KrazyIvan# the Way of own Krazyness

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.898
    Antall liker
    4.383
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Spennende,selv går jeg noen runder med meg selv angående rør eller transistor..
    da er vi i samme båt HeyHo innerst inne etter å ha hatt SET blokker i hus så er jeg neimen ikke sikker på om veien vidre uten skikkelige rene rør ledd vil lede enn noen vei til musikk gleden ;) og ser helst for meg kanskje å prøve SET direkte glødet i både pre og power, men blir en litt lengre vei økonomisk men med pre og power kan det jo på annen side deles opp :)
    liker jo å holde tilnerminga til hifien som en hobby der man knoter og pusler og må gi litt egen insatts med å lykkes der er jo rørkreasjoner hærlige :)
    på an annen side så hadde det vært å klare å finne en single box som hadde gjort biffen, men syns den oppgaven blir nesten enda vanskeligere og fort vel så kostbar som pre og power alikevel i hvertfall når man er på et slikt nivå``av kriterier.
    har prøvd så mye transistor saker også som du vet, og føler ofte dem kommer ganske nerme mye av det man søker, men alikevel tar jeg i meg å savne noe mer følelser farger utklinging,stofflighet oog you name it :)
    den saken jeg skal låne til helga har jeg vært borti før for ca et år siden og det var en sak jeg måtte bruke noen dager for å la krype på meg,men samtidig var det veldig mye den gjorde som fikk meg til å tenke det er jo slik det skal være, den gjorde så mye logisk.og til å ikke være rør :) så vi får nå se, men det kan fort bli dyrt det og hehe.
    fortsatt god kveld
    Mvh Krazy
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.898
    Antall liker
    4.383
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Hm, jeg vet om en som er hekta på selvbygging og nå hoper det seg opp rørtrinn hos ham. Flink fyr og vakre saker. Du får si i fra om det er noen konstruksjoner du synes er interessant. Kanskje han kan bygge for deg.

    Bemerker at han ikke driver noen business, kun hobby.

    Noen smakebiter
    Vis vedlegget 577736 Vis vedlegget 577737
    Vis vedlegget 577740
    dævern var jo meget pent utført av han :) spiller ingen trille om det kalles hobby om det ser slik ut ;)er jo egentlig slike små fabrikanter/ folk som har peiling og passion på hjemmebane som intresserer meg mest fremfor mye av det kjente``ikke nødvendigvis at det blir så mye rimeligere, men lettere å få skreddersydd det med god komponentkvalitet over hele fjøla
    hadde sikkert ikke vært en dum vei å gå det heller om han er villig til å bygge for andre :)
    skal ha det i bakhodet,mange tanker om dagen, må bare få bukt på dem og hvilken kurs jeg skal rette meg mot ,men magefølelsen sier fortsatt TUBEEEES inntil vidre trur jeg må innse at det ikke finnes noen vei utenom ;) du ser jo bare med deg selv vanskelig å virkelig hygge seg uten noen form for gode rørkreaskjoner i kjeden :rolleyes:
    Mvh
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Well, baby, I know what I am and what I want :cool:

    Største utfordringen har vært å finne akkurat de rørvennlige ht jeg ville ha (har hverken mye plass eller feit lommebok). Vela rundt før jeg endelig fikk kloa i de. Men når det er på plass, så er det bare å tute og kjøre på den smale rør-stien;)
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.898
    Antall liker
    4.383
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Well, baby, I know what I am and what I want :cool:

    Største utfordringen har vært å finne akkurat de rørvennlige ht jeg ville ha (har hverken mye plass eller feit lommebok). Vela rundt før jeg endelig fikk kloa i de. Men når det er på plass, så er det bare å tute og kjøre på den smale rør-stien;)
    hehe ja du er inne på noe der heldig du som kan putre rundt med 10 rørwatt ;),du vet jo forøvrig alltid hva du vil hehe ;) jeg vet hva jeg vil ha jeg og men er kanskje ikke like flink til å lete frem riktige komponenter for å oppnå det og jeg som trudde jeg var flinkere til å bruke øra enn øya shiit :rolleyes: ikke alltid det blir som man trur in real,men prøving og feiling er jo en del av gamet og hadde vært kjipt foruten og :p etter å blitt mer kjent med jvc-ene så føler jeg dem kan funke på både transer og rør men skikkelige rørsaker er jo det som klart har gått rett i solar plexus i form av mellomtone nærvær og innsikt,dem er egentlig ganske tilpassnings dyktige mtp at dem har en funk faktor blandet med en ellers rolig spillestil dem fokuserer mer på det musikalske innholdet fremfor å gå frem med lupe,men dem må ha elektronikk som spiller med litt ``volum`` i lyden uten å være svulstig skulle ikke forundre meg at Manley sin spillestil hadde funka kule :) dem har vel litt americana fatness uten å bli for fatty? har kun hørt manley på messa så vanskelig å si ellers :)
     
    Sist redigert:

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.898
    Antall liker
    4.383
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Hei og hå og riktig God Påske til alle som er innom denne hula :)
    har vært en hektisk og stressende uke med mye test av div gromt utstyr, og tenkte det var på tide å poste noe,
    har blandt annet fått testa Bryston 4b3,ARC Ref 5,ARC Ref 75,
    artig å ha muligheten til å få prøvd slike ting i egen rigg i eget rom, og finnes sjelden en fasit på om det funker akk her og i henhold til preferanser, og har fått tatt en liten reality sjekk med seg selv også som heller ikke har vært dumt, man kan jaggu lure seg selv til å tru mye rart tider :)
    ikke alltid det viser seg at det man selv har er så forbaska langt unna mye annet der ute når alt summeres og konsumeres:rolleyes:
    her hos meg synes jeg merkelig nok Arc Ref 5 i kombo med Mc-Intosh mc275 kontra Ref 75
    funket best i henhold til mine preferanser men Ref 75 funket også veldig bra ,Bryston ble dog for på i begge ender av frekvens registeret for meg,
    godt å få de bekreftelsene og få luket ut endel undringer.gleder meg nå bare til å få tube rulla litt og tatt noen små justeringer inntil vidre.
    ringer inn påska med noe Jazzy stuff noe stor band jazz og lunefulle bass toner fra Casiopea Rock On ;)
    Mvh Krazy
    IMG_1005.jpg
    IMG_1009.jpg
    IMG_1012.jpg
    IMG_1018.jpg

     
    Sist redigert:

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.898
    Antall liker
    4.383
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    fått litt oppheng på fusion siste dagene :p jaja får kjøre på mens dagsformen tillater litt futt :)
    syns Casiopea faktisk har endel kult når jeg først får gått igjennom dem fra starten av men er veldig diverse, men kommer over perler underveis i jakten ellers går det i mye div musikk :) ha trivelige Gule dager :)
    må ha noe lavmælt og :)
    Mvh Krazy
    Mvh
     
    Sist redigert:

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.898
    Antall liker
    4.383
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Hai godtfolk :) og god start på uka til dere, ikke så mye som skjer her om dagen er i en fase der jeg vurderer en revurdering start from scratch når det gjelder elektronikken om dagen, da jeg ikke blir helt fortrolig med totalbalansen, mellom pre og blokkene, jeg hører at det har potensiale og hører og har erfart med annen elektronikk som er mer samstemt at JVC talerne har mange av de kvalitene jeg setter pris på så er ikke dem det står på og dem vokser med oppgaven tross størrelsen demms, har hørt dem kan spille totalt frigjorte,uanstrengte og overbevisende. og derfor er det desto mer frustrerende når min nåverende rigg forvirrer med en halvkomplett helhet,hører at det bor mye bra der men det blir liksom ikke skikkelig frigjort og da blir jeg analyserende :rolleyes: savner nok litt SET egenskaper her til å bare dra enn inn i musikkens indre og ferdig med det :) akk som med mørkbrent kaffe og lang ettersmak så liker jeg nok litt fuktigere og sprudlende fargerike spillestil fremfor dry-nessen til endel transer.

    det blir nå først og fremst å prøve å få ordnet lavere gain i pre for å se hva det kan løsne på headrom og frigjørelse av motoren`` i blokkene, har man alt for høyt gain så får man jo heller ikke blokkene ut av tomgang heller,og vil jo heller ikke frigjort mye av kreftene i dem om turtallet stopper på 2000 om det er fra 3000-8000 det skjer :) man vil jo ha et fornuftig bruksområde på turtallet mellom forsterkerne.
    jaja ble litt snakk men skitt au, prøver bare å samle filosoferinga om planen vidre :) jeg er bare så lei av å høre at man er inne på noe riktig lydmessig men samtidig hører tydelig hva som mangler og vet at det er muli å få til her hjemme :)
    luxus problemet er vel at kvalitet koster og innser vel nok en gang at enn ikke kommer helt rimelig unna :rolleyes:
    Have great times folks :)
    Mvh Krazy
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Eg ser

    Eg ser at du e trøtt
    Men eg kan ikkje gå
    Alle skrittå for deg
    Du må gå de sjøl
    Men eg vil gå de med deg
    Eg vil gå de med deg

    Eg ser du har det vondt
    Men eg kan ikkje grina
    Alle tårene for deg
    Du må grina de sjøl
    Men eg vil grina med deg
    Eg vil grina med deg

    Eg ser du vil gi opp
    Men eg kan ikkje leva
    Livet for deg
    Du må leva det sjøl
    Men eg vil leva med deg
    Eg vil leva med deg

    Ser at du er redd
    Men eg kan ikkje gå
    I døden for deg
    Du må smaka han sjøl
    Men eg gjer død til liv, for deg
    Eg gjer død til liv for deg
    Eg har gjort død til liv for deg

    - rockeprestelegendenogførsteelskeren Bjørn Eidsvåg
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.898
    Antall liker
    4.383
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Eg ser

    Eg ser at du e trøtt
    Men eg kan ikkje gå
    Alle skrittå for deg
    Du må gå de sjøl
    Men eg vil gå de med deg
    Eg vil gå de med deg

    Eg ser du har det vondt
    Men eg kan ikkje grina
    Alle tårene for deg
    Du må grina de sjøl
    Men eg vil grina med deg
    Eg vil grina med deg

    Eg ser du vil gi opp
    Men eg kan ikkje leva
    Livet for deg
    Du må leva det sjøl
    Men eg vil leva med deg
    Eg vil leva med deg

    Ser at du er redd
    Men eg kan ikkje gå
    I døden for deg
    Du må smaka han sjøl
    Men eg gjer død til liv, for deg
    Eg gjer død til liv for deg
    Eg har gjort død til liv for deg

    - rockeprestelegendenogførsteelskeren Bjørn Eidsvåg
    Takker Gunner, faktisk så treffer du meg rimelig godt med denne visa til Eidsvåg i disse tider, det er også andre ting en hifi forøvrig som gjør meg unødvending stresset lei og utmattet i disse tider, det er en blanding av totalen,omgivelsene og situasjonen for tiden generelt,menneskene man omgås/ikke omgås,
    og lite forståelse fra folk jeg er rundt,alle mener det bare er i hodet og lett å bli stemplet som en psycho, og ikke alltid lett å få andre til å gidde å bruke 10 min av sin egen tid til å gidde å forstå til tider at det faktisk også kan preges av underliggende sykdommer som trigger helhehetsbildet,noen ganger blir det veldig slitsomt og leve i en verden der det føles som de rundt viser til å late som``når enn selv prøver så godt enn kan å henge med men føler at noe er galt,har hatt påvist lavt stoffskifte i 3 år nå og føler at dette er noe som har styrt veldig mye av hverdagen, om hvordan jeg oppfatter,føler og ser ting,og ikke følt meg som mitt gamle jeg siden 2017 egentlig,for å si det kort, så har jeg følt meg internt ukalibrert,ubeskrivelig utmatta til tider,overfølsom på div ting og ustabil mood da dette stoffskifte greiene styrer hele energiomsettninga i kroppen,kroppens eget kalibreingssystem``,og har følt at endel leger og psykologer virker til å kunne for lite om hvordan det kan utarte seg somatisk og praktisk som helhet, og hvilken inviduel innvirkning det kan ha selv om prøvene er fine,og synes det har blitt vanskelig å finne dem som kan møte en på halvveien, føler det til tider nesten litt på samme måte som engineerer og subjektivister, ``følerne mot målerne``

    kanskje litt teit å prate om slikt her inne men jeg har alltid synes det er bedre å være ærlig og åpen enn å gå rundt grøten,og når du kom med den visa så følte jeg bare for å være åpen da den traff meg godt i dette øyeblikk og synes det er greit å gjøre ting klart så folk vet mer hvor enn står :)
    skal nok klare å finne en vei mot en mer stabil jeg`` må bare ta et skritt av gangen :)

    take care of each other and have great times in this strange times !
    Mvh Ivan

     
    Sist redigert:

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Fatt mot, Kraz. Bit tennene sammen, selv om det i seg selv er utmattende til tider!
    Din tråd, og du skriver hva faen du vil. Det er da ingen som blir tvunget til å lese noe som helst her :cool:.
    Selv har jeg jo hatt mine haifai-demoner på besøk, gått lei og vel så det, men skjønner jo at mine belastninger ikke kan sammenlignes med dine - langt derifra. Ellers har du jo delt noe av din situasjon med meg, så jeg har litt innblikk, uten å på noen som helst måte påstå at jeg har peiling på dette.

    BE er ikke blant mine favoritter, nei, men den sangen er fin, ja! :)
     
    Sist redigert:

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.898
    Antall liker
    4.383
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    setter pris på alle og en hver som titter innom her :)

    det er digg at det finnes et uendelig hav av musikk der ute man kan bade i og finne inspirasjon ved, i disse tider og ellers,glad jeg er relativt altetende :)
    Mvh Krazy
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.618
    Antall liker
    15.404
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Jeg støtter deg Krazy! Vi har alle vårt og forholde seg til. Du leses både til beundring og forundring. Ække det flott da?
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.898
    Antall liker
    4.383
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Jeg støtter deg Krazy! Vi har alle vårt og forholde seg til. Du leses både til beundring og forundring. Ække det flott da?
    livet er jo som kjent ikke for amatører eller dårlige kopier :) Hyggelige og gode ord Grumpy :) det er kjempe stas, og det å kunne samles her inne og dele erfaringer fra forskjellige vinkler gir jo en berikelse på flere plan :)
    fortsatt Go dag til deg
    Mvh Krazy
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.618
    Antall liker
    15.404
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Du snakker om viktigheten av å å dele erfaringer. Det er nettopp hva du gjør! Det handler om å akseptere, både andre og seg selv. Plutselig er vi ikke mer, og det fortere enn vi kanskje aner. Kos deg mens livet pågår - skriv og ha oppfatninger du føler og trives med. Gi Krazy beng i detaljer som ikke betyr en pøkk i den store sammenhengen når historien skal skrives! Ulikheter og mangfold er et pre og ikke begrensning.

    LEV - Liberté
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.898
    Antall liker
    4.383
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    imelda may er drittøff rockabillydame.
    men jeg oppdaget henne faktisk ikke før hun sang den irske nasjonalsangen under mayweather-mcgregor.


    https://www.independent.ie/sport/mc...f-amhran-na-bhfiann-before-bout-36072960.html
    har selv også bare så vidt hørt henne før,men glemt av igjen frem til nå :) nesten litt synd at hun måtte synge for dem apekattene der ;) helt enig virker som hun har stemme til å kunne gjøre det meste :)

    fikk forresten et par 5751 rør i går kjøpte et par RCA 2 mica black her på sentralen da alle rørene jeg har bestillt fra Canada og USA har vært i karantene men de fra USA er nå endelig sendt ut mens det i Canada fortsatt er på hold blæh ting tar tid i disse tider :p så virker som det er mye variabler av regler i henhold forsending fra land til land.

    men kort`` fortalt så er det egentlig ganske utrolig hvor mye mer dynamikk,elastisitet,renhet og innsyn bare de 2 5751 utgjorde, merker selv som du nevnte at det kanskje er en smule lite luft oppover med Rca,

    det var såpass forskjell på 12ax7 og 5751 at jeg nesten syns det låt for korrekt med Jvc talerne og kom mer tilgode med Onkyo-ene mtp at Onkyoene også er veldig rene presise og dynamiske så opplever at muse blokkene og jas nå spiller mer i samme retning som Onkyoene,og overbeviser med hurtig dynamisk respons,og selv med 11`` så spiller dem mye hurtigere enn 8 tommern i jvc så skaper en helt annen ro og rom også er det noe bessnærende med den renheteten i toppen som bare onkyoene har og som kommer veldig godt ut på knekkene i såre dame vokaler på godt og vondt`` og ikke minst på piano,noen ganger er det digg å høre en stemme bryte opp pga sårbarheten i den,
    hva skal jeg si Onkyoene føler jeg viser meg mer hvordan ting faktisk fåregår in the real life, sminker ikke på noe og og er rimelig direktekobla noen ganger er det deilig å få serververt ærligheten selv uten noen form for artifakter`` eller jug, mens i andre perioder vil jeg tilbake til single`` ended livet der man bare legger beina på bordet og blir bedt om å synge med,

    og det ble igjen klart at Jvc-ene vil ha noe som spiller med litt mer følelser og fokuserer mer på overtonestruktur klang og indre struktur, litt mer som en god single ended rørfosterker og trur det er det som skal til på disse for å virkelig få dem til å blomstre, litt rart for muse er jo egentlig rimelig hurtige men med jvc-ene så får dem på en måte ikke vist det helt det føles som om noen partier blir hengende litt etter og vise versa til tider så får lkke helt den dynamiske sammenhengen,det er nok også slike ting som har gjort meg litt forvirra til tider med den komboen og god kontroll men musikken får liksom ikke blomstra helt,

    nei gleder meg til de andre røra kommer;) trur det kan tilte det hele overaskende mye i positiv retning, men ser ut som jeg ved et senere tidspunkt også må ha noen Set blokker på lur i tilegg det er i allefall det jeg ser for meg akk nu ;)

    God Elg til de som titter innom :)
    Mvh krazy
     

    Othmas

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.10.2005
    Innlegg
    551
    Antall liker
    169
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Av ren nyskjerrighet; hvorfor er rørene du bestilte ifra Canada i karantene? Selv har jeg bestilt vinylplater ifra Canada som har gått vanlig postgang, dvs at de kommer som alle andre ordrer jeg har mottatt ifra flere andre land. Tilogmed ifra Italia,USA og Spania.
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.898
    Antall liker
    4.383
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Av ren nyskjerrighet; hvorfor er rørene du bestilte ifra Canada i karantene? Selv har jeg bestilt vinylplater ifra Canada som har gått vanlig postgang, dvs at de kommer som alle andre ordrer jeg har mottatt ifra flere andre land. Tilogmed ifra Italia,USA og Spania.
    hei vet ikke helt årsaken annet enn at selgern sa at norge ikke var på lista over land dem kunne sende til nå, men mener jeg har sett andre butikker olign fra canada har holdt det åpent for sending en stund, så syns det er litt rart han jeg har handlet av ikke ha fått det til enda,bestillte som sagt fra usa og der var det ikke noe problemer med det,
    Mvh Krazy
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    tror "karantene" og "coronaforsinkelser" mest er skalkeskjul for folk som ikke gjør jobben sin.
    dette er heyday for latsabber og unnasluntere verden over - i alle bransjer.
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.898
    Antall liker
    4.383
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    tror "karantene" og "coronaforsinkelser" mest er skalkeskjul for folk som ikke gjør jobben sin.
    dette er heyday for latsabber og unnasluntere verden over - i alle bransjer.
    du er nok inne på noe der, når enn tenker etter så kan det jo tenkes at mange benytter seg av dumme foreigners som meg akk nu ;) sendte en meld til et annet rørhue på bayen nå fra canada for for å se hva han sier,så får enn prøve å purre litt på han andre løken :rolleyes: har jo gått en mnd nå
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.898
    Antall liker
    4.383
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    O-glede endelig en Glad nyhet :) etter bare`` 9mnd-ers venting og eks antall mail,k kroner og frustrasjon,hadde jeg egentlig nermest gitt opp,men fikk jeg endelig klarsignal om at jeg får fikset SET dac-en Hos Abbas nå og kunne sende den nedover Hallelujaaaau ;):) FAAN ska bli Digg O0
    Happy to jer :)
    Mvh Krazy

    51S7BAXC3BL._AC_.jpg

    IMG_0741.jpg
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.898
    Antall liker
    4.383
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    må ha noe funkalicious nå :)
    R.I.P RYO gikk bort nå i april
    han var visst med på popularisere fusiongenren
     
    Sist redigert:

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.898
    Antall liker
    4.383
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Gratulerer, oh happy day! Blir spennende å høre hvordan den vil funke hos deg :)
    Thanks HCS :)
    er meget spent selv og, det jeg er mest spent på er den totale gainen,nå som jeg har fått senket den noe i pre som har gjort at jeg i det minste har fått et visst bruksområde på volum knotten,så håper ikke dac-en gjør til at gainen stiger nevneverdig igjen, den dac-en har jo et nivå på 5v,
    men time will show :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    AudioPhysic

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.11.2013
    Innlegg
    421
    Antall liker
    167
    Sted
    Stathelle
    Torget vurderinger
    23
    O-glede endelig en Glad nyhet :) etter bare`` 9mnd-ers venting og eks antall mail,k kroner og frustrasjon,hadde jeg egentlig nermest gitt opp,men fikk jeg endelig klarsignal om at jeg får fikset SET dac-en Hos Abbas nå og kunne sende den nedover Hallelujaaaau ;):) FAAN ska bli Digg O0
    Happy to jer :)
    Mvh Krazy

    Vis vedlegget 582031
    Vis vedlegget 582032
    Godt det endelig kom en gladnyhet ?????? Blir spennende når alt er tipp topp med dacen hvordan det blir med resten;))
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    ikke fulgt med i timen - hva slags dac er det der?
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.898
    Antall liker
    4.383
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    ikke fulgt med i timen - hva slags dac er det der?
    hehe ikke alltid like godt å henge meg :)
    det er denne Set dac-en med 6sn7 rør i utgangstrinnet, i utgangspunket en kreasjon fra en ukrainer, som det er byttet det meste av komponenter i høyere kvalitet ellers samme konstruksjon :)
    IMG_0080 - Kopi.jpg

    Mvh Krazy
     

    Vedlegg

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    ser påkostet ut.
    har du info om dac chip?
    ser ut som rørlikeretting og rørutgang?
    hvilke rør bruker den utover 6sn7?
    og er det interstage trafoer etter 6sn7?
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.898
    Antall liker
    4.383
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    ser påkostet ut.
    har du info om dac chip?
    ser ut som rørlikeretting og rørutgang?
    hvilke rør bruker den utover 6sn7?
    og er det interstage trafoer etter 6sn7?
    er Tda 1541 chip, men han har flere digital kort etter smak som Tda 1543,Pcm 58p,pcm 56,pcm 63 men har lte kjentskap til de forskjellige men hadde sikkert vært artig å prøvd en annen konfigurasjon senere :)
    smårøra er e-180f og eb91,
    er ikke så inne i det hva slags trafoer det er, er interstage det samme som chokes? trur dem i allefall er fra noe klangfilm greier fra 30 tallet som han mente var bedre enn de fra 50 tallet som sto i originalt:rolleyes:
    men egentlig så er jeg litt nysjerrig på å finne eksakte specs på dem senere og muligens bytte dem ut med noe Lundahls,Tamura ell lignende, om det vil vise seg å være verdt det ellers lydmessig når den kommer tilbake, han skal blandt annet vikle ny El core trafo til utgangstrinnet når den er der nede nå :)
    trur han snakket om halv direkte likeretting om jeg ikke husker helt feil
     
    Sist redigert:

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    eksotiske rør, aldri vært borti de før, må nesten google og gjette meg frem til bruksområde.
    interstage er, som navnet sier, trafo som jobber mellom to trinn, feks driver og utgang.
    kan også brukes til å omgjøre et ubalansert signal til balansert.
    choke trafo brukes som regel til å filtrere vekk ac og la dc passere, en mer påkostet affære enn å bruke vanlige motstandere.
    men her må eksperter gjerne arrestere meg, jeg har ikke den dypeste kunnskapen, har bare prøvd å fokusere på lydforskjeller mellom ulike løsninger, og jaggu heller ikke klart å danne noen entydige inntrykk på disse tingene.

    ps! bytt til pcm63, og når du er lei dacen kan du shippe den til meg. ;)
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.898
    Antall liker
    4.383
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    eksotiske rør, aldri vært borti de før, må nesten google og gjette meg frem til bruksområde.
    interstage er, som navnet sier, trafo som jobber mellom to trinn, feks driver og utgang.
    kan også brukes til å omgjøre et ubalansert signal til balansert.
    choke trafo brukes som regel til å filtrere vekk ac og la dc passere, en mer påkostet affære enn å bruke vanlige motstandere.
    men her må eksperter gjerne arrestere meg, jeg har ikke den dypeste kunnskapen, har bare prøvd å fokusere på lydforskjeller mellom ulike løsninger, og jaggu heller ikke klart å danne med noen entydige inntrykk på disse tingene.

    ps! bytt til pcm63, og når du er lei dacen kan du shippe den til meg. ;)
    de smårøra er ikke så veldig eksotiske trur jeg er vel heller mer at han bruker tilsvarende russiske varianter av dem som er lett tilgjengelig ,jeg fant ut at e-180f & eb9 var tilsvarende dem russiske som var husker aldri navnet på dem hehe :rolleyes:
    når du forklarer det slik mener jeg det er choke konfigurasjon på denne dac-en,
    er stadig noe å lære og finnes jo mye rart innenfor hifi og tweaks som kan ligne på hverandre i form og funksjon så ikke helt lett å henge med bestandig;)
    hehe hadde på følelsen at Pcm63 kunne være en av dem intressante har lurt litt på den her og om det skulle blitt å prøve :) er det som er så køæddent når enn først har begynt å tweake litt her og der, man blir jo aldri ferdig ;) men håper det i første omgang blir såpass bra at jeg glemmer å jakte for en stund og bare kan sette musikken i førersetet, men redd neste som går ut er Muse ikke pga dem ikke er bra men er fortsatt mer gain enn jeg trenger i dem,så spent på hvor mange omdreininger jeg får på volumhjulet
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.898
    Antall liker
    4.383
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    må litt muzikk :) blir fort litt av hvert :) still Hæppy Elg
    ikke så fan av ren bluegrass men syns han her klarer seg bra :)
    Frazey ford fra the be good tanyas
    quirky & simple from down under kind of like it but dont know why :rolleyes:
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn