Konspirasjonsteori elskeren..

Ivar_Loekken

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.12.2006
Innlegg
2.486
Antall liker
2
Har du "bare" gjengitt her?

At disse ravgale tullingene ikke tvangsinnlegges er et mysterium.
Hvor mange ganger er ikke en tilsvarende slengbemerkning kommet om hvem som helst annen her på forumet? Har du aldri kommet med flåseri? En merkelig tråd, at den skulle bli prektighetens og selvhøytidlighetens arena hadde jeg ikke sett for meg.
 

lomt

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.12.2005
Innlegg
1.474
Antall liker
3
Sted
Stavanger
Hvor mange ganger er ikke en tilsvarende slengbemerkning kommet om hvem som helst annen her på forumet? Har du aldri kommet med flåseri? En merkelig tråd, at den skulle bli prektighetens og selvhøytidlighetens arena hadde jeg ikke sett for meg.
Konspirasjonsteorier finnes i mange former og farger
;) :D :D
 
P

Parelius

Gjest
Har du "bare" gjengitt her?
At disse ravgale tullingene ikke tvangsinnlegges er et mysterium.
Et av mine mest brukte uttrykk når jeg er på HFS...

I tillegg er det jo en utilgivelig generalisering ute og går. Honkey, få stoppet dette!
 

jetman

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2005
Innlegg
873
Antall liker
0
Hvor mange ganger er ikke en tilsvarende slengbemerkning kommet om hvem som helst annen her på forumet? Har du aldri kommet med flåseri?
Selvfølgelig. Kanskje tilogmed ofte. Men jeg søker å inneha en porsjon ydmykhet og evne til å innse hvorvidt jeg tråkker over grenser.
 

jetman

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2005
Innlegg
873
Antall liker
0
Et av mine mest brukte uttrykk når jeg er på HFS...

Hvis du med dette mener at enkelte i denne tråden ikke har hatt en harselerende tone i sin omtale av en åpenbart syk person, leser vi norsk på vidt forskjellige måter.
 

jetman

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2005
Innlegg
873
Antall liker
0
Strengt tatt burde Høvdingen slette hele tråden. Den er way way off hva som er av offentlig interesse.
 
P

Parelius

Gjest
Hvis du med dette mener at enkelte i denne tråden ikke har hatt en harselerende tone i sin omtale av en åpenbart syk person, leser vi norsk på vidt forskjellige måter.
Jeg kan litt norsk. Problemet ligger i at en nå plutselig gjør statusen til slike utsagn til noe helt annet, enn hva vi ellers bruker å legge i det. Det er plutselig skapt en kontekst hvor det samme ikke lengre blir det samme. Jeg er ikke sikker på at jeg følger deg i skifte av kontekst.
 
P

Parelius

Gjest
Strengt tatt burde Høvdingen slette hele tråden. Den er way way off hva som er av offentlig interesse.
Slettes ikke. Dette angår grenseoppganger som er av største interesse.

Du har kanskje fått med deg at dette nå er blitt en metadiskusjon, og som sådan har endret karakter.
 

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Innlegg
1.991
Antall liker
0
Hvor mange ganger er ikke en tilsvarende slengbemerkning kommet om hvem som helst annen her på forumet? Har du aldri kommet med flåseri? En merkelig tråd, at den skulle bli prektighetens og selvhøytidlighetens arena hadde jeg ikke sett for meg.
Prøv å titte utenfor rekkevidden av skotuppene dine, Løkken. Flåseri er en ting vi alle råker ut for som giver eller mottaker nå og da, og det tar vi i oss når vi blir bedt om det. Her så jeg tydelige trekk av kalkulert mobbing i et tilfelle vi ikke vet om er rasjonelt eller ei. Det er IKKE prektighet som ligger bak når noen sier fra om det som fremstår som mobbing, Ivar Løkken, det poenget er faktisk jævelig viktig å få med seg. Jeg begår overtramp og feil til stadighet selv, og jeg ber om at det sies klart i fra om mine utgytelser her eller andre steder får form av mobbing.
Det er en jævla plikt å si fra. Heller en gang for mye enn en gang for lite.

Honkey
 

lomt

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.12.2005
Innlegg
1.474
Antall liker
3
Sted
Stavanger
Strengt tatt burde Høvdingen slette hele tråden.
Absolutt ikke, denne tråden er helt super den, og burde mane til ettertanke for noen og enhver.

Den kan kanskje endog være lærerik for unge oppadstormende som ikke har erfaringer og meninger om debatterte tema.
Verden er ikke svart/hvit, det er variasjonen og mangfoldet av innleggene som gir oss dypere forståelse av både teoriene og menneskene som poster
 

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Innlegg
1.991
Antall liker
0
Jeg kan litt norsk. Problemet ligger i at en nå plutselig gjør statusen til slike utsagn til noe helt annet, enn hva vi ellers bruker å legge i det. Det er plutselig skapt en kontekst hvor det samme ikke lengre blir det samme. Jeg er ikke sikker på at jeg følger deg i skifte av kontekst.
Slike ting er glidende, selvsagt. Sånn er det også i livet utenom cyberspace. NÅR går det over fra å være vennskapelig knuffing til å bli trakassering og vold? Når går det fra å være kameratslig erting til å bli plaging og mobbing? I grunn er det bare "offeret" som VET. Vi som står rundt kan bare ta det på intuisjon og små tegn. O gdet er bedre som nevnt å si fra litt før heller enn litt etter. Å være føre var er sjeldent skadelig. At noen prøver å gjøre det til et spøsrmål om prektighet oppleves litt trist, sett fra mitt ståsted.

Honkey
 

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Innlegg
1.991
Antall liker
0
Skal vi mentalundersøke alle de som har skrudde meninger på nettet, før vi forholder oss til deres skriblerier. Og som Mr. Løkken poengterer, det er jo ikke annet enn offentlig tilgjengelige saker, som det er lenket til. Ellers har vel ikke Mr. Løkken sagt så mye annet. Når en i tillegg ser Mr. Løkken omtalt på den måten han er av mannen, ja da kan en jo spørre, om det ikke er Mr. Løkken som er mobbeofferet her. Hva vet mannen om Mr. Løkkens inntrykksømhet?

Det at identiteten til mannen er gitt, forandrer ikke på noe, slik jeg ser det. Det å opptre bak anonyme nick er ikke noe som skal beskytte deg på en slik måte at du kan tillate deg hva som helst. For meg er det å identifisere seg med nick og navn det samme. Hadde det vært noe forskjell om mannen hadde opptredd under sitt offisiell navn? Eller for å snu på flisa; om han bare var omtalt under sitt nick, hadde du da reagert på samme måte?

Ellers er jeg jo ikke helt uenig med deg, men altså ikke i denne konkrete saken. (Mulig du kan overbevise meg om noe annet, ser ikke bort fra det.)
Det er fortsatt mulig å argumentere på sak! Blir det hele for skrudd og virkelighetsfjernt går ikke det lengre an, og man bør da, av f.eks. personvernhensyn la saken ligge. Det er ikke verre. Undertegnede har selv blitt titulert "påvirkningsagent" i forbindelse med en slik debatt. Når det ikke lengre finnes saklig grunn for debatt er saken død, ganske enkelt.

Honkey
 

jetman

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2005
Innlegg
873
Antall liker
0
Jeg kan litt norsk. Problemet ligger i at en nå plutselig gjør statusen til slike utsagn til noe helt annet, enn hva vi ellers bruker å legge i det. Det er plutselig skapt en kontekst hvor det samme ikke lengre blir det samme. Jeg er ikke sikker på at jeg følger deg i skifte av kontekst.
Jeg forstår veldig godt hvis du ikke følger meg i skifte av kontekst, da en sånn forskyvning faktisk ikke har funnet sted. For meg er det rimelig klart at Løkkens formål med den påståtte "sitering av offentlig tilgjengelig informasjon" utelukkende har vært å latterliggjøre en spesifik person, uten take på at denne personen sannsynligvis trenger en slags beskyttelse mot seg selv. I min bok er dette rått og kynisk spill fra løkken sin side, og det er strengt tatt den eneste "konteksten" jeg ser her.
 

Portal

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.10.2006
Innlegg
556
Antall liker
0
I min bok er dette rått og kynisk spill fra løkken sin side, og det er strengt tatt den eneste "konteksten" jeg ser her.
*Kremt* og så skal ikke jeg få noe credit? Urettferdig :mad:
 

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Innlegg
1.991
Antall liker
0
*Kremt* og så skal ikke jeg få noe credit? Urettferdig :mad:
Er bare det at jeg er litt usikker på deg, Portal... Den avataren ser åpenbart ut som noe fra en fremmed planet. Og det kommer noen sånne røde stråler ut fra den. Nei, dette er jeg absolutt ikke sikker på om jeg tør. Jeg følger med deg, Portal, husk det... Hmmm.. Dette er ikke bra. Hvor fører den portalen hen... beam me up, liksom... Nei dette liker jeg ikke!

Honkey
 

Ivar_Loekken

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.12.2006
Innlegg
2.486
Antall liker
2
Her så jeg tydelige trekk av kalkulert mobbing i et tilfelle vi ikke vet om er rasjonelt eller ei. Det er IKKE prektighet som ligger bak når noen sier fra om det som fremstår som mobbing, det poenget er faktisk jævelig viktig å få med seg.
Pft, kutt ut det selvrettferdige gnålet. Når man går ut på et nettforum med så høy fane og så kraftige påstander, er det bare å forvente at det plukkes fra hverandre. I dette tilfellet er innleggene så outrerte at det umulig kan tas seriøst, de latterliggjør seg selv. Men i mange tilfeller er det engang slik at mange unge og naive folk biter på hysteriet, som "einis" her er et eksempel på. Å klargjøre ovenfor disse hvor skrullete mange av konspirasjonsteoristene faktisk er, har de bare godt av.

JI min bok er dette rått og kynisk spill fra løkken sin side, og det er strengt tatt den eneste "konteksten" jeg ser her.
"Spill"...det fyren skriver er hysterisk, det er de som tar ham seriøst som har et problem. "Kynisk spill" er å blande seg inn i fremmede debatter og fremme luftige spekulasjoner om andres intensjoner, bare for å score et billig poeng mot én man ikke tåler tryet til. Slik som du gjør her. Imidlertid er din injurierende kraft lik null, så du kan spare deg for bryet.
 

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Innlegg
1.991
Antall liker
0
Pft, kutt ut det selvrettferdige gnålet. Når man går ut på et nettforum med så høy fane og så kraftige påstander, er det bare å forvente at det plukkes fra hverandre. I dette tilfellet er innleggene så outrerte at det umulig kan tas seriøst, de latterliggjør seg selv. Men i mange tilfeller er det engang slik at mange unge og naive folk biter på hysteriet, som "einis" her er et eksempel på. Å klargjøre ovenfor disse hvor skrullete mange av konspirasjonsteoristene faktisk er, har de bare godt av.


"Spill"...det fyren skriver er hysterisk, det er de som tar ham seriøst som har et problem. "Kynisk spill" er å blande seg inn i fremmede debatter og fremme luftige spekulasjoner om andres intensjoner, bare for å score et billig poeng mot én man ikke tåler tryet til. Slik som du gjør her. Imidlertid er din injurierende kraft lik null, så du kan spare deg for bryet.

Dette er vi da enige om, Løkken. Det punktet vi skiller lag er på hvordan best forholde seg til mennesker som mister bakkekontakten (så lenge vi ikke vet om det er en fleip eller noe annet). Mobbing, eller rasjonell saksdebatt så lenge det går?
Jeg ser ikke annet enn at du nå forsvarer en iskald mobbekultur, og dette har null og niks med sselvhøytidelighet eller prektighet å gjøre.

Honkey
 

jetman

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2005
Innlegg
873
Antall liker
0
*Kremt* og så skal ikke jeg få noe credit? Urettferdig :mad:
For all del. ;D Men så vidt jeg har skjønt det har jo du gitt uttrykk for at du selv kanskje synes det bar litt galt av sted.....
 

Ivar_Loekken

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.12.2006
Innlegg
2.486
Antall liker
2
Det punktet vi skiller lag er på hvordan best forholde seg til mennesker som mister bakkekontakten (så lenge vi ikke vet om det er en fleip eller noe annet). Mobbing, eller rasjonell saksdebatt så lenge det går?
Du har en lav terskel for ordet "mobbing", ulvegutt. Jeg synes synd på deg som ikke kan le av noe som er ufrivillig morsomt.

Jeg ser ikke annet enn at du nå forsvarer en iskald mobbekultur, og dette har null og niks med sselvhøytidelighet eller prektighet å gjøre.
Så det er genuin hypersensitivitet...i så fall bør du styre unna åpne fora og diskusjonsrom. Hvis du vil gjøre noe med denne "kulturen", så kan du jo droppe spekulasjonene, selv om du "ikke ser annet enn"...
 

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.365
Antall liker
6.578
Torget vurderinger
2
Mobbing eller ikke. Fyren er jo sprø som en kavring.
 

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Innlegg
1.991
Antall liker
0
Du har en lav terskel for ordet "mobbing", ulvegutt. Jeg synes synd på deg som ikke kan le av noe som er ufrivillig morsomt.


