Klipsch Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • H

    Hifibasillen

    Gjest
    Kan kjapt legge inn at om han går for noen større høytalere så betyr ikke dette at problemet forsvinner og man får mer godlyd, kan ofte bli for mye og at høyttalerne ikke samspiller med rommet, derfor jeg trappet ned fra RP280F til 250F i 2015 og integrering var vesentlig enklere, just a tip 😊
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    RN 803D ja her er jo muligheten for godlyd absolutt tilstede.

    Kan være innstillinger på forsterkeren da denne er som en liten avr receiver allerede bare to kanaler så han har en god forsterker der med et hav av innstillinger til disposisjon.

    Har selv har Klipsch RP250F samt RP5000F dog med andre forsterkere og disse småtassene mangler absolutt ikke trykk og fylde, tvert om, er vel de som faktisk gir mest trykk og morro for pengene kontra størrelsen.

    Om mulig be han bruke kabelsiden med skrift som + og den uten som - kan kanskje redde han om det faktisk er koblet feil, kjenner meg igjen i situasjonen om feilkobling 😝 eventuelt tilbakestill forsterker og romkorreksjon til fabrikk standard så har han en ny grunnlinje og jobbe ut ifra.
    Var vist ikke merking i det hele på ledningene han hadde kjøpt. Sånne vanlige røde gjennomsiktige..
    Ja.. Fabrikkoppsett er en mulighet ja..
     
    H

    Hifibasillen

    Gjest
    Eventuelt får han prøve med et annet sett kabler så han vet han får + - riktig samt ta en reset på forsterker 😊
     

    Jori

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.05.2006
    Innlegg
    165
    Antall liker
    2
    Hva tror folket her om merker som Naim, Exposure, Rega og Roksan til Klipsch? Dette er britiske merker som visst nok er kjent for å ha litt ekstra driv og engasjement i lyden på mange av deres produkter. Noen anbefalinger til forsterker som vil komplimentere et par Klipsch Heresy IV om man vil ha skikkelig smekk/punch i bassen?
     
    Sist redigert:

    amason

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Innlegg
    2.396
    Antall liker
    1.867
    Torget vurderinger
    8
    Hva tror folket her om merker som Naim, Exposure, Rega og Roksan til Klipsch? Dette er britiske merker som visst nok er kjent for å ha litt ekstra driv og engasjement i lyden på mange av deres produkter. Noen anbefalinger til forsterker som vil komplimentere et par Klipsch Heresy IV om man vil ha skikkelig smekk/punch i bassen?
    Bruker selv en Unison Research Primo hybrid. Testet Rega Elicit-r og Rega Brio og de blir litt for mye frempå da Heresy har nok av dette selv. Denne Unison gir voldsomt smekk på La Scala men har mye av egenskapene til rør, vurderer rent røroppsett også da jeg kjører litt på en liten Opera nå.
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.245
    Antall liker
    3.199
    Torget vurderinger
    49
    Hva tror folket her om merker som Naim, Exposure, Rega og Roksan til Klipsch? Dette er britiske merker som visst nok er kjent for å ha litt ekstra driv og engasjement i lyden på mange av deres produkter. Noen anbefalinger til forsterker som vil komplimentere et par Klipsch Heresy IV om man vil ha skikkelig smekk/punch i bassen?
    Er også interessert i det samme, men ting tar tid.
    Merker at den Rega jeg bruker nå har mer smekk og morrofaktor enn feks Music Angel jeg testet i dag.
    Tipper en kraftigere forsterker hadde gravd litt dypere.
     

    Jori

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.05.2006
    Innlegg
    165
    Antall liker
    2
    Bruker selv en Unison Research Primo hybrid. Testet Rega Elicit-r og Rega Brio og de blir litt for mye frempå da Heresy har nok av dette selv. Denne Unison gir voldsomt smekk på La Scala men har mye av egenskapene til rør, vurderer rent røroppsett også da jeg kjører litt på en liten Opera nå.
    Dette høres ut som en ganske god anbefaling, finnes det flere lignende produkter som kombinerer SS klasse a med rør? Ser ikke ut som Unison Research Primo har HT bypass?
     

    MoonDust

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.10.2010
    Innlegg
    248
    Antall liker
    133
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Rega kan funke fint, men merk at de er særdeles sensitive. Trenger sikker ikke mer enn 0,5v fra kilde for å max effekt ut.
    Fikk en mer behagelig lyd med et dempeledd mellom dac og rega brio når jeg testet den på RP-160m.
     

    amason

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Innlegg
    2.396
    Antall liker
    1.867
    Torget vurderinger
    8
    Er også interessert i det samme, men ting tar tid.
    Merker at den Rega jeg bruker nå har mer smekk og morrofaktor enn feks Music Angel jeg testet i dag.
    Tipper en kraftigere forsterker hadde gravd litt dypere.
    Tror denne er en kjempematch
    A9B53CA9-DDFB-4A3A-9A2A-7E599499EDEF.png
     

    rorres

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.04.2006
    Innlegg
    1.431
    Antall liker
    1.492
    Torget vurderinger
    29
    Har begynt å snuse litt på Forte III eller Cornwall III.
    Noen som har testet disse med Yamaha A-S1200 eller noen av de andre forsterkerene i A-S1xxx / 2xxx serien?
     

