Komponentliste til Tandberg TR 2075

indianeren

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.05.2012
Innlegg
112
Antall liker
24
Sted
Melbu
Hei!
Jeg har omsider kjøpt meg en Tandberg TR 2075 til mine Tandberg studio monitorer. På grunn av at venstre kanal fader ut etter ei lita stund har jeg bestemt meg for å recappe den. Dette er en grei jobb som jeg har gjort på mange andre apparater. Jeg har skjemaet som heldigvis fortsatt liger på Njord Noatuns base, men jeg kan ikke finne en komponentliste der. Dersom noen har så ville jeg satt stor pris på at den ble delt her. Jeg tenker spesielt på elektrolyttene. Det vil lette arbeidet når jeg skal bestille, da slipper jeg å lodde ut alle lyttene for å være sikker på at jeg bestiller med riktig spenning og kapasistans.
Ola S.
 

geirendre

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.12.2017
Innlegg
597
Antall liker
696
Sted
Bodø
Recapp er nok på sin plass, den er tross alt drøye 40 år gammel.
Det er primært 4.7uF og 10uF kondensatorer i signalveien på disse.
Men at det er årsaken til at lyden fader ut ville jeg ikke vært så skråsikker på.
Ikke før jeg hadde utelukket brytere (spesielt de STEREO, MONO-L, MONO-R, MONO L+R ,men også de andre bryterne),
volum og balansekontrollene, loddinger og høyttalerrele.

Men det er nå ikke noe enten eller, vil du ha frem den gode lyden i denne så bør du både recappe, rense alt av brytere potmeter og kontakter,
samt lodde over alle loddepunkter på alle kretskort. Litt tidkrevende jobb, men så sitter du igjen med en receiver som leverer minst like bra som da den var ny, og vil gjøre det i lang tid :)
 
Topp Bunn