Så det er genuin hypersensitivitet...i så fall bør du styre unna åpne fora og diskusjonsrom. Hvis du vil gjøre noe med denne "kulturen", så kan du jo droppe spekulasjonene, selv om du "ikke ser annet enn"...
Nå begynner jeg å bli litt irritert på deg Løkken.
Jeg ler gjerne av ufrivillige morsomheter. Det jeg ikke gjør er å gni andre menneskers ansikter i deres egen drit, ford det faktisk ikke har noe med den ufrivillge morsomheten å gjøre. Det dreier seg altså IKKE om MIN sensitivitet, men din mangel på det samme. Poenget er at jeg her sier fra til deg og andre at du/dere bedriver noe som minner sterkt om personhets / mobbing, du vil ikke se at det faktisk er en mulighet for at jeg har rett, og akkurat det trekket impionerer meg overhodet ikke.
Dette dreier seg selvsagt ikke om hva jeg tåler eller ikke, det er en totalt annen agenda her. Om du enda ikke har sett det, kan jeg ikke annet enn toe mine hender. Jeg har sagt mitt.

Honkey
 
W

wurst

Gjest
Dette er vi da enige om, Løkken. Det punktet vi skiller lag er på hvordan best forholde seg til mennesker som mister bakkekontakten (så lenge vi ikke vet om det er en fleip eller noe annet). Mobbing, eller rasjonell saksdebatt så lenge det går?
Jeg ser ikke annet enn at du nå forsvarer en iskald mobbekultur, og dette har null og niks med sselvhøytidelighet eller prektighet å gjøre.Honkey
Dette har ingenting med mobbing å gjøre. Hva synes du f.eks. om humoren til Otto Jespersen og andre av våre moderne stand-upkomikere? Eller utsagnene til Affa om sine meningsmotstandere?
 

jetman

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2005
Innlegg
873
Antall liker
0
Dette har ingenting med mobbing å gjøre. Hva synes du f.eks. om humoren til Otto Jespersen og andre av våre moderne stand-upkomikere?
Aha... nå gikk det et lys opp for meg. Ivar_Loekken er ingen person, han er en satirisk karakter som har ikledd seg en rolle som en ekstrem right-winger for å avsløre andre right-wingere som hjernedøde individer. Dumme meg, at jeg ikke har skjønt det før nå....... ;D

Edit: Da kan jeg jo ikke gjøre annet enn å beklage ovenfor Ivar_Loekken uttalelsene min om at han drev et kynisk spill. Jeg trodde jo faktisk at han mente alvor med de tingene han skriver..... Dumme meg.....
 
W

wurst

Gjest
Se det, du har jo humor! Men du svarte ikke på spørsmålet mitt om hva du synes om f.eks. Affas karakteristikker av andre debattanter. Bør ikke herværende omtale og karakteristikk av trådens hovedperson sees i samme kontekst, da sjansen unektelig er stor for at han driver regelrett gjøn og blir veldig lei seg når du og Honkey antyder at han har mistet bakkekontakten og er et mentalt kasus? Hvor går egentlig grensen for hva man kan spøke med?
 

jetman

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2005
Innlegg
873
Antall liker
0
Se det, du har jo humor! Men du svarte ikke på spørsmålet mitt om hva du synes om f.eks. Affas utsagn om andre debattanter. Bør ikke omtale og karakteristikk av trådens hovedperson sees i samme kontekst, da sjansen unektelig er stor for at han driver regelrett gjøn og blir veldig lei seg når du og Honkey antyder at han har mistet bakkekontakten? Hvor går egentlig grensen for hva man kan spøke med?
Affa, Otto Jespersen og Ivar_Loekken. Store komikere alle som en.
 
W

wurst

Gjest
Det må være veldig fornærmende å bli tatt for å være et mentalkasus spesielt hvis man er det - - - eller omvendt - - - - det er tross alt lettere å tåle spøk enn velment beskyttende overbærenhet - - -
 

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
20.858
Antall liker
8.173
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Slike ting er glidende, selvsagt. Sånn er det også i livet utenom cyberspace. NÅR går det over fra å være vennskapelig knuffing til å bli trakassering og vold? Når går det fra å være kameratslig erting til å bli plaging og mobbing? I grunn er det bare "offeret" som VET. Vi som står rundt kan bare ta det på intuisjon og små tegn. O gdet er bedre som nevnt å si fra litt før heller enn litt etter. Å være føre var er sjeldent skadelig. At noen prøver å gjøre det til et spøsrmål om prektighet oppleves litt trist, sett fra mitt ståsted.

Honkey
Mykje sant i det der. Men for at det skal vere ekte mobbing, er det ein intensjon frå "mobbaren", at han føler seg vel, eller på ein eller annan måte får "belønning" i responsen frå dei andre aktørane gjennom å rakke ned på eit "offer".
Den tradisjonelle reaksjonsmåten for å stoppe slik åtferd, er at utanforståande går rett på "mobbaren" og er kritisk til framferda. Det som skjer vidare, er avhengig av resten av aktørane. Om "reagenten" får medhald eller vert oppfatta som "prektig" eller på andre måtar vert stoppa, skapar kulturen i fellesskapet.
Problemet i cyberspace er at aktørane er så frykteleg anonyme, og at dei ofte leikar seg med identiteten, samstundes som dei manglar kroppspråk og ein del andre elles for slike situasjonar vanlege verkemiddel.
T.d. eksperimenterar Affa ganske mykje med ein dimensjon i dette, og det tok ei stund før vi andre var med på ironien i dette - i cyberspace er ironi ei laus kanon på dekk....noko som Affa tydelegvis har ei viss erfaring med. :)
 

Paal_Iksom

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.07.2003
Innlegg
790
Antall liker
6
Hva vi kan og ikke kan tillate oss mot de vi debatterer med er en ting, en annen ting er om vi bør anse alle som debattanter. I tilfeller hvor det er åpenbart at vedkommende sliter, virker det ikke på meg som å gjøre ham en tjeneste å innlemme ham i et spill han ikke har forutsetninger for å spille.
 

jetman

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2005
Innlegg
873
Antall liker
0
Hva vi kan og ikke kan tillate oss mot de vi debatterer med er en ting, en annen ting er om vi bør anse alle som debattanter. I tilfeller hvor det er åpenbart at vedkommende sliter, virker det ikke på meg som å gjøre ham en tjeneste å innlemme ham i et spill han ikke har forutsetninger for å spille.
Kan det tenkes at vi på et diskusjonsforum som dette kanskje bør ta notis fra Vær varsom plakatens punkt 3.9?

Opptre hensynsfullt i den journalistiske arbeidsprosessen. Vis særlig hensyn overfor personer som ikke kan ventes å være klar over virkningen av sine uttalelser. Misbruk ikke andres følelser, uvitenhet eller sviktende dømmekraft. Husk at mennesker i sjokk eller sorg er mer sårbare enn andre.
 

lomt

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.12.2005
Innlegg
1.474
Antall liker
3
Sted
Stavanger
På tide å blåse støvet av bibelen?
Den gule fare

En forurensing som mangler sidestykke er på vei til å gjøres reell i Kina i disse dager, jeg sier ikke mer.
;D
 

lomt

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.12.2005
Innlegg
1.474
Antall liker
3
Sted
Stavanger
Det er vel ikke akkurat en konspirasjon, men morosam lell

VISA Corporation
Identifikasjon og betalingskort

VI i romertall er 6
S på oldtids Egyptisk er 6
A i Sanskrit er 6

En, to, tre, hva får vi da?
Ikke lekestue, men 666

Hvordan gjemme noe? På den mest synlige plassen.
 

lomt

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.12.2005
Innlegg
1.474
Antall liker
3
Sted
Stavanger
Masse gode konspirasjoner og konspirasjonsteorier der ute, men her er en rimelig udiskutert en, en av de virkelige gode?:

http://www.uncletaz.com/norsktaz/hemmelosj.html

K.
Meget interessant side.
Den slår jo på en måte ihjel konspirasjonsteoriene, og flytter tema over på menneskelig evolusjon. Hvilket er logisk. Men hvem skal vi så legge skylden på? Det er ikke godt nok å skylde på oss selv.
Ennå faller mine tanker i retning av grådighet og maktsyke. De sinnsykt rike kan altså ennå betraktes som syndere. Selvom de selv kanskje ikke forstår at de er med på å drive verden inn i et mørkt spor.
Tema er fortsatt å forsøke å stanse krigføring, gjeldssystemer, destruktiv makt og forurensing for å oppnå en mer rettferdig og harmonisk verden. Skytsene må fortsatt rettes mot de samme grupperinger og losjer, enten det er en gammel konspirasjonsteori eller bare et utslag av særegen makt- og grådighets-syke.
 
Topp Bunn