(?). Samme drivere(?), horn(?), nokså lik kabinett størrelse, og frekvens respons.

    Meget vellydene saker dette, ofte undervurdert av det gjengs markedet, i alle fall her i Norge. I USA har mange fått opp øynene for Klipsch sin professional serie. Uansett, morsomme høyttalere med masser av herlig Klipsch sound, som heller mye mot Hertiage sounden, og spesielt mot Heresy sounden, slik som du nevner. :)
    Klipsch_08.jpg
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.014
    Torget vurderinger
    2
    Antar du har noe mer bassrespons, i og med at dine er bassrefleks, mens mine er lukkede kasser. Antakelig mest synlig i form av den herlige "festpukkelen" fra 100 - 200 Hz. :)
    Ser også at dine deler helt nede ved 700 Hz, noe som i praksis gjør dem til noe svært nær "single point source", og med en følsomhet på 102 dB / 1W / 1m, tror jeg dine er faktisk enda morsommere enn mine gamle travere! 🥳
     

    amason

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Innlegg
    2.396
    Antall liker
    1.866
    Torget vurderinger
    8
    Jo, jeg tror nok at Copland også vil fungere bra på LaScala, og spiller du for det meste rock, kan det være at den klaffer veldig bra. Selv er jeg en anelse skeptisk til KT88 / 6550 rør, men Copland har i det minste fått dette til som en av de beste jeg har hørt med denne rørtypen.

    Mastersound er ganske magiske greier, kanskje spesielt DueUndici, faktisk, som har en intens tilstedeværelse, gitt at den får spille på lett last. Og LaScala er så himla effektiv at de 11 Watt'ene den har å leke med, kan spille så høyt at det rekker for både deg og de nærmeste naboene! :)
    Kanskje liten betydning men den Coplanden har Kt120 rør, det er a versjonen .
    Det jeg lurer litt på er Watt og volumkontroll. Skal sies at vi spilte rimelig høyt i natt etter litt mye drikke men var opp på 60 på volumhjulet til Gato dia-400s og det må da være langt over 1 watt som da blir brukt ?
    Jeg forstår ikke helt men 105db er jo rimelig høyt og det skal vel da holde med rundt en watt!
    Ang bass så er det merkelig hvor lite jeg savnet dypbass etter mye forskjellig musikk vi spilte igår og mellombassen samt dynamikken var rett og slett helt fantastisk 😊
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.014
    Torget vurderinger
    2
    Kanskje liten betydning men den Coplanden har Kt120 rør, det er a versjonen .
    Det jeg lurer litt på er Watt og volumkontroll. Skal sies at vi spilte rimelig høyt i natt etter litt mye drikke men var opp på 60 på volumhjulet til Gato dia-400s og det må da være langt over 1 watt som da blir brukt ?
    Jeg forstår ikke helt men 105db er jo rimelig høyt og det skal vel da holde med rundt en watt!
    Ang bass så er det merkelig hvor lite jeg savnet dypbass etter mye forskjellig musikk vi spilte igår og mellombassen samt dynamikken var rett og slett helt fantastisk 😊
    Jo, jeg liker KT120 klart bedre. :)
    Det er lett å bli lurt av Gato, du tror ikke du spiller så høyt, men det gjør du!! Det er så silkeglatt at du misforstår det som lavt og dermed uanstrengt, tror jeg, jeg har gjentatte ganger blitt fullstendig fintet av akkurat de DIA-forsterkerne, altså. Jo, dere brukte nok en del mer enn 1 Watt. Jo, Klipsch juger på effektiviteten (som alle andre også, forsåvidt), så 105 db/ 1W / 1m er nok en tydelig overdrivelse.
    Men med tallet 60 på displayet fra Gato'en, da var det ikke lett å føre en samtale, såpass kan jeg si. 📢🔇🔊
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn