Klipsch Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Fader og....tenkte jeg skulle få terget på meg noen her...men neida ;)

    Når vi først er i gang, hva skjedde med spikes kontra uten Øi ?

    /jan
     
    Ø

    ØivindJ

    Gjest
    Strammere fra bunn og opp. Bassen og langt opp i mellomtonen.

    Mindre "boom" i bassen. Mere mellomtone (høres det ut som). Mellomtonen høres faktisk også raskere ut.

    Edit: sikkert bedringer hele veien opp i diskanten, men jeg har bare fått hørt på dem tre timer i dag..
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    ØivindJ skrev:
    Strammere fra bunn og opp. Bassen og langt opp i mellomtonen.

    Edit: sikkert hele veien opp. Har bare hørt på dem tre timer i dag.
    Bare positivt er jo...positivt :)
    Du får heller la det gå seg til så kan jo slenge innom her med en "update".

    /jan
     

    Haugenial

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.10.2008
    Innlegg
    696
    Antall liker
    205
    Torget vurderinger
    4
    Far min er pensjonert skomaker. Har mye Eva gummi og vanlig gummi (til sålebruk) liggendes... Kanskje det er en meget god idè å stjele litt gummi derfra å hive under?? :)
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.365
    Antall liker
    6.578
    Torget vurderinger
    2
    Haugenial skrev:
    Far min er pensjonert skomaker. Har mye Eva gummi og vanlig gummi (til sålebruk) liggendes... Kanskje det er en meget god idè å stjele litt gummi derfra å hive under?? :)
    Det tror jeg kan være en god ide.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Haugenial skrev:
    Far min er pensjonert skomaker. Har mye Eva gummi og vanlig gummi (til sålebruk) liggendes... Kanskje det er en meget god idè å stjele litt gummi derfra å hive under?? :)
    Koster ikke noe å prøve :)

    Bare for ordens skyld, koster ikke skjorta de putene fra Eltek heller ;)

    /jan
     

    Haugenial

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.10.2008
    Innlegg
    696
    Antall liker
    205
    Torget vurderinger
    4
    Mine er gratis, så jeg tror (!) det blir billigst. :) Har uansett klipt og slipt til 8 stk 1,5 cm Eva "puter"... Skal bli spennede å prøve!
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.864
    Antall liker
    1.466
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Hmmm.....
    Har teppegulv..... (på lytterommet)
    Heritage rett på gulv da eller......
    Far min har sikkert noe skomaker-gummi liggende han også...farfar og oldefar var jo skomakere.... (kan vel prøves).....
     

    Haugenial

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.10.2008
    Innlegg
    696
    Antall liker
    205
    Torget vurderinger
    4
    Nå har jeg kommet hjem og lagt under "gummiputene" og første inntrykk; :eek: Prøv dette! Av en merkelig grunn ble hele lydbildet om mulig enda bedre definert og bassen hakket fastere. Musikerene står akkurat der de skal stå og dette er bare Morro Morro... :) Kan være jeg lurer meg selv pga extase og en iskald Corona, men det høres per definisjon akkurat sånn ut. ;D Og det beste av alt, i mitt tilfelle kostet dette GRATIS! (Hvis det er coronaen så koster det foreløpig 29,- og stigende...) ;D ;D ;D
     

    krash

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.02.2008
    Innlegg
    106
    Antall liker
    0
    Ta deg 1/2 l glenfiddich, da blir det om mulig enda bedre ;D
     

    rørlig

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.05.2008
    Innlegg
    957
    Antall liker
    77
    Torget vurderinger
    1
    Dette blir vel litt banning i kirka, men mine Forte II hoppa opp på noen spikes jeg fikk til overs.(fra komplett.no)
    Har lagt puter under spissene foran. På det underlaget mine står, hadde det en positiv innvirkning på bassformidlingen. En aning "tørrere".
    Forøvrig spiller mine Forte noe aldeles fantastisk deilig, og akkurat nå er det den unge kontrabassistinnen og sangeren Esperanza Spalding, som fyller heimen med vellyd. :)
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    rørlig skrev:
    Dette blir vel litt banning i kirka, men mine Forte II hoppa opp på noen spikes jeg fikk til overs.(fra komplett.no)
    Har lagt puter under spissene foran. På det underlaget mine står, hadde det en positiv innvirkning på bassformidlingen. En aning "tørrere".
    Forøvrig spiller mine Forte noe aldeles fantastisk deilig, og akkurat nå er det den unge kontrabassistinnen og sangeren Esperanza Spalding, som fyller heimen med vellyd. :)
    Her er alt lov :)

    Er vel ingen regel på hva som passer best, prøv og feil er nok tingen her.
    Har laminat i stua, ble en forbedring med puter kontra det å la ht's stå rett nedpå.

    /jan
     

    Haugenial

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.10.2008
    Innlegg
    696
    Antall liker
    205
    Torget vurderinger
    4
    Bær meg over karer! Jeg har vert gjennom mange høyttalere og masse elektronikk. Helt opp til den øverste high-end. Jeg har hørt det meste. Og så snubler jeg over et par chorus II brukt og gamle sådan som jeg har prioritert kjøpt som kinohøyttalere. Det jeg fremdeles ikke kan fatte er hvordan plutselig alt annet blir uvesentlig? Jeg har krabbet rundt på stuegulvet og flyttet på høytallere med milimeterpresisjon i alle forskjellige vinkler for å finne den "rette" lyden, og kona har lurt på om min mentale situasjon ikke er riktig vel bevart, der jeg krabber med bikja, frem, tilbake, hit og dit. Jeg kobler opp Chorusene i stua, setter dem i noenlunde posisjon og der, der var den. Den lyden jeg har lett så lenge etter. Jeg har vert forgjenger for nøytral lyd. Men hvorfor nøytral lyd? -For å få en så virkelighetsnær lyd som mulig, og for å få reproduksjonen av mediet sånn som mediet er laget. Jeg leser i mange tester der det blir komentert; "dette låter sånn som produsenten har ment det skal låte". Det blir jo etter min mening "produsert" lyd. Er det virkelighetsnær lyd, eller er det virkelighetsnær lyd når du står på konsert der artisten står på scenen forran deg? Så lenge Norah Jones holder Livekonsert for meg personlig i stua er jeg sannelig fornøyd! Jeg har alltid vist at heritage-lyden har tiltalt meg, men jeg har aldri hatt de i stua før nå. Hvorfor? Jo, de ser gamle og spesielle ut, og er ikke mye omtalt i media her i Norge. Det er en gammel serie og derav gammel lyd. FEIL! Hvorfor har ikke andre entusiaster oppdaget det samme? Fordi de ikke har opplevd det. Jeg ser med stor sorg at norges klipsch forkjemper nr1 mr Rognlien har opphørs-salg. Han anbefalte meg sterkt heritage serien og mener dette er det morsomste og mest dynamiske høyttalere. -Og det er jo sant! Mine opprinnelige 100 k høyttalere er blitt skjøvet ut til siden og gamle Klipsch Chorus II har overtatt tronen! Jeg er Klipsched!!! Leve dynamikken... !!!
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.365
    Antall liker
    6.578
    Torget vurderinger
    2
    Haugenial skrev:
    Bær meg over karer! Jeg har vert gjennom mange høyttalere og masse elektronikk. Helt opp til den øverste high-end. Jeg har hørt det meste. Og så snubler jeg over et par chorus II brukt og gamle sådan som jeg har prioritert kjøpt som kinohøyttalere. Det jeg fremdeles ikke kan fatte er hvordan plutselig alt annet blir uvesentlig? Jeg har krabbet rundt på stuegulvet og flyttet på høytallere med milimeterpresisjon i alle forskjellige vinkler for å finne den "rette" lyden, og kona har lurt på om min mentale situasjon ikke er riktig vel bevart, der jeg krabber med bikja, frem, tilbake, hit og dit. Jeg kobler opp Chorusene i stua, setter dem i noenlunde posisjon og der, der var den. Den lyden jeg har lett så lenge etter. Jeg har vert forgjenger for nøytral lyd. Men hvorfor nøytral lyd? -For å få en så virkelighetsnær lyd som mulig, og for å få reproduksjonen av mediet sånn som mediet er laget. Jeg leser i mange tester der det blir komentert; "dette låter sånn som produsenten har ment det skal låte". Det blir jo etter min mening "produsert" lyd. Er det virkelighetsnær lyd, eller er det virkelighetsnær lyd når du står på konsert der artisten står på scenen forran deg? Så lenge Norah Jones holder Livekonsert for meg personlig i stua er jeg sannelig fornøyd! Jeg har alltid vist at heritage-lyden har tiltalt meg, men jeg har aldri hatt de i stua før nå. Hvorfor? Jo, de ser gamle og spesielle ut, og er ikke mye omtalt i media her i Norge. Det er en gammel serie og derav gammel lyd. FEIL! Hvorfor har ikke andre entusiaster oppdaget det samme? Fordi de ikke har opplevd det. Jeg ser med stor sorg at norges klipsch forkjemper nr1 mr Rognlien har konkurs-salg. Han anbefalte meg sterkt heritage serien og mener dette er det morsomste og mest dynamiske høyttalere. -Og det er jo sant! Mine opprinnelige 100 k høyttalere er blitt skjøvet ut til siden og gamle Klipsch Chorus II har overtatt tronen! Jeg er Klipsched!!! Leve dynamikken... !!!
    Hallelujah !!!!! ;D
     

