Koble forsterker til tuner/Tv

Heidundrande

Medlem
Ble medlem
05.06.2015
Antall liker
0
Hei

Jeg har kjøpt en stereopakke med Harman Kardon HK3770 forsterker. Jeg vil gjerne også koble denne opp mot enten tv eller tunerboksen fra altibox direkte.

Hvilke enhet er det best å koble den til for å få best mulig lyd, og hvilke kabel trenger jeg (i budsjett klassen) ?
Jeg er totalt grønn når det kommer til kabler, men forstår det slik at jeg skal bruke en coax kabel ?? Kan noen være behjelpelig med å sende en link til hvor jeg får kjøpt dette i butikk og hvordan de ser ut, evt om det er andre kabler som skal brukes ?

På forhånd takk

anjan1966

Medlem
Ble medlem
29.11.2014
Antall liker
8
Sted
Oslo
Koble en optisk kabel direkte fra HK til tuner eller bruk hdmi fra box til tv og så optisk fra tv til tuner .

BritFi

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.11.2012
Antall liker
2.217
Sted
Tilbake i Oslo, igjen.
Torget vurderinger
3
Hei,

hvis betegnelsen på din H/K er riktig, så er vel dette en eldre modell, uten noen digitale coax/optisk innganger.?

Da må du bruke vanlig 2-kanals analog lydkabel, RCA. Dette får du kjøpt overalt, i alle kvaliteter og lengder. Du kan kople direkte fra din Altibox, om denne har slike lydutganger. Kople da til AUX in bak på din H/K. Pass på fargene, rød mot rød/hvit mot hvit.
Om du har en TV med analog utganger, så kan du for enklere bruk av volum justering med fordel kople din H/K mot denne istedenfor. Da setter du ved bruk bare volumet på din H/K på passende volum, og bruker Altibox fjernkontroll til videre lydjustering og kanalbytte.

image.jpg

Topp Bunn