Krell sKRELLes

jonas

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.12.2004
Antall liker
1.249
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
21
Sist jeg var innom www.Stereofil.no, la jeg merke til at de hadde tatt inn Krell.

Mener at Krell Kav-400xi har kostet mellom 35-40000kr hos OHS :-X, men Stereofil priser den samme forsterkeren til 26000kr :D

Focalmann

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.02.2005
Antall liker
1
jonas skrev:
Sist jeg var innom www.Stereofil.no, la jeg merke til at de hadde tatt inn Krell.

Mener at Krell Kav-400xi har kostet mellom 35-40000kr hos OHS :-X, men Stereofil priser den samme forsterkeren til 26000kr :D
Er jeg blind, eller står det ikke en dr... om Krell noe sted på siden, hverken prisliste eller under produkter ???

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Antall liker
26
Torget vurderinger
5
Focalmann skrev:
jonas skrev:

Er jeg blind, eller står det ikke en dr... om Krell noe sted på siden, hverken prisliste eller under produkter ???
Jeg er også blind - dette må være smittsomt.

JORFIN

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2004
Antall liker
15
Torget vurderinger
22
er ikke sikkert det har kommet opp på listene til stereofil, da det ikke er så veldig lenge siden de begynte å ta inn krell...

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Antall liker
1.152
Torget vurderinger
7
toriamos skrev:
Focalmann skrev:
jonas skrev:

Jeg er også blind - dette må være smittsomt.
Da kan dere teste kabler ;)

Forbauser meg vel ikke hvis OHC tar overpris nei.

MusikkGal

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
15.01.2003
Antall liker
0
OHC er verre enn en bank. Fint påklede folk med masse arroganse. Forsatt husker at jeg brukte 3-4 besøk (skulle investere ca. 70 k i Martin Logan høyttalere pakke) og mange minutter i telefonen ( de lovte å ringe meg for priser og sånne ting) forsatt venter jeg ( selvfølgelig jeg kjøpte et annen sted og egentlig, glede meg masse å ikke ha noe med den dritten folk å gjøre. Fikk FANTASTISK service og pris i Hi-Fi senter kjeden.

jonas

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.12.2004
Antall liker
1.249
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
21
Focalmann skrev:
jonas skrev:

Send gutta i Stereofil en mail om oppgradering av nettsiden og deres produkter ;)

HåkonN

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.11.2007
Antall liker
0
Det er vel en kjent sak at Krell og blant annet Klipsch er overpriset i Norge. Ekstrem lav dollarkurs gjør det ikke akkurat noe bedre. 20-25k er nok en mer riktig pris for KAV-400.

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
5
Dette er gode nyheter, jeg trenger nemlig ny fjernkontroll til min showcase prosessor. Å handle hos OHC er nemlig utelukket...

JEJ

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.09.2006
Antall liker
49
Kanskje Amerikanske produkter etterhvert vil bli priset fornuftig?

Det er jo lov å håpe ;D

T

timc

Gjest
Hvorfor skal det være automatikk i at norske priser skal følge de amerikanske? Eller noen valuta for den del?

Lønninger og andre regninger vil jo ikke svinge i takt med utenlandsk valuta.

Følgen blir altså at dersom man skal følge f.eks amerikanske priser, så må volumet på salget tilsvarende opp. Mener dere helt seriøst at det er gjennomførbart?

-Tim

U

utgatt19288

Gjest
Fint at konkurransen funker - men pass nå på at man ikke sammenligner epler og pærer. Dollar kursen har falt dramatisk de siste mnd.

T

timc

Gjest
Baard skrev:
Fint at konkurransen funker - men pass nå på at man ikke sammenligner epler og pærer. Dollar kursen har falt dramatisk de siste mnd.
Var den myntet på meg?

I så fall må du forklare litt nærmere hva du mener.

-Tim

DAChild

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2004
Antall liker
120
Torget vurderinger
2
timc skrev:
Hvorfor skal det være automatikk i at norske priser skal følge de amerikanske? Eller noen valuta for den del?

Lønninger og andre regninger vil jo ikke svinge i takt med utenlandsk valuta.

Følgen blir altså at dersom man skal følge f.eks amerikanske priser, så må volumet på salget tilsvarende opp. Mener dere helt seriøst at det er gjennomførbart?

-Tim
Dollarkursen har dalt i LANG tid nå, på tide at brandjen tar dette til etterretning.........imo

Asbjørn

Rubinmedlem
Ble medlem
26.03.2006
Antall liker
44.469
Sted
Vingulmǫrk
Torget vurderinger
2
timc skrev:
For en amerikanskprodusert komponent bør det jo være en viss sammenheng med dollarkursen. Krell KAV-400XI har en listepris i USA på $2500. Det blir 13 750 med dollarkurs 5,50 og 20 000 med kurs 8,00. Legg på moms og toll, og du har hhv 17 800 og 26 000. Det er 10 000 i forskjell, det, og så mye dyrere har det ikke blitt å drive butikk på de få årene dollaren har trengt på å falle så langt.

T

timc

Gjest
Ville markedet da akseptert at prisene ble satt opp igjen, dersom dollaren styrket seg? Jeg tillater meg å tvile på det.

Det er sant at det ikke er blit SÅ mye dyrere, men det har ikke blitt billigere. Summene man må ut med til faste avgifter er de samme++. Dessuten er konkurransen blitt hardere. Ergo selger ikke hver butikk like mye. Det er bare å se på bilstereobransjen der det norske markedet er blitt redusert med 20% på 5 år.

-Tim

B

begr

Gjest
timc skrev:
Ville markedet da akseptert at prisene ble satt opp igjen, dersom dollaren styrket seg? Jeg tillater meg å tvile på det.

Det er sant at det ikke er blit SÅ mye dyrere, men det har ikke blitt billigere. Summene man må ut med til faste avgifter er de samme++. Dessuten er konkurransen blitt hardere. Ergo selger ikke hver butikk like mye. Det er bare å se på bilstereobransjen der det norske markedet er blitt redusert med 20% på 5 år.

-Tim
Prisene blir satt opp hvis dollaren styrker seg uansett den, selv om prisene i dag er den samme som den var sist den var f.eks. 6 kr. så vil bransjen sette opp prisene når dollaren er 6 kr. igjen.

Det hadde vært fint og fått ryddet opp litt bransjen, det er snart en sjappe (som binæring...) i annenhver bygd, det kan ikke være mange land som har så mange forhandlere uansett innbyggertall. Så det hadde vært fint og blitt kvitt noen, vi trenger ikke alle av dere, prisene skal jo ikke reduseres alikevel ser jeg.

Master Audio

Bransjeaktør
Ble medlem
08.07.2006
Antall liker
1.509
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
0
For oppklaring skyld:

Acoustic Tuning og Stereofil har forhandlerstatus på Krell i Norge.
Begge foretak kjører LIKE priser.
AudioNord AB (exportør) har avviklet OHC status som forhandler. Derfor - vennligst se bort fra OHC tidligere priser.

Mvh. AT

JEJ

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.09.2006
Antall liker
49
Tim, er det ikke normalt at prisen senkes når importør får varen billigere inn?

JEJ

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.09.2006
Antall liker
49
Forsåvidt er det på tid at merker som Krell, Klipsch, McIntosch etc. får en mer balansert pris her i Norge.

Tenker spesiellt på kunder her i Norge som kjøper Klipsch. Snakk om høy dollar kurs. Dette merket har klart merket seg ut på høy fortjeneste i Norge!

Tor

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.11.2002
Antall liker
635
Tja, all den tid importøren av Klipsch i Norge ikke handler i dollar ser jeg ikke helt poenget ditt. Spørsmålet ditt må du vel heller rette til Klipsch Europe b.v i Nederland som selger Klipsch i Europa?

T

timc

Gjest
JEJ skrev:
Tim, er det ikke normalt at prisen senkes når importør får varen billigere inn?
Les hva jeg skriver lengre oppe. La oss si at en vare får 20% lavere innpris. For at forhandler da skal sitte igjen med samme antall kroner (noe han må for å betale regningene) er han nødt til å øke salget en god del dersom utpris også skal senkes 20%

-Tim

Asbjørn

Rubinmedlem
Ble medlem
26.03.2006
Antall liker
44.469
Sted
Vingulmǫrk
Torget vurderinger
2
Nå er det forøvrig slik at et produkt prises mest for å passe inn i det aktuelle markedet. Hva er konkurrentene, hvor mye går de for, og hvilken opplevd kvalitet har dette produktet i forhold til konkurrentene? Litt bedre => litt dyrere, om ikke annet for å signalisere nettopp dette til kunden. Hvis man greier å kommunisere "kvalitet" til kunden på annet vis, f eks via reklame eller produktanmeldelser, kan man prise litt lavere enn "riktig" og dermed ta markedsandeler fra konkurrentene.

Hvis det ikke er mulig å selge produktet med fornuftig fortjeneste til den prisen som er "riktig" i markedet, så har selvsagt selgeren et lite problem. Om inngangsprisen faller, så løser jo dette problemet seg, og selgeren har da litt mer valgfrihet. Senke prisene noe i håp om øke markedsandelen (men med risiko for å vanne ut den opplevde kvaliteten ved varemerket), eller å holde prisen der den er og hygge seg med økt fortjenestemargin. Er man skikkelig iskald, kan man øke prisen og pøse på med reklame for å brøyte seg til en sterkere posisjon i markedet. Forutsatt at kunden ikke vet om de reduserte inngangsprisene og vil ha sin del av den kaka.

Nei, det er ikke så enkelt som at prisen ut følger prisen inn, men det er naturlig at observante kunder forventer en slik sammenheng, så selgeren kan ikke velge strategi helt uten å tenke på kunden. Eksempel: Denne tråden.

Topp Bunn