    rørlig

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.05.2008
    Innlegg
    957
    Antall liker
    77
    Torget vurderinger
    1
    "Jeg er Klipsched!!!"
    åsså jeg åsså ;D
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.427
    Antall liker
    1.142
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    Vi er klipsched hele gjengen, og det med god grunn! ;D
    Klipsch er gøy, Klipsch er dynamikk, Klipsch er musikkglede i bøtter og spann.
    Leve Klipsch! :D Til helvete med elektrostater og andre tungdrevne høyttalere som koster skjorta og låter deretter. 8)
     

    BHO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Det er både gøy og jaggu på tide at flere får øya og ører opp for hva det er som gjør det gøy og høre musikk hjemme.
    Gode store Klipsch`r ( ok....fuglekassene Heresy og da ;)) blir liksom aldri seriøst vurdert, men det er jo for faen de som virkelig kan gi deg følelser og go`fot når det gjelder nytelse av musikk.
    Lenge leve dynamikken, og PWK`s gode ideèr og konstruksjoner. ;D ;D
     

    krash

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.02.2008
    Innlegg
    106
    Antall liker
    0
    Continuo skrev:
    Leve Klipsch! :D Til helvete med elektrostater og andre tungdrevne høyttalere som koster skjorta og låter deretter. 8)
    AMEN
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.427
    Antall liker
    1.142
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    BHO skrev:
    Det er både gøy og jaggu på tide at flere får øya og ører opp for hva det er som gjør det gøy og høre musikk hjemme.
    Gode store Klipsch`r ( ok....fuglekassene Heresy og da ;)) blir liksom aldri seriøst vurdert, men det er jo for faen de som virkelig kan gi deg følelser og go`fot når det gjelder nytelse av musikk.
    Lenge leve dynamikken, og PWK`s gode ideèr og konstruksjoner. ;D ;D
    Kan love deg Birger; at fuglekassene kan fremføre, men det vet du vel? ;) :D
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.804
    Antall liker
    21.607
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    herrejesuskristus.
    det har jo utartet seg til rene vekkelsesmøtet her inne jo! :eek:
     

    BHO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    joaquin skrev:
    herrejesuskristus.
    det har jo utartet seg til rene vekkelsesmøtet her inne jo! :eek:
    ....og du sover ennå.....? ;D ;D ;D
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.804
    Antall liker
    21.607
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    BHO skrev:
    joaquin skrev:
    herrejesuskristus.
    det har jo utartet seg til rene vekkelsesmøtet her inne jo! :eek:
    ....og du sover ennå.....? ;D ;D ;D
    øyh, det var hsobstad som sov, ikke jeg! ;D
    btw, det er bedre at du predikerer her enn å plage en hedersmann og avantgarde-eier i hans egen bakgård. ;D
     

    BHO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    joaquin skrev:
    BHO skrev:
    joaquin skrev:
    herrejesuskristus.
    det har jo utartet seg til rene vekkelsesmøtet her inne jo! :eek:
    ....og du sover ennå.....? ;D ;D ;D
    øyh, det var hsobstad som sov, ikke jeg! ;D
    btw, det er bedre at du predikerer her enn å plage en hedersmann og avantgarde-eier i hans egen bakgård. ;D
    He he.....Hsobstad er vel ikke rare hedersmannen sammenlignet med vår egen o så store foregangsmann for dynamikk til folket......PWK? 8)
     

    KML

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.10.2005
    Innlegg
    557
    Antall liker
    84
    Sted
    Fana i Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Uff, utrolig trist at Fryd Hifi skal legges ned ::)

    Utrolig serviceinnstilling og utrolig mye erfaring han Rognlien har tilbudt oss. Dette var veldig synd....
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.804
    Antall liker
    21.607
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    jepp, utrolig synd at håkon måtte kaste inn håndkleet.
    tydeligvis ikke lett for små entusiastbedrifter å overleve i denne bransjen.
     

    gubben

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    24.09.2007
    Innlegg
    98
    Antall liker
    0
    Det var som svarte.. Håper han starter noe nytt.........
    Ikke lett å vær liten nei :p

    mvh
    Finn
     
    Ø

    ØivindJ

    Gjest
    KML skrev:
    Uff, utrolig trist at Fryd Hifi skal legges ned ::)
    Uff :-\

    Kanskje vi får ham tilbake som Klipsch & AN tester i Fidelity da.


    Milenko skrev:
    (på en egoistisk måte og med en viss bismak)
    Må bare legge til den samme innrømmelsen her.
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.864
    Antall liker
    1.466
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Synd at han ikke fikk det til å gå rundt med butikken...

    Men samtidig må jeg legge til at jeg (på en egoistisk måte og med en viss bismak) virkelig har savnet hans skriverier i Fidelity. Må legge til at jeg alltid har hatt sansen for hans tester, noe som meget gjerne kan komme av at han tester utstyr som jeg liker, rør og horn osv.
    I tilegg synes jeg han har et meget flytende språk hvor en spade faktisk er en spade, han legger ikke skjul på hva han synes er det viktigste for han og det gjør det enkelt å forholde seg til.
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.427
    Antall liker
    1.142
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    Smibakkjen skrev:
    Ingen her som får go' foten til å gå med KLF-10/20/30 da??
    Har aldri hørt noe som kan rock'n roll som mine KLF-20 plugget i Papworth'en ;D
    Har aldri hørt KLF serien, men kan tenke meg at det svinger. :D
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Continuo skrev:
    Smibakkjen skrev:
    Ingen her som får go' foten til å gå med KLF-10/20/30 da??
    Har aldri hørt noe som kan rock'n roll som mine KLF-20 plugget i Papworth'en ;D
    Har aldri hørt KLF serien, men kan tenke meg at det svinger. :D
    En kompis har ett par KLF-20, spiller greit de ;)
    Relativt store de der, orntli guttehøytaler.

    /jan
     

    BHO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Smibakkjen skrev:
    Ingen her som får go' foten til å gå med KLF-10/20/30 da??
    Har aldri hørt noe som kan rock'n roll som mine KLF-20 plugget i Papworth'en ;D
    Jeg hadde KLF 20 en lang periode.
    Når du har "fått de til" spiller de meget bra.
    Jeg prøvde en eller annen Papworth på de engang....husker ikke hva den het,men jeg må si jeg foretrakk DP 6.12 :eek: ;)
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.864
    Antall liker
    1.466
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Ja du får kose deg med dem mens du enda kan ;D

    Så får jeg bare gå å lengte noen dager til......

    Men den som venter på no godt :D
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Milenko skrev:
    Ja du får kose deg med dem mens du enda kan ;D

    Så får jeg bare gå å lengte noen dager til......

    Men den som venter på no godt :D
    Ikke sant :)

    Hvordan blir de sendt foresten ? Tollpost ?
    Kjekt å vite hvis man skulle finne på å sende noe "stort" en gang i fremtiden.

    /jan
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Sakl du sende store ting for en rimelig penge , anbefaler jeg EEK transport , raskt , rimlig og trygt......feks 5 store bilfelger og dekk(hver for seg på samme pall) kom på 900,- + mva fra vestlandet til oslo for en kamerat av meg her....3 dagers levering , da plukket firmaet opp hjula på gitt adresse , og kjørte de til døra på kjøpers adresse........det er jo ikke for diesel til en privattur engang....sjåføren var også veldig hyggelig.

    Espen
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    ixos_76 skrev:
    Sakl du sende store ting for en rimelig penge , anbefaler jeg EEK transport

    Espen
    Hadde ikke noen planer pr idag men kjekt å vite at det finns noen der ute som kan brukes :)
    Posten er jo relativt ubrukelig til denslags.

    /jan
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn