Knitring på digital ut, Samsung nettbrett

Godalive

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.02.2007
Innlegg
569
Antall liker
335
Torget vurderinger
0
Har brukt samsung nettbrett (TAB S) og Sony telefon med micro USB til min NAD 1050 uten problemer (Tidal, Netflix, Youtube etc). Mitt nye nettbrett (Samsung Tab S5e) med USB C sliter imidlertid med lyden, da det oppstår irriterende knitring i lyden fra DAC`en uansett hvilken app jeg bruker. Når det ikke er lyd ut, mellom sanger eller i pause) stopper også knitringen. Har også byttet telefon, og her fungerer USB C utgangen knirkefritt til DAC`en. USB-kabelen er fra Kimber, og overgangen fra USB C til A er AudioQuest Dragontail. Siden dette fungerer godt på telefonen antar jeg det er en lur instilling på nettbrettet jeg ikke finner? Noen som har vært borti dette?
 

Polka

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2003
Innlegg
5.478
Antall liker
3.617
Torget vurderinger
96
Jeg ville uansett prøvd datakabler fra en produsent som spesialiserer seg på det, og ikke fra firmaer som lager kabler for audio.
 

Godalive

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.02.2007
Innlegg
569
Antall liker
335
Torget vurderinger
0
Sikkert ikke dumt, det! Har du noe forslag? Må jo støtte OTG, også...
 

Polka

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2003
Innlegg
5.478
Antall liker
3.617
Torget vurderinger
96
Au... nei aner ikke. Jeg leste usb og tenkte data transfer. Er grønn på nettbrett og smarttelefoner til musikkavspilling. Men disse kablene må da kunne skaffes overalt der datautstyr og tilbehør selges? Sikkert liten sjanse for at det er kabelen men verdt et forsøk om du ikke finner annen løsning.
 

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Innlegg
4.696
Antall liker
518
Torget vurderinger
1
otg er ikke noe hokus-pokus. Tviler på det er noe galt med de eksisterende kablene.
 

Godalive

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.02.2007
Innlegg
569
Antall liker
335
Torget vurderinger
0
Lurer på om jeg kan ha funnet ut av det. Fikk låne en usb-hub, og med denne er problemet borte. Kan det være at usb-c porten på nettbrettet har en nyere usb standard (3.1 el. 3.2) og at det ikke kreves otg for å frakte digital lyd? Kan virke slik, i hvert fall...
 
Topp Bunn