kortest mulig signalkabel

Keltern

Hi-Fi interessert
Ble medlem
02.04.2007
Innlegg
79
Antall liker
2
Heisann!

Skulle hatt tak i en brukbar (les rimelig) signalkabel for å koble sammen for og effektdel på forsterkeren som kommer i posten om noen dager (luxman l-120a), men har ingen kabel ledig, ei heller har jeg noe brukbart jeg kan slenge på i mellomtiden...

Så jeg lurer på om noen av dere vet om en god/brukbar og så kort som mulig signalkabel? :)

Har sett på det de har på hifiklubben, men det er ikke stort som frister der egentlig.. Selv om det er mest praktisk for min del som bor i lillehammer! For så vidt jeg vet så er det vel ikke andre aktører i byen slik sett?

Tips mottas med et smil (og kanskje til og med en klem)! ;)
 

olaps

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
1.612
Antall liker
159
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
4
Keltern skrev:
Heisann!

Skulle hatt tak i en brukbar (les rimelig) signalkabel for å koble sammen for og effektdel på forsterkeren som kommer i posten om noen dager (luxman l-120a), men har ingen kabel ledig, ei heller har jeg noe brukbart jeg kan slenge på i mellomtiden...

Så jeg lurer på om noen av dere vet om en god/brukbar og så kort som mulig signalkabel? :)

Har sett på det de har på hifiklubben, men det er ikke stort som frister der egentlig.. Selv om det er mest praktisk for min del som bor i lillehammer! For så vidt jeg vet så er det vel ikke andre aktører i byen slik sett?

Tips mottas med et smil (og kanskje til og med en klem)! ;)
Hva med Mundorf DIY-kabler fra Eltek? Sølvkabler med 3-4 % gull. Disse kjøpes i de lengder du ønkser, skal vel helst tvinnes/flettes. Noe av det aller beste jeg har hatt innom anlegget mitt ift pris.

Se http://www.mamut.net/dynabel/shop/
og søk på Mundorf
Produktnr MU7005 osv, fra 450 kr og oppover.

Mvh OP
 

Keltern

Hi-Fi interessert
Ble medlem
02.04.2007
Innlegg
79
Antall liker
2
Har tenkt på DIY ja, for jeg er godt på vei hekta på å lage kabler! ::)

Og det blir jo egentlig det beste også, med tanke på valgfri lengde..

Men er det noen som har prøvd seg på solidcore kobber i signalkabel? Har litt liggende, pluss en del annet selvfølgelig, som kunne vært fristende å prøvd! Er bare om å gjøre å få tak i gode plugger, samt eventuell skjerming! :)
 

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Innlegg
13.157
Antall liker
5.068
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
29
Keltern skrev:
Har tenkt på DIY ja, for jeg er godt på vei hekta på å lage kabler! ::)

Og det blir jo egentlig det beste også, med tanke på valgfri lengde..

Men er det noen som har prøvd seg på solidcore kobber i signalkabel? Har litt liggende, pluss en del annet selvfølgelig, som kunne vært fristende å prøvd! Er bare om å gjøre å få tak i gode plugger, samt eventuell skjerming! :)
Hvis du bare skal ha noe i full fart, anbefaler jeg det du har liggende hvis kabelen er rimelig grei å jobbe med. Tvinn den og "drit" i skjerming. Bruk gjerne plugger (de til ca 40.- / par) fra Biltema. Det fungerer utmerket.
 

Keltern

Hi-Fi interessert
Ble medlem
02.04.2007
Innlegg
79
Antall liker
2
Har gått til innkjøp av Xhadow rca-plugger som jeg tenkte jeg skulle binde sammen med en lettere modifisert STP-kabel jeg hadde noen meter liggende av.

Tenkte jeg skulle fjerne den ytre kappen slik at skjermingen blottlegges.. Og da heller bruke en myk pvc-slange som beskyttelse.. :)

Bør fungere greit om jeg får feste skjermingen skikkelig?
 
Topp Bunn