Konemors musikk og tanker

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.424
    Antall liker
    12.958
    Dette skjedde med kjellerstua

    Vis vedlegget 498543

    Her i huset har vi 3 stereoanlegg se Laban MK3.
    Her trengs det mer Solid Tech.
    Aldeles ikke uenig i det utsagnet Bjørn, men det trengs vel først kapital!?
    Men vist du har noe og avse til en billig penge, så er det bare å ta kontakt.
    Nå er det Boltz CD-hyller som er prioritert, så jeg får pakket opp alle mine digitale ølbrikker slik at de er lett tilgjengelig.
    Deretter står en JAS vinylvasker på ønskelista, et Solid Tech Solo 5 rack, ekstern strømforsyning til Dr.Feickert osv.osv.
    Jeg er på konstant utkikk etter et brukt ST S5 rack til av samme tilsnitt.
     
    Sist redigert:

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.321
    Antall liker
    8.369
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Ser Micro seiki har blitt tatt ut.
    En meget god snurrer, skal den ikke inn igjen?
    Mikro Seiki BL-51 på bildet er min, og langtidsplanen er vel egentlig at den skal opp i stua og spelle sammen med Klipsch Forte 2.
    Men hvem vet når det lommer mer Solid Tech rack deler :rolleyes:
    Jeg vil tro Dr.Feickert Firebird greit klarer jobben alene der nede.
    Jan hadde en slik han også?
    Lagde jo et fint lodd til han i syrefast for mange år siden.
    Har jo lik spiller selv.
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.424
    Antall liker
    12.958
    Det er jo fint plass til KHorn i hjørnene bak, og Svampen får alltids plass. :)
    Tro meg, tanken er tenkt og man har målt og regnet på det hele.
    Horna kan fint stå der, men rørkomponentene i tillegg til det som står oppe nå tar simpelthen for mye plass fordi det må stå i EN bestemt konfigurasjon pga den tilvirkede kabelsalaten mellom Svampen og bassampen.
    Det også flere praktiske ting som må løses som korte kabelstrekk, røranlegget er bygget opp omkring single ended RCA, mens mitt transistoranlegg kjøres fullbalansert med XLR. Så er det for lite stikkontakter, slik at kun ETT anlegg kan stå oppkoblet ad gangen.
    Det å rigge opp begge anleggene oppe gir også en enorm utfordring mtp kabelsalat som i hornanlegget består av en salig blanding av skjermede og uskjermede kabler. Eksemepelvis er høyttalerkablene til K-horna uskjermet "solid core" a la Reidar Solhaugs grøftekabel.
    Stivt som ville hælvete, og koblet rett i terminalene. Dette er digre antenner som gir opphav til svært mye brum.
    Mitt anlegg med elektrostater er dønn knyst, selv på ræva 10A kurs.

    Så skal jeg unnlate å begynne og dosere om lydgjengivelse, forskjeller og preferanser.
     
    Sist redigert:

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Horna kunne jo settes tilbake til original stand og passiv drift også, og drives av samme forsterker som quad-ene. :)
     

    McLaren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    1.911
    Antall liker
    273
    Torget vurderinger
    11
    Tror Power er mer Quad mann enn Klipsch så tror nok at han foretrekker 2905 i kjellerstuen;-)
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.910
    Antall liker
    8.202
    Torget vurderinger
    1
    Dette skjedde med kjellerstua

    Vis vedlegget 498543

    Her i huset har vi 3 stereoanlegg se Laban MK3.
    Her trengs det mer Solid Tech.
    Aldeles ikke uenig i det utsagnet Bjørn, men det trengs vel først kapital!?
    Men vist du har noe og avse til en billig penge, så er det bare å ta kontakt.
    Nå er det Boltz CD-hyller som er prioritert, så jeg får pakket opp alle mine digitale ølbrikker slik at de er lett tilgjengelig.
    Deretter står en JAS vinylvasker på ønskelista, et Solid Tech Solo 5 rack, ekstern strømforsyning til Dr.Feickert osv.osv.
    Jeg er på konstant utkikk etter et brukt ST S5 rack til av samme tilsnitt.
    Hehe, nei jeg har toppen noen bein til overs, og driver selv å utvider for tida, etter at vi kom til enighet her i heimen om veien videre. Men ja, hyllene fra Solid Tech er dyre.
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.424
    Antall liker
    12.958
    Tror Power er mer Quad mann enn Klipsch så tror nok at han foretrekker 2905 i kjellerstuen;-)
    Mulig, men Konemor er jo fremdeles en rocker! ;)
    Og du kan UMULIG ha hørt hvordan et par gode elektrostater gjengir rock ;)
    Klipsch horna koblet tilbake til orginal stand, og passiv drift. Jaha, hva tror du 250 ekte DP watt vil gjøre med dem?
    For ikke å snakke om hva dette vil gjøre med hørselen vår.
    Den er da dårlig nok som den er.

    Og nei, her i huset er det nok jeg som er rocker`n eller var det progmetall hue :rolleyes:
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Bare et forslag. :)

    Joda, det har jeg hørt. Har boltret meg med egen musikk på Rubyreds 2912. Med og uten sub. Det har sine fordeler. Fantastisk holografi og oppløsning, men jeg foretrekker råskapen og smekket fra KHorn, og for den del mine egne RF-63. Smak og behag, mange veier til Rom, etc. :)

    250 DP-watt får du nok ikke brukt opp på Klipschorn, men å bruke forsterkeren på dem vil nok fungere finfint likevel hvis det er ønskelig. Man har jo volumkontroll.

    Prog, ja. Jeg donerte noen Yes-skiver til bunkersen i sin tid. Kanskje du finner dem og kan få glede av dem. :)
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.424
    Antall liker
    12.958
    Bare et forslag. :)

    Joda, det har jeg hørt. Har boltret meg med egen musikk på Rubyreds 2912. Med og uten sub. Det har sine fordeler. Fantastisk holografi og oppløsning, men jeg foretrekker råskapen og smekket fra KHorn, og for den del mine egne RF-63. Smak og behag, mange veier til Rom, etc. :)

    250 DP-watt får du nok ikke brukt opp på Klipschorn, men å bruke forsterkeren på dem vil nok fungere finfint likevel hvis det er ønskelig. Man har jo volumkontroll.

    Prog, ja. Jeg donerte noen Yes-skiver til bunkersen i sin tid. Kanskje du finner dem og kan få glede av dem. :)
    Det spiller berre lekkert nede hos Rubyred på hans 2905.
    De fleste høyttalere kommer med pluss og minus, om man ikke er godt over gjennomsnittet bemidlet.
    Selv finner jeg K-Horn å være noe øretrettende over tid, når det meste av musikk tilstrebes å lyde "live".
    Hvilket iht til mang en innspilling ikke er korrekt. Meg om det!

    Volumkontroller har vi opp til flere av, og det ville nok blitt djevelsk høyt ved å koble på DPen på horna.
    Det som hadde vært interessant var å ha DPen på bassdelen og Svampen på toppene, samt full omkabling :rolleyes:
    Jeg hørte hva Audio Research Galileo integrert på 2x75 w med KT120 rør gjorde på K-Horna under Horten messa for et par år siden.
    Du verden for en match. Det er makt og skyv i de horna.
    Men nå skal jeg kna eget anlegg godt på plass først før eventuelle rulleringer.

    Aha, YES skiver i samlinga til Jan :cool:
    Her må det dykkes en ny runde i bunkene.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Javisst. Flotte førsteutgaver med gate- og trifoldcover med typisk Yes-artwork. :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn