Knitring i TV kanal på Riks TV

Graks

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2004
Innlegg
616
Antall liker
426
Har knitring i kun en TV-kanal på TVen. Det er knitring i høyre lyd kanal på kun den ene kanalen. Alle andre kanaler har normal lyd.
Hva kan dette komme av? Er Riks TV via utendørs antenne. Er samme knitring når jeg spiller lyden via innebygd TV høyttaler og optisk utgang.
 

Terje-A

Æresmedlem
Ble medlem
16.05.2013
Innlegg
13.495
Antall liker
9.222
Sted
Østfold
Torget vurderinger
19
Er sannsynligvis støy på en bestemt frekvens i ditt nærområde.
 

Aurora

Æresmedlem
Ble medlem
04.06.2004
Innlegg
14.794
Antall liker
11.189
Sted
Ytterst i havgapet...
Rikst-TV sendes som et digitalt pakket multiplex med samtlige tilgjengelige kanaler i formatet, -også de man ikke abonnerer på. Lokal radiostøy kan ikke påvirke en enkelt kanal, så det er nok feil i kildematingen for den kanalen...
 

Terje-A

Æresmedlem
Ble medlem
16.05.2013
Innlegg
13.495
Antall liker
9.222
Sted
Østfold
Torget vurderinger
19
Rikst-TV sendes som et digitalt pakket multiplex med samtlige tilgjengelige kanaler i formatet, -også de man ikke abonnerer på. Lokal radiostøy kan ikke påvirke en enkelt kanal, så det er nok feil i kildematingen for den kanalen...
Betyr det at hvis man har pixleringer på en enkelt kanal så skyldes det utelukkende feil i kildematingen ?
 

Aurora

Æresmedlem
Ble medlem
04.06.2004
Innlegg
14.794
Antall liker
11.189
Sted
Ytterst i havgapet...
Jeg vil neste tro det.... feil i en enkelt kanal kan nesten ikke skyldes annet enn feil i kildematerialet eller utstyret som står for "pakkingen" av signalet. Jeg leita forresten etter en beskrivelse av formatet for Riks-TV, men fant ingenting....
 

Terje-A

Æresmedlem
Ble medlem
16.05.2013
Innlegg
13.495
Antall liker
9.222
Sted
Østfold
Torget vurderinger
19
Jeg vil neste tro det.... feil i en enkelt kanal kan nesten ikke skyldes annet enn feil i kildematerialet eller utstyret som står for "pakkingen" av signalet. Jeg leita forresten etter en beskrivelse av formatet for Riks-TV, men fant ingenting....
Men hvis det er feil hos riks-tv så burde alle abonnenter oppleve det samme? Det skjer vel i sjelden grad. Vi hadde riks-tv på campingen og hadde litt svake signaler, konsekvensen av dette var at enkelte kanaler var helt ok, mens andre ikke var det...
 

Laban MK3

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.03.2016
Innlegg
2.903
Antall liker
1.495
Sted
Plankebyen
Torget vurderinger
2
Jeg vil neste tro det.... feil i en enkelt kanal kan nesten ikke skyldes annet enn feil i kildematerialet eller utstyret som står for "pakkingen" av signalet. Jeg leita forresten etter en beskrivelse av formatet for Riks-TV, men fant ingenting....
Driftet av Norkring format Mpeg-4 gjetter me på :)
 
Topp Bunn