    Fluefiskeren

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.11.2004
    Innlegg
    1.101
    Antall liker
    962
    Sted
    Kristiansand
    Lurte bare på ein liden ting: Cornwall IV veier i følge brosjyren til Klipsch 73 lbs pr. stk. Stemmer dette?? Syns det høres lite ut?
     

    ufo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.02.2016
    Innlegg
    1.785
    Antall liker
    913
    en litt tykk kryssfinerplate på 245x120cm(?) er ca. 30kg om jeg husker riktig. det dekker en høyttaler. horn og kompresjonsdrivere veier iallefall ikke mye i denne.
     

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    Har begynt å snuse litt på Forte III eller Cornwall III.
    Noen som har testet disse med Yamaha A-S1200 eller noen av de andre forsterkerene i A-S1xxx / 2xxx serien?
    Hadde as1100 på heresy å det var god knall!
     

    rorres

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.04.2006
    Innlegg
    1.431
    Antall liker
    1.492
    Torget vurderinger
    29
    Da var Forte IV tilgjengelig på Soundgarden sin side.
    Men det var da en vanvittig prisdifferanse mellom III og IV i forhold til i utlandet...
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.245
    Antall liker
    3.199
    Torget vurderinger
    49
    Da var Forte IV tilgjengelig på Soundgarden sin side.
    Men det var da en vanvittig prisdifferanse mellom III og IV i forhold til i utlandet...
    Litt trist ja.
    I USA gikk de opp 500usd for paret, fra 4000usd for Forte III til 4500usd paret for Forte IV.
    Uten moms vel og merke.

    4500usd er 38000nok + 25%mva = 47500,- er vel høye fraktkostnader.
     
    Sist redigert:

    Dharmabum

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.03.2010
    Innlegg
    1.169
    Antall liker
    1.382
    Torget vurderinger
    11
    Roksan blak på klipsch cornwall 3, yay or nay?
     

    Dokken

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.03.2013
    Innlegg
    245
    Antall liker
    94
    Sted
    Leknes
    Roksan blak på klipsch cornwall 3, yay or nay?
    Har ikke noe godt svar. Men min erfaring på Forte er at de liker rør i kjeden. Kun transistor ble ikke helt match.
    Men det er kun min subjektive erfaring. Roksan har jeg forøvrig ingen erfaring med.
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.785
    Antall liker
    1.983
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Hadde komplett rogue audio sett (persus magnum, m180) på cw3. Nydelig lyd, helt til mullard 50's rørene takket for seg. Ble aldri det samme igjen. Løsningen i første omgang ble Mcintosh, transistor, megafornøyd. Så testet jeg en accuphase e470 integrert. Dæven så bra alt ble. Ville sett etter en e370 eller noe, helt fantastisk. Tror også Yamaha kan ha noe som passer meget bra ( tenker da også litt på pris) .
     

    KrisJam

    Fersking
    Ble medlem
    30.03.2021
    Innlegg
    2
    Antall liker
    9
    Sted
    Oppdal
    Prøver meg med ett bilde av mine nye Heresys fra 1978...engasjerte kasser som gir fra seg en eim av owatrol ved litt pådrag...
     

    rorres

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.04.2006
    Innlegg
    1.431
    Antall liker
    1.492
    Torget vurderinger
    29
    Satser på å få kloa i et par Forte III før påsken er over.
    Har kun hatt ett par Klipsch i hus tidligere, RF7 mk1.
    For håpe Forte har en helt annen lydsignatur enn RF7.
    Rf7 er kanskje den høyttaleren som har skuffet meg mest i hele min hifikarriere...
     

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    Roksan blak på klipsch cornwall 3, yay or nay?
    Hadde black på heresy å det var ikke noe god match imo
    Fikk litt samme som jeg hadde med rega på heresy. Frempå å litt masete, men samtidig vet jeg flere digger den Komboen. 🤷‍♂️🤪
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.765
    Antall liker
    50.383
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Satser på å få kloa i et par Forte III før påsken er over.
    Har kun hatt ett par Klipsch i hus tidligere, RF7 mk1.
    For håpe Forte har en helt annen lydsignatur enn RF7.
    Rf7 er kanskje den høyttaleren som har skuffet meg mest i hele min hifikarriere...
    Få på en annen preamp på dine AW 180 så blir det ennå bedre😉
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.014
    Torget vurderinger
    2
    Satser på å få kloa i et par Forte III før påsken er over.
    Har kun hatt ett par Klipsch i hus tidligere, RF7 mk1.
    For håpe Forte har en helt annen lydsignatur enn RF7.
    Rf7 er kanskje den høyttaleren som har skuffet meg mest i hele min hifikarriere...
    RF7 Mk1 er da også en av de virkelig vanskelige modellene. Forte burde være mye enklere å få til i lag med AW 180.
     

    rorres

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.04.2006
    Innlegg
    1.431
    Antall liker
    1.492
    Torget vurderinger
    29
    Forsterkeren som skal brukes på Forte er en Yamaha A-S1200
     

    rorres

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.04.2006
    Innlegg
    1.431
    Antall liker
    1.492
    Torget vurderinger
    29
    Magefølelsen er i alle fall at det bør bli bra.
    Avtalt med selger at jeg tar med forsterkeren for å teste👍
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn