KrazyIvan# the Way of own Krazyness

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.899
    Antall liker
    4.384
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    God kveld til folksa :)
    blei litt Mazzy og litt anna mørk alternativt i dag er litt på folkekjøret om dagen :) rest in peace Mazzy Star gitarist og grunder David Roback gått meg hus forbi,
    Mvh krazy
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.899
    Antall liker
    4.384
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    drawback to the 90s rock/pop chicks there was many great of them back then er noe med det søte,sarte og dosen med rock som er fengende og som man ikke finner ofte i dag , kunne nesten ramset opp en hel bok men prøver å holde det litt kort :p:)
    fortsatt goo Elg
    Mvh Krazy

     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.899
    Antall liker
    4.384
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Happy weeks & riktig God 17 Mai ønskes to the peeps :) kom over disse to cd-ene hos den lokale modelbil og cd samlern noen 100 meter borti gata så måtte bli med hjem :)
    ellers skjer det ikke så mye,stille og rolig om dagen,formen er litt bedre,tube rulla litt igjen og fått løft i lyden som jeg ikke trudde skulle være mulig fra bare 4 rør totalt 2x12ax7 byttet til 5751 Rca 60s & 2 12at7 byttet med 2 Sylvania 50s 12av7 , myye mindre tåke i hele registeret,renhet instrument plassering fokus,dynamikk
    ganske artig at disse nær 70år gamle røra skal vise seg å gi den klareste lyden jeg har hatt her :unsure::giggle:
    men nå som lyden har blitt rå ren og ryddig så merker jeg også at når det blir så mye mindre forvrengning of støy så tillegges det ikke noe ekstra sukker heller på godt & vondt & og deler fortsatt erfaringene til Rama rundt 5751 rørene fra Rca om at dem mangler litt luft, men blitt en utrolig følelse på gode live opptak kontra før og man hører så mye tydligere forskjell på nær publikum og distansert publikum, lettere å høre hvilken instrumenter som faktisk blir brukt om det er el basert ell akustisk,alt er liksom blitt så mye mer en del av hele opptaket,
    neste uke vil gå til å bytte likeretter i power supply-en i kombo med bedre kondiser rundt supplyen, det er så få deler, og har fått intrykk av at de enkle kretsene i denne rør preen responderer tvert på enhver bytte av rør og komponenter, det er både lærerikt og artig :)
    det jeg ønsker mest nå er egentlig bare fintuning og såkalt voicing`` etter egne ører, og få stemmer og instrumenter et skritt nermere & litt mer body & luft`` for å få tilstrekkelig believeability for å virkelig bare bli sugd inn i musikken og jeg trur jeg kan leve en god stund med dette opsettet,
    nesten så jeg har glemt at jeg kun bruker en liten rega dac, og når alt sumeres så er det nok den som blir akilleshelen nå som preen har blitt enda mer straight forward og transparent, så blir jo spennende når Set dac-en og kommer er spent på synergien.
    Mvh Krazy
    IMG_1097.JPG
     
    Sist redigert:

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.899
    Antall liker
    4.384
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    jøsses har jeg vært så tåkelur i det siste at jeg ikke har vært i min egen tråd på 14 dager, får plage miun egen tråd litt og da :D :ROFLMAO: Go Elg
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.899
    Antall liker
    4.384
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    hey ho lite aktivitet her om dagen da formen svinger som en jojo om dagen, men titter a innom innimellom slaga :)
    skjer ikke så mye nytt annet enn at dac er ankommet Abbas og fått bekrefta at han starter på den i nærmeste fremtid det roer ihvertfall litt på all uvissheten :ROFLMAO: og man nærmer seg med storm skritt noe som ligner på en komplett rigg,skulle også få noen kondensatorer til power supplyen til preen fra England men den forsendelsen sto i Lørenskog i 1,5 uke før dem sa når jeg ringte sentralen at den visstnok hadde blitt sendt i retur den 25 mai så heia posten ,,:ROFLMAO:
    i mellomtia har man tuberolla litt og ikke bare bare å finne den ultimate balansen der heller, når enn først føler enn begynner å finne ideal rørene til preen så føler jeg også stadig at det kniver mer på borderline mtp hva anngår hybrid løsning,altså føler jeg at desto mindre støy og forvrenging det blir i pre des mer hører jeg og transistor tendensene/tørrheten i Muse 😌🙃og lengter mer etter det lunefulle Set ytrykket som bare brer musikk, med mindre forvrengning og støy så blir det jo desto tydeligere hva som låter huggorm og hva som låter magisk``
    og føler på endel innspillinger så får liksom ikke musikken sluppet seg skikkelig ut i rommet fra midt mellom talerne,der var dog også Tubeguruene bedre på det med å få instrumenter og stemmer til å klinge lengre ut i rommet,
    venter jo på Set dac-en først og fremst, og håper på at den gir litt ekstra moment og Set vindu til musikken,

    prøvde meg med Sylvania black plate 5v4ga likeretter rør da det skulle være nærmest 5z4p som er originalt, det hadde litt mer luft oppover og hadde litt mer romelighet,men litt ufokusert bass , det hang dårlig med fra bunn til topp, syns det var litt rart det var likest original røret, men så kom jeg omsider over Bendix 6106 som skal være en militær variant av 5y3 men half direct som for eks ble brukt i missiler, som skulle vise seg å være en mye bedre løsning, et godt rør som virker nokså linært men med en flott mellomtone
    Mvh Krazy
    IMG_1138.JPG
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.899
    Antall liker
    4.384
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    følte seg nostalgisk 😌 godt å bare reise litt tilbake i tid å mimre noen ganger, gikk vel 1000 talls timer bak spillet tilbake i 1999 man aksepterte ting mye lettere som dem var back in time skulle man spillt spillet i dag så hadde vel bilene sett ut som fyrstikk esker med dent pastiller til dekk ,nå skal alt jages til ikke eksisterende ``perfeksjon``
    uansett hva det måtte være, og man føler på det til tider enten man vil eller ei, alt handler mer om balanse den ene eller andre veien
    IMG_1149.JPG
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.899
    Antall liker
    4.384
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Yeah endelig snubla det noen snåsa deler i postkassa etter at dem tok en returrunde på 1 mnd,, posten er utrolige,skulle egentlig ta 5 dager :ROFLMAO: tenker som så at Jas-en er ferdig tapt uansett så litt gøy å se hva man kan få ut av den stygge andungen med litt voicing/fintuning har jo tidligere blitt overraska over hva enkle rørkretser kan respondere på bedre deler :) men det har ikke vært lett å å holde igjen på komponent kvalitet når enn først skal heller, og som sagt tidligere så vil jeg prøve å få voicet den i samme retning som Set dac-en og var jo den som satt grunnlaget for komponent kvalitet vidre,
    var jaggu ikke mer enn akk beregna plass til de få nye delene, satt og på et par små alu kjøleribber på jupiter kondisen siden den er kapslet inn i papir bare så den er litt skjerma for røret,

    det var godt å få pusla litt, gir liksom litt mer value til denne hobbyen,har man en hobby så ska enn knote å lære litt på veien, neste på lista av tweaks til jas blir siste filter kondisene i reguleringen jupiter koblings kondiser og volum pot for å få motorenheten og motor pcb-en ut av kretsen, så får se vidre derfra igjen,
    det ene drar med det andre når enn først er i gang :)

    nermer seg stadig å få skikk på set dac-en og etter mye venting ,men skal nå endelig bli ferdig stilt iløpet av uka :)
    Ha en god start på uka Folks
    Mvh Krazy
    IMG_1191.JPG
     

    Vedlegg

    Sist redigert:

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.899
    Antall liker
    4.384
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    såsa-parts part 2 🙃 da snubla resterende av deler jeg ventet på inn i preen for denne gang nye potmeteret må jeg vente vidre på da det kunne ta opptil 2 mnd-er :O
    ellers trur jeg jeg stopper opp her for en liten stund, frem til dac er på plass og ser hva jeg da sitter med total sett :)
    IMG_1225.JPG

    merker også at hifi ikke er så veldig inspirerende for tiden, og blitt mer og mer dratt mot savn av kjøretøy og det å ha noe å skru å pusle med på den måten, føler ting er mye mer lett å se hva man får igjen der hva anngår bytte av deler til det bedre,setter man på et senkesett å får lavere yngdepunkt så er det satt at man får bedre bakkekontakt med bilen, med hifi så er alt så mye mer uforutsigbart og omdannet av flaks fra min side og ikke minst alt for mange variabler å holde styr på når enn ikke er teknisk kyndig nok,føler enn har brukt alt for mye energi penger olign uten å nødvendigvis komme så mye nermere dit enn vil totalsett , mulig det er fordi man ikke har hatt andre hobbyer å veksle på og har fokusert så mye på hifi over tid at man har blitt litt blinded på hva man egentlig setter som grunnleggende behov,

    sitter å vurderer litt en gammel veteran Japse bil som jeg før har vært borti,det blir muligens en Lillehammer tur nå snart,
    dem fleste her til lands som fortsatt eier dem siste som er igjen er vel som regel pensjonister og godt voksne folk som ikke ser på slike som noe annet enn en liten søndags/ cruise bil,
    der jeg er stikk motsatt og ser på slike som artige små go-karter, og vet hva dem har av potensial og ikke minst at deletilgang og fanskare andre plasser i verden er stor, i japan drives det fortsatt å kjøres racing cup-er med slike og det tilverkes stadig nye deler til dem etter tester på bane, synes dem skal ha cred for å holde på tradisjoner og ennå bruke 50år gamle platformer og bygge på :)
    har et par venner på face som kjører profft i hjemlanded, og modellene dem kjører med har dem dratt 170-180 hester utav de små 1.3 liters støtstang motorene som er rimelig akseptabelt og med tørrvekt på 700kg så bør det gå ganske alright 😊ikke at jeg noen gang kommer til å få bygget en eksakt replica, men hadde vært artig med samme stuk,
    bilen er en Datsun 1200 2 dørs sedan/coupe på videoen
    alt for mange i dag som er opptatt at det skal være så moderne som mulig og helst 700 hester i en sportsbil men ser ikke helt poenget når dem også må drasse på 2 tonn, men det er nå meg.
    Ha en fortreffelig dag dere som er innom :)
    Mvh Krazy
     
    Sist redigert:

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.899
    Antall liker
    4.384
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    da fikk man endelig gjort noe annet enn kun hifi! :)
    fulgte vidre mot en rusten drøm,
    og eventyret gikk til østre Gausdal for å lete frem en gammel enkel men klassisk Japansk liten sak av en bil, en Datsun B110-1200 som bikker 50 år om 3 år som det ikke ruller mange igjen av på veiene i dag i mangfoldet av elektrofiserte stressless-er av noen biler,
    jeg liker det gammelt og enkelt, mange ser nok fortsatt på slike biler som enkle gamle økonomi biler, sikkert mye med at de få ekemplarene som er igjen oftest eies av godt voksne karer som fortatt har bruksbil synet på dem,
    der jeg ser mulighetene og potensiale disse bilene kan ha, go kart sådan,
    men jeg er fortsatt der at deler og bygging skal se tidsriktig ut, det gamle skal etter min mening ikke moderniseres for mye :)
    når vi ankom Lillehammer togstasjon kom omsider eier av bilen oss i møte man merket fort at han var en orriginal kar , bygde sådan enkel og fornuftig men svært gammeldags tilnærming til ting uten at det trenger å være negativt bare ganske anderledes enn hva jeg jeg har rundt meg,man merket at man var på landet der dem pusler med seg og sitt og trives med det uten å virke å ha behov for alt det som skjer på utsiden,hadde vært befriende og hatt et slikt levesett til tider i disse stress tider :)
    karen hadde hatt bilen siden 1976 og er da kun andre eier av bilen, den har gått langt men veldig overkommelig overall mtp rust , han hadde vært nøye med oljeskift på både motor ,gearkasse og differential men har stått i endel år men startet opp inimellom,
    så var det etterhvert å tusle sakte men sikkert i en liten tass av en veteranbil på 710kg fullrigga med ekstrahjul og ekstra deler han hadde liggende og klare for en uforutsigbar tur ned igjen mot Porsgrunn i Telemark i en nesten 50 år gammel bil, svetta ikke en oljeflekk på hele turen og dempere og motor gikk bare gjevnere jo mer det fikk bevegd på seg, så trur den lille tassen ble glad for å bli tatt i bruk igjen :)
    Riktig God helg vidre ønskes til de som titter innom
    Mvh Krazy
    IMG_1239.JPG
     

    Vedlegg

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Gratulerer! Begynner å flere med gamle biler på hfs. Fosse, lassemann, MakkinTosken og du. Tiden for et biltreff kan fort manifestere seg :giggle:
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    I alle dager...
    Grattis, da blir det bil for alle penga fremover. Sånt kan det gå! :giggle:
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.899
    Antall liker
    4.384
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Takker så mye gutta boys :)
    vært litt lei hafai en stund så følte det var tia med å finne på noe annet som man får gjort mer selv og føler enn ser mer resultatet av arbeid og tid man legger i det :)
    men man ser jo fort at det blir jo ikke gratis med bil heller hehe men alle hobbier har jo sin pris 😊
    håper å kunne få denne lille tassen i alright stand med tid og stunder,
    blir jo først å få den gjennom eu men trur det bare skal være å få gått over bremser og litt småtteri
    God søndag til dere
    Mvh Krazy
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    lassemann

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Innlegg
    2.941
    Antall liker
    4.574
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer Krazy! De har jeg reparert mange av sammen med min far på 80-tallet.. Driftsikker og høy kvalitet.. 👍
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.899
    Antall liker
    4.384
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    og det kom plutselig en etterlengtet eske🤗🤓trudde jeg måtte vente 2 uker til minst men her er den,nå er jeg feen meg spent,
    God start på uka til dere
    Mvh Krazy
    IMG_1267.JPG
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.899
    Antall liker
    4.384
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    okei et par bilder da :D ble visst ikke noen ny utgangs trafo mulig han missforsto meg litt eller har hatt alt for mye og gjøre og at ikke tiden strakk til til å vikle trafo til meg da han gjør det selv for hånd og er en nøysom prosess,, men uansett ble i den fikset og det var jo det viktige så nå er det vel bare å få fyrt opp :D:coffee:
    IMG_1277.JPG
     

    Vedlegg

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.243
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Du er en tålmodig mann! Krysser fingrene får at alt er bare velstand nå :)
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.899
    Antall liker
    4.384
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Thanks my friends 😊
    tja så hvordan går det nå her 🤓 merket at det måtte huet og ører måtte rekalibreres når dac-en ble tilkoblet, da den tilfører endel ekstra men samtidig vender om på endel i måten den ytrykker seg på,
    den tilfører endel mer sting mikro og makro men samtidig mer raffinert og rettsnoret, og tilfører mer oversikt men og mer edge,alt er på en måte blitt bedre, men vil si at dac-en er mer clean og realistisk en varmtlydende,
    den gir litt av Set innsynet jeg har savnet.
    men føler og fortsatt det blir litt for tettpakket og tørt med Muse på effektdelen, jeg tar i meg å savne åpenheten og gjennomsiktigheten til Set og litt mer bounce og svung ,og Muse gir også litt for mye edge og for lite luft i toppen for min smak det er klart og ryddig men kan bli litt peaky og mangler litt sparkle,
    men hva annet får enn for 10k av rør effekter som kunne erstattet Muse thats the question,
    kjenner jeg ikke er så gira på å legge så mye i haifai akkurat nå forsåvidt litt lei og trenger en liten pause,
    jeg har jo og nå en nesten 50 år gammel veteran som og trenger pleie og omsorg så er jo den som vil få mest fokus fremover :geek:😊
    men bare å komme med forslag om noen vet om noen fine power amper til ca 10k.

    Fortsatt fin helg til jer 😃
    Mvh Krazy
     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.243
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Thanks my friends 😊
    tja så hvordan går det nå her 🤓 merket at det måtte huet og ører måtte rekalibreres når dac-en ble tilkoblet, da den tilfører endel ekstra men samtidig vender om på endel i måten den ytrykker seg på,
    den tilfører endel mer sting mikro og makro men samtidig mer raffinert og rettsnoret, og tilfører mer oversikt men og mer edge,alt er på en måte blitt bedre, men vil si at dac-en er mer clean og realistisk en varmtlydende,
    den gir litt av Set innsynet jeg har savnet.
    men føler og fortsatt det blir litt for tettpakket og tørt med Muse på effektdelen, jeg tar i meg å savne åpenheten og gjennomsiktigheten til Set og litt mer bounce og svung ,og Muse gir også litt for mye edge og for lite luft i toppen for min smak det er klart og ryddig men kan bli litt peaky og mangler litt sparkle,
    men hva annet får enn for 10k av rør effekter som kunne erstattet Muse thats the question,
    kjenner jeg ikke er så gira på å legge så mye i haifai akkurat nå forsåvidt litt lei og trenger en liten pause,
    jeg har jo og nå en nesten 50 år gammel veteran som og trenger pleie og omsorg så er jo den som vil få mest fokus fremover :geek:😊
    men bare å komme med forslag om noen vet om noen fine power amper til ca 10k.

    Fortsatt fin helg til jer 😃
    Mvh Krazy
    Mye synspunkt både implisitt og eksplisitt, men høres ut som du savner litt pupper og lår 😄 Godt den fungerer nå da! Da har du jo et godt utgangspunkt for videre tuning mot din drømmelyd (når motivasjonen er tilbake) 😃
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.899
    Antall liker
    4.384
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Mye synspunkt både implisitt og eksplisitt, men høres ut som du savner litt pupper og lår 😄 Godt den fungerer nå da! Da har du jo et godt utgangspunkt for videre tuning mot din drømmelyd (når motivasjonen er tilbake) 😃
    ja savner nok savner litt mer følelser og levd liv hehe er litt lei den tørre litt typiske korrekte neutrale transelyden, som fort kan tendere mot det kunstige uansett hvordan man vrir og vender på det ellers i riggen, har jo hørt min nåværende pre med andre transe blokker som har klart å spille helt uanstrengt og stort også så skal ikke utelukke transer heller, og har jo hørt det kan gå her i eget oppsett med samme pre og talere før 😊
    føler jeg ellers har et utgangspunkt det skal gå ann å lykkes med hehe
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.899
    Antall liker
    4.384
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    må nok også bare bruke tid til å bli kalibrert etter alt det nye i lyden også :)
    og prøve å fintune litt mer i preen og bytte ut noen motstandere og smått, er jo ikke helt ferdig med den heller, så kan jo sikkert få fintuna inn litt der og så balansen blir hakket bedre,er jo ikke alltid så mye som skal til heller,
    ellers må jeg si etter å ha byttet likeretter røret tilbake til 5y3 kontra bendix 6106 balanserer bedre mellom det gode og dårlige, og gir en bedre helhet, en linæriteten til bendix røret, og gir musikken litt mer vibrancy,mulig det skyldes halv direkte vs direkte rør og,
    har fått sittet og hørt litt mer nå og alt har i det minste blitt bedre når alt skal summeres, det er bare nokså anderledes at enn bare må bruke tid til å bli litt kjent med lyden på nytt :)
    så får bli vant og leke litt med små tuning,denna fintuningen will never end😂 heldigvis ikke så mange flere deler det går å bytte ut hehe,godt det stopper seg selv snart :geek: så får eventuelle kandidater til power enden komme senere,
    også har man denna snart 50 år gamle krabaten da som vil bli stelt med,det dukker fort opp mer å gjøre enn man først regnet med når det gjelder slike gamliser men den er et godt utgangspunkt, og godt å ha litt å pusle med 😃
    114714015_3172704489483576_6713375103013202943_n.jpg

    Mvh Krazy
     

    Vedlegg

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.899
    Antall liker
    4.384
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    var godt å få pusla litt med veteranen i dag,har ikke kompressor olign som hadde gjort jobben med rengjøring av motorrom til en lek, men har man ikke mer enn nevene tilgjengelig så får man jo bruke dem for det dem er verdt ☺not finished yet men det begynner å ligne på en motor igjen,på tross av sine 380k på tellern og 50 år på nakken 😃 skal ikke så mye til for å bli glad av å se resultater av små jobbing på slike gamle ting det kan bare bli bedre :)
    Mvh Krazy
     

    Vedlegg

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.899
    Antall liker
    4.384
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Må ta deg en tur til Vennesla :)

    Vis vedlegget 653983
    Hehe skulle fått meg en tur dit igjen om jeg ikke husker feil så plukket jeg opp en sliten Corolla ke 20 73 mod på akk den stasjonen for ca 7 år siden, tru det ell ei men klarte å forville oss inn mot Dalen på vei hjem igjen :ROFLMAO: på vinteren og med hjemmesveisa diff sperre hehe, men morro var det,
    om jeg skulle fått inpass i Mazda klubben på bilde så måtte jeg fått satt i en rotasjons/wankel motor i Datsunen først da eneste dem har til felles er sennepsgule fargen og at dem er fra samme land hehe :D
    forøvrig god helg til alle som titter innom :)
    Mvh Krazy
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.899
    Antall liker
    4.384
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Hai Godtfolk
    ikke så mye Haifai liv her for tiden 🤓 har drivd å pusla litt med Datsun-en mest ligget under bilen og rundt om å fjernet gammel tectyl forrige eiern elska visst tectyl😅 gått over medmeisel og lign enkelt utstyr,mest for se den egentlige standen underneath man vet jo aldri hva som kan skjule seg under gammel tectyl, sålangt ser det overraskende bra ut for en 50 år gammal bil man får bruke det man har tilgjengelig av verktøy for det det er værdt, og begrepet skynde seg langsomt har vel aldri passet bedre hehe, og man får en unik følelse av tolmod og av å gidde å holde på slik :)
    ellers ser Haifai interessen til å ta seg opp en smule nå som høsten sniker seg på,
    og ser muligens ut som det blir salg av Onkyoene ila uka,godt å få få frigjort noe selv om det og blir litt vemodig, typisk når enn først kobler dem opp etter så lang pause så oppdager enn fort hva hva som har gjort til at jeg har blitt glad i dem og :)
    nei får vel slenge med et par bilder av bilkaoset og hehe,og riktig go start på uka til dere 😃
    Mvh Krazy
     

    Vedlegg

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.899
    Antall liker
    4.384
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    lenge leve galskapen fikk endelig potmeter``et som jeg har venta på i 2 mnd-er skulle heller hatt deler til bilen men det visste jeg lite om da at det skulle bli kjøp av bil 🤓
    det blir vel bare å bite i det sure eplet å montere den i preen snart, man får jo såklart enn viss forventning av slik kvalitet,samtidig så klarer enn ikke helt å se hvor ``fantastisk`` den er før man eventuelt klarer å høre det hehe, er ihvertfall stepped 41 clicks, så får man sjå ka som blir ka 😇 koster å være kar samma hva enn driver med, men om det fortsatt er verdt å ``være kar`` på haifai fronten er jeg mer tvilsom mot 😅
    Mvh Krazy
    105361586_645232319410535_3273669387152526227_n.jpg
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.899
    Antall liker
    4.384
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Riktig God hælj til dere som titter innom:) blir vel en stille og rolig helg nå i ruskeværet merker at høsten har innkjøring, jeg bør vel opp å få hilst på bilen i løpet av helga og og pleie forholdet til Datsuna 🤗selv om det er shit vær, sniker inn litt musikk og :):coffee:🎶
    Mvh Ivan
     
    Sist redigert:

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.899
    Antall liker
    4.384
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    fytti dette er det råeste jeg har sett av modelbygging ☺når modellen er ``bedre`` enn the real product,
    ekte lidenskap kommer i alle størrelser og former fasinerende og inspirerende hva noen får til 🤗
    dette er siste videoen hans,han har også delt opp prosessen over flere videoer,
    Mvh Krazy
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.899
    Antall liker
    4.384
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Shiiet et par uker siden man har vært i sin egen tråd det ekke bra :ROFLMAO:
    Riktig Goo Helg godt folk 😊
    ikke så mye som skjer her men man kjenner det drar seg mot mørketia/møkketia for min del men godt man da har veteran bilen og haifaien 😊
    har prøvd å øke filter kapasiteten med ca 20% i dac-en for å høre om det har noe for seg, da jeg nå egentlig kun har 1/3 del av den kapasiteten som var i kretsen originalt, pga de grå nye film kondisene er 3 ganger så store og,så tenkte det var best å øke kapasiteten med kondiser jeg hadde liggende først så enn ikke svir av unødvendige kroner hehe,
    selv med 20% økning så er det ikke tvil om at dac-en har fått mer ro og overskudd men også mer kant, men det trur jeg er selve typen kondiser som er litt edgy, ellers er betydelig bedre separeringsevne og elastisitet i gitarer trommer olign, men så er det alltid et men hehe, det er noe jeg ikke får helt taket på med dac-en og det er frekvens gangen, ikke sikkert alle hadde tenkt over det, men føler det er noen ting i lyden på enkelte innspillinger som at enkelte instrumenter og stemmer blir forskyvet eller ikke kommer helt i riktig rekkefølge samt ord kan bli litt utydelige,og da kan miste litt presence og havne bakpå i forhold til resten av bildet,akkurat dette føles litt merkelig til tider,
    men ellers begynner ting sakte men sikkert å ligne noe syns jeg 😊

    som sagt tidligere så fikk jeg jo inn et nytt steppa potmeter som jeg skulle sette i preen men har vært litt treig der hehe, tenkte jeg ville avvente med å montere og lodde det til jeg har hausa in resten av kondiser og motstandere som jeg tenker på å bytte i preen så jeg får ferdigstillt preen når jeg først skal fortsette pån 😊blir også å prøve å mikse inn noen carbon motstandere også i dacen da jeg føler at lyden kan bli litt vel rettsnora og stivt``med kun audio note tantalum motstandere også, så må vel få ut fingern snart 😁🤓
    får slenge med et tweake bilde hehe
    Mvh Krazy
     

    Vedlegg

  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn