Klipsch Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ovewik

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    95
    Antall liker
    2
    God jul alle sammen ;D. Prøver nå og finne en rørforsterker til RF 63ene mine. Har kjøpt en marantz NN9000 til center og bak høyttalerene,har sett på Music Angel og shanling sp 80 mono blokker. Forslag tas i mot med takk,har ca 10 000,- og bruke på det.
     

    Vedlegg

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    rf-63 krever jo litt.....men cpoland bruker jo klipsch til å utvikle sine amper....så det er jo ett sikkert valg , en 402 har jeg harr på rf-82(som er mer lettdrevene enn dine).....får du tak i en , skal du vurdere den...

    Ellers er sudioquest sine kabler en flott samarbeidspartner til rør og klipsch rf serien....å dyrere det blir å bedre låter det....som så mye annet , her finnes rimlig gode kabler på den gylne middelvei(om du sliter med sibilanter).......bare legg det på minnet.

    rf-63 er forøvrig veldig fine høyttalere , både visuellt og lydmessig....hørt mye bra musikk på sånne,....
     

    Defo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.09.2007
    Innlegg
    396
    Antall liker
    1
    Torget vurderinger
    4

    KHH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Innlegg
    2.805
    Antall liker
    18
    ssm skrev:
    Når Kroken summerer opp over her , ser det ut til at dety finnes lite problemfrie høyttalere av hornprinsipp å oppdrive 8)

    Alt har vel sine problemer , okke som , og det er jo greit det forsåvidt .

    At det hersker ett hav av problemer med hornløsninger syntes jeg blir feil å mene , ja det finnes problemer , men det gjør det på andre typer ht også , hornbass eller ikke !

    Man kan dempe å holde på til krampa tar seg , og det er jo vel å bra , men for de hornløsningene jeg har hørt (inkl mine egene) syntes jeg det er ett ord som gjenspeiler denne ht typen fremfor andre kontroversielle ht.....tilstedeværelse og ekt-het i lyden , enten det er den ene eller andre produsenten....

    kan ikke tenke meg å gå tilbake til vanlige høyttalere...no way!

    Det er bedre å fokusere på musikken og glede seg over tilstedeværelsen , enn å irritere seg om det negative ;D
    Min oppsummering skulle være at det ikke finnes noen snarveier til nirvana, uansett om det er snakk om refleks, lukket eller hønn..
    Grunnen til dette er rom, eller den største grunnen i mine ører..

    Normale høyttalere er som regel sett opp i egne lytterom, med spesiell elektronikk, med de ørene som er utvalgt til det lytterommet og resultatet er at du må kopiere dette for å få et bra resultat..
    Noen få er beregnet på normale stuer, men det må være svært få siden jeg kun har fått ett eneste par til å spille optimalt..
    Og da hadde jeg tilfeldigvis et rom som var nøyaktig samma dim som produsenten :D
    Kopierte også det som var av elektronikk, resultatet ble MEGET BRA.!
    Flyttet alt sammen til her jeg bor i dag, resultatet ble at selv mine anti-audiofile venner lurte på hva i helvete som hadde skjedd, for det spilte langt fra bra :-[

    Når vi snakker om hønn-konstruksjoner så er det mer normalt at de skal plasseres i normale stuer eller beboelsesrom, ergo så blir problemene til rom vesentlig mindre..
    Resultatet blir ikke dårligere av den grunn, i mine ører, heller tvert imot ;)

    Eneste høyttaleren (av bortimot 100 par) som har spilt nærmest optimalt uten at rommet spiller for mye inn, det er Klipsch RF-5 å de savner jeg.!!!!!! :'(
    Nest etter der så kommer RF-3 men de trengte litt hjelp for å spille oppmot optimalt, men jeg tror det var mer å hente der, i et annet rom..
    Dette er fremdeles kassebass det er snakk om, men designet til å stå i normale beboelsesrom..

    Skal jeg ta for meg grunntonene som spilles av basselementer, så er det kun hornbass som er optimalt, men slavebass som det er i Klipsch Tangent T5000 er jaggu ikke langt unna.!!! ;D

    Du klarer ikke å finne en eneste høyttaler som spiller optimalt i alle vanlige stuer, eller lytterom..
    Selv Klipsch og AG har problemer i en god del stuer..
    Noen ganger så er det enkle ting som kan gjøre at det spiller vesentlig bedre i din stue eller lytterom, slik som gutta har forklart med bruk av tape på hønna til Klipsch..
    Å du, Espen, har jo gått til innkjøp av "komfyrer" for å få det til å spille mer optimalt, slikt må vi belage oss på å gjøre for å komme helt i mål..
    Ser du poengene mine, Espen.?
    Mulig jeg forklarte meg litt feil i forrige innspill, men her tror jeg det er enda bedre forklart.?

    Hav av problemer er det ikke snakk om..
    Men folk skal ikke sitte der å tro at Klipsch eller AG er perfekt i alle rom..
    Noen ganger (kanskje mange ganger) så må vi finne på noe sprell for å komma oss i mål, selv med hønn hele veien..
    Det mest optimale jeg har hørt, er normale diskanter uten hønn, mellomtone i hønn og bass i hønn..
    Gleder meg til å høre normal diskant og bass i hønn, på særdeles enkelt og lettdrevent delefilter 8)

    For meg personlig så er det kun bass elementer i hønn som er det optimale..
    Som sagt så er ikke slavebass så ille heller, det banker alt annet som står i lukket og refleks, ja også når vi snakker om transimsjonslinje og paneler av ymse slag, kan ta med åpne baffler også..
    Strengeinstrumenter har en fordel på paneler, men med litt kunstig "krydder" som gjør at mange foretrekker det..
    Men tror at strengeinstrumenter er best på paneler i mine ører..
    Trommer får man kun frem på en skikkelig måte med hornløsninger eller slave som Klipsch holder på med, har hørt andre slaver som ikke er i nærheten av det som Klipsch får til..
    Stemmer låter absolutt best i hornløsninger, fremdeles opplevd med mine ører..

    Det er en grunn til at vi har vandret fra simple kasseløsninger til hønn, Espen ;)
    Det er der den ekte musikken befinner seg.! 8)
     

    the_eye

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.05.2008
    Innlegg
    244
    Antall liker
    2
    Continuo skrev:
    I RF-35 er det disse elementene: Two K-1122-OB 8" (20.32cm) Cerametallic® cone / cast polymer frame.
    I RF-82 er det disse: Dual 8" (20.3cm) Cerametallic™ cone woofers, og der stod det jo ikke typenummer. :p


    Hva er prisen på de i Rf-82?
    Det kan vel neppe være stor forskjell på elementene, det er vel i første omgang filteret som bestemmer hvordan de skal spille? ! :-\
    filteret er eneste elektriske endring. elementene er helt identiske
    typenummer er bare tull. står ulike nummere på mange like elementer jeg har liggende, men det er for å spore produksjonserier- år, sendt til hvor osv..
    klipsch vil selvsagt ha kunder til å tro det er ny vin;)
     

    the_eye

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.05.2008
    Innlegg
    244
    Antall liker
    2
    Rotekroken skrev:
    Skal jeg ta for meg grunntonene som spilles av basselementer, så er det kun hornbass som er optimalt, men slavebass som det er i Klipsch Tangent T5000 er jaggu ikke langt unna.!!! ;D

    Du klarer ikke å finne en eneste høyttaler som spiller optimalt i alle vanlige stuer, eller lytterom..
    Selv Klipsch og AG har problemer i en god del stuer..
    vel prøv dipol så er du kvitt plagene til kassehøyttalerene, og sitter igjen med en langt mer realistisk fremføring i tilegg. ;)
     

    KHH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Innlegg
    2.805
    Antall liker
    18
    Continuo skrev:
    Moro å lese at du er fornøyd med Tangent, Kroken! :)
    Jepp, de er bra..
    Men jeg kan ikke skryte så mye av dem, for de kommer ut på brukten mest sannsynlig i løpet av kort tid..
    Blir garantert Klipsch igjen, men ikke med en gang ;D
    (om jeg får gjennomført min drøm nå da ;))
    Thorvald
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Jeg får ta en tur ned i morgen kjell og titte på sakene før de forsvinner
     

    KHH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Innlegg
    2.805
    Antall liker
    18
    the_eye skrev:
    Rotekroken skrev:
    Skal jeg ta for meg grunntonene som spilles av basselementer, så er det kun hornbass som er optimalt, men slavebass som det er i Klipsch Tangent T5000 er jaggu ikke langt unna.!!! ;D

    Du klarer ikke å finne en eneste høyttaler som spiller optimalt i alle vanlige stuer, eller lytterom..
    Selv Klipsch og AG har problemer i en god del stuer..
    vel prøv dipol så er du kvitt plagene til kassehøyttalerene, og sitter igjen med en langt mer realistisk fremføring i tilegg. ;)
    Been there and done that..
    Både bipol og dipol..
    Smaken er som baken, jeg ramler stadig tilbake til Klipsch sine kreasjoner, det er noe der som fenger meg og mine følelser..
    Kan ikke si det samma om dipol og bipol gitt..
    Min erfaring med de, er at de er designet til dedikerte lytterom, selv de som selger dem sliter med å sette de opp slik at de spiller sammen med rommet og får frem musikken..
    Å de har tilgang til fler forskjellige rom som regel og en god del elektronikk og kabler, så jeg kan skjønne at det er en del som sliter med å få de til..
    Så er det andre som bare setter de på plass å det spiller som en drøm :eek:
    Flaks kalles det kanskje.? ;D ;D ;D
    Thorvald
     

    KHH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Innlegg
    2.805
    Antall liker
    18
    65finger skrev:
    Jeg får ta en tur ned i morgen kjell og titte på sakene før de forsvinner
    Det får du nesten gjøre, 65finger..
    Sist gang så snøt jeg deg for hva RF-5 kunne fremføre her :-[
    Mulig vi tar en tur til beautiful sweeden å handler noe ulovlig i morgen, ulovlig i Norge vel å merke, takket være idioter som sitter å skal bestemme hva vi skal brenne løs den 31..
    Kan ringe deg å si hva vi finner på for noe sprell jeg..
    Ha en riktig flott kveld, 65finger..
    Mvh
    Thorvald & Frøya
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Rotekroken skrev:
    65finger skrev:
    Jeg får ta en tur ned i morgen kjell og titte på sakene før de forsvinner
    Mulig vi tar en tur til beautiful sweeden å handler noe ulovlig i morgen, ulovlig i Norge vel å merke.....

    Mvh
    Thorvald & Frøya
    I så fall er ett besøkt obligatorisk :)
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Rotekroken skrev:
    ssm skrev:
    Når Kroken summerer opp over her , ser det ut til at dety finnes lite problemfrie høyttalere av hornprinsipp å oppdrive 8)

    Alt har vel sine problemer , okke som , og det er jo greit det forsåvidt .

    At det hersker ett hav av problemer med hornløsninger syntes jeg blir feil å mene , ja det finnes problemer , men det gjør det på andre typer ht også , hornbass eller ikke !

    Man kan dempe å holde på til krampa tar seg , og det er jo vel å bra , men for de hornløsningene jeg har hørt (inkl mine egene) syntes jeg det er ett ord som gjenspeiler denne ht typen fremfor andre kontroversielle ht.....tilstedeværelse og ekt-het i lyden , enten det er den ene eller andre produsenten....

    kan ikke tenke meg å gå tilbake til vanlige høyttalere...no way!

    Det er bedre å fokusere på musikken og glede seg over tilstedeværelsen , enn å irritere seg om det negative ;D
    Min oppsummering skulle være at det ikke finnes noen snarveier til nirvana, uansett om det er snakk om refleks, lukket eller hønn..
    Grunnen til dette er rom, eller den største grunnen i mine ører..

    Normale høyttalere er som regel sett opp i egne lytterom, med spesiell elektronikk, med de ørene som er utvalgt til det lytterommet og resultatet er at du må kopiere dette for å få et bra resultat..
    Noen få er beregnet på normale stuer, men det må være svært få siden jeg kun har fått ett eneste par til å spille optimalt..
    Og da hadde jeg tilfeldigvis et rom som var nøyaktig samma dim som produsenten :D
    Kopierte også det som var av elektronikk, resultatet ble MEGET BRA.!
    Flyttet alt sammen til her jeg bor i dag, resultatet ble at selv mine anti-audiofile venner lurte på hva i helvete som hadde skjedd, for det spilte langt fra bra :-[

    Når vi snakker om hønn-konstruksjoner så er det mer normalt at de skal plasseres i normale stuer eller beboelsesrom, ergo så blir problemene til rom vesentlig mindre..
    Resultatet blir ikke dårligere av den grunn, i mine ører, heller tvert imot ;)

    Eneste høyttaleren (av bortimot 100 par) som har spilt nærmest optimalt uten at rommet spiller for mye inn, det er Klipsch RF-5 å de savner jeg.!!!!!! :'(
    Nest etter der så kommer RF-3 men de trengte litt hjelp for å spille oppmot optimalt, men jeg tror det var mer å hente der, i et annet rom..
    Dette er fremdeles kassebass det er snakk om, men designet til å stå i normale beboelsesrom..

    Skal jeg ta for meg grunntonene som spilles av basselementer, så er det kun hornbass som er optimalt, men slavebass som det er i Klipsch Tangent T5000 er jaggu ikke langt unna.!!! ;D

    Du klarer ikke å finne en eneste høyttaler som spiller optimalt i alle vanlige stuer, eller lytterom..
    Selv Klipsch og AG har problemer i en god del stuer..
    Noen ganger så er det enkle ting som kan gjøre at det spiller vesentlig bedre i din stue eller lytterom, slik som gutta har forklart med bruk av tape på hønna til Klipsch..
    Å du, Espen, har jo gått til innkjøp av "komfyrer" for å få det til å spille mer optimalt, slikt må vi belage oss på å gjøre for å komme helt i mål..
    Ser du poengene mine, Espen.?
    Mulig jeg forklarte meg litt feil i forrige innspill, men her tror jeg det er enda bedre forklart.?

