Koble platespiller (riaa) til to systemer.

Musikkmannen

Helårsstemmer
Ble medlem
11.11.2006
Antall liker
25.989
Sted
I kjelleren
Torget vurderinger
2
Hei jeg tenkte å koble utgangen fra riaa til to forskjellige anlegg, kan jeg bruke en switch eller vil den forringe kvaliteten på lyden?
Screenshot_20210524_080202.jpg

Jeg fant ikke tråd om dette, hvis det finnes kan denne slettes.

Balle Clorin

Æresmedlem
Ble medlem
19.06.2012
Antall liker
11.495
Torget vurderinger
2
det går sikkert helt fint, men jeg ville ikke gjort det med strømmen på, kan gi et stygt klikk

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Antall liker
4.356
Torget vurderinger
1
HoJ: Det der ville jeg droppa først som sist. For det første degraderer den veksleren lyden fra Exposure noe så forj… Dessuten er halve moroa å spesialisere systemet til oppgave. Sett heller inn en billigere RIAA i bianlegget, du.. Det er ikke verdt å risikere Exposure eller resten av hovedsettet ditt for.

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
30.111
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
S

Syncrolux

Gjest
Prøv, så finner du jo ut av det! Kan ikke skjønne annet enn at det skulle funke helt brillefint....

Så lenge du bruker den etter RIAAen så bør ikke støy eller clicks være noe problem heller.

HasseBasse

OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
Ble medlem
29.10.2016
Antall liker
27.707
Sted
Hjortshøj, Danmark.
Torget vurderinger
2
Ja, det var i hvert fald et svar, som var temmelig fjernt fra virkeligheten 😁
Prøv og check ut, det som Valentino skriver. Hvis den ikke benyttede indgangen ikke belaster, kan du nøyes med en Y-splitter på
hver kanal. Om du føler, at du får en degradering i dynamikk og perspektiv, da bruk en 1 til 2 eller 1 til 3 signalsplitter.
Du kan bruke disse "omvendt" = ut-terminalerne settes til din riaa, og inn-terminalerne går til hver sin forsterker.

https://www.avxperten.dk/phono-switch/analog-lydswitch-rca-2-ind-1-out-nedis.asp

Sist redigert:

Musikkmannen

Helårsstemmer
Ble medlem
11.11.2006
Antall liker
25.989
Sted
I kjelleren
Torget vurderinger
2

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
30.111
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Lovende. 50 Ohm utgangsimpedans. Inngangsimpedansene på de to linjeinngangene, har du data på de?

Sist redigert:

JMM

Slava Ukraini!
Ble medlem
27.11.2016
Antall liker
11.033
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
4
Oi, her var det forskjellige svar...

Jeg bruker i alle fall en switch for å koble to forsterkere på ett par høyttalere, helt uten degradering som er hørbar for meg. Denne som sikkert vil passe for deg.

Sist redigert:

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Antall liker
4.356
Torget vurderinger
1
Jeg hadde kondonert det eksperimentet hvis det gjaldt å otvide antall linjeinnganget med en Input Extender på et billigere anlegg, som Denons DMs. Men dette er vel for risikabelt..Vel, du har blitt advart, HoJ😎 Skjer det noe der, så ryker garantien på en helt ny RIAA..

The Gunner

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2010
Antall liker
19.203
Sted
Oslo
Torget vurderinger
7
Jeg bruker i alle fall en switch for å koble to forsterkere på ett par høyttalere, helt uten degradering som er hørbar for meg. Denne som sikkert vil passe for deg.
Off topic, men hvilken switch bruker du? Kan tenke meg en slik for å koble til mine ss- og rørforsterker til samme ht-par.

Musikkmannen

Helårsstemmer
Ble medlem
11.11.2006
Antall liker
25.989
Sted
I kjelleren
Torget vurderinger
2
Da må løsningen å bytte kabler hver gang jeg bytter anlegg (ikke problem). Da kjøper jeg meg en liter rca-forlenger (slik at jeg ikke sliter ut utgangen på riaa). Eneste "problemet" er at det ene strekket med rca-kabel blir nesten fem meter lang. Kan det by på noen problemer?

Topp Bunn