Krauss/Plant i Spektrum i går kveld

N

nb

Gjest
Flere som var der?

Dette var jo en konsert det for meg var obligatorisk å få med, har en god del plater av Krauss og liger de godt, alt av Led Zeppelin og jo også samarbeidsprosjektet deres som jeg har lyttet en del på.

Forvetningene mine var store, men ble dessverre ikke helt innfridd. Jeg synest nivået på konserten var noe ujevnt og låtmaterialet også av noe varierende kvalitet. Høydepunktene for meg var Krauss' første "solonummer" (kommer ikke på hva den het) og "Nothing" hvor Plant virkelig briljerte. Bandet var selvsagt glimrende konserten gjennom.

Og, jeg liker ikke å si dette, men det er en godt stund siden jeg ble så forstyrret av lyden på en konsert. Jeg satt ikke mer enn 10 meter unna miksepulten, men til tider gjorde det direkte vondt i de høyere registerene når Krauss sang. Dama har jo en nydelig stemme på plate, så hva som skjedde her skjønner jeg ikke helt, men i Spektrum kan jo alt skje på lydfronten.
 
K

KindOfBlue

Gjest
Det er ikke mulig å lytte til musikk i Oslo Spektrum. Stedet er fullstendig uegnet -- jeg har aldri opplevd en konsert med tilfredsstillende lyd der og har gitt opp.
 
N

nb

Gjest
KindOfBlue skrev:
Det er ikke mulig å lytte til musikk i Oslo Spektrum. Stedet er fullstendig uegnet -- jeg har aldri opplevd en konsert med tilfredsstillende lyd der og har gitt opp.
Tja, jeg har opplevd det fra ok til dårlig tidligere, vet jo at stedet er svært langt fra optimalt, men når jeg har valget mellom å gå på en konsert med dårlig lyd eller ikke se en konsert, så velger jeg å gå på den. Man har ikke akkurat så mange valg om man vil se de store artistene her til lands.

Men denne gangen synes jeg det til tider var ekstra ille, har også litt med typen musikk å gjøre hvor mye det plager meg.
 

Alas

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.01.2004
Innlegg
209
Antall liker
2
Var på Plant/Krauss i Bergenshallen igår og storkoste meg. Hadde fått greie plasser og har ikke hørt så mye på plata før så jeg stilte med et åpent sinn og det var virkelig gøy.

Hun Allison er virkelig flink synes jeg, selv om hun hadde et litt umiskjennlig country-preg over stemmen synes jeg, ikke at det er noe negativt i seg selv igrunn.

Nei, alt i alt en fin kveld.
 
N

nb

Gjest
Alas skrev:
Var på Plant/Krauss i Bergenshallen igår og storkoste meg. Hadde fått greie plasser og har ikke hørt så mye på plata før så jeg stilte med et åpent sinn og det var virkelig gøy.

Hun Allison er virkelig flink synes jeg, selv om hun hadde et litt umiskjennlig country-preg over stemmen synes jeg, ikke at det er noe negativt i seg selv igrunn.

Nei, alt i alt en fin kveld.
De som var <i>virkelig</i> flinke synest jeg var bandet. Det er noe av det råeste jeg har hørt live.
 

Asbjørn

Rubinmedlem
Ble medlem
26.03.2006
Innlegg
37.814
Antall liker
38.213
Sted
Vingulmǫrk
Torget vurderinger
2
Jeg satt ganske høyt oppe, og der var lydbildet OK. Det mørke lydbildet til produsenten var det som holdt sammen en ellers broket "revue of craziness" som Plant kalte det. Og bandet var aldeles lysende, makan til timing og groove! Jeg har både Alison Krauss/Union Station og Led Zeppelin blant favorittartistene, Oh Brother Where Art Thou som favorittfilm, og enten Buddy Miller eller T-Bone Burnett som studiogitarister på mange av favorittplatene med andre artister, så for min del satt dette som en kule.

Min teori er at lydteknikere stort sett er hørselsskadde, slik at de drar opp diskanten altfor "hot" for å kompensere det de selv ikke kan høre. Jeg har vært på noen konserter på Rockefeller som var stygt preget av det.
 

palmaris

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.11.2002
Innlegg
1.643
Antall liker
1.071
Torget vurderinger
1
Det var ein flott konsert ;D! Positivt overraska over at ho song Down to the river to pray.
 
Topp Bunn