    Hav av problemer er det ikke snakk om..
    Men folk skal ikke sitte der å tro at Klipsch eller AG er perfekt i alle rom..
    Noen ganger (kanskje mange ganger) så må vi finne på noe sprell for å komma oss i mål, selv med hønn hele veien..
    Det mest optimale jeg har hørt, er normale diskanter uten hønn, mellomtone i hønn og bass i hønn..
    Gleder meg til å høre normal diskant og bass i hønn, på særdeles enkelt og lettdrevent delefilter 8)

    For meg personlig så er det kun bass elementer i hønn som er det optimale..
    Som sagt så er ikke slavebass så ille heller, det banker alt annet som står i lukket og refleks, ja også når vi snakker om transimsjonslinje og paneler av ymse slag, kan ta med åpne baffler også..
    Strengeinstrumenter har en fordel på paneler, men med litt kunstig "krydder" som gjør at mange foretrekker det..
    Men tror at strengeinstrumenter er best på paneler i mine ører..
    Trommer får man kun frem på en skikkelig måte med hornløsninger eller slave som Klipsch holder på med, har hørt andre slaver som ikke er i nærheten av det som Klipsch får til..
    Stemmer låter absolutt best i hornløsninger, fremdeles opplevd med mine ører..

    Det er en grunn til at vi har vandret fra simple kasseløsninger til hønn, Espen ;)
    Det er der den ekte musikken befinner seg.! 8)
    Ja kroken det har du sannelig rett i , og jaggu spiller det på are u nuts nivå med trioden 45 også......på 101 db...livet er herlig.!!

    Espen
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    ssm skrev:
    Ja kroken det har du sannelig rett i , og jaggu spiller det på are u nuts nivå med trioden 45 også......på 101 db...livet er herlig.!!

    Espen
    Syns du 45 trioden låter "greit" har du noe å glede deg til, 2A3 er storebroren vettu ;)

    /jan
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    45 spiller fint her , men har trua på 2a3.......skikkelig også...det blir ikke dårligere med synergieffekten som oppnås med m3 som pre for vindicatoren vil jeg anta...

    håper å ha den her 3. uka i januar....hvis ikke må jeg vel koste på meg en flybillett til sussex og audionote tenker jeg ;)
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    ssm skrev:
    45 spiller fint her , men har trua på 2a3.......skikkelig også...det blir ikke dårligere med synergieffekten som oppnås med m3 som pre for vindicatoren vil jeg anta...
    2A3 er som sagt mere av alt enn 45, nesten iaf ;)
    Skal bli morro.

    ssm skrev:
    håper å ha den her 3. uka i januar....hvis ikke må jeg vel koste på meg en flybillett til sussex og audionote tenker jeg ;)
    Hehe kanskje like greit ;D

    /jan
     

    O.J.B

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.11.2004
    Innlegg
    837
    Antall liker
    2
    Hei alle!

    Jeg har RF-63 på besøk, og fy faen så brutale! Må si jeg liker det jeg hører med tanke på at de trenger mange mange timer.. Er det ikke snakk om ca 1000 timer?

    MEN... Horna, de skriker litt, litt kornete. Jeg regner med dette er noe som går seg til etterhvert eller?
    Er det også vanlig at det ene hornet er LITT mer hissig enn det andre, jeg får stemmene et hårstrå for langt til venstre.

    MVH
    Ole
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Der ser du Borgenvik.......Her blir mr.Quortrups esker skolegutter å regne.... 8)Men ikke noe galt om an-e fine ht det...bare ikke så brutale , som du selv legger til...

    rf-63 ER skyv det.....Dersom du vil ha litt bukt med diskanten , kan ett par lisser fra audioquest gjøre susen(snakker da ikke om dyre kabler,.....men ev noe på rull om ikke annet)

    ellers gjør det enkelt , brett ett stykke tørkepapir , og fest det hengende over kanten og ned slik at det dekker diskanten ......det demper fakisk det værste!!

    Diskanten går seg til med tiden...(årene) :D.....skal du ha fortgang på sakene , kan du jo koble den ene ht i motfase og sette de med elementene mot hverandre , og dra på....hiv dyna over kassene , og ta deg en real tur ut , med cd drevet på repeat...og Yello i skuffen...ehmm under lokket...det bør gjøre susen!...............

    skal du kose deg med endringene må du ta the hard Way.......en 6-700 timer bør de vel ha i allefall....

    KOs deg med flotte ht s i hus....

    Forer du de med 300b pse?.......dette bør gå greit det vel ? eller blir det tungpusta når du spiller skikkelig høyt?...Hørte Rognliens 63/P4 det låt da svært så godt..jeg fikk jo sjokk rett og slett.
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.412
    Antall liker
    1.114
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    Borgenvik skrev:
    Hei alle!

    Jeg har RF-63 på besøk, og fy faen så brutale! Må si jeg liker det jeg hører med tanke på at de trenger mange mange timer.. Er det ikke snakk om ca 1000 timer?

    MEN... Horna, de skriker litt, litt kornete. Jeg regner med dette er noe som går seg til etterhvert eller?
    Er det også vanlig at det ene hornet er LITT mer hissig enn det andre, jeg får stemmene et hårstrå for langt til venstre.

    MVH
    Ole
    Da må du prøve å endre på vinkling av høyttaler, skal nok ikke mye til. ;)
    Du vet Ole, etter 1000 timer: da er du avhengig! 8)
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.412
    Antall liker
    1.114
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    ssm skrev:
    Der ser du Borgenvik.......Her blir mr.Quortrups esker skolegutter å regne.... 8)Men ikke noe galt om an-e fine ht det...bare ikke så brutale , som du selv legger til...

    rf-63 ER skyv det.....Dersom du vil ha litt bukt med diskanten , kan ett par lisser fra audioquest gjøre susen(snakker da ikke om dyre kabler,.....men ev noe på rull om ikke annet)

    ellers gjør det enkelt , brett ett stykke tørkepapir , og fest det hengende over kanten og ned slik at det dekker diskanten ......det demper fakisk det værste!!

    Diskanten går seg til med tiden...(årene) :D.....skal du ha fortgang på sakene , kan du jo koble den ene ht i motfase og sette de med elementene mot hverandre , og dra på....hiv dyna over kassene , og ta deg en real tur ut , med cd drevet på repeat...og Yello i skuffen...ehmm under lokket...det bør gjøre susen!...............

    skal du kose deg med endringene må du ta the hard Way.......en 6-700 timer bør de vel ha i allefall....

    KOs deg med flotte ht s i hus....

    Forer du de med 300b pse?.......dette bør gå greit det vel ? eller blir det tungpusta når du spiller skikkelig høyt?...Hørte Rognliens 63/P4 det låt da svært så godt..jeg fikk jo sjokk rett og slett.
    RF-63 matet av blokkene til Ole blir neppe tungpustet!
     

    O.J.B

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.11.2004
    Innlegg
    837
    Antall liker
    2
    ssm skrev:
    Der ser du Borgenvik.......Her blir mr.Quortrups esker skolegutter å regne.... 8)Men ikke noe galt om an-e fine ht det...bare ikke så brutale , som du selv legger til...

    rf-63 ER skyv det.....Dersom du vil ha litt bukt med diskanten , kan ett par lisser fra audioquest gjøre susen(snakker da ikke om dyre kabler,.....men ev noe på rull om ikke annet)

    ellers gjør det enkelt , brett ett stykke tørkepapir , og fest det hengende over kanten og ned slik at det dekker diskanten ......det demper fakisk det værste!!

    Diskanten går seg til med tiden...(årene) :D.....skal du ha fortgang på sakene , kan du jo koble den ene ht i motfase og sette de med elementene mot hverandre , og dra på....hiv dyna over kassene , og ta deg en real tur ut , med cd drevet på repeat...og Yello i skuffen...ehmm under lokket...det bør gjøre susen!...............

    skal du kose deg med endringene må du ta the hard Way.......en 6-700 timer bør de vel ha i allefall....

    KOs deg med flotte ht s i hus....

    Forer du de med 300b pse?.......dette bør gå greit det vel ? eller blir det tungpusta når du spiller skikkelig høyt?...Hørte Rognliens 63/P4 det låt da svært så godt..jeg fikk jo sjokk rett og slett.
    Nja, skolegutter blir de ikke, men RF63 gjør ting som ikke ANE klarer, og omvendt, så det blir smak og behag. Vanskelig valg uansett, dette må tenkes på..

    BRUTALE er ordet, satt på Transformers i går på fullt volum, og fy faen, for et trøkk, dette er ikke tull, men stolen min rista noe infernalsk! Til film er de konger. Satt også på Apocalyptica DVD, the world burns tour, og dette ble også en stooor opptur, rista bra det og, skikkelig morro.

    På Dire Straits for ekempel ble de NOE tynne i lyden, ANE er noe fyldigere i lyden, men det kommer vel når jeg har spillt høyt med Klipschene en stund tenker jeg..

    Spiller på mine AN Interstage monoblokker 300B 16 watt ja, og de går IKKE tomme, bare å dra på alt du orker og vil!!

    MVH
    Ole
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Jada , jeg har hørt de med p4 somsagt , men i flg Rognlien selv kan det bli tungpustet , selv med slike råskinn av noen blokker , dine inkludert....16watt er jo ikke dødsmye effekt , høyttalerne har jo høy virkningsgrad , men ett delefilter som er mer krevende enn feks 82....det var derfor jeg lurte......

    p4 ene koster jo 124k for settet , så der er nok neppe kirsten sparekniv med på delelista ! ;D

    Jeg vet jo at du har blodtrimma blokker , men det er vel ikke mer krefter å øse på med enn p4 ene okkesom...det var derfor jeg lurte......vi snakker selvsagt på ekstreme volumer her...Når Mr klipsch himself fyrer av p4 ene på rf-63 på det værste , må det ett helt snekkerlag til for å holde sjakk på gulvplanken vet dere... ;D.

    Jeg har aldri følt sånn vibrasjon i noen gulv noe sted som hjemme hos Rognlien , på den demoen der......

    Nå er det jo greit å ha noe hørsel igjen til neste lyttesession også , så forsåvidt spiller det nok mer enn høyt nok (med kontroll)med de blokkene der ja....helt sikkert.

    Mvh ESpen
     

    KHH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Innlegg
    2.805
    Antall liker
    18
    JanR skrev:
    Rotekroken skrev:
    65finger skrev:
    Jeg får ta en tur ned i morgen kjell og titte på sakene før de forsvinner
    Mulig vi tar en tur til beautiful sweeden å handler noe ulovlig i morgen, ulovlig i Norge vel å merke.....

    Mvh
    Thorvald & Frøya
    I så fall er ett besøkt obligatorisk :)
    Prøvde å overtale Frøya til å ta en tur innom for en kaffekopp på vei hjem, men hu ville bare rett hjem..
    Men vi får prøve å få til noe så fort det er litt ledig tid..
    Skulle vært moro å hørt åssen Forte er kontra Tangent, selv om det er forskjellige kabler og elektronikk..
    Så er det jaggu snart nytt år, gutter.!
    Å pinneraketter er jaggu på plass de også ;D
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Rotekroken skrev:
    JanR skrev:
    Rotekroken skrev:
    65finger skrev:
    Jeg får ta en tur ned i morgen kjell og titte på sakene før de forsvinner
    Mulig vi tar en tur til beautiful sweeden å handler noe ulovlig i morgen, ulovlig i Norge vel å merke.....

    Mvh
    Thorvald & Frøya
    I så fall er ett besøkt obligatorisk :)
    Prøvde å overtale Frøya til å ta en tur innom for en kaffekopp på vei hjem, men hu ville bare rett hjem..
    Men vi får prøve å få til noe så fort det er litt ledig tid..
    Skulle vært moro å hørt åssen Forte er kontra Tangent, selv om det er forskjellige kabler og elektronikk..
    Grrrr, synd.
    Koselig med besøk av gamle venner og en kaffe i samme slengen.
    Ahh vel, vi får ha den til gode. Du får hilse madammen og si at vi er ikke farlig :)

    /jan
     

    KHH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Innlegg
    2.805
    Antall liker
    18
    JanR skrev:
    Rotekroken skrev:
    JanR skrev:
    Rotekroken skrev:
    65finger skrev:
    Jeg får ta en tur ned i morgen kjell og titte på sakene før de forsvinner
    Mulig vi tar en tur til beautiful sweeden å handler noe ulovlig i morgen, ulovlig i Norge vel å merke.....

    Mvh
    Thorvald & Frøya
    I så fall er ett besøkt obligatorisk :)
    Prøvde å overtale Frøya til å ta en tur innom for en kaffekopp på vei hjem, men hu ville bare rett hjem..
    Men vi får prøve å få til noe så fort det er litt ledig tid..
    Skulle vært moro å hørt åssen Forte er kontra Tangent, selv om det er forskjellige kabler og elektronikk..
    Grrrr, synd.
    Koselig med besøk av gamle venner og en kaffe i samme slengen.
    Ahh vel, vi får ha den til gode. Du får hilse madammen og si at vi er ikke farlig :)

    /jan
    Har allerede sagt til Frøya at dere er en stor, men utrolig snill familie..
    Men tror du det var til noe nytte da :-[
    Skal nok få lurt henne en vakker dag serru ;)
    Hvis ikke så klarer jeg å kjøre alene også ;D

    Har ikke lagt ut Tangent ennå, tenkte jeg skulle se om jeg klarte å ta vare på de i tillegg til at jeg får nytt å spennende i hus..
    Frøya så rart på de beista når jeg drasset de i hus, så jeg vet at de ikke blir godkjent av henne over lang tid..
    Se om jeg ikke får timet, justert og tilrettelagt for en liten lyttekveld her i løpet av januar mens jeg ennå har dem..
    Mvh
    Thorvald Thåke Rex
     

    KHH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Innlegg
    2.805
    Antall liker
    18
    Når det kommer til høyttalere så bor det en liten DIY dude i meg 8)
    Har lest litt om tape i hytt å gevær her inne, lest om de erfaringene som folket har fått etter et slikt tweak..
    Tentke slik at om jeg sløser med tape så er ikke det verdens undergang, det er jo bare å fjerne om det ikke funker..

    Moddet diskant og mellomtone horn med ductape og Hypafix..
    Var veldig nøye på å få dette like perfekt på begge hønna å at det ble slett og pent..
    Resultatet er det ingen tvil om, det var vellykket.!
    Tok det ene settet først, lyttet etter forskjeller og det levnet ingen som helst tvil om at det var rette veien å gå, eller i det minste at det ble vesentlig forskjellig på høyre og venstre høyttaler..
    Og da mener jeg vesentlig forskjell, dette kan ikke innbilles eller være noe form for placebo eller andre mystifistiske parametre..
    Etter at jeg fikk tatt alle elementer så hørte jeg lett at det ble mye bedre på alle måter, et tweak som selv bestemor ville hørt ;D (forskjell mellom høyre og venstre høyttaler altså)
    Men jeg må nok bruke litt mer av Hypafix på mellomtonene for å komme helt i mål..
    En skikkelig shitjobb, så mye pirk at man må smøre seg med bøtter med tålmodighet, gjerne ta med seg en liten dram mens man holder på, men resultatet viser at gutta her inne vet hva de snakker om.! 8)
    Takk til alle som har bidrat til at det tweaket kom frem i lyset.!

    Mangler bare å bytte internkabling nå, så tror jeg jaggu detta blir bra ;D
    Spørs bare på hva Frøya vil si, om de må ut eller om jeg kan ha de gjemt borti en krok å ta de frem ved anledning ::)
    Mvh
    Thorvald Thåke Rex
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Rotekroken skrev:
    Spørs bare på hva Frøya vil si, om de må ut eller om jeg kan ha de gjemt borti en krok å ta de frem ved anledning ::)
    Mvh
    Thorvald Thåke Rex
    Er du ikke mannen i huset da ???
    Bare å skjære igjennom og forklarer hvor skapet skal stå det ;)

    /jan
     

    KHH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Innlegg
    2.805
    Antall liker
    18
    JanR skrev:
    Rotekroken skrev:
    Spørs bare på hva Frøya vil si, om de må ut eller om jeg kan ha de gjemt borti en krok å ta de frem ved anledning ::)
    Mvh
    Thorvald Thåke Rex
    Er du ikke mannen i huset da ???
    Bare å skjære igjennom og forklarer hvor skapet skal stå det ;)

    /jan
    Jo, jeg er mannen i huset, men ikke sjefen :-[
    Har det nok ikke bedre enn du har det serru ;)

    Sånn mellom oss, så falt hu litt for utseendet til noen hvite høyttalere..
    Skal inn å lytte på de denna uka på masse rørende utstyr, seff er det snakk om 300B som står for magien 8)
    Låter det som forventet så er det ingen tvil, da ønsker jeg å ha hvite høyttalere i stua også ;D
    (men ønsker i tillegg å ha Klipsch i hus, selv om de får en plass i skammekroken)
    Mvh
    Thorvald Thåke Rex
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Rotekroken skrev:
    JanR skrev:
    Rotekroken skrev:
    Spørs bare på hva Frøya vil si, om de må ut eller om jeg kan ha de gjemt borti en krok å ta de frem ved anledning ::)
    Mvh
    Thorvald Thåke Rex
    Er du ikke mannen i huset da ???
    Bare å skjære igjennom og forklarer hvor skapet skal stå det ;)

    /jan
    Jo, jeg er mannen i huset, men ikke sjefen :-[
    Har det nok ikke bedre enn du har det serru ;)

    Mvh
    Thorvald Thåke Rex
    Ikke sant :)
    Putter det meste inn i stua jeg da, utrolig hva en får igjennom serru ::)
    God lyd først, utseende/waf har 3-4-5 prioritet.


    Rotekroken skrev:
    JanR skrev:
    Rotekroken skrev:
    Spørs bare på hva Frøya vil si, om de må ut eller om jeg kan ha de gjemt borti en krok å ta de frem ved anledning ::)
    Mvh
    Thorvald Thåke Rex
    Er du ikke mannen i huset da ???
    Bare å skjære igjennom og forklarer hvor skapet skal stå det ;)

    /jan
    Sånn mellom oss, så falt hu litt for utseendet til noen hvite høyttalere..
    Skal inn å lytte på de denna uka på masse rørende utstyr, seff er det snakk om 300B som står for magien 8)
    Låter det som forventet så er det ingen tvil, da ønsker jeg å ha hvite høyttalere i stua også ;D
    (men ønsker i tillegg å ha Klipsch i hus, selv om de får en plass i skammekroken)
    Mvh
    Thorvald Thåke Rex
    Hvite høytalere, uff. Håper de låter bedre enn de ser ut da ;D
    Bare dere blir enig, det viktigste er å ha lyd/musikk i heimen. Noen kompromiser må man regne med.

    /jan
     

    KHH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Innlegg
    2.805
    Antall liker
    18
    Ønsker alle Klipsch venner et riktig godt nytt år.!
    Måtte det nye året bli minst like bra som det vi legger bak oss hvert øyeblikk ;)


    Mvh
    Thorvald Thåke Rex
     

    Vedlegg

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Ett riktig godt nytt år til alle Klipsch vennene :)

    Måtte 2009 bli minst like bra som det gamle.

    /jan
     

    KHH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Innlegg
    2.805
    Antall liker
    18
    JanR skrev:
    Rotekroken skrev:
    JanR skrev:
    Rotekroken skrev:
    Spørs bare på hva Frøya vil si, om de må ut eller om jeg kan ha de gjemt borti en krok å ta de frem ved anledning ::)
    Mvh
    Thorvald Thåke Rex
    Er du ikke mannen i huset da ???
    Bare å skjære igjennom og forklarer hvor skapet skal stå det ;)

    /jan
    Jo, jeg er mannen i huset, men ikke sjefen :-[
    Har det nok ikke bedre enn du har det serru ;)

    Mvh
    Thorvald Thåke Rex
    Ikke sant :)
    Putter det meste inn i stua jeg da, utrolig hva en får igjennom serru ::)
    God lyd først, utseende/waf har 3-4-5 prioritet.


    Rotekroken skrev:
    JanR skrev:
    Rotekroken skrev:
    Spørs bare på hva Frøya vil si, om de må ut eller om jeg kan ha de gjemt borti en krok å ta de frem ved anledning ::)
    Mvh
    Thorvald Thåke Rex
    Er du ikke mannen i huset da ???
    Bare å skjære igjennom og forklarer hvor skapet skal stå det ;)

    /jan
    Sånn mellom oss, så falt hu litt for utseendet til noen hvite høyttalere..
    Skal inn å lytte på de denna uka på masse rørende utstyr, seff er det snakk om 300B som står for magien 8)
    Låter det som forventet så er det ingen tvil, da ønsker jeg å ha hvite høyttalere i stua også ;D
    (men ønsker i tillegg å ha Klipsch i hus, selv om de får en plass i skammekroken)
    Mvh
    Thorvald Thåke Rex
    Hvite høytalere, uff. Håper de låter bedre enn de ser ut da ;D
    Bare dere blir enig, det viktigste er å ha lyd/musikk i heimen. Noen kompromiser må man regne med.

    /jan
    Hvit kan faktisk være utrolig lekkert, men vi får nå høre i løpet av kort tid..
    Design osv har aldri vært noe jeg har fokusert på, så for meg kunne de vært rosa med grønne prikker ;D
    Det viktigste er å ha best mulig lyd uten kompromisser.! ;)

    Om noe overgår Klipsch så vil vi jo begge få det slik vi ønsker det ;D
    (delvis fjernet ;D)
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Thumper skrev:
    :)
    skjønner nå at jeg har vært heldig med valg av samboer ;)
    Hun syntes at det tok seg bedre ut med Klipschene i stua enn f.eks WLM Diva som jo har hatt en gjesteopptreden der...
    Ta godt vare på hu der :)

    /jan
     

    KHH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Innlegg
    2.805
    Antall liker
    18
    Continuo skrev:
    Hallo! Hvite høyttalere da gitt! ::) ;D ;D
    Nå nå, ikke mobbe fargevalg da.! ;D
    Se bare på hvor lekre de høyttalerene til Valentino er..
    Må si at jeg har blitt litt betatt av den fargen siden jeg så bilder hjemme hos han..
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn