Knosti Disco Antistat Record Cleaning Kit

palmaris

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.11.2002
Antall liker
1.435
Torget vurderinger
1
Nokon som har prøvd denne? Tenkte det kunne vori greit å reinsa platene litt.

habicht

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.04.2005
Antall liker
3.625
Sted
Oslo
Torget vurderinger
7
Hei

Har brukt den en del og syns den gjör en bra jobb ikke minst i forhold til kostnad.
Fikk positiv omtale i hfi news for par aar siden. Har testen ett eller annet sted.
Har vært diskutert her en del tidligere tror jeg. Noen mener orginal vesken ikke er god nokk.

Skal pröve med to slike en med renseveske og en med distilert vann til skylling, noen mener det forbedrer
resultatet betraktlig.
Litt klönete aa snu men jeg bruker batteri drill etter modifisering av aksen.

Hilsen Habict

Lille_Adam

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2007
Antall liker
14
Til tross for prisen (det er billig, så selvsagt kan det ikke være bra....) funker denne faktisk overveldende bra. Jeg kjøpte et sett for en tid tilbake og flere plater jeg hadde satt til side som "beyond salvation" ble ikke bare hørbare, men nærmest støyfrie. Platene blir også helt antistatiske, men hvor lenge det varer kan jeg ikke si - enda. Er på vei til å bestille sett nr. 2 straks + ekstra rensevæske.

Hvis du ikke har lyst eller anledning til å legge 5-6 tusen på bordet for en "ordentlig" vaskemaskin, så kan jeg ikke skjønne annet enn at dette er et glimrende alternativ. Sjøl har jeg sikla på en VPI el.l. lenge, men har slått det helt fra meg nå.

palmaris

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.11.2002
Antall liker
1.435
Torget vurderinger
1
Kanskje eg skulle kjøpt meg ein slik sak. Kor mykje må ein forresten opp i for å få ei kurant vacuummaskin i staden for?

habicht

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.04.2005
Antall liker
3.625
Sted
Oslo
Torget vurderinger
7
Big Dipper har okki nokki til 3495
Den har vel faatt god omtale og er en av de billigste.
Slike slutter vel siden rundt 20K.
Finnes flere traader her og paa alternativ audio paa temaen.

Hilsen
Habicht

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.474
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Dei aller beste maskinene har ein eigen arm med "støvsugar" som går gjennom rillene, helst i motsett retning av avspeling (Keith Monk-maskina er betre enn dei andre eg har prøvd. Elles er det ei slik på www.plsn.no) Desse er dyre.
Elles har vi dei andre, der heile platesida tømest av ein støvsugar med sugespalte som dekkjer heile. Her er skilnaden stort sett kor lettvint jobben kan gjerast (nokre har motor, andre er manuelle, og nokre kan ta begge platesider samstundes. Og litt anna skilnad på betjeningskomfort). Etter mitt syn er det viktigare kva vakuumeffekt dei har. Men sterke motorar bråkar fælt. Det er ulik storleik på dei.
Nitty Gritty (importert av www.mono.no) er relativt billege og greie
Okki Nokki (frå bigdipper) er nok mest for pengane. Veldig enkel, men fungerer heilt fint, spesielt fordi tallerkenen kan gå i begge retningar. Nokre har nemnt for meg at det kan vere vanskeleg med reservedelar, men under mi utprøving var det ingen problem.
VPI har tre-fire maskiner som er svært gode. Importerast av TAAimport/Lyric Hi Fi og Audioart. Den dyraste skal ha beste vakuum på marknaden (bortsett frå dei med arm, då), og i tillegg vere ganske stille, utruleg nok. Eg har ikkje prøvd desse særleg mykje (fått 16.5 demonstrert eit par gongar)

Topp Bunn