Kor oppegåande er du?

På sentralen offtopic meinar vi mykje om mangt. Er vi kloke?

• Eg er intelligent, men ikkje riktig klok.

Stemmer: 0 0.0%
  • Smart og intelligent, ikkje klok.

• Eg er INTELLEKTUELL! Spar meg for sånne spørsmål..

• Nei, men eg les Dagbladet, VG og sånn.

• Ja, og eg les Oslo-lokalavisene.

• Klok nok til å ikkje bry meg om dette.

• Eg har høg utdanning, og masse sjølvtillit. Så...

• Har tatt IQ-test, og er fornøgd med resultatet.

• Totalt antall stemmer
    0

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.436
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Nettdebattantar har ein tendens til å ha skråsikre, sterke meiningar om ting. Kanskje dei fleste ting? No er ikkje vitet jamt fordelt, og det seiest at dette er det einaste gode alle føler dei har nok av sjølve, og at heller andre burde hatt meir.
Sjølvsagt har debattantane på offtopic her på sentralen nok sjølvtillit, god nok skrivedugleik og teknisk innsikt på pc-en til å kunngjere sine meiningars mot. Men når vi går til sjølvransaking - kva grunnlag føler vi at vi har?

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
879
Savner kategorien klok, intelligent og bredt orientert. Vakker også. ::)

Milenko

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2003
Antall liker
1.486
Sted
Steinkjer
Torget vurderinger
1
En person som i sannhet er vis er vis nok til aldri å være skråsikker samt å ta vare på andre med debatanter og ser ikke behov for å hevde seg selv foran andre.

Vinmono

Hi-Fi interessert
Ble medlem
25.09.2005
Antall liker
7
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Paradoks:
Krysset av på "Klok nok til å ikkje bry meg om dette.", men innser at dette er en selvmotsigelse i seg selv. Altså: Jeg krysset av for at jeg ikke bryr meg, men ved å i det hele tatt å avgi en stemme har jeg jo bidratt i diskusjonen - og er det mulig å gjøre dette uten å bry seg (bare bitte-litte-grann..?). ;D De som virkelig ikke bryr seg, ville aldri ha gitt sin stemme. Og kan vi på dette grunnlag trekke konklusjoner om de øvrige gjestene på hifisentralen som ikke har avgitt stemme eller kanskje ennå viktigere; heller ikke skrevet innlegg på off-topic hjørnet...?

T

theStig

Gjest
"Eg er intelligent, men ikkje riktig klok" synes jeg passet minst dårlig for min del.....

K

knutinh

Gjest
Folk virker vel mer skråsikre i en debatt på nett enn det man egentlig mener å virke.

Dessuten hardnes og polariseres de fleste diskusjoner over tid slik at utsagnene blir mer og mer ytterliggående på begge sider.

Diskusjonsforum er ikke egnet for å kompromisse seg fram til felles forståelse.

-k

Z

Zomby_Woof

Gjest
Jeg anser meg selv som 'sapiens sapiens'.

Ellers er jeg en enkel sjel.

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.079
Torget vurderinger
2
Oppegående nok til å stå oppreist. Klok nok til å være etterpåklok.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Folk virker vel mer skråsikre i en debatt på nett enn det man egentlig mener å virke.

Dessuten hardnes og polariseres de fleste diskusjoner over tid slik at utsagnene blir mer og mer ytterliggående på begge sider.

Diskusjonsforum er ikke egnet for å kompromisse seg fram til felles forståelse.

-k
Blir vel litt som med bilkjøring hvor alle andre enn man selv er idioter i trafikken.. ;)

Problemet er at innlegg ofte leses og oppfattes annerledes enn de var ment, spesielt de som er skrevet litt i hui og hast i kampens hete kanskje?

Topp